Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa kun palsta meni tällaiseksi..

19.08.2017 |

Eihän täällä enää kukaan käy tai varsinkaan kommentoi kun rekisteröitymispakko tuli.

Ei ainakaan minua täällä av:lla kiinnostanut ne maahanmuuttokeskustelut vaan enemmänkin arkiset jutut ja pohdinnat, esim. Pitääkö isosisarten vahtia pienempiään ilman palkkaa tai onko reilua että asevelvollisuus koskee vain miehiä. Myös lokkikeskustelu oli hauska ja tietty arkiset ongelmat kuten naapurin häiritsevä lapsi.

Todella toivon että tämä ratkaisu kestää vain hetken ja sen jälkeen palsta pääsee taas hohtoonsa. Mutta eniten mua järkyttää se että sananvapautta rajattiin juuri Turun puukotuksen jälkeen, siis eikö siitä saa keskustella anonyymisti?

No, pitääpä välillä vilkaista palstan vointia. Tällä hetkellä palsta vaikuttaa aika autiolta :/

Kommentit (48)

41/48 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimituksessa ketään Mirkkua työskentele. YHBT.

42/48 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi saa olla vain yhdenlainen mielipide, joka on jonkun tahon mielestä se ainoa oikea? Absoluuttista totuutta ei ole vain olemassa monessakaan asiassa ja jos haluaa tuoda hieman eri näkökulmaa asiaan, se on heti väärä ja voidaan deletoida, vaikka kuinka rakentavasti ja rauhallisesti asian ilmaisisi. Katsotaan, miten tälle viestille käy. Miksi torimyyjällä oli pesäpallomaila mukana? Onko tämä rasistinen kannanotto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammma kirjoitti:

Av-mammma kirjoitti:

Palstamirkun "täällä ei saa kukaan pahoittaa mieltään"-viesti vastauksineen on kadonnut, joten onko taustalla myös aaveen modejen sisäistä kamppailua. Onko menossa täyspäisten vallankaappausyritys :D

Kyynisenä vastaan itse  itselleni, että tuskinpa vaan, koska siitä aiheutuu mirkuille tosi paljon pahaa mieltä. Pois vaan! 

Aina nämä viestit kuitenkin muutama ihminen ehtii nähdä.

Vain otettu lääke auttaa, Av. Internet ei selvästikään sovi huojuvalle psyykkeellesi, luulen että olisi itsesi kannalta parempi laittaa kone kiinni ja mennä vaikka ulos pitkälle kävelylle. Jos senkin jälkeen vielä ahdistaa ja tuntuu että maailma on sinua vastaan, niin paikkakuntasi psykiatrinen päivystys kyllä auttaa.

44/48 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bautismo de Fuego kirjoitti:

Av-mammma kirjoitti:

Av-mammma kirjoitti:

Palstamirkun "täällä ei saa kukaan pahoittaa mieltään"-viesti vastauksineen on kadonnut, joten onko taustalla myös aaveen modejen sisäistä kamppailua. Onko menossa täyspäisten vallankaappausyritys :D

Kyynisenä vastaan itse  itselleni, että tuskinpa vaan, koska siitä aiheutuu mirkuille tosi paljon pahaa mieltä. Pois vaan! 

Aina nämä viestit kuitenkin muutama ihminen ehtii nähdä.

Vain otettu lääke auttaa, Av. Internet ei selvästikään sovi huojuvalle psyykkeellesi, luulen että olisi itsesi kannalta parempi laittaa kone kiinni ja mennä vaikka ulos pitkälle kävelylle. Jos senkin jälkeen vielä ahdistaa ja tuntuu että maailma on sinua vastaan, niin paikkakuntasi psykiatrinen päivystys kyllä auttaa.

Tässäpä asiallinen kommentti.  Täysin linjassa toki aikaisempien tuotostesi kanssa.  Siitä puhe, mistä puute?

Vierailija
45/48 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av‑mamma kirjoitti:

Toimituksessa ketään Mirkkua työskentele. YHBT.

Voi kuule, modetiimi on täynnä mirvoja ja mirkkuja, ja äänekkäin osa palstalaisia on samaa heimoa :D

46/48 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JustMe30 kirjoitti:

En usko, että yksistään tämän Turun tapaus on rekisteröitymispakkoa saanut aikaan. Ehkä olen osasyyllinen asiaan, mutta en välitä. Olen ottanut yhteyttä mm. Sanoman päätoimittajaan moderoinnin ongelmista. Tein näin erää toisen kirjoittajan innoittamana. Ehkä meitä on monia muitakin, jotka ovat näin tehneet ja se sitten vaikuttanut tähän asiaan. 

Samoin minä olin päätoimittajaan yhteydessä ja sain häneltä vastauksen, jonka täällä julkaisinkin. Hän totesi, että palstalle on masinoitu rasismia ja naisvihaa ja että Sanoma ottaa sen vakavissaan ja ryhtyy toimenpiteisiin. Kaiken sen kielenkäytön ja vihapuheen jälkeen, mitä täällä on parin viime vuoden aikana ollut, on todellakin turha itkeä rekisteröitymispakon takia. Ilman sitä tämä palsta olisi tänä viikonloppuna räjähtänyt sadoista tai peräti tuhansista avauksista, joissa olisi huudettu kuinka tsvfbuvageilla (en tiedä kuinka monilla eri tavoilla palstalla onkaan kirjoitettu suvaitsevaisiin ihmisiin viittaava herjaava sana, siinä on todella käytetty mielikuvista!) on verta käsissään ja paljon, paljon pahempaa.

Toivottavasti rekisteröitymispakko on tullut jäädäkseen

Vierailija
47/48 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä sellaisia ihmisiä, jotka ilmiantavat keskusteluja heppoisin perustein. Ymmärrän, että jotkut kommentit särähtävät korvaan, mutta niin särähtävät monet persoonatkin. Tästä syystä moni fiksukin ketju katoaa, kun mielensäpahoittajat löytävät milloin mistäkin kostuttavaa.

Ehkä näillä ihmisillä ei ole kykyä ignoorata turhuuksia, kuten rolleja. Jos turhiin keskusteluihin ei reagoida, katoaa ne nopeasti pois silmistä. Loogista.

Asia erikseen on toisten ihmisten henkilökohtainen haukkuminen, esim. uskonnon, ensivaikutelman tms. perusteella. Tällä palstalla, kuten netissä yleensä, itseensä tyytymättömät päsmärit laukovat tylysti myös asiallisiin keskusteluihin. Se valitettavasti on tapa, mitä ei saa koskaan kitkettyä pois. Välillä vain pitää osata hypätä särähtävän kommentin yli, koska fakta on, ettei kaikkia voi miellyttää.

Sananvapaus ja toisten kunnioittaminen toimivasti yhteen ja kunniaan. Tämä on toiveajattelua kuplan sisältä.

Vierailija
48/48 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjäkö7777 kirjoitti:

En käsitä sellaisia ihmisiä, jotka ilmiantavat keskusteluja heppoisin perustein. Ymmärrän, että jotkut kommentit särähtävät korvaan, mutta niin särähtävät monet persoonatkin. Tästä syystä moni fiksukin ketju katoaa, kun mielensäpahoittajat löytävät milloin mistäkin kostuttavaa.

Ehkä näillä ihmisillä ei ole kykyä ignoorata turhuuksia, kuten rolleja. Jos turhiin keskusteluihin ei reagoida, katoaa ne nopeasti pois silmistä. Loogista.

Asia erikseen on toisten ihmisten henkilökohtainen haukkuminen, esim. uskonnon, ensivaikutelman tms. perusteella. Tällä palstalla, kuten netissä yleensä, itseensä tyytymättömät päsmärit laukovat tylysti myös asiallisiin keskusteluihin. Se valitettavasti on tapa, mitä ei saa koskaan kitkettyä pois. Välillä vain pitää osata hypätä särähtävän kommentin yli, koska fakta on, ettei kaikkia voi miellyttää.

Sananvapaus ja toisten kunnioittaminen toimivasti yhteen ja kunniaan. Tämä on toiveajattelua kuplan sisältä.

Aikaisemmat vastaavat kirjoitukset tältä päivältä on poistettu ronskisti, toivottavasti edes tämä saa jäädä. Jos on eri mieltä, sen voi tuoda esille, perustellen. Jos on eri mieltä, eikä osaa mielipidettään perustella, voi toki sanoa olevansa eri mieltä. Haistatella ei tarvitse, lääkärilläkäyntiä ei tarvitse ehdotella, ja jos ei osaa mitään hyvää sanoa, voi jättää kommentoimatta. Asiattomuudet voi poistomerkitä, mutta huom! se pelkästään, että olet eri mieltä, ei ole riittävä syy poistattamiseen.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän