Mikä on paras MEIKKIVOIDE?
Mikä olisi hyvä meikkivoide pintakuivalle sekaiholle? Minulla todella vaalea iho, ja coperosa iho, maksaläiskiä ja mustat silmänaluset. Iho alkaa kiiltää otsalta ja nenästä jo parin tunnin jälkeen, illalla nenässä ja otsassa ei ole meikkivoidetta ollenkaan. Eli meikkivoide saisi olla peittävä. Meikki kerääntyy silmien alle juonteisiin vaikka laittaisi meikkiä kuinka vähän tahansa, osaako joku neuvoa mistä apu tuohon?
Vishyn dermablend kokeiltu, samoin blasco, clanins, diorskin...nestemäiset ei peitä riittävän hyvin ja kiinteät näyttää pintakuivalla iholla karmealta. Mineraalimeikit ei jostain syystä sovi, kuivattavat ihoa järkyttävän paljon ja kerääntyvät ihon juonteisiin parin tunnin käytön jälkeen. Korealaisia meikkivoiteitakin kokeillut, niistä löytyy tarpeeksi vaaleita sävyjä mutta meikin pysymisessä ja peittävyydessä olisi parantamisen varaa
Silmänalusiin käytössä make up storen sinisen neutralisoija, plascolla olisi kuulemma parempi mutta niistä ei löydy tarpeeksi vaaleaa sävyä.
Kommentit (22)
Minulla on kuvailemasi kaltainen iho, paitsi ei maksaläikkiä.
Kasvovoiteena käytän Lancomen hydra zen ja meikkivoiteena estee lauderin double wear light. Vuosia testasin vaikka sun mitä ja näitä en vaihda ikinä.
En ole itse koittanut vielä, mutta olen pohtinut jos kokeilisin. Elikkä siis esim ebaystä saa aika edullisesti todella peittävää meikkivoidetta dermacol -merkiltä. Olen katsonut videoita tuosta ja peittvyys on oikeasti ihan uskomaton.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile hoitaa se pintakuivuus ensin pois ja tasapainottaa t-alueen rasvaisuutta. Suosittelen korealaista ihonhoitokosmetiikkaa.
Käytössä on jo korealainen kosmetiikka. Kosteuttava kasvovesi, goat milk essence, kosteusvoiteena goat milk moisture cream ja etana voidetta paikallisesti maksaläiskiin. Kosteusvoide ollut käytössä vajaan kuukauden, etana voidetta käyttänyt koko kesän. Maksaläiskät vaalentuneet huomattavasta, ystävätkin huomanneet joten en itse vain kuvittele.
Korealainen meikkivoide ei ole yhtä kestävää ja peittävää mitä täällä päin myytävät.
AP
Ohis, mutta mikähän siinä on että noita vaaleita sävyjä on niin hankala nykyään löytää? Juuri teinille ostin nuoruusaikojeni suosikin, max factorin pan stickin, mielestäni ennen siinäkin oli vaaleampia sävyjä. Samoin jokin halpispuuteri, jos ei se ole transparent, niin todella tummia ovat. Itse en ole meikannut vuosikymmeniin, mutta eipä taitaisi löytyä mieluisia tuotteitakaan.
Käytössä on jo korealainen kosmetiikka. Kosteuttava kasvovesi, goat milk essence, kosteusvoiteena goat milk moisture cream ja etana voidetta paikallisesti maksaläiskiin. Kosteusvoide ollut käytössä vajaan kuukauden, etana voidetta käyttänyt koko kesän. Maksaläiskät vaalentuneet huomattavasta, ystävätkin huomanneet joten en itse vain kuvittele.
Korealainen meikkivoide ei ole yhtä kestävää ja peittävää mitä täällä päin myytävät.
AP
En laittaisi ihan peittävää. Luonnollinen on nätimpää eli vähän voi kuultaa oma ihokin sieltä
Moi, kuulostaa tutulta. Mun iholla parhaiten toimii Benefitin Big Easy BB-voide. Sitä ei tosin taida saada Suomesta, itse ostin jostain lentokentältä.
Vaaleampi sävy on hyvin vaalea, saattaisi toimia sullakin?
Hoida se pintakuivuus ensin pois.
Minä suosittelen myös Lancomen Teint Miraclea. Mineraalimeikeistä paras, peittävin ja luonnollisin tulos Alima Purella. Tätä käytän nykyään arkena, Lancomea vain silloin tällöin, vaikka se ennen oli luottotuotteeni. Mineraalimeikkiä varten pitää olla kunnon kabuki, jotta meikki onnistuu.
Itselläni on liki vastaavanlainen sekaiho. Paras ratkaisu on ollut jättää meikit käyttämättä, eli sitä myötä ihokin on parantunut ainakin jkv. Silloin kun tarvitsen meikkivoidetta, käytän Blascoa, koska se n vieläkin ainut, mikä pysyy naamalla edes siedettävällä lailla. Ripsarissa siirryin käyttämään Sensain 38 mustaa, ei leviä hikoillessa eikä sateella.
Sun kannatta mennä kempparien Blasko-pisteille, jotta valikoimasta löytyisi se oikea sävy. Itse olisin varmaan valinnut jonkun aivan muun, kuin mitä konsulentti mulle etsi, ja väri sattui olemaan täydellinen.
Miten olisi, jos tosiaan jättäisit meikkaamatta ja käyttäisit silmänalustoihin valokynää tai ihan vähän peitepuikkoa? Mulla kyllä sekin valuu...
PS: mustiin silmänaluksiin on hyvä lääke riittävä yöuni, jos ei ole kyse perinnöllisestä vaivasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä suosittelen myös Lancomen Teint Miraclea. Mineraalimeikeistä paras, peittävin ja luonnollisin tulos Alima Purella. Tätä käytän nykyään arkena, Lancomea vain silloin tällöin, vaikka se ennen oli luottotuotteeni. Mineraalimeikkiä varten pitää olla kunnon kabuki, jotta meikki onnistuu.
Aina sanotaan hoida pintakuivuus pois, mutta kukaan ei osaa sanoa miten. Kosmetologi suositteli jotain älykallista rasvaa ja käski tehdä kaksois puhdistuksen illalla.
Ap
Syö oikein, eli kasviksia ja hedelmiä, elävää ruokaa. Jätä liha+maito pois, mahdollisesti kaikki kokattacva "ruoka". Ei tarvi peitellä rumaa kukkivaa ihoa ja suhrata valokynällä antamaan keinotekoista hehkua.
Suurin osa ihmisistä on nykyään harmaita! Siis vaikka olisi tumma ihokin niin harmaus ja hehkuttomuus paistaa ankeana päin näköä. Tunkekaa vaan shimmeriä ja peittäkää monilla kerrosilla kemikaalia omat naamanne, elottomuus kuitenkin näkyy vaikka miten maalais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina sanotaan hoida pintakuivuus pois, mutta kukaan ei osaa sanoa miten. Kosmetologi suositteli jotain älykallista rasvaa ja käski tehdä kaksois puhdistuksen illalla.
Ap
Pan stickin vanha käyttäjä sanoisi että unohda kuivuuden hoitoon ne älykalliit rasvat, ja kokeile HTH:ta, tosin sitä ei enää samalla nimellä saa, oliko se joku L300? Mutta kuten sanoin, nykyisistä kosmetiikkatuotteista en tiedä.
Suosittelen NYXin tuotteita lämpimästi. Todella laadukasta ja siitä huolimatta hämmästyttävän edullista. Itselläni ihon laatu parantunut huomattavasti kun vaihdoin Nyxin tuotteisiin. Netistä tilaamalla saa, ilmeisesti ainoastaan Tuurin kyläkaupasta ( 😂) saa ostettua suoraan.
Lisäplussana vielä se, että ovat cruelty free-tavaraa
Oman pintakuivan ihon pelastus on ollut Madaran SOS-sarjan seerumi ja kasvovoide. Mikään muu ei, varsinkaan ilmojen kylmetessä, pidä ihon hilseilyä pois. Vaatii markettikosmetiikkaan verrattuna pienen investoinnin, mutta se ehdottomasti kannattaa, jos van Madaran tuotteet on itselle sopivia.
Meikkivoidetta en osaa suositella, koska käytössä vain mineraalipohja.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen NYXin tuotteita lämpimästi. Todella laadukasta ja siitä huolimatta hämmästyttävän edullista. Itselläni ihon laatu parantunut huomattavasti kun vaihdoin Nyxin tuotteisiin. Netistä tilaamalla saa, ilmeisesti ainoastaan Tuurin kyläkaupasta ( 😂) saa ostettua suoraan.
Lisäplussana vielä se, että ovat cruelty free-tavaraa
Sokos ja Stockmann myyvät NYXiä ihan kivijalkakaupoissa, ainakin Helsingissä.
Minulla on myös pintakuiva sekaiho ja tuotteet, jotka ovat itselle toimineet ovat:
- Madaran daily defence voide, kasvorasvaksi
- Origins Drink Up intensive, yöksi jätettävä kasvonaamio
- Lancome Teint Idole Ultra 24h, meikkivoide
Jos olet itsellesi toimivan kasvovoiteen jo löytänyt suosittelen siihen ehdottomasti tuota Originsin kasvonaamiota. Itsellä on toiminut todella hyvin, sain sillä todella pahasti hilseilevän ihon parin käyttökerran jälkeen kuntoon. Tuotetta saa ainakin Kicksistä ja maksoi jonkun 25e
Meikkivoiteena olen tykästynyt tuohon Lancomeen, se on peittävä, mutta kuulas ja kestää omalla iholla ainakin koko päivän. Liian peittävät meikkivoiteet ovat usein tunkkaisen oloisia ja itse mielummin lisään peitevoidetta tarvittaessa, jolloin kasvojen yleisilme on kuitenkin raikkaampi.
Kannattaa myös kiinnittää huomiota siihen millä tavoin levittää meikkivoiteen. Jos esim levität sen pyörivin liikkein tiheä karvaisella siveltimellä samalla se kuorii hieman ihoa ja voi tuoda tämän takia esille kuivia kohtia ihosta. Itse tykkään levittää meikkivoiteen kostutetulla beauty blenderillä painelevin liikkein.
Ap[/quote]
Juo riittävästi vettä, syö terveelllisesti, paljon kasviksia ja hyviä rasvoja. Ihon hoito - ei tarvitse kosmetologeja välttämättä. Puhdistus joka ilta, paljon kasvovettä aamuin illoin. Itse pidän kerran viikossa ns. kauneushetken eli saunan yhteydessä kuorin ihon/tai laitan hedelmähappokuorintanaamion, sen jälkeen kasvovettä ja ihoöljyä tai Madaran kosteuttava naamio yöksi. Tämän lisäksi teen jossain vaiheessa viikkoa pelkän kuorinnan, jos iho tuntuu sitä vaativan. Minulla on samantyyppinen iho kuin sinulla, ja olen sen näillä konsteilla saanut kuntoon.
En tiedä, mitä ajattelet luonnonkosmetiikasta, mutta siirryin siihen ja iho voi nyt hyvin. Minulla on käytössä seuraavat tuotteet: kuorinta Madara oil to milk-scrub, Madara tai Mossa hedelmähappokuorintanaamio, ihoöljynä argan-öljy (luomulaatuinen) tai Khadi Pink Lotus-öljy. Kasvovoiteet ja puhdistustuotteet myös Madaran valikoimasta. Madaralla on pari kertaa vuodessa nettikaupassa -40% ale 24h, seuraava syyskuussa luulisin. Myös muista nettikaupoista voi löytää Madaraa alennuksessa. Ja toki muitakin hyviä tuotteita on, mutta näitä käytän nyt itse.
Kokeile hoitaa se pintakuivuus ensin pois ja tasapainottaa t-alueen rasvaisuutta. Suosittelen korealaista ihonhoitokosmetiikkaa.
https://www.reddit.com/r/AsianBeautySuomi/