Harmittaa kun palsta meni tällaiseksi..
Eihän täällä enää kukaan käy tai varsinkaan kommentoi kun rekisteröitymispakko tuli.
Ei ainakaan minua täällä av:lla kiinnostanut ne maahanmuuttokeskustelut vaan enemmänkin arkiset jutut ja pohdinnat, esim. Pitääkö isosisarten vahtia pienempiään ilman palkkaa tai onko reilua että asevelvollisuus koskee vain miehiä. Myös lokkikeskustelu oli hauska ja tietty arkiset ongelmat kuten naapurin häiritsevä lapsi.
Todella toivon että tämä ratkaisu kestää vain hetken ja sen jälkeen palsta pääsee taas hohtoonsa. Mutta eniten mua järkyttää se että sananvapautta rajattiin juuri Turun puukotuksen jälkeen, siis eikö siitä saa keskustella anonyymisti?
No, pitääpä välillä vilkaista palstan vointia. Tällä hetkellä palsta vaikuttaa aika autiolta :/
Kommentit (48)
Av-mamma. kirjoitti:
Käyttäjä3910 kirjoitti:
Ranskan terrori-iskuista tuli ekan kerran tämä päivä-viikonloppurekkaus. Loppui maanantai aamuna kello 7.00.
Epäilen nyt käyneen samoin.Se johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, kun osa arvon keskustelijoista ei ymmärrä sääntöjä.
Samasta aiheesta ei sovi tehdä uusia avauksia peräkkäin.
Lisäksi keskusteluiden pitäisi olla asiallisia. Ei haukkumista, yllyttämistä jne. Käytöstavat kuuluu anonyymipalstallekin.Jatketaan hyvässä hengessä, niin hommat hoituu.
Höpöhöpö. Kai nyt jokainen jonka viestejä on poistettu, näkee, että "väärät" mielipiteet siivotaan pois. Minä en ole ikinä kirjoittanut tälle palstalle yhtäkään rumaa sanaa ja olen muutenkin kiltti kuin hiiri, en hauku, en yllytä, mutta mielipiteeni ovat vääriä.
Juuri näin.
Käyttäjä3910 kirjoitti:
Av-mamma. kirjoitti:
Käyttäjä3910 kirjoitti:
Ranskan terrori-iskuista tuli ekan kerran tämä päivä-viikonloppurekkaus. Loppui maanantai aamuna kello 7.00.
Epäilen nyt käyneen samoin.Se johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, kun osa arvon keskustelijoista ei ymmärrä sääntöjä.
Lisäksi keskusteluiden pitäisi olla asiallisia. Ei haukkumista, yllyttämistä jne. Käytöstavat kuuluu anonyymipalstallekin.Jatketaan hyvässä hengessä, niin hommat hoituu.
Höpöhöpö. Kai nyt jokainen jonka viestejä on poistettu, näkee, että "väärät" mielipiteet siivotaan pois. Minä en ole ikinä kirjoittanut tälle palstalle yhtäkään rumaa sanaa ja olen muutenkin kiltti kuin hiiri, en hauku, en yllytä, mutta mielipiteeni ovat vääriä.
:D
Tietenkin mielipiteesi on väärä, jos se sortaa toisia rotuja, ihmisiä. Käytöstapoja hyvä ihminen.
Kerropa, millä viestilläni olen sortanut ihmisiä tai mikä viestini on ollut huonokäytöksinen. Rotuja en usko olevan olemassakaan.
IS ei saa juttuja, jos täällä ei kirjoiteta => IS ei saa klikkauksia => IS ei saa helppoa rahaa. Siksi rekisteröinti poistuu maanantaina.
Käyttäjä3910 kirjoitti:
Av-mamma. kirjoitti:
Käyttäjä3910 kirjoitti:
Tietenkin mielipiteesi on väärä, jos se sortaa toisia rotuja, ihmisiä. Käytöstapoja hyvä ihminen.
Mitä kirjoitan rodusta,jos kirjoitan, että Niinistö toivoo asiallista keskustelua?
Ehkä tällä tavalla keskustelut jatkuvat läpi yön eikä ahdistuneiden tarvitse lähteä tekemään epätoivoisuuksia, kun voi purkautua täällä..
Käyttäjä3910 kirjoitti:
Av-mamma. kirjoitti:
Käyttäjä3910 kirjoitti:
Vai ovat poliitikotkin nykyään oma rotunsa
yöminä kirjoitti:
Miksi hän se rekisteröityminen on monelle niin vaikeaa?
Ei rekisteröityminen ole vaikeaa, mutta kun palstan idea on ollut että ei tarvi rekkautua, niin tämä on menettänyt ainoan valttinsa. Muilla palstoilla ja someissa on parempi tarjonta vakkarinimimerkillä kirjoittamiselle.
Nyt tämä rupesi hidastelemaankin ihan kunnolla.
Käyttäjä6418 kirjoitti:
Mielestäni helpoin tapa luoda nikki on tehdä mail.com sähköpostiin osoite, koska sinne on nopea tehdä. Sen jälkeen tekee facebook-tilin tuolla sähköpostilla. Tämän jälkeen käyttää tätä foorumia incognito-tilassa erillisessä ikkunassa tai kokonaan toisella selaimella.
Miksi se facebooktili pitäs tehdä?
Mielestäni netissä pitäisi kaikkien esiintyä omalla nimellään, tunnistautuneena. Minä olisin siihen valmis siirtymään.
Anonyymien nimimerkkien takaa ihmiset esittävät niin käsittämättömiä kommentteja, ettei mitään järkeä. Mikä siinä on, ettei ihmiset uskalla omalla nimellään seisoa mielipiteidensä takana?
Mikä ongelma nyt on? Trollaus vähenee ja porukka miettii pari kertaa ennen kaiken oksennuksen julkaisemista. Voi tulla ihan hiton paljon parempia keskusteluita. Sitä paskaa tajunnanvirtaa on ollut jo liikaa, ei sellaidta jaksa lukea.
Käyttäjä5691 kirjoitti:
Mielestäni netissä pitäisi kaikkien esiintyä omalla nimellään, tunnistautuneena. Minä olisin siihen valmis siirtymään.
Anonyymien nimimerkkien takaa ihmiset esittävät niin käsittämättömiä kommentteja, ettei mitään järkeä. Mikä siinä on, ettei ihmiset uskalla omalla nimellään seisoa mielipiteidensä takana?
Tuo olisi toimiva ratkaisu yhteiskunnassa, jossa mielipiteenvapaus on voimissaan.
Mutta yhteiskunnassa jossa ilmapiiri on kuin missäkin totalitaristisessa maailmankolkassa ja yhden totuuden linja on otettu ihan ylintä valtionjohtoa myöten, vain hullu toivoo anonyymin nettikeskustelun lakkauttamista. Internetiä on kehuttu nimenomaan siitä, että se edesauttaa demokratiaa. Lähi-idässä ihmiset saattoivat alkaa jakaa ajatuksia, jotka eivät sopineet valtion viralliseen linjaan ilman pelkoa, että oven takana on jonakin yönä maan turvallisuusviranomaiset, tai että työpaikka lähtee alta. Samoin se toimii täällä meillä; voimme kertoa mitä oikeasti ajattelemme kielletyistä/herkistä aiheista ilman pelkoa vainotuksi joutumisesta tms. Tätä demokratisoivaa vaikutusta yritetään nyt tosin kitkeä nimenomaan vähentämällä netin anonymiteettia. Suomeenkin on perustettu nettiä tarkkaileva ajatuspoliisi.
Käyttäjä5691 kirjoitti:
Tuo olisi toimiva ratkaisu yhteiskunnassa, jossa mielipiteenvapaus on voimissaan.
Mutta yhteiskunnassa jossa ilmapiiri on kuin missäkin totalitaristisessa maailmankolkassa ja yhden totuuden linja on otettu ihan ylintä valtionjohtoa myöten, vain hullu toivoo anonyymin nettikeskustelun lakkauttamista. Internetiä on kehuttu nimenomaan siitä, että se edesauttaa demokratiaa. Lähi-idässä ihmiset saattoivat alkaa jakaa ajatuksia, jotka eivät sopineet valtion viralliseen linjaan ilman pelkoa, että oven takana on jonakin yönä maan turvallisuusviranomaiset, tai että työpaikka lähtee alta. Samoin se toimii täällä meillä; voimme kertoa mitä oikeasti ajattelemme kielletyistä/herkistä aiheista ilman pelkoa vainotuksi joutumisesta tms. Tätä demokratisoivaa vaikutusta yritetään nyt tosin kitkeä nimenomaan vähentämällä netin anonymiteettia. Suomeenkin on perustettu nettiä tarkkaileva ajatuspoliisi.
Käyttäjä6808 kirjoitti:
Käyttäjä5691 kirjoitti:
Tervetuloa tänne Turkkiiin. Et tiedä mitä sananvapaus on verrattunana Suomeen. Suomessa voit arvostella mistä tahansa oman paikkakunnan ns. Ongelmasta joutumsta vankilaan. Teeppä se sama Turkissa. Arvaa mitä tapahtuu?
Käyttäjä5691 kirjoitti:
Missä se sinun nimesi näkyy nytkään?
Ja tosiaan, yhtään ketään loukkaamattomat kommenttini on poistettu tästäkin ketjusta. Tässä hommassa ei ole yhtään mitään järkeä.
Lisäänpä vielä esimerkin. Aina, kun palstalla ruvetaan aivan puhtaasti mainostarkoituksissa kehumaan erään nimeltä mainitsemattoman vasemmistolaispuolueen puheenjohtajaa, siitä aiheutuu minulle tosi paljon pahaa mieltä. Siltikään en vaadi näitä viestejä poistettaviksi, vaan oikaisen niissä esiintyvät virheet. Tämän pitäisi olla sallittua.
En usko, että yksistään tämän Turun tapaus on rekisteröitymispakkoa saanut aikaan. Ehkä olen osasyyllinen asiaan, mutta en välitä. Olen ottanut yhteyttä mm. Sanoman päätoimittajaan moderoinnin ongelmista. Tein näin erää toisen kirjoittajan innoittamana. Ehkä meitä on monia muitakin, jotka ovat näin tehneet ja se sitten vaikuttanut tähän asiaan.
Palstamirkun "täällä ei saa kukaan pahoittaa mieltään"-viesti vastauksineen on kadonnut, joten onko taustalla myös aaveen modejen sisäistä kamppailua. Onko menossa täyspäisten vallankaappausyritys :D
tehdään mottejen päivästä pitkä...