Mitä tekisisitte, jos huomaisitte nuoren (lukioikäisen, alaikäisen) kirjoittaneen, että häneltä voi ostaa kannabista?
Pojan koulussa lukion tokaluokkalaiset suunnittelevat jotain koulujenaloitusbileitä. Normaalia kännäämistä, mutta yhdessä viestissä luki, että jos joku haluaa kannabista (ei tällä sanalla, vaan kiertoteitse, mutta hyvin selvästi ymmärrettävissä oleva viesti), niin häneltä saa. Poika sanoi, että tämä on ensimmäinen kerta, kun bileissä olisi huumeet mukana ja vähän pelästyi sitä ja näytti viestin minulle.
Viestissä näkyy siis kirjoittajan nimi, eli henkilöllisyys on myös selvillä. Antaisitteko olla? Laittaisitteko viestin rehtorille? Poliisille? Poika ei tunne tuota henkilöä hirveän hyvin ja mietin, voiko tuo olla ihan vaan vitsi vai pitäisikö tähän puuttua?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vittu kauhisteleeko jotkut vielä ihan tosissaan jotain pilveä? Tylsä päihde ja osa lähes jokaisen nuoren viikonlopun viettoa
Niinno. Se on laitonta, joten siksi se vähän kiinnostaa myös virkavaltaa. Itse en tunne ainuttakaan ihmistä, joka olisi ikinä käyttänyt mitään huumeita. En nuoria, enkä ikäisiäni, enkä minua vanhempiakaan.
:D Ja mistäs sinä sen muka tiedät? Luuletko että ihmiset tulee sulle kertomaan tuollaisia asioita?
Ei kristus mitä hysteriaa taas yhdestä vitun viestistä. Se on vaan budia, eikä taatusti kiinnosta poliisia tuollainen. Niillä on aika hitosti parempaakin tekemistä.
Laitonta se on kuitenkin vaikka jonkun mielestä vaaratonta. Huumeidenmyynti ei missään tapauksessa kuulu koulumaailmaan. Tuossakin iässä tyhmyys joukossa tiivistyy ja suosiota haetaan monin tavoin, pistäisin kyllä pelin poikki kaikin konstein. Jos on niin tyhmä että markkinoi laittomia aineita, kantakoon vastuunsa, parempi saada varoitus kuin jatkaa busineksia muiden terveyden kustannuksella. Kannabis ei todellakaan ole mikään vaaraton aine kaikille, vaikka jotkut niin luulevat. Ilmoittaisin rehtorille ja kysyisin hoitaako asian eteenpäin.
Lukion tokaluokkalaiset suunnittelee kännäysbileitä ja suurin huoli nousee siitä että tarjolla on ehkä myös kannabista?
"Poika sanoi, että tämä on ensimmäinen kerta, kun bileissä olisi huumeet mukana ja vähän pelästyi sitä ja näytti viestin minulle."
Ja sullekin on kuitenkin ok että alaikäiset dokaa? Jos poika on kerta niin iso mies että viinaakin jo ottaa niin kannabiksen pelkääminen on melkoisen naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Lukion tokaluokkalaiset suunnittelee kännäysbileitä ja suurin huoli nousee siitä että tarjolla on ehkä myös kannabista?
"Poika sanoi, että tämä on ensimmäinen kerta, kun bileissä olisi huumeet mukana ja vähän pelästyi sitä ja näytti viestin minulle."
Ja sullekin on kuitenkin ok että alaikäiset dokaa? Jos poika on kerta niin iso mies että viinaakin jo ottaa niin kannabiksen pelkääminen on melkoisen naurettavaa.
Ei, vaan poika ei ole mennyt noihin ryyppäysbileisiin kertaakaan. Ei kiinnosta. On mieluummin kavereidensa kanssa, jotka eivät juo. En kuitenkaan ole tähän mennessä reagoinut siihen, että tiedän muiden luokkalaisten ryyppäävän viikonloput läpeensä. Nyt oli kuitenkin ensimmäistä kertaa tällainen huumeisiin viittaava viesti ja mielestäni astetta vakavampi kuin pelkkä juominen. Poikakin tajusi, ettei nyt ollut enää kyse mistään jokaviikonloppuisesta kaljoittelusta (joihin ei ole osallistunut..).
ap
Alaikäisestä ehdottomasti ilmoitus lastensuojeluun. Nimi ja kuvakaappaus. Kyllä se lapsi tarvitsee apua ja pysäytyksen tilanteeseen.