Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nemo ja Neela?

09.07.2008 |

Vauva on tuloillaan, ja nimet mietinnässä. Tulokkaan sukupuoli ei ole tiedossa, joten nimiä mietitään molemmille..

Pidämme ns. erikoisista nimistä, mutta ei liian erikoisista. Itselläni on melko harvinainen nimi, joten en lapsellenikaan halua aivan tavallista. Sukunimeemme myös sopii erikoisemmatkin nimet, se ei ole aivan tavallinen.

Mietinnässä on ollut etunimiksi pojalle Nemo ja tytölle Neela.

Ja kysymys kuuluukin, mitä mieltä olette nimistä?

Etenkin Nemo kiehtoo minua, mutta onko se liian erikoinen...?

Myös toisia/kolmansia nimiä saapi ehdotella! Tällä hetkellä olemme miettineet Onni Eemeliä jatkoksi pojan nimeen ja tytölle haluamme kolmanneksi nimeksi Amelian. Toinen nimi hakusessa..

Ja toki muitakin nimiä saa ehdotella, koska nuo nimet eivät ole vielä päätettyjä.. lisäksi pidämme nimistä Milo, Niki, Elmo.... tytölle ei juuri ole muita nimi vaihtoehtoja mietittyinä..

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitosta myös xix!

Minä taidan olla näine nimimietintöineni sellainen ihminen, että minuun vaikuttaa paljon, mitä muut nimestä tuumaavat. Nyt on sinun ja Iitun ansiosta tullut taas sellainen fiilis, että Nemo on just se oikea nimi :)

Pitäisi kyllä olla rohkeampi ja uskaltaa antaa juuri sellainen nimi lapselleen, mistä itse pitää eikä ajatella liikaa muiden mielipiteitä tai ihmetyksiä. Itse kun kerta haluamme hieman erilaisemman nimen lapsellemme.

Nemo on kuitenkin helposti lausuttava ja vekkuli nimi. Se sopii hyvin myös meidän ei niin tavallisen sukunimemme kanssa. Nyt vaan mietintään toinen ja kolmas nimi.. :p

Kerrohan xix jos sinullakin on hyviä ehdotuksia toiseksi ja kolmanneksi nimeksi Nemolle? Sinullahan sitä kokemusta on nimimietinnästä Nemo-pojan äitinä ;)

Vierailija
22/40 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma Nemoni on Nemo Mikael Johannes. Meillä on kaikkien lasten nimet muodostuneet niin, että ensimmäinen nimi on suht erikoinen ja kaksi muuta nimeä ovat suvusta.

Minusta on turha tuota Nemo Onni Eemeliä vaihtaa, kun selkeästi olet siihen kovin mieltynyt, mutta laitan nyt muutamia aatoksia vaihtoehdoista, kun kerta pyysit :) (en ole muita ehdotuksia lukenut, joten saattaa tulla samoja)

Nemo Onni Aleksanteri, näin saisi nimen loppuun hieman lisää ytyä ja jämäkkyyttä superpehmoisen Eemelin sijaan.

Nemo Toivo Eemeli, Onni on hirmuyleinen keskimmäisenä nimenä, Toivo on samantyylinen hyvä vaihtoehto.

Nemo Onni Nikanor, silloin kun itse Nemolle nimeä mietin, niin Nemo Nikanor kuulosti minusta tosi hyvältä.

Nemo Onni Elmeri, noin sais vähän sitä Elmoa nimeen mukaan, kun Nemo Elmo Eemelissä menee turhan paljon kieli solmuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ehdotuksistasi!

Nemo Onni Elmeri - vaihtoehtoa olemme itsekin miettineet, mutta harmiksemme Elmeri nimi on käytössä jo lähipiirissä, emmekä sen takia viitsi sitä laittaa edes kolmanneksi nimeksi. Toisaalta, kyllä löytyy Eemeli nimeäkin ystävien lapsilta.. Mutta ennemmin Eemeli kuin Elmeri. Elmerissä olisi kyllä sitä toivottua särmää nimeen, kun Nemo Onni Eemeli kuulostaa pehmoiselta nimeltä. On se tämä nimen miettiminen hankalaa puuhaa... mies se aina vaan tuumaa, että katsotaan sitten miltä vauva näyttää ja kyllä se nimi sieltä pulpahtaa itsestään - toivotaan niin :p

Tuliko teillä muuten lähipiiristä ihmettelyä Nemo nimen johdosta? itse kun siskolleni mainitsin nimestä, että tykkään siitä, hän vain tuumasi että sehän on se kala.. pah! Juuri tuollaista kommenttia en haluaisi kuulla... !! :_| Noh, täytynee kestää jos joku nimestä alkaa sitten joskus kommenttia antamaan..

Vierailija
24/40 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vai onkohan tätä jo ehdotettu?

Vierailija
25/40 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen mennessä kun meidän poika syntyi, oli lähipiirimme jo niin tottunut erikoiseen nimimakuumme, ettei sitä nimeä sen kummemmin enää ihmetelty :D Anoppi vaan totesi, että ei ole _tätäkään_ nimeä aikaisemmin kuullut :D Ikävän sävyisiä kalakommentteja ollaan kuultu vaan yhdeltä puolitutulta, jolla on mielenterveysongelmia, sekä naapurin näsäviisaalta ipanalta. Muilla on ollut käytöstapoja. Ja mä suhtaudun tohon asiaan muutenkin niin, että eipä Nemo ole ainut nimi, jonka kaima löytyy lastenelokuvasta, eikä siinä elokuvassa loppujen lopuksi edes mitään pahaa ole. Ja jos joku alkaa jotain sanoa, niin ainahan voi sanoa takaisin. Voihan sitä ihmetellä suureen ääneen, että minkälainen sivistystaso ihmisellä on, jos Nemo-nimestä tulee mieleen vaan piirretty elokuva, eikä esim. Jules Vernen klassikkoteos... ;)

Vierailija
26/40 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmer

Helmeri

Helmer

Jelmer (3m)

Jelmeri (10m)

Velmer (1m)

Velmeri (22m)

Vierailija
27/40 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kerroit Nemo - nimestä!

Ja kun alkaa miettimään, niin löydän oman nimenikin yhdestä walt disney - elokuvasta, eikä se minua kummastuta ollenkaan.. omaa nimeä ei myöskään ole kalenterissa, mutta se ei ole ikinä minua haitannut. Olen vain aina tykännyt, etten tunne ketään saman nimistä :) siinä mielessä Nemo olisi oikein mainio nimi pojallemme. Lisäksi se on hieman samantyylinen kuin oma ja mieheni nimi ;)

Kiitos siis xix rohkaisusta Nemo - nimen antoon!! :D

Toiset nimet ovat edelleen hieman auki, Onni Eemeli - yhdistelmähän se on ollut mielessä jo pitkään.. voipi olla että se jääkin..

toisaalta, tykkään myös nimestä Eemil - se voisi siis olla toinen nimi - mutta mikäs sitten kolmanneksi?

Auttakaa vielä jos jaksatte pohtia tätä Nemo - asiaa :D

Vierailija
28/40 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

xix, piti vielä kysymäni sinulta, että mitkä ovat Nemon sisaruksien nimet?

Jos siis haluat ne kertoa? minusta on niin ihana kuulla erikoisia lasten nimiä :)

Ja lisäksi tuohon Nemon toisiin nimiin, niin tykkäämme nimistä Eemil, Rasmus, Kasperi... tykkäisin jos jossain nimessä olisi r tai s.. niin nimeen saisi hieman jämäkkyyttä.. Rasmusta ei vaan taida mitenkään hyvin saada sopimaan.. voisi olla myös Nemo Eemil ___?

auttakkee... ;)

Vierailija
29/40 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemo Onni Rasmus

Nemo Onni Kasperi

Nemo Onni Eemil

Nemo Eemil Kasperi

Nemo Rasmus Eemeli

Vierailija
30/40 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimosa Anneli Aleksandra ja Lilian Tuuli Ilona :) Toiset ja kolmannet nimet ovat siis kaikilla lapsilla ns. perintönimiä. Jos tämä meidän nuorin, Lilian, olisi ollut poika, hänestä olisi tullut Aamos. Ja itse olisin tykännyt tosi paljon myös nimestä Amelia, mutta mies oli lujasti Lilianin kannalla. Jos Nemosta olisi tullut tyttö, hän olisi ollut Sinea Serafia. Mimosan kohdalla olin alusta asti niin varma, että tulokas on tyttö ja nimeksi tulee Mimosa, ettei mitään muita nimiä edes harkittu :D

Nemo Onni Eemil ja Nemo Eemil Kasperi on mielestäni noista teidän pyörittämistänne nimistä kivoimmat vaihtoehdot :) Miten olisi Kaspian? Nemo Onni Kaspian tai Nemo Eemil Kaspian.

Vierailija
31/40 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihanan erikoiset :)

Aamos on myös erityisen ihana ja pehmeä nimi, olen siihen ihastunut täällä palstalla seikkaillessa.. en kuitenkaan ensimmäiseksi nimeksi sitä antaisi, mutta voisi hyvinkin olla vaikka toinen nimi.

Amelia on myös yksi suosikkini, se nimi tulee suvustamme. Se olisikin tytölle varmasti kolmas nimi. Onkin jo ihan unohtunut tuo tytön nimen miettiminen, vaikka pitäisi sitäkin miettiä.. sukupuolesta kun ei ole tietoa.. tässä viikon sisällä varmastikin vauva syntyy.. sitten nähdään kumpi tulee ;)

Mutta siis Nemoon palatakseni, niin Nemo Eemil Kasperi kuulostaa tällä hetkellä mukavimmalta. Kasperi toisi nimeen hieman sitä jämäkkyyttä. Kaspian nimestä en niin tykkää. Mies ei tykkää lainkaan Rasmus nimestä, joten sitä tuskin tulee toiseksi tai kolmanneksikaan.. välilä itse mietin sitä jopa etunimeksi, mutta mies hylkää.. hän on enemmän Nemon kannalla. :D mikä hyvä vaan, Rasmus onkin kyllä niin suosittu nimi, vähän liiankin meidän makuun.

Vielä saatte ehdotella Kasperin tilalle tuollaisia samantyylisiä nimiä, jos keksitte? Nemo Eemil Kasperi kyllä tuntuu jo paremmalta kuin Nemo Onni Eemeli. Nemo Onni Eemeli yhdistelmä oli ehken liian pehmoinen... ?:|

Ja myös tyttöselle voipi nimiä ehdotella, kun tosiaan sitä ei saa unohtaa.. vaikka minut on jo ystävien puolesta aivan uskoteltu että poika sieltä tulee..

tytölle siis mietittiin nimeä Neela... oisko sulla xix ehdotuksia..? :8}

Myös nimi Moona on kiva, mutta sekin kovin yleinen. Amelia siis tulisi kolmanneksi, välillä mietin sitä jopa etunimeksi, mutta vähän aristaa tuo nimen pituus.. muuten kyllä aivan älyttömän kaunis nimi! Voisi olla jopa etunimikin... Jos Neela tulisi ekaks nimeksi, niin jatko ois ehken Iisa Amelia.. toisaalta nyt tuo Ameliakin iskee etunimeksi aika kovaa... :D

Vierailija
32/40 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on vain yksi kirjain enemmän kuin Neelassa :D Mä itse mietin sitä, että meneeköhän Amelia miten paljon sekaisin Amalian kanssa. Ja toisaalta Emilian kanssa. Mutta on se kyllä ihan huippuihana nimi :)

Neela on söötti nimi :) Itse olen ihastunut vielä enemmän muotoon Neelia. Miltä se susta kuulostaa? Myös Neili on ihana, sekä Nelma. Nelma Amelia on muuten todella sointuva, pehmoinen ja naisellinen yhdistelmä. Moonasta ja Iisasta tuli mieleen vielä Miisa :)

Entä miltä kuulostaa Nemo Onni Aamos tai Nemo Aamos Eemeli tai Nemo Aamos Kasperi? Aleksanteri on minusta aina ollut ihanan miehekäs ja voimakas, mutta kuitenkin kaunis nimi. Nemo Aamos Aleksanteri?

Vierailija
33/40 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin tuo Neelia. Jotenkin etunimeksi Neela tuntuu paremmalta. Nelmaa olen myös miettinyt, sekin kiva vaihtoehto Neelalle! Se on vanhahtava nimi, verrattuna Neelaan. Tykkään myös siitä. Neela nimestä olen miettinyt, että vääntyyköhän siitä nimestä helposti käyttöön joku lempinimi, kuten Nella tms..Nelma kuulostaa siinä mielessä kivemmalta.. en itse tykkää jos nimestä vääntyy heti joku lempinimi, vaikkei sillä kai niin väliä ole.. Ameliasta varmasti tulisi joku lempinimi käyttöön, siksikin nimen monitavuisuus ei olisi kiva etunimenä... (oon kai tottunut lyhyisiin nimiin...)

Mukavan kuuloisia myös nuo Nemo Aamos - yhdistelmät, mutta ei ehkä iske niin kovin kuin Eemil toisena nimenä. Nemo Eemil ____ luultavimmin tulee olemaan pojjaan nimi.. mutta se kolmas nimi..?? Aleksanteri ei iske, eikä menis mieheltä läpi.. mutta silti nimeen pitäisi saada sitä ytyä.. :D helppo homma! Ja kun suvustakaan ei tunnu löytyvän kivoja nimiä.. Matias voisi olla kyllä yksi vaihtoehto kolmanneksi, mutta se on aika pliisu nimi.. Kasperi taas tuntuu tylsältä vaikka siitä pidän, kun se ei ole lainkaan suvusta tms..

Vierailija
34/40 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järin paljoa en merkityksiä poikien nimille ole miettinyt ja olemme erittäin onnellisia poikiemme hitusen persoonallisimmista nimistä. Kehuja saadaan usein kuulla veljesten nimistä :O)

Nemo-poikamme toinen nimi on Niklas ja sukunimi sopivasti suomalainen vesiaiheinen.

Nemo ja Neela olisi kiva!

Vierailija
35/40 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on tosi ihanat nimet veljeksillä! :p

Tykkään itse Nemon lisäksi myös Nooasta, sitäkin ollaan mietitty mutta ennemmin tuota Nemoa ;)

Vierailija
36/40 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin oon sitä mieltä että on turhaa liikaa kuunnella muiden mielipiteitä. Kaikki ei voi tykätä kaikista nimistä ja lähes jokaisella on varmasti joku nimi mistä tulee mitä kummallisempia mielleyhtymiä.

Nemo on oikein vekkuli nimi pikkupojalle, mutta sopii myös aikuiselle miehelle ja on ainakin nimi, mikä jää helposti mieleen. Ei kuitenkaan mun mielestä sovi perus nen-loppuuisen sukunimen kanssa (Nemo Virtanen), mutta teillä taisi ollakin joku hieman harvinaisempi sukunimi :o)

Tuo Nemo Onni Eemeli on oikein hyvänkuulonen nimi, en lähtis sitä vaihtamaan!

Vierailija
37/40 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos :p

Kyllä se tuo Nemo nyt tuntuu voiton vievän :x

Vaikkei noita vaihtoehtoja näillä näkymin ole paljoa ollutkaan, olemme olleet alusta alkaen niin Nemoon ihastuneita :x

Vauveli ei ole vielä syntynyt, jännityksellä odotamme tuleeko sieltä poika vaiko tyttö. Näinä päivinä varmaankin syntyy. :8} Mutta siis, jos poika syntyy, niin todennäköisesti sieltä Nemo tulee. Ja tyttönenkin saattaapi olla Neela, sitä sitten pitää tarkemmin miettiä jos tyttö tulee.

Nemolle toiseksi ja kolmanneksi nimeksi on alunperin ollut tuo Onni Eemeli, mutta nyt välillä se on vaihtunut Eemil Kasperiin. Voipi olla että jälkimmäinen vie voiton, saas nähdä ?:|

Nemo Eemil Kasperissa olisi ehkä enemmän "sitä jotakin" kuin Onni Eemelissä.. vai mitä mieltä olette..?? Muitakin nimiä saa vielä ehdotella toiseksi ja kolmanneksi, jos mieleenne jotain pälkähtää.. :D

Vierailija
38/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä tuleekin kaksoset: tyttö ja poika, niin Nemo ja Neela ehdottomasti pitää olla! No, tietysti valinta on Teidän.

Pidän yhdistelmästä Milo Nemo ja Neela Amelia. Ihania nimiä nekin.

Vierailija
39/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottelen, että tuo Rasmus-poika vielä tässä tulisi. Siitä nimestä tulee kovasti mieleen isoveljeni, ja nimi onkin kovasti tärkeä minulle, sillä minä ja veljeni opimme molemmat lukemaan alle kouluikäisinä Rasmus Nalleja lukemalla. Nimi on myös saamelaisessa nimipäiväkalenterissa muodossa Rasmos ja, koska suvussamme on myös saamelais-verta, minussa sitä on 15 % olisi mielestäni esi-isiä kunnioittavaa antaa nimi, joka on saamelaisesta nimipäiväkalenterista. On niin tärkiä nimi ja hieno.

Vierailija
40/40 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan toisiksi nimiksi uusia yhdistelmiä teidän ajatuksista:

Onni Eemil

Onni Kasper(i)

Kasper Eemil

Muita samantyyppisiä voisivat olla Einari, Eerik, Eino, Elmo, Eemi, Kaius, Kristian, Kimmo, Olavi, Olli, Ossi, Oiva, Osku, Oskari, Ossian...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä