Toimeentulotuki: 3kk:n reseptilääkkeet vain?
Onko tosiaan nykyään niin, että reseptilääkkeet (tässä tapauksessa e-pillerit) saa ostettua vain 3 kuukauden hoitoa vastaavan määrän toimeentulotuessa? Minulle on nyt määrätty automaattisesti maksusitoumus apteekkeihin.
Viime vuonna sain ostettua koko vuoden pillerit lähettämällä kuitin myöhemmin. Eikö näin voi enää toimia?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh miksi e-pillerit korvataan toimeentulotuella? Eihän kenenkään ole pakko peittoa heiluttaa. Ja jos vuotaa liikaa niin siihen on toiset lääkkeet tai sitten on ns. arat kuukautiset niin siihen saa käsikauppalääkkeitä.
Abortit tai ei-toivotut suut maksaa enemmän.
Näin. Ilmainen ehkäisy kaikille alle 25- vuotiaille pienentäisi aborttilukuja huimasti, väitän.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos maksaisit ehkäisyvälineesi ihan itse? Tai jos ei ole rahaa, niin pitää sit housut jalassa. Joo ymmärrän insuliinin ym. elintärkeän valmisteen maksattamisen muilla, mutta useimmiten e-pillereitä ei syödä henkensä pitimiksi. Hormonaaliset vaivat harvemmin on hengenvaarallisia.
Halvemmaksi se ehkäisy tulee kuin raskaaksi tuleva toimeentulotukiasiakas...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh miksi e-pillerit korvataan toimeentulotuella? Eihän kenenkään ole pakko peittoa heiluttaa. Ja jos vuotaa liikaa niin siihen on toiset lääkkeet tai sitten on ns. arat kuukautiset niin siihen saa käsikauppalääkkeitä.
No ei kaikilla ole pakko olla nettiäkään. Miksi se maksetaan?
Ei makseta nettiä, älä jaa väärää tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
? Miten se maksetaan? Minulla se kuuluu vuokraan ja vuokran maksan eläkkeestäni.
Eiköhän nykyään kaikkialla kiinteä nettiliittymä kuulu vuokraan?
Ja netti on aika tärkeä nykypäivänä asioidenhoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos maksaisit ehkäisyvälineesi ihan itse? Tai jos ei ole rahaa, niin pitää sit housut jalassa. Joo ymmärrän insuliinin ym. elintärkeän valmisteen maksattamisen muilla, mutta useimmiten e-pillereitä ei syödä henkensä pitimiksi. Hormonaaliset vaivat harvemmin on hengenvaarallisia.
Miten on jalat kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on apteekkiin pitkä matka, joten en haluaisi siellä useasti ravata. Muutenkin tykkään, että minulla on vuoden satsi valmiina kotona. Pysyy paremmin kartalla, kuinka paljon pillereitä on vielä jäljellä. Se on vain minun tapani toimia.
Se on voi voi. Jos neiti haluaa toimia tavallaan, niin maksaa myös itse pillerinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei makseta nettiä, älä jaa väärää tietoa.
Eikö sitä lasketa menoiksi perusosassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on jalat kiinni?
Miksi sitten, kun aina voi antaa sossun ruokkia vielä yhden, tai mennä aborttiin? Siis oletko nyt hiukan yksinkertainen, vai joku, jota ei kiinnosta seksi?
Vierailija kirjoitti:
Maksusitoumuksen ohjeessa sanotaan, ettei se koske e-pillereitä. Muitakin rajoitteita siinä oli.
On ne kuuluneet jo ikuisuuden maksusitoumuksiin. Ei tartte olla sairauden hoitoon.
t.apteekin täti
Halvemmaksi se ehkäisy tulee kuin raskaaksi tuleva toimeentulotukiasiakas...[/quote]
Ihan niin kuin ihmiset eivät voisi himoilleen mitään? Jos ei ole varaa panna, sit ei panna.[/quote]
Hohhoijaa mitä paskaa. Jokaisella ihmisellä on oikeus perustarpeisiin. Rakkaus ja läheisyys ovat osa näitä tarpeita, samalla tavalla kuin esimerkiksi ruoka ja katto pään päällä. Luuletko että näitä ihmisiä saadaan ikinä osaksi yhteiskuntaa, jos heiltä evätään kaikki, koska ovat köyhiä? Ei. Näin tuotetaan vain syrjääntyneitä ja moniongelmallisia yksilöitä.
Eikä seksin harrastaminen siihen lopu, vaikka ehkäisyä ei enää toimeentulossa maksettaisi. Tuloksena olisi vain aborttien ja sitä kautta pahan olon lisääntyminen tai mahdollisesti vähäosaisten lasten syntyminen. Kumpikaan näistä vaihtoehdoista ei ole halvempi yhteiskunnalle kuin ehkäisyn maksaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on apteekkiin pitkä matka, joten en haluaisi siellä useasti ravata. Muutenkin tykkään, että minulla on vuoden satsi valmiina kotona. Pysyy paremmin kartalla, kuinka paljon pillereitä on vielä jäljellä. Se on vain minun tapani toimia.
Se on voi voi. Jos neiti haluaa toimia tavallaan, niin maksaa myös itse pillerinsä.
Haha voi luoja. Kyllä sitä ollaan katkeria. No tämä neiti toimiikiin tavallaan ja ostaa pillerit vuodeksi Kelan maksamina. :). Onko ihmiset oikeasti näin kateellisia toimeentulotukiasiakkaille. Siinä kohtaa ei kyllä hyvin mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on jalat kiinni?
Miksi sitten, kun aina voi antaa sossun ruokkia vielä yhden, tai mennä aborttiin? Siis oletko nyt hiukan yksinkertainen, vai joku, jota ei kiinnosta seksi?
Miten voi olla ihmisiä joita ei kiinnosta vastuunkanto? Jos ei ole varaa hankkia ehkäisyä niin ei pidä mennä vuoteeseen! Miten jos ehkäisy pettää on varaa elättää muksu?
E-pillerien korvaamisesta valittaville tiedoksi, että jopa 10% naisista sairastaa endometrioosia, jonka ainoa hoitokeino on e-pillerit. Hoitamattomana se tekee kuukautisista niin runsaat ja kivuliaat, ettei käsikauppalääkkeistä ole todellakaan apua. Oli ap:n syy hormonaalisiin valmisteisiin mikä tahansa, niiden kustantaminen tulee yhteiskunnalle paljon halvemmaksi kuin muiden seurausten hoito.
Vierailija kirjoitti:
Voivat olla. Minulla oli nuorempana vaiva, jonka takia vuosin lähes litran verta kuukautisten aikana (mitattu) ja kivut olivat kovat. Nämä saatiin kuriin e-pillereillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voivat olla. Minulla oli nuorempana vaiva, jonka takia vuosin lähes litran verta kuukautisten aikana (mitattu) ja kivut olivat kovat. Nämä saatiin kuriin e-pillereillä.
Tuplasuojaus ja sitten 1grammasta panadolia 3 kertaa vuorokauteen. Sillä menet etiäpäin.
Ja jos Panadol ei auta niin sitten reseptillä Panacodia. Ennemmin minä veronmaksajana maksan Panacodin toimeentulotuessa kuin e-pillerit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuplasuojaus ja sitten 1grammasta panadolia 3 kertaa vuorokauteen. Sillä menet etiäpäin.
Ja jos Panadol ei auta niin sitten reseptillä Panacodia. Ennemmin minä veronmaksajana maksan Panacodin toimeentulotuessa kuin e-pillerit.
Veronmaksajalla ei silti ole mitään veto-oikeutta asiantuntijan (lääkärin) päätöksiin, ja todella hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarttet enempää kuin 3kk satsin? Et syö kuitenkaan kuin pillerin per päivä ja voit 3kk kuluttua käydä uudelleen hakemassa "ilmaiset" pillerit. Lääkkeistä ei muutenkaan saa kelakorvausta kuin 3kk lääkkeisiin, eikä ei-korvattavatkaan ole halvempia vaikka ostaisi kerralla enemmän.
Noin voi toimia, kun maksaa itse omat lääkkeensä. Jos joku muu ne kustantaa, sen säännöillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarttet enempää kuin 3kk satsin? Et syö kuitenkaan kuin pillerin per päivä ja voit 3kk kuluttua käydä uudelleen hakemassa "ilmaiset" pillerit. Lääkkeistä ei muutenkaan saa kelakorvausta kuin 3kk lääkkeisiin, eikä ei-korvattavatkaan ole halvempia vaikka ostaisi kerralla enemmän.
Useasti ravata? Eli kerran kolmessa kuukaudessa? Neljä kertaa vuodessa? Tämä on siis sinun määritelmäsi useasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinulla ei selkeästi ole kokemusta tuonkaltaisesta vuodosta ja kivuista tai olet jopa mies. Ihan selvennykseksi: tuplasuojaus ei tuossa tapauksessa auta, kun niistäkin tuli läpi jo puolessa tunnissa, eli työstä/koulusta ei tullut mitään. Eikä todellakaan mitkään perussärkylääkkeet auttaneet, Panacodista taas tuli muuten niin huono olo ettei käynyt. Yllätys yllätys, kaikki ei sovi kaikille. Jos e-pillereillä saa nuo kaikki oireet häviämään ja lisäksi ehkäisee raskauden, niin miksi ei?
En toki hakenut niihin toimeentulotukea koska olin opiskelija silloin, mutta myös minun mielestäni alle 25-vuotiaille pitäisi olla maksuton ehkäisy.
Maksusitoumuksen ohjeessa sanotaan, ettei se koske e-pillereitä. Muitakin rajoitteita siinä oli.