Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehdäkkö lasu-ilmoitus juopottelevasta siskosta...

21.08.2017 |

Olen siis todella suuressa pattitilanteessa.
Isosiskollani on kohta koulu-ikäinen lapsi ja hänellä on jo pidemmän aikaa ollut alkoholin kanssa ongelmia (vuosia sitten myös päihdeongelmia, mutta paljon ennen lapsen syntymää).
Vanhempamme ovat aina tukeneet häntä lapsenhoidossa ja taloudellisesti (ovat maksaneet todella paljon mm. pikavippejä yms.), mutta hänelle ei tunnu mikään riittävän. Hän on pahoissa veloissa peli- ja alkoholiongelmansa vuoksi ja kiristää vanhemmiltamme rahaa lapsensa avulla. Tätä paskaa on jatkunut jo pitkään, mutta tilanne on pahentunut lapsen syntymän jälkeen, koska hän käyttää lastaan kiristyskeinona, jos asiat eivät mene niin kuin hän haluaa.
Hän juo lapsensa läsnäollessa ja pahinta tässä on se, että hänelle jo pariannosta on liikaa, koska käytös muuttuu välittömästi aggressiiviseksi. Hän on useasti kännissä kuvitellut olevansa toinen ihminen ja saa ihmeellisiä hepuleita, sekä puhuu ihan sekavia ja hulluja juttuja. Uhkasi jopa muutama kuukausi sitten kännissä tappaa itsensä ja riehui hullun tavalla asunnossa niin, että miesystävä oli joutunut väkivalloin hänet rauhoittamaan. Lapsi oli kuulemani mukaan nukkumassa, mutta heräsi huutoon. Muutama päivä sitten hän soitti minulle jälleen kännissä ja selvisi, että lapsi on asunnossa. Soitin välittömästi vanhemmillemme (koska en itse olisi millään päässyt paikan päälle) ja he hoisivat jälleen tilanteen, mutta minusta ei tämä näinkään voi jatkua, koska lapsi kärsii kokoajan tästä kaikesta.
Miten minun pitäisi edetä tämän asian suhteen? Olen nyt miettinyt, että soittaisin huomenna sossuun ja selittäisin tilanteen. En halua, että lasta otetaan heti huostaan vaan, että äidille annettaisiin mahdollisuus hoitaa itsensä kuntoon, koska kyseiset ongelmat johtuvat alkoholista, mutta selvinpäin hän koittaa hoitaa aina asioitaan kuntoon, kunnes epätoivo iskee ja hän tarttuu pulloon.
Tällä hetkellä koko perhe kärsii hänen käytöksestään ja olemme pikkusiskoni kanssa käyneet, jopa psykologin juttusilla, koska emme yksinkertaisesti olisi kestäneet tätä enää.
Äitimme puolustaa isosiskoamme ja turvaa aina hänen selustansa valehtelemalla sossuille jos on tullut piukka paikka. Tiedän sen johtuvan siitä, että hän pelkää, ettei nää enää koskaan siskon lastani. Sanoin tänään äidillemme aikeistani ottaa yhteyttä viranomaisiin, että siskomme saisi apua. Hän sanoi, että senkus teet mitä lystäät mutta ei sossua kiinnosta...
Onko teillä kokemusta vastaavasta tilanteesta ja miten sossu yleensä toimii tallaisissa tilanteissa? :/

Kommentit (2)

1/2 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

2/2 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tilanne on edennyt syksyn mittaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan