Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysely, vaikuttaako Turun isku liikkumisiiso ja menemisiisi?

Vierailija
21.08.2017 |

Vaikuttaako Turun isku liikkumiseesi julkisilla paikoilla?

Kysely, vaikuttaako Turun isku liikkumisiiso ja menemisiisi?

Vaihtoehdot

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa uusi isku epätodennäköinen. Muilla paikkakunnilla riski.

Vierailija
2/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippurisumutin rules!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni katuu että tuli hankittua lapsia

Vierailija
4/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta menemisiini. Lensin muutama päivä Nizzan iskun jälkeen Nizzaan. Mutta olen kyllä jo pari vuotta julkisilla paikoilla seurannut tarkasti yksinäisiä potentiaalisen iskijän näköisiä ihmisiä. Milanon maailmannäyttelyssä olin vähän peloissani.

Berliinissä mietin pitkään mihin uskaltaa mennä, mutta kävin sitten kuitenin myös tunnetuimmat  nähtävyydet.

Tuo ei anneta pelolle valtaa on tyhmin slogani . Totta kai on normaalia pelätä ja harkita mitä tekee.

Vierailija
5/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkäät niin miksi?

Vierailija
6/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta menemisiini. Katson kyllä tarkemmin millaista rajapolitiikkaa seuraavissa vaaleissa äänestämäni puolueet kannattavat. Ei ääntä rajat-auki-kaikille - puolueille.

Vierailija
7/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju poistuu by modde jos tulos kyselyyn "väärä"

Vierailija
8/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Pelkäsin samalla lailla jo ennen sitä. Näkeehän sitä omin silmin, ilman iskuakin, mitä porukkaa täällä hiippailee. Tyhmä ei tartte olla.

Vierailija
9/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oikeastaan. Tottakai välillä on tullut mietittyä että mitäs jos jotain tapahtuu paikassa jossa olen, mutta en kuitenkaan välttele esimerkiksi keskustassa liikkumista päivällä.

Yöllä liikkumista varsinkin pimeään vuodenaikaan olen aina jossain määrin pelännyt ja varonut.

Vierailija
10/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kieltämättä. Jouduin menemään bussilla Turun keskustan läpi pienen tyttäreni kanssa vähän tapahtuman jälkeen. Siinä vaiheessa kukaan ei tiennyt vielä mistään mitään ja uutisointi tekijöiden määrästä oli sekavaa. Pelotti enemmän kuin ikinä ennen. Mietin, että miksi olen tehnyt tuon suloisen pienen tänne, kun maailma on niin kamala.

Pelko tosin hälveni, kun uutisointiin saatiin joku linja ja somessa levitetyt paniikkia lietsovat juorut osoittautuivat perättömiksi. Kauppatorilla kävimme sunnuntaina ihan normaalisti.

Vierailija
11/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vaikuttaa. Suunnittelin, että alkaisin vierailemaan useammin kaupungissa vauvan kanssa, koska hän on siinä iässä, että ihmisvilinä kiinnostaa. Enää ei uskalla mennä hengailemaan ostarille, joka on täynnä kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita nuoria miehiä.

Vierailija
12/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kadu lapsiani, mutta suren mihin maailmaan heidät tein. Lapsillani tulee olemaan ihan erilainen aikuisuus kuin minulla. Se surettaa..😢

Vierailija
13/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin torilla varttia ennen kuin tuo tapahtui. En silti osaa pelätä. Todennäköisyys tuollaisen osumiseen kohdalle on jopa pienempi nyt kuin ennen.

Vierailija
14/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu vaihtoehto: pelottaa, mutta en välttele julkisia paikkoja. En voi loputtomiin pysyä vain sisällä. Pakko jatkaa elämää, vaikka kieltämättä olo näin turkulaisena on pitkään apea.

Vierailija
15/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kun piti kävellä steissin alueella niin pikkasen kyllä vilkuilin sivuilleni jne.

Vierailija
16/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta, sitähän ne terroristit juuri haluaisivat. Haluan tehdä kaiken minkä tavallinen ihminen voi terrorismia vastaan tehdä. Eli en anna terroripelon vaikuttaa arkielämään. Liikun normaalisti ja suhtaudun normaalisti ei-kantasuomalaisen näköisiin ihmisiin. Jos hetken pelottaa, muistutan itseäni että tällaisen nuorehkon ihmisen mahdollisuus kuolla minä tahansa hetkenä kaatumisen tai vastaavan onnettomuuden tai puskista tulevan sairauskohtauksen seurauksena on satoja kertoja suurempi kuin mahdollisuus tulla terroristin nitistämäksi.

Vierailija
17/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kadu lapsiani, mutta suren mihin maailmaan heidät tein. Lapsillani tulee olemaan ihan erilainen aikuisuus kuin minulla. Se surettaa..😢

Kuule näin on tuntenut jokaikinen sukupolvi aikojen alusta lähtien. Ihan samalla tavalla ihmiskunta täällä porskuttaa menemään edelleen.

Vierailija
18/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Surullinen ja masentunut vuodesta 2015 alkaen

Vierailija
19/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Tänäänkin kävin eräässä isossa ja vilkkaassa ostoskeskuksessa, missä paljon ihmisiä ja oikein otollinen paikka terrori-iskulle. En epäröinyt mennä, enkä vilkuillut ympärilleni etsien mahdollista terroristia. Todennäköisyys joutua terrori-iskun kohteeksi on kuitenkin niin pieni, ettei sillä kannata itseään huolestuttaa. Niitä huolia kun riittää muutenkin.

Vierailija
20/59 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuttuu vaihtoehto: pelottaa, mutta en välttele julkisia paikkoja. En voi loputtomiin pysyä vain sisällä. Pakko jatkaa elämää, vaikka kieltämättä olo näin turkulaisena on pitkään apea.

Tämän vaihtoehdon minäkin olisin valinnut.Pelottaa kyllä,epävarma olo ihmisten ilmoilla, mutta ei sitä kotiinkaan voi linnoittautua.Tai no viikonloppuna ei erityisemmin tehnyt mieli lähteä keskustaan kiertelemään kauppoja, kuten olin ajatellut, mutta tänään piti mennä normaalisti töihin vaikka pelotti.