Mietin taas opiskelemaan lähtöä
Mies kannustaa. En vain tajua mitä se auttaa koska tyhmyyden takia en saa kuitenkaan mitään tutkintoa suoritettua. Kannattaako monetta kertaa yrittää opiskella?
Kommentit (9)
Ei varmaan kannata enää miettiä, jos kerran jo tiedät, ettet saa tutkintoa suoritettua. Suuntaa energiasi muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kannata enää miettiä, jos kerran jo tiedät, ettet saa tutkintoa suoritettua. Suuntaa energiasi muuhun.
Ei ole mitään muuta mihin suunnata energiaa ja aika ainakin kuluisi tuolla lailla hyvin.
Mitä tutkintoa olet ajatellut lähteä suorittamaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tutkintoa olet ajatellut lähteä suorittamaan?
En ole vielä sitä miettinyt. Siihen vaikuttaa monet seikat. Tuntuu vain hullulta viedä taas joltakin opiskelupaikka joka saisi koko tutkinnon suoritettua.
Harkitsetko nyt täydennyskoulutusta vai perustutkintoa? Alan vaihtoa, pätevöitymistä vai mitä? Ammatillista koulutusta vai yleissivistävää? Minkä asteen koulutusta ja kuinka pitkää?
Vierailija kirjoitti:
Harkitsetko nyt täydennyskoulutusta vai perustutkintoa? Alan vaihtoa, pätevöitymistä vai mitä? Ammatillista koulutusta vai yleissivistävää? Minkä asteen koulutusta ja kuinka pitkää?
Ammatillista koulutusta kuten ennenkin mutta vaikka kuinka teen töitä en saa ammattitutkintoa suoritettua. Olen niitä yrittänyt lukuisia kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammatillista koulutusta kuten ennenkin mutta vaikka kuinka teen töitä en saa ammattitutkintoa suoritettua. Olen niitä yrittänyt lukuisia kertoja.
Oletko miettinyt miksi näin käy? Tuolla oli tosiaan hyvä neuvo mennä opiskelua oppimaan kurssille. Tai olisiko sinulla jokin diagnosoimaton lukihäiriö, add tai jokin muu opiskelua haittaava häiril, joka ei kotiarkea haittaa? Tai haetko aina koulutukseen, joka ei oikein kiinnosta? En minäkään jaksaisi lukea vaikka LVI-asentaja tai lähihoitajaksi (arvokkaita ammatteja, mutta ei minulle :))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt miksi näin käy? Tuolla oli tosiaan hyvä neuvo mennä opiskelua oppimaan kurssille. Tai olisiko sinulla jokin diagnosoimaton lukihäiriö, add tai jokin muu opiskelua haittaava häiril, joka ei kotiarkea haittaa? Tai haetko aina koulutukseen, joka ei oikein kiinnosta? En minäkään jaksaisi lukea vaikka LVI-asentaja tai lähihoitajaksi (arvokkaita ammatteja, mutta ei minulle :))
Haen aina opiskelemaan sellaista mikä minua kiinnostaa ja teen kovasti töitä että saisin tutkinnon suoritettua. Aivan varmasti on joku vika mikä estää sen ettei opiskelu koskaan onnistu.
Ei tutkinnon suorittaminen tyhmyyden (eli älyllisen kyvyttömyyden) takia suorittamatta jää. Oppiminen on määritelmällisesti sitä, että ensin ei tiedä ja osaa mitään ja sitten tietää ja osaa vähän enemmän.
Tutkinnot jäävät suorittamatta siksi, että opiskelijat eivät aina ole valmiita siihen, että oppiminen ei vaadikaan älyä, vaan vaivannänköä ja työtä, nyöryyttä ja avun vastaanottamista.
Jos haluat menestyä, ota ensimmäiseksi yhteys koulusi opoon ja kysy kurssia oppimaan oppimisesta ja itseohjautuvuudesta. Näitä kursseja järjestävät usein myös aikuislukiot jakansalaisopistot.