Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysely, vaikuttaako Turun isku liikkumisiiso ja menemisiisi?

Vierailija
21.08.2017 |

Vaikuttaako Turun isku liikkumiseesi julkisilla paikoilla?

Kysely, vaikuttaako Turun isku liikkumisiiso ja menemisiisi?

Vaihtoehdot

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Olin tapahtumapaikalla vain vähän ennen iskua. Huojentavinta oli huomata kuinka kanssaihmiset välttävät, puuttuvat asioihin! Todellakin uskallan liikkua ulkona.

Vierailija
42/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota niin kauan kuin kadulla liikkuu sankareita valmiina uhraamaan oman henkensä auttaakseen heikompia. Toki ehkä pientä skarppiutta tulee lisättyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Suomi on maailman turvallisin maa ja Eurooppa turvallisin maanosa. Suhtaudun ihmisiin hyvin ja luottavaisesti.

Vierailija
44/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasin nousemasta vuoteesta, kun kuulin, että voipi kaatua ja kuolla. Peloittaa niin, että tärisen. Eikä pääse koppihoitoon lepositeisiinkään! Toisaalta lepositeet voisivat kiristää ja lopettaa verenkierron, joten peljättää sekin kyllä. Entäs tämä av sitten? Tänne, kun kirjoittaa, jokin epämääräinen taho kaappaa viestisi identifiointitiedot ja sen avulla kyetään oikeasti paikantamaan ihmiset. Nyt on perässä kaikki KKK:sta Isikseen!

Vierailija
45/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota. Tänäänkin kävin eräässä isossa ja vilkkaassa ostoskeskuksessa, missä paljon ihmisiä ja oikein otollinen paikka terrori-iskulle. En epäröinyt mennä, enkä vilkuillut ympärilleni etsien mahdollista terroristia. Todennäköisyys joutua terrori-iskun kohteeksi on kuitenkin niin pieni, ettei sillä kannata itseään huolestuttaa. Niitä huolia kun riittää muutenkin.

Tuolla perusteella jättäisit autossa turvavyön kiinnittämättä. Tod näk et just sinä joudut kolarion on niin pieni

Ja sinä taas et tuolla logiikalla pysty liikkumaan mihinkään pelkosi vuoksi .

Vierailija
46/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vaihdan nykyään kadun puolta jos näen epäilyttävän tyypin

Minä olen tehnyt näin jo kauan. Ei liity terrorismiin, vaan enemmän avohoitoon.

Vierailija
47/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vaihdan nykyään kadun puolta jos näen epäilyttävän tyypin

Minä olen tehnyt näin jo kauan. Ei liity terrorismiin, vaan enemmän avohoitoon.

Vastaantulijat vaihtavat kadun puolta kun tulevat minua vastaan.

Vierailija
48/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoppaaminen ja torielämä ei enää kiinnosta. Nautin sen sijaan luonnosta, eläimistä ja lapsista, ja musiikista. Ajan nykyään joka paikkaan omalla autolla, vältän kävelemistä kaupungilla ja joukkoliikennettä. Mietin aktiivisesti, mistä repisin kättä pidempää, jos tilanne tulisi päälle. Kävin ensiapukurssin. Äänestän haittamaahanmuuttoa vastustavia.

Eli eipä juuri vaikuta.

Vierailija
49/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuo Turun isku oli pelästyttävämpi, kun se tapahtui heti Barcelonan jälkeen. Alkoi psykologisesti vaistomaisesti odottaa kolmatta.

Murrosikäiseni oli lähdössä konserttiin viikonloppuna, ja teki mieli kieltää menemästä. Kuvittelin miten houkutteleva paikka iso joukko teinejä sulloutuneena pienelle alueelle olisi jollekkin jihadistille.

Mutta en aio kuitenkaan rajoittaa mitään menoja ja eiköhän tämä fiilis tästä unohdu.

Vierailija
50/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkäät niin miksi?

Pelkään, että tästä eteenpäin ei enää ole yksityisyyttä eikä tietosuojaa. Orwell oli optimisti. Hän ei osannut kuvitella, kuinka totaaliseksi kyttääminen voi mennä. Ja kun kaikki se urkintainfra on toiminnassa, sitä voi käyttää aivan minkä tahansa asian edistämiseen.

Vierailija
51/59 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nizzan matka oli varattuna just sille ajalle ku tuli isku, onneksi pelättiin ja peruttiin.

Turussakin käyty usein elokuussa, mut nyt ei menty kun pelättiin. Kannatti pelätä.

:D :D :D

Vierailija
52/59 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6411 kirjoitti:

Ehkä ei pelkääjät voisivat kokeilla Ruotsin no-go alueita sillä siihen suuntaan ollan menossa

Kerrotko Suomen no-go-alueet, niin tietää, mihin ei voi mennä?

Vierailija
53/59 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkäät niin miksi?

Puukotus tai sirpaleräjähdys ei ole kivutonta. Miksi et pelkää? Uskotko, että vain muille käy huono tuuri ja sinun kohdallesi ei koskaan?

Vierailija
54/59 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni katuu että tuli hankittua lapsia

Varmasti, mutta miten se tähän nyt liittyy?

Vierailija
55/59 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta, eikä ole pelkoa mille antaa valtaa.

Vierailija
56/59 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Vältän paikkoja missä on paljon ihmisiä kuten kaupunkien keskustoja ja kauppakeskuksia. Käy kaupoilla vain silloin kun siellä ei ole väkiryntäystä. Esim. Kaaressa voi käydä illalla, aikaisin aamulla tai yöllä. Ei varmaan tule terroristi paikalle kun siellä on vain pari hassua asiakasta ja kassa. 

Mihinkään Hartwal areenaan ei tulisi enää mieleenkään mennä.

Vierailija
57/59 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni katuu että tuli hankittua lapsia

En kadu lapsiani, mutta suren mihin maailmaan heidät tein. Lapsillani tulee olemaan ihan erilainen aikuisuus kuin minulla. Se surettaa..😢

Miksi sinua surettaa että lapsesi tulee elämään rikkaammassa, tervemmässä, viisaammassa ja turvallisemmassa maailmassa kuin sinä? Itse olen ainakin vanhempana siitä kovin iloinen.

Vierailija
58/59 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Myyrmannin isku tapahtui, olin työvuorossa sairaalassa, johon uhreja tuli. Sekään ei vaikuttanut menemisiini, siellä uhreja oli ~ 200. Pyrin ajattelemaan asioita rationaalisesti, todennäköisyyksien kautta.

Myyrmanni ei nyt liity tähän ketjuun. Potentiaalisiin kouluampujiin on puututtu ja heidän tinnistamiseen käytetään voimavaroja ja rahaa. Sairaat nuoret saavat hoitoa ettei mitään tapahdu.

Nää iskut on täysin eri asia, eivät ole psyk sairaita vaan se ideoligia

Meinaat että mieleltään täysin terve tekee tällaista?

Vierailija
59/59 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä, en keskustassa. Pala nousi kurkkuun kun ajattelin tulevia lapsen retkiä mitä tekevät pph:n kanssa silloin tällöin keskustassa. Täällä lähiössä Espoon rajalla aika huoleton olo kyllä. Jos asiaa keskustaan tulee niin kyllä sitä varmaan ympärilleen katselee enemmän..