Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nemo ja Neela?

09.07.2008 |

Vauva on tuloillaan, ja nimet mietinnässä. Tulokkaan sukupuoli ei ole tiedossa, joten nimiä mietitään molemmille..

Pidämme ns. erikoisista nimistä, mutta ei liian erikoisista. Itselläni on melko harvinainen nimi, joten en lapsellenikaan halua aivan tavallista. Sukunimeemme myös sopii erikoisemmatkin nimet, se ei ole aivan tavallinen.

Mietinnässä on ollut etunimiksi pojalle Nemo ja tytölle Neela.

Ja kysymys kuuluukin, mitä mieltä olette nimistä?

Etenkin Nemo kiehtoo minua, mutta onko se liian erikoinen...?

Myös toisia/kolmansia nimiä saapi ehdotella! Tällä hetkellä olemme miettineet Onni Eemeliä jatkoksi pojan nimeen ja tytölle haluamme kolmanneksi nimeksi Amelian. Toinen nimi hakusessa..

Ja toki muitakin nimiä saa ehdotella, koska nuo nimet eivät ole vielä päätettyjä.. lisäksi pidämme nimistä Milo, Niki, Elmo.... tytölle ei juuri ole muita nimi vaihtoehtoja mietittyinä..

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemo nimi on annettu suomessa 99 kertaa pojalle ja 2 kertaa tytölle ja suurin osa nimistä on 2000-luvulta. Neela nimen on saanut 177 tyttöä ja nämäkin lähes kaikki 2000- luvulta eli ovat selkeästi molemmat 2000-luvun uusia nimiä.. niminä ihan ok ja helppoja suomalaiseen suuhun. Henk. koht pidän enemmän Neelasta kuin Nemosta. Nemo Onni Eemeli on ihan hauska yhdistelmä! Elmo on myöskin listaltanne todella kiva nimi!! Milo ja Niki ei niin iske mulle...

Neelan jatkoksi sopii hyvin Amelia. Olisiko suvussa kenties joku vanha nimi, joka sopisi noiden kahden nimen väliin?? Neela Elma Amelia, Neela Iida Amelia, tms.?

Vierailija
2/40 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep niin oon käyny väestörekisterikeskuksessa tutustumassa noihin nimiin, kuinka paljon niitä on annettu..

Ite oon aivan tykästynyt tuohon "keksimääni" Nemo Onni Eemeliin, mutta mietityttää onko se nyt varmasti "hyvä" nimi lapselle ja myöhemmin aikuiselle..?

Nyt tässä vasta olen alkanut tykästymään Elmo nimeen. Se on jotenkin niin reipas, eikä ehkä niin "outo" kuin Nemo..

Neela onkin paljon varmempi tytölle nimeksi kuin Nemo pojalle. Se vaan tuntuu oikealta. Olemme miettineet Neela Aada Ameliaa, mutta onko siinä liikaa a-kirjainta, kun kaikki nimet päättyvät siihen ja kaksi viimeistä alkaa sillä..? Aada ei siis ole välttämättömyys, se ei ole suvusta. Amelia taasen on suvusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemo tarkoittaa "ei kukaan", mikä on minusta aika ikävä merkitys lapsen nimelle... :-/ Myös tuttuni koira oli nimeltään Nemo, joten miellän sen valitettavasti lemmikin nimeksi. Sen sijaan Elmo olisi todella veikeä!

Miinuksena Elmolle olisi samankaltaisuus Onni Eemelin kanssa. Nimissä on paljon samoja kirjaimia, meneekö kieli solmuun?

Neela on ihan jees, joskin ahkeralle nimipalstalaiselle ja Teho-osasto-fanille jo turhan kulunut nimi. Nimeä ei kuitenkaan ole annettu montaa kertaa vaikka moni sitä harkitseekin. Nimi sopii lausunnaltaan ja kirjoitusasultaan hyvin suomalaiseen nimikirjoon vaikka taitaakin olla Intian suunnalta.

Vierailija
4/40 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenkin tähän asti pitänyt Nemo nimestä. Olen aivan varma, että saisimme kuulla tuota "koirannimi"-kommenttia jos se nimi annettaisiin. Vaikka tosin, oma nimenikin on koirien nimipäiväkalenterissa, eikä ollenkaan meidän ihmisten kalenterissa. Mutta todella, se nimi tuntuu koko ajan enemmän koiramaiselta, kun sitä miettii..

Elmo kyllä iskee taas entistä enemmän, jotenkin oon/ollaan alettu tykästyä vanhahtaviin nimiin tai muuten vain veikeisiin..

Elmolle voisi kyllä olla jotkut muut nimet toiseksi ja kolmanneksi, ei oikein Onni Eemeli siihen perään ehkä soinnu hyvin, on liikaa eetä ja ällää.. Mitäs siihen oikein keksittäisiin? :)

Ja sitten, jos teiltä löytyisi tuon Neela nimenkin suhteen joitain vaihtoehtoja..? Huvittavaa kyllä, sekään ei enää tunnu siltä oikealta, vaikka tähän asti oon sen perään kuuluttanu.. :D Nyt tosiaan mieleni on vaihtunut (yllätys sinänsä) vanhahtaviin tai muuten jotenkin veikeisiin nimiin.. mikä siis olisi tytölle hyvä nimi? veikeä, pirtsakka eikä aivan tavallinen..

5/40 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemo kuulostaa mun mielestä joltain sarjakuvahahmolta.:)

Elmo on ihana nimi!!

Ja mun mielestä käy hyvin Elmo Onni Eemeli!.. ainoastaan tuo ElmoOnni voi olla vähän häiritsevä..siis nuo Oot.

Neela on kans nätti!

Entäs Seela tai Nelma?

Nelma on ainakin vanhempi nimi, mutta ei silti mikään mummonimi;)

Vierailija
6/40 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemosta tulee ensimmäisenä mieleen kalapoika elokuvasta Nemoa etsimässä.

Vierailija
7/40 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seela ja Nelma saavat kannatusta Neelan vaihtoehdoksi, itselleni tuli heti mieleen Selma. :-) Tai vaikka Saima, Telma, Saimi, Taimi, Nuppu, Nella, Nanna (vanha Johannan lempinimi), Viola, Veela, Velma, Valma, Vaula, Vilna, Ulla.

Elmon toisiksi nimiksi ehdotan vaikkapa näitä:

Oiva, Ossi, Olli, Osku, Oskari, Ossian, Oliver, Esko, Eelis, Eliel, Eino, Einari, Eerik, Niklas, Nuutti, Nuuti, Nooa, Aapo, Aaron, Aamos, Aku.

Kerro, löytyikö noista jotain kivaa.

Vierailija
8/40 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemo KUULOSTAA tosi kivalta nimena miutta assosiaatio on joko klovnikala tai Kapteeni Nemo Jules Vernen kirjasta joka oli tosi katkeroitunut kauheita karsinyt hahmo.

Jos paadyt Eloon niin ehdotan Elmo Onni Eemelin tilalta Elmo Onni Ernesti, minusta se toisi lisaa pirtsakkuutta ja jantevyytta nimikokonaisuuteen

Neelaa en valttamatta tietaisi tyton nimeksi, siksi esim Selma kivampi

Vierailija
9/40 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille nimiä ehdottaneille! Vaikeaa tämä nimen miettiminen kyllä on..

Nemo tosiaan kuulostaa kivalta nimeltä, mutta nuo erinäiset negatiiviset merkitykset (ei kukaan, kapteeni Nemo, Nemoa etsimässä, koiramaisuus..) vievät kyllä hohdon nimestä..jos niitä merkityksiä siis miettii.

Elmo kuulostaa tällä hetkellä korvaan parhaimmalta, mutta en tiedä loppujen lopuksi kuitenkaan.. pläääh!!

Neela on kyllä jo melkein pois suljettu.. Nelma kuulostaa kivalta, mutta tulee mieleen Sanelma, josta en niin pidä!

Muuten pidän kyllä N - alkuisista nimistä, oisko teillä lisää ehdotella niitä..? Sekä tytölle että pojalle!

10/40 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haarvinainen pojan nimi..siitä löytyy Nemo ja Elmo ja on vanhahtavan tyylinen..

Niila, Niilas, Noel ja Nooa tuli vielä mieleen..

N:llä alkavista tytön nimistä..

Miltä kuulostais Neelia?

Nilla

Noomi

Vierailija
11/40 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivoja ovat mielestäni:

Naomi

Noomi

Nuppu

Natalia

Nadia / Nadja

Nuuk

Nelson

Nooa / Nooak

Vierailija
12/40 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan kuulla ensimmäistä kertaa nimen Nelmo.. ihan veikeä sinänsä, mutta hieman "keksityn" oloinen.. (tai sitten mulle ei kelpaa mikään.. ) ;)

Nyt on mennyt kyllä nimen keksintä niin vaikeaksi, ettei ois pitäny alkaa miettiä näin kovasti ollenkaan..

Tällä hetkellä mun suosikkinimet pojjaalle ois Rasmus, Niki ja Elmo.

Rasmus tuli eilen aivan uutena joukkoon, alunperin olin aina sanonu ettei R-kirjaimella alkavaa nimeä, kun sukunimi alkaa sillä ja on aika lyhyt ja ytimekäs. Mutta nyt kun olen Rasmus - nimeä maistellut, niin se saattaisi sopia jopa paremmin kuin hyvin meidän vaaville, josta varmaan tulee melko vekkuli, tummahiuksinen kaveri :D

Mitäs mieltä ootte siis tällä erää Rasmus - nimestä? oon aina ennen miettinyt ns. harvinaisia nimiä, enkä aikonut antaa lapselleni näinkään "tavallista" nimeä, mutta siitä viis kuinka tavallinen tai epätavallinen nimi on..sen pitää vain sopia juuri meidän lapselle :)

Sitten vielä yksi kysymys, jos antaisimme Rasmuksen pojalle, niin mikäs sitten tytölle?

Neela ym ei oikein sovi lainkaan yhteen Rasmus - nimen kanssa.. tai siis tarkoitan, että se ei ole yhtään samaa tyyliä.. Neela on niin pehmoinen nimi verrattuna Rasmukseen.. vai mitä mieltä olette?

Siinä taas läjä kysymyksiä! :p

Vierailija
13/40 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elnon ehdottamista nimistä Nooa on yksi kiva nimi, mutta se kuulostaa melko pehmoiselta mun korvaan.. Neelia myös ok, mutta ei oikein iske...

Vierailija
14/40 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy Rasmus....on aivan ihana pojan nimi :D Taitaa vain olla kovin yleinen nykyään, mutta mitä siitä sitten onko sillä ihan oikeasti mitään merkitystä?

Meillä on myös tytön etunimenä Naomi....itse olisin halunnut Noomi mutta miehen takia piti tehdä kompromissi. Sukunimemme ei ole mitenkään tavanomainen, siihen sopisi kivasti myös tuo Nemo...joka kyllä assosioi vahvasti kalaan ;)

Toivottavasti löydätte mieleisen nimen se voi joskus olla kovinkin hankalaa. Meilläkin on se edessä kun neljättä vauvaa odotellaan....mutta katsotaan nyt millainen tapaus sitä maailmaan putkahtaa.

JB72

Vierailija
15/40 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se Rasmus on tosi yleinen nykyään, taitaa melkein olla Top10 poikien nimissä.. tämän vuoksi en välttämättä sitä haluaisi omalle pojalle antaa..

Eilen ihastuin nimeen Tiitus, se kuulostaa tällä hetkellä mukavalta.. tiedä sitten huomenna, mun mieli kun tuppaa vähän vaihtumaan näissä nimi asioissa B-)

Elmo myös on hyvänä vaihtoehtona, saas nähdä...

Ja tietty myös se Nemo.. välillä jo ajattelin, että ei sitä, mutta toisaalta, miksipä ei..

Vierailija
16/40 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis alkuperäisen kysymyksen nimistä Nemo ja Neela. Oikeasti en hyllyttäisi Nemoa siksi, että joku saa siitä mielleyhtymän koiraan, tunnen niin monta ihmisen nimen oman omaavaa koiraa (omat mukaan lukien), että ei se minusta nimeä heikennä. Nemo on ihmisen nimi, jonka joku on keksinyt antaa koiralleen, mutta mitä sitten. Nimenä se on kuitenkin kiva, pehmoinen ja vekkuli. Voisin antaa vaikka omalle pojalle... tai koiralle, ihan sama. Kiva nimi ehdottomasti!

Ja Neela taas on todella kaunis tytön nimi, joten hyvät on nämä teidän alkuperäiset vaihtoehtonne, kannattaa pitää niistä kiinni, kun kerran itse tykkätte.

Vierailija
17/40 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas hyvä mieli, kun luin sun viestisi! :)

Edelleen nimiä mietitään, enkä ole keksinyt mitään uusia miellyttäviä nimiä, jotka ei olisi aivan tavallisia.. Rasmus nyt ykskaks pompahti mieleen, mutta siinä nimessä tökkää sen yleisyys. Muita vaihtoehtoja on ollut Elmo.. mutta siinä tökkää kuitenkin jokin.. ei kuulosta niin söpöltä ja veikeältä kuin Nemo ;)

Ja sitten Neela.. se on kyllä kaunis nimi. :)

Mutta vielä Nemoon palatakseni, (jotenkin mietin enemmän pojalle nimeä, vaikkei sukupuolesta tietoa..) niin mitkä sopisi Nemolle toiseksi ja kolmanneksi nimeksi? Onko sinulla Iitu ehdotuksia, ja myös muillakin?

Alunperin olimme miettineet Nemo Onni Eemeliä. Toisaalta nimessä olisi kiva jos siinä olisi vähän enemmän särmää? Nemo kun on vekkuli ja pehmeä nimi, niin tuleeko siitä Onni Eemelin kanssa liian pehmoinen? Sukunimemme kyllä on melko erikoinen ja "terävän" kuuloinen.

Vierailija
18/40 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemo on Elmoa selkeästi kivempi nimi, siis miunmaunmukkaa :) joten niitä toisen & kolmannen nimen ehdotuksia sille.

Nemo Onni Eemelissä ei häiritse se, että kaikki ovat pehmeitä nimiä, mutta ehkä hitusen kuitenkin tuo nemO Onni peräkkäiset oot, jotka lausuttaessa hieman tuppaa puuroutumaan. Toisaalta harvoin sitä koko nimeä lausumaan joutukkaan, mutta ehdottelen kuitenkin siihen väliin jotain muuta:

Nemo Arttu Eemeli

Nemo Aapo Eemeli

Nemo Juho Eemeli

Nemo Iiro Eemeli

Nemo Aaro Eemeli

Nemo JoonaJulius

Nemo Jose Jeremias

Nemo Joel Antton(i)

Nemo Nooa Nikolas

Nemo Miika Matias

Nemo Miikka Marius

Nemo Jaani

Jesper

Nemo Eetu Aleksis

Nemo Luka Sebastian

Nemo Vertti Viljami

Nemo Tuukka Topias

Nemo Jesse Joonatan

Siinäpä alkuun muutama yhdistelmä, kerro mistä tykkäät, niin "jatkojalostetaan" ehdotuksia

B-)

Vierailija
19/40 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on poika nimeltä Nemo, eikä ainakaan vielä ole mitään ongelmia ilmennyt nimen kanssa. Erikoisissa nimissä on näköjään tämä ongelma, että nimen merkitystä ja siitä mieleen tulevia assosiaatioita mietitään paljon tarkemmin kuin yleisten nimien kohdalla. Uskon, että kirjallisuudesta löytyy varmaan useampikin katkeroitunut Anna tai Matti, monellekin eläimelle on annettu ihmisen nimi (henkilökohtaisesti tunnen koirat nimeltä Heidi ja Sami, sekä kissan nimeltä Miska), moni suomalainen nimi varmaan tarkoittaa jotain hassua jollain vieraalla kielellä (nemo on latinaa) ja todella suositut Lassi ja Leevi sattuvat olemaan sarjakuvahahmoja toisin kuin Nemo (se sarjakuva on Nemi). Eikös se ole kuitenkin tärkeintä, että se kuulostaa kauniilta nimeltä? Eikö se juuri tee nimestä kauniin? Jos pääasiassa olisi nimen merkitys, niin miksi ihmeessä antaa lapselle nimeksi vaikka Eero, mikä ei tietääkseni tarkoita yhtään mitään, kun voisi antaa lapselle nimeksi vaikka Viisas tai Kaunis tai Maailman-Pelastaja ;)

Nemo on kovasti yleistymässä ja olen varma, ettei se muutaman vuoden kuluttua ole enää niin outo ja erikoinen kuin nyt. Kun minun setäni aikoinaan syntyi, niin hänen isovanhempansa olivat kauhuissaan siitä, että lapsella oli niin omituinen ja erilainen nimi. Setäni nimi on Kari...

Ei ole oikein, jos vanhemmat eivät voi laittaa lapselle sitä nimeä, josta oikeasti pitävät ja mikä tuntuu parhaimmalta omalle lapselle, koska ulkopuolisten ihmisten mielipiteet vaikuttavat niin paljon. Nemo on oikein hyvä ja kelpo nimi :)

Vierailija
20/40 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Iitu ehdotuksistasi!

Itse taidan olla jo niin tykästynyt tuohon Nemo Onni Eemeliin, ettei enää mikään tule siihen väliin.. B-)

Mutta kyllä sinunkin nimiehdotuksista toiseksi ja kolmanneksi nimeksi voisi sopia eritoten tuo Nooa toiseksi nimeksi. Kolmannen nimen ehdotukset eivät niin iske, se onkin hankalaa.. olen aina itse ajatellut tuota Eemeliä, se tulisi suvusta, muttei kuitenkaan ole välttämätön.. Sopisihan se tietysti Nemo Nooa Eemeli myös, täytyy makustella.. siinä ei menisi Oot puuroksi..

Mutta jos keksit vielä joitain ehdotuksia, niin otamme ne mielellämme vastaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi