Mitä mieltä olette Fazerin hyönteisleivästä?
Fazer on suunnitellut tuovansa myyntiin hyönteisleivän. Jos tälläinen saadaan joskus kuluttajen käyttöön niin meinasitteko maistaa?
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005332527.html
Kommentit (30)
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201702032200065056_uu.shtml
Koe-eriä on ilmeisesti lipsahtanut vahingossa ihan kauppoihin asti myyntiin.
Kyllä meinaan. Hyvä idea. Hyönteissyönti on ekologisempaa kuin moni muu eläintuotanto
Ei ole enää aikoihin tullut meille Fazerin leipiä, kaikissa on vehnää. Ostolakkoon on vaikuttanut myös "meillä on gluteeniton unelma" -leipä ja nyt uutisointi ötökkäleivästä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meinaan. Hyvä idea. Hyönteissyönti on ekologisempaa kuin moni muu eläintuotanto
Leipä (jota tässä kysyttiin) ei ole eläin....
Kasvissyöjänä olen tottunut etsimään proteiinini muualta, kun en halua laittaa suuhuni asioita joilla on ollut silmät päässä, mutta kyllähän tämän maistaminen nyt varmasti kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsiis, äärimmäisen hyvä, että kerroit, muuten me luultaisiin väärin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai sä ole tosissasi?
Ainahan leivissä on hyönteisiä ollut - kuten muissakin ruuissa. Nyt siitä on vaan tehty julkista.
No ei sinällään mitään uutta, onhan siellä ötöä seassa jo ennästäänkin. Eikö suklaastakin ole jokin osuus vähän väkisinkin aina hyönteisiä?
Mutta oikeasti, hienoahan tuo on. Muualla maailmassa hyönteissyönti on ihan peruskauraa ja olisi mahtavaa saada se tännekin kun on kuitenkin paljon ekologisempaa proteiinia kuin vaikka sitten naudanliha.
En ole vuosikausiin ostanut Fazun tuotteita joten en usko että tuotakaan ostan. Osaan leipoa leipäni itse.
Miten varmistetaan ettei ne hyönteiset leviä muihin tuotteisiin, kuten jauhopusseihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai sä ole tosissasi?
Oletko sinä?
Eri
Vierailija kirjoitti:
En ole vuosikausiin ostanut Fazun tuotteita joten en usko että tuotakaan ostan. Osaan leipoa leipäni itse.
Hyönteisjauhoakin on (sitten) saatavilla, niin saa tehtyä itsekin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä mielikuvasta, nyt näen sieluni silmin vääräsäärisesti eteenpäin taapertavan limpun, jonka silmät tapittavat päässä :D
Eläköön rekistöitymispakon poistuminen ja laadukkaiden keskusteluiden paluu! Olen niin kaivannut tätä :D
Ehdottomasti. Ruokamessuilla maistoin jo heinäsirkkoja. Hyviä olivat.
Hyönteiset o hyviä ja terveellisiä ja ekologisia. Ehkä maistan leipääkin.
Jos ne brändätään hyönteisleiviksi, niin jää ehkä hyllyyn. Mutta jos niissä on jokin muu juju, niin voin maistaa. Kyllähän monissa tuotteissa on varmaankin paljon sellaista tavaraa, mikä ajatuksena ällöttää, mutta jos se lukee vain siellä tuoteselosteessa eikä tuotteen nimessä, niin ei se minua haittaa. Tuskin ostaisin esim liivatetta, jos sen nimi olisi luuydin-, suoli- ja jänneseos.
Ei kiitos. Ajatus hyönteisten syömisestä ällöttää.
En meinaa.