ooo HELMIEN viikonalku 14 (ma-ke) ooo
Huomenta vaan kaikille! Oltiin loppuviikko reissussa mun kotikonnuilla ja palattiin kotio lauantaina, olikin lukemista teidän viesteissä :). Tervetuloa uudet helmimammat mukaan! Oletteko muuten muut huomanneet, että vaikuttaako reissaaminen ja vieraat paikat vauvoihin? Meillä nimittäin Puklu protestoi melkoisesti reissun aikana -no niin, protestoi ja protestoi, mutta kitisi aivan valtavasti ja nukkuminen oli ihan arpapeliä. Ehdin jo miettiä, että aiheuttaako Puklun napatyrä (on nääs komea pallo) kipuja. Kotiin kun päästiin ei iltakitinöistä tai kitinöistä ylipäätään ollut tietoakaan. Sitteriin kun aamusta laitoin tuijotteli Puklu keittiön heiluvaa kattokruunua kuin ei olisi pois ollutkaan. Miten voikin heiluva lamppu olla niin kiinnostava?
Mä jatkan täällä sitkeästi imettämistä, vaikka tuo saakin sieltä vaan muutaman tipan. Annan tissiä muutaman kerran päivässä, yleensä ennen ruokailua. Puklu on aivan tohkeissaan tissistä ja minäkin tykkään imettää. Huvittavaa, kun tuo tissittelyn jälkeen katsoo sellaisella ilmeellä että " ihan kiva aperetiivi, saako täällä sitä ruokaakin?" . Mietin jopa lääkityksen aloittamista uudelleen, mutta en tiedä -maitoa tuli kyllä sen ansiosta hieman enemmän, mutta pelkkää litkua se oli. Mun maidossa ei edes alkuun laitoksella ollut rasvaa oikeastaan ollenkaan :/. Nopea painonputoaminen taisi sitten viedä viimeisetkin rasvat.
Mies katsoi sunnuntaiaamuna formulat ja otti typsyn kainaloonsa. Sain nukkua pitkään ja teki hyvää. Ainut miinus oli se, että viime yönä ei sitten nukuttanut :). Mulla vaikuttaa yksikin liian pitkään nukuttu yö seuraavan yön uniin. Mutta nyt olen tasoissa -kai.
Tänään on neuvola, saas nähdä paljonko tuo on kasvanut.
Viikonalkuja!
KL ja Silva, 8 vkoa + 6 pvää
Kommentit (54)
Linnealla on nyt ilmestyny vähän karstaa kulmakarvoihin...ja näyttää niinkuin hius rajaankin ois tulossa...mitä sille vois tehä? saako sen jotenki pois? onko muilla? voiko sitä ehkäistä tulemasta enempää?
ja sitte vielä tuosta kylpemisestä/suihkussa käymisestä!
eli kuinka useasti käytettä vauvojanne pesulla. Neuvolassa sanottiin suositukseksi 1kerta/viikko. Mutta meidän tytön huuto kohtaukset rauhottuu aina kun pääsee suihkuun, ja sen jälkeen unikin maistuu paremmin.... ois kiva käyttää useammin. Niin ja amme ei kelpaa Linnealle, vaan suihku on se mikä toimii.
Eipä se kesä tänne Keski-Pohjanmaallekaan aio tulla...lunta vaan sataa -kele...
Neuvola-lääkärireissu tehty ja uudet mitat ovat: paino 5660g (3410g) ja 59,7cm (49,5), suluissa siis syntymämitat 1.2. Kovasti siis on kasvettu.
Meidän ukkeli on kyllä niin tyytyväinen kaveri *koputtaa puuta* ettei toista. Nukkuu edelleen 10 h yöunia ja hymyilee, melkein jo nauraakin ja juttelee ihan mahottomasti!!! Meillä seuraillut melkein kokoajan lamppuja, vaikka niissä ei olisi valojakaan, niille naureskellaan ja jutellaan.
Meidän poika on myös mun perääni, mutta viihtyy kyllä isänsä ja mummon sylissä, ei ala kitisemään jos tulen paikalle. Alkaa vain tuijottamaan mua :) Isäänsä on kyllä kiintynyt niin, että kun mä tulen paikalle niin ei aina edes huomaa mua :)
Lattialla olen myös poikaa pitänyt, mutta ei vielä ole siellä hirmusti viihtynyt. Leluja meillä ei vielä ole oikeastaan kun noita nalleja sun muita ja sitten se mobile pinnasängyssä. Pitäis varmaan ostaa jotain kun kaupoille joutaa.
Meidän pojalla on myös sitä karstaa hiusrajassa ja kulmissa. Iho tahtoo muutenkin olla kuiva kasvoista. Lääkäri sanoi, että ihan perusvoidetta (jotain rasvaista) niihin kuiviin kohtiin. Liika peseminen saattaa vain kuivattaa lisää. Jossakin oppaassa oli, että päänahkaan voi hieroa yöksi vauvaöljyä + lakki päähän, ja aamulla sitten harjaa sen pois.
Meillä kylvetään kerran viikossa ja muuten sitten putsailen " michelin -renkaita" , korvia ja silmiä tarpeen mukaan. Pylly tulee pestyä pariin kertaan päivässä ja sitäkin tarkkailen joka vaipanvaihdolla, että tarviiko laittaa jotain rasvaa tms.
Eipäs kummempia tänään, pitänee alkaa laittelemaan ruokaa...
Niin, se yo-larvanto oli kyllä ihan huippu siinä Petelius-Kalliala ohjelmassa :) " mamma, mamma..." hih :D
Sasuliini ja Eetu 2kk ja risat
Että pitäiskö meidänkin tehdä sellainen " helmivauvat kasvaa" pino???
Kävin tuossa kurkkaamassa erästä pinoa ja siellä oli seuraavanlaiset asiat laitettu:
nimimerkki:
vauvan nimi:
syntymäpaikka:
syntymäaika:
paino ja pituus 1 kk:
paino ja pituus 2 kk:
jne...
Ja kuka sitä ehtis sitten päivittää...taidetaan kaikki olla suhteellisen kiireellisiä. No, tuossa on pähkinä purtavaksi :)
Sasuliini again....
On kyllä taas sellainen päivä, mitä ei ois tarvinnut tulla ollenkaan. Meillä on ollut ma ja ti aika hektistä ja koska yöt on niin rikkonaisia, olen ollut tosi väsynyt. Monta viikkoa olen nukkunut öisin vain 4-5 h 2-3 pätkässä. Nyt uusi ongelma on se, etten saa itse illalla unta ja pyörin sängyssä pari tuntia, vaikka tyttö nukkuu. Viime yönä tyttö valvoi klo 05-06.15. Oli ihan tyytyväinen, mutta ei vaan nukkunut. Sitten nukahti 3 vartiksi ja sen jälkeen itki kipuitkua niin, että aina välillä hetkeksi torkahti ja sitten taas itki.
Mun väsymyksestä huolimatta lähdettiin tänään ekaa kertaa vauvan kanssa perhekerhoon. Siellä oli aivan kamala meteli, koska lapsia oli niin hirveä määrä (kukaan ei ole tuolla loskassa puistossa) ja mä olen nyt kyllä vähän sitä mieltä, ettei taideta sinne ihan vähään aikaan mennä. Mä en kestä sitä meteliä, eikä tyttökään siitä oikein nauttinut. Nukkui onneksi yhdessä hiljaisessa huoneessa 2 h päiväunet, mutta sitten mä herätin tytön, että nukkuis ne ainot pitkät unet kotona samaan aikaan pojan kanssa. Kun päästiin kotiin, alkoi esikoinen taas sellaiset temppuilut, että mulla paloi hihat ja karjuin täällä naama punaisena. Mä en vaan jaksais joka päivä tapella pojan kanssa niistä samoista asioista... Tyttö heräsi sitten aivan ennen aikojaan (oli parvekkeella, joten ei herännyt mun huutoon...) ja poika nukahti vasta äsken. Nyt tyttö nukahti uudelleen, joten voisin mennä itsekin nukkumaan, mutta mulla on ruoka kesken ja kohta pitää poika jo herättää. Illalla mun oli tarkoitus lähteä yksin Hulluille Päiville, mutta en tiedä, jaksanko. Mä tulen kohta hulluksi, jos en saa nukuttua yöllä enempää kuin 4-5 h ja senkin useassa pätkässä. Siis vaikka esikoisen yöheräilyiden takia olen viimeksi nukkunut kunnon unia 3 vuotta sitten ja olen tavallaan tottunut näihin pätkäuniin, mutta joku raja sentään siinäkin... Tällä hetkellä syöttäisin tyttöä riemumielin vaikka 2 h välein läpi yön, jos saisin ne väit nukkua!
Nyt kun en ole pariin päivään kirjoittanut, niin juttua sitten riittää. Jaksaakohan kukaan lukea?!
PÄIVÄRYTMI: Tyttö herää aamulla noin klo 7-9 välillä. Valvoo sitten 1-1,5 h ja sitten yritän saada pienille torkuille ennen " kunnon" unia. Nukkuu ehkä 45 min - 1,5 h (jolloin viimeistään herätän) ja sen jälkeen valvoo tunnin, jonka jälkeen lähdetään puistoon noin klo 11 aikaan. Ollaan siellä tunnin verran ja sen jälkeen tyttö jatkaa uniaan parvekkeella ja esikoisen lounaan jälkeen myös minä menen pojan kanssa nukkumaan. Tyttö nukkuu siis vain yhdet pitkät unet päivässä ja ne kestää 3-4 h. Sitten valvoo taas tunnin ja on sen jälkeen valmis nukkumaan, mutta noi kaikki iltapäivä- ja iltaunet on kyllä aika hankalat, koska joko tyttö ei millään meinaa nukahtaa, vaikka on väsynyt tai sitten nukahtaa helposti, mutta heräilee koko ajan. Illalla on nyt viime aikoina herännyt vikoilta unilta klo 19-20 aikaan ja klo 21-22 alkaa yöunille. Yleensä lähempänä klo 22. Yöllä tyttö syö 2-3 kertaa, mutta valvoo siis 1-2 h jonkun syötön jälkeen. Onneksi toi eka unipätkä on aina silloin tällöin sellaiset 4 h, mikä on meillä siis luksusta. Ihan käsittämätöntä, että joidenkin vauvat nukkuu jo 10 h putkeen, kun meidän esikoinenkin alkoi nukkua 10 h putkeen vasta 2,5-vuotiaana!
PK-SEUDUN TAPAAMISET: Voitais yrittää sittenkin tulla sinne Selloon silloin 24.4, jos se tapaaminen on vasta puolen päivän jälkeen. Otan silloin pojan (2 v 10 kk) mukaan, joten en ole kyllä ihan vakuuttunut siitä, että tapaaminen on mun osalta kovinkaan rentouttava... Ottaako joku muu vanhemman lapsensa mukaan? Suunnittelin, että kotiin lähtiessä laittaisin tytön liinaan, niin poika pääsisi nukkumaan rattaisiin päiväunia. Oisko joskus toisella kertaa nähty ma tai ti aamupäivällä täällä keskustassa, niin pääsisin pelkän vauvan kanssa liikkeelle? Ja kesällä tosiaan pidetään puistopiknikkejä vauvojen kanssa. Kaivari käy meille hyvin, kun asutaan ihan vieressä =) Tosin kahden lapsen äitinä ongelmaksi tulee taas se, mitä esikoinen tekee sillä aikaa. Kun hän ei kamalan pitkään jaksa viltillä pysyä (yllättäen). No, se on sitten sen ajan murhe.
NIMIMERKKI: Fassiloora on esikoisen lempi lorukirjasta (Tiitiäisen satupuu) yhden papukaijan nimi. Sieltä sen vain otin...
" KOKOTAULUKKO" : Joo, tehdään vaan meidänkin vauvoista sellainen " taulukko" , mihin laitetaan vauvojen koot. Jos löytyy joku, kuka jaksaa/ehtii sitä päivittää...
Piti jotain muutakin vielä kommentoida, mutta tästä tuli nytkin jo sellainen romaani, että jätetään väliin. Paljon olisi kyllä asiaa, mutta seuraavalla kerralla sitten.
T: erittäin väsynyt Fassiloora ja tyttö huomenna 7 vko
Meidän neidin nimihän se Minttu on! Koko nimi on Minttu Aleksandra. Huvitti kun kerroit, että sinunkin tytön nimi on Minttu ja että sullakin on alkanut kuukautiset kun mullakin just eilen alko... aargh! Luulin, että ne ei ihan näin aikasin ala, mutta minkäs teet!
Iloisia päivän jatkoja kaikille!
Nyt jokainen joka ei kestä kiroilua lopettaa lukemisen.... Eli voihan PERKELE!! Oltiin neuvolassa painokontrollissa, ja huonommaksi menee, tullut vaivaiset 20g!!! Eli ei yhtään mitään, tuohan on niin mitätön määrä, että jos vauvalta olisi päässyt pieru, ei tuotakaan olisi tullut. Eli nyt mulla meni hermo tähän helvetin imetykseen, tää on ihan perseestä. Paljonko te, jotka annatte korviketta niin annatte kerralla? Kuika usein syötätte? Nyt meidän lapsesta tuli Tutteli tyttö, muutenhan se kuolee käsiin! Tosi tylsää kun rinnoista roiskuaa maitoa, mutta jotain vikaa siinä on kun ei paino nouse. Parina iltana on ollut vielä oikein mukavat rintaraivarit päällä, tuntuu että olen ihan puhki koko lapsen hoitoon. Ensi viikolla taas lääkäriin jossa tutkitaan ettei mitään sairauksia, koska tuo painon nousu on vain huonontunut viikko viikolta. Että osaa olla stressaavaa hommaa.
Tuosta karstasta, öljyä minäkin olen kuullut että pitäisi laittaa. Meillä ei ole kuin pieni läimäre, en kyllä ole tehnyt sille vielä mitään.
Te jotka käytte suihkussa vauvojen kanssa, suojaatteko korvia mitenkään? Tai, eihän niitä nyt oikein voikaan suojata, mutta oletteko olleet mitenkään erityisen varovaisia? Me ei olla oltu suihkussa vielä kertaakaan, mutta ajattelin että olisi kiva kokeilla.
Mutta aurinkoisempia päiviä meille kaikille!
Toivoo Austen (joka lähtee nyt tuulettumaan Hulluille päiville. Olettekos muut Stockan lähistöillä asuvat käyneet? Löytyikö mitään?)
Austen: Minä annan Inkerille pelkkää Tuttelia ja lämmitän maitoa 50ml-100ml kerrallaan ja jos haluu lisää niin annan lisää. Rinkeli saa maitoa aina kun haluaa eli samoin kuin imettäessä lapsentahtisesti. Myös pulloruokituilla on tiheän syömisen päiviä jolloin on pullo suussa koko ajan. Maitona meillä on Tutteli Plus 1 0-6kk. Se on sopinut Rinkelin vatsalle oikein hyvin. Aamuisin lisään maitoon maitohappobakteeris joka on jauheena, öljypohjainen eli Relat aiheutti vatsavaivoja. Anna ihmeessä neidille maitoa pullosta jos painoa ei tuon enempää ole tullut lisää.
Täällä on ollut maanataista asti piru irti!! Inkerille nousi kuume ei kauhean korkea, mutta juuri sen verran että kaikki meni sekaisin. Inkeri ei ole nukkunut juuri ollenkaan eikä ainakaan omassa sängyssä. Minä olen tyttöä kantanut ja hoivannut. Heräsin maanatai aamuna ja sen jälkeen olen nukkunut 5 tuntia ja nekin pätkissä!!!! Alkaa pää hajoamaan. Mies on työmatkalla (tietenkin) ja tulee kotiin nyt yöllä, onneksi. Tänään päivällä alkoi mulle nouseen kuume ja sitä on tällä hetkellä 39.2. Teen suurin piirtein kuolemaan :( Onneksi esikko on ollut päivät leikkikoulussa ja lankoni on häntä kuskannut sinne ja takaisin. Huomenna mies jää kotiin ja minä aion nukkua koko päivän.
Ainoa paikka mihin liikun on neuvola, Rinkelillä on huomenna aika sinne.
Nyt alkaa oleen niin kamala olo ettei istuminen enää onnistu koitan saada Rinkelin rauhoittumaan sänkyyn mun viereen..
Birdy
Jeltsu - ollaan asuttu täällä suunnilleen sama aika mutta en ihan varmaksi tiedä Vanhaa kartanoa. Tai siis kerran on siellä vissiin pyöräilty mutta en nyt muista missä oli mutta hienoa, että ollaan suht lähekkäin. Ollaanko ihan vaunuttelumatkan päässä? Ois kiva treffata. Harmi tosiaan, ettei päästä huomenna paikalle.
Sitten sarjassamme tyhmiä kysymyksiä:
Liinailijoilta olisin tiedustellut, että eiväthän poikavauvan kivekset mene liiaksi lyttyyn kantoliinassa istuttamisesta. Meidän vauva siis tykkää olla vaan pystyasennossa ja käytössä hug a bub -liina.
Toisekseen: miten saatte nivustaipeet parhaiten putsattua? Kylvyssä niitä on vaikea puhdistaa kun vauva pitää jalkojaan supussa. Oon sitten kasvopaperilla ja öljyllä putsaillu, mutta mietin että täytyy olla parempikin keino. Vanutuppo ja vesi ei oikein meillä toiminu.
Nippu ja " Aatu" 5vk+
Mä kans luulen ettei tyttösellä oo paino noussut, tarpeeksi,huomenna on lekurit molemmilla joten katotaan mitä vaaka sanoo.
mut mä olen nyt antanut Tuttelia pari kertaa päivässä kolmen päivän ajan, yötä vasten niin nukkuu paremmin ja muutenkin on huudot vähentyneet. Maitoo tulee kyllä mut ei näköjään riitä, tyttö on tänään ollut ihan enkeli ku sai tutteliryypyt tissin päälle. Sano muut (neuvolan tissifanaatikko täti) mitä tahansa näin meillä jatketaan.
Niin ja mullahan ne menkat oli jo 20. maaliskuuta......eli kerkesin siinä olemaan eka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja tunsin tossa jo eka oviksenkin...mut mulla ei noi menkat olleet yhtään runsaat,melkein vois sanoo et vähemmän vuosi ku ennen, parempi niin.
Mä kävin tänään stokkalla,siis raahasin ukon sinne ja sit ostettiin ne sateenvarjorattaat, joku mamasandpapas kärryt. Tosi näppärä oli lähtee äsken kauppaan, me asutaan 4. kerroksessa ja ei oo hissiä!! Joten oli ku ilmaa vaan ku lähettiin ulos ja sutjakkaan noi kulki tuolla pihalla. Perjantaina aion vielä mennä ostamaan koululaiselle ne adidakset, toivottavasti kokoja riittää.
Mä käytän tyttöö enemmän suihkussa ku vannassa, kun näyttää viihtyvän siellä suihkussa paremmin. Silmät on ihan lautasina ja suu pyöreenä, enkä mä mitenkään korvia suojaile. Kerran meni ihan vahingossa koko pää suihkun alle,ajattelin et nyt huuto tulee mut tyttö vaan hymyili ku aurinko,joten no hätä.
nyt taidankin lähteä suihkuun mimmin kans ja laittaa lapset nukkumaan..
Kuumetta ja kakalle haiseva tyttö
Yritetäänpä vielä kolmannen kerran jos tätä viestiä ei tuo bittiviidakko söisi...
Liinailusta: Enpä ole edes ajatellut Nooan kiveksiä kun Hug a bubbailen poitsua pystyasennossa päivittäin monta tuntia... Toivottavasti ei kovasti lyttäänny =) Mutta normaaleilta vaikuttavat ainakin toistaiseksi.
Karstasta: Meilläkin on karstaa kulmien kohdalla ja vähän päänahassa. Levitän aamupesujen yhteydessä vauvaöljyä vähäsen ja annan öljyn imeytyä kunnolla. Enpä ole kummemmin harjaillut kun tuolla tavalla esikoiseltakin karstat katosivat ihan itsekseen reilussa viikossa. Harjaamalla varmaan lähtisi nopeamminkin.
Menkoista: Menkää ##?!!/ tänne ei niitä vastaanoteta!!! Toivottavasti pysyvät poissa... (tulipa mieleen tuolta kuumeilijoiden puolelta ajat jolloin tätiä kauhulla odoteltiin... ketkä muistavat palstailijoista???)
Lämmin osanotto kuitenkin teille joilla ne on alkaneet. Imetyksen ongelmista huolimatta, kun tiedän että se saattaa hyvällä säkällä lykätä menkkojen alkamista, saan siitä tiedosta lisää sisua työntää tissiä poitsulle suuhun ahkerasti...
Me tultiin juuri lääkäristä Nooan kanssa... siitä olenkin jo pariin otteeseen yrittänyt tänään ja eilen kirjoitella. Ollaan tämä viikko ihmetelty kun Nooa alkaa huutaa iltaisin ja huutaa suoraa huutoa 21-02 kunne kirjaimellisesti sammuu. Vatsakipua ei huuto mielestäni ole ollut kun ei kramppaa jaloilla silleen kun tekee kun masuun sattuu. Epäilinkin siis että olisiko poitsulla korvatulehdus ja lähdettiin tarkistuttamaan asiaan päivystykseen. Kovasti epäileväisenä sinne lähdin, ja päätin jo että menen huomenna yksityiselle vielä tarkistuttamaan diagnoosin jos tuntuu siltä. Mutta kas kummaa, siellä olikin aivan ihanan tuntuinen lääkäri joka tutki tarkasti molemmat korvat ja sanoi että hyviltä nayttävät eikä tulehduksia ole. Minä sitten kyselin että voisiko koittaa selvittää sattuuko jonnekkin muualle, kun en suostu vatsavaiva-diagnoosia nielemään, ja täti sitten tutki Nooan suun ja hymyillen ilmoitti minulle että meidän 7 viikkoiselle on tulossa hampaita! Ylhäällä ja alhaalla jo näkyy valkoiset hampaat ikenien alla ja ne puhkeavat siis ihan näinä päivinä!!! Uskomatonta. Enpä olisi ikinä uskonut että huutojen aiheuttaja on hampaat näin nuorella. Mutta nyt on siis lupa laittaa suppoa alkuillasta tarvittaessa jotta ei poitsun turhaan tarvitse karjua itseään sammuksiin.
Mekin saatetaan joku kerta osallistua pääkaupunkiseudun tapaamisiin, tai ainakin kesäpiknikille tullaan varmasti kaivariin =)
Fassilooralle tiedoksi, että kun päätämme osallistua tulee minun mukana ainakin tuommoinen reipas 5-vuotias leikkikaveri. Leevi on vielä sopivasti tottunut leikkimään nuorempien kanssa eli pojilla varmasti on kivaa yhdessä ja me saadaan ehkä paremmin " rentoutua" kun on leikkikavereita.
No, nyt näyttää ukon naama siltä että voisit sinäkin nostaa sen ahterisi sohvalta ja kantaa välillä tätä karjuvaa vauvaa... eli ehkäpä supon laittamisesta on juurikin sen verran aikaa että voin lopettaa tämän sepustuksen ja mennä muutamaksi minuutiksi kantamaan poitsua vuorostani ennen kuin huuto toivottavasti helpottaa =) (Kuulostipa kauhealta kun lipsautin oikeat ajatukseni ilmoille... )
Hyvää yötä...
sina77 ja Nooa 7vko 4päivää
Nivusista ja putsaamisesta joku kyseli... Mä putsaan ne ihan sellaisilla peppupyyhkeillä. Niillä saa tosi hyvin ne valkoiset töhnät pois, mutta sitä ei kuulema saa tehdä liian usein kun se töhnä on jotain sellaista ihoa suojaavaa tai jotain... Mutta kerran päivässä putsaan siis kunnolla.
Ja meillä kylvetään kerran viikossa. Pepun pesen vähintään kerran päivässä useimmiten kaksi. Muuten putsaan vaipanvaihdon yhteydessä niillä pyyhkeillä ja rasvaan aina kun siltä näyttää...
Tulipa sekavasti sanottua asiat...
Taidan yleensä aina olla illan viimeinen kirjoittaja, päivällä on niin paljon muutakin puuhaa, niin kunhan pikku-ukko on yöunilla on aikaa joskus olla koneellakin.
Birdylle jaksamista kuumeen keskelle, onneksi miehesi tulee jo kotiin. Itselläni kesti flunssa lähes kaksi viikkoa, ei vaan tullut kunnon kuumetta ikinä, vain lämpöä ja tuntui kuin olisi kuumetta paljonkin, mies selvisi sentään viikolla siitä ja nyt on pikku-ukko yskinyt muutaman päivän, toivottavasti jääkin siihen yskään.
Austen, minä annan lisäruokana nania, sitä menee kerralla 60-180 ml,
eli yöunien ja ainoiden kunnon päiväunien jälkeen toi 160-180 ml, muuten riippuu siitä kuinka kauan edellisestä syönnistä on. Iltaisin meillä tankataan lisäruokaa noin tunnin välein, eli silloin menee aina vähemmän kerralla. Meillä pikkuinen on kyllä kasvanutkin hirveesti ( on yli 5,6 kg), joten syö varmasti enemmän kuin teillä.
Pikku-ukko on nukkunut nyt muutamana yönä koko yön heräämättä, eli noin 21-06, se on luxusta. Kerkeispä tai oikeestaan malttaispa itsekin joskus mennä nukkumaan samaan aikaan, mutta aina menee yli puoli yön.
Täälläkin odotellaan kesää ja " kaivarin piknikkiä" , sitä ennen jossain välissä odottelen tamperelaisten tapaamista, kunhan noi ilmat ensin paranee, että viitsii ajella sinne asti.
Joku kyseli poikien kiveksistä kantoliinaillessa, ei siitä niille ole mitään haittaa, onhan se liina siinä niin leveällä alueella. Kertisvaipoissa kyllä kivesten lämpötila nousee liikaa, joten kestoilemaan....
Unohtu mitä muuta pitikään kirjoittaa, joskus toiste sitten lisää.
niisku ja pikku-ukko 7 vko + 1 pv
Heippa
Austen siitä korvikkeen määrästä kyseli. Meillä tällä hetkellä käytössä Tuttelin Omneo Plus -jauhe, jota löytyi Prismasta ihan perustavarana. Kun annetaan pulloruokaa (1 tai 2 syöttöä päivässä yleensä) niin tehdään koko pullo -meillä on sellainen 160ml pullo. Joskus on mennyt yli 3desiä kerralla!!! Yleensä kuitenkin toi 1 pullo riittää, että juo hieman vajaa pullon. Sit jos on nälkäinen niin tehdään seuraavaan satsiin 100ml.
Niin paljon annetaan kuin napa vetää. Se on käsittääkseni perusohje vauvan ruokinnassa, että kun on nälkä niin annetaan ruokaa -en sit tiiä pitäiskö millasia taukoja pitää, mutta esim. meillä on välillä sellaista itku-potku-raivari rumbaa että tarjoan esim. tissiä puolen tunnin välein kun yritän ratkoa, mikä mahtaa herralla olla hätänä.
Eilen oli " oikein kiva" ilta. Poika huusi 3-4 tuntia suoraa huutoa aivan naama punaisena. Välillä hiljeni vartiksi vetämään henkeä ja taas lähti. Ei kelvannut ruoka, vaippa oli vaihdettu ja sylissä sitten vaan hyssyteltiin -voi että oli hirveetä, en voi muuta sanoa. Onneksi nukkui hyvin yön -oli vissiin niin väsynyt kaikesta huutamisesta, että meni 8h kevyesti yhtä soittoa. Yksi syöttö ja heti siitä vielä 3,5h unta.
Kylpemisestä on ollut myös juttua. Meidän pojalla on hirmu hyvä iho. Eli ei lainkaan kuiva, joten meillä kylvetään aina kun siltä tuntuu. Yleensä 3-4krt viikossa. Joko pikku ammeessa tai sitten miehen kanssa suihkussa. Mies istuu jakkaralla vauva sylissä ja suihkuttelee siinä. Ei suojata mitenkään ja vauva kyllä pidättää hengitystä kun päähän suihkutetaan niin, että naama kastuu.
Eipä muuta -lähden etsimään kartasta Adalmiinan osoitetta, että löydän perille :-D
Ja Sellossa siis 24.4. tavataan isolla joukolla -laittakaa kaikki kalenteriin!!!
-Oodi ja Simppu-mies
Mäkin hehkutan kun muutkin!!! Viime yö yhellä syötöllä!! Eikä kakkoja vaipassa!!!! JEEEEEEE!!!! No yleensäkkin mennään vaan kahella syötöllä et ei sekään paljoa ole.. Ja yleensä saa vaihtaa yöllä vaipan kerran kun kakkelit on pöksyissä..
Muutenkin vauva-arki rullaa hyvin! Ei valittamista..Edelleenkin ylistän kantoliinaa joka on todella hyvä hankinta meidän perheessä!!Isukkikin tykkää kanniskella tyttöä siinä..
Mikäs nimimerkki se nyt oli en nyt enää muista mutta sama nimi meillä neidillä. Nimittäin Minttu!! Että aika hyvä nimi valinta teillä. Oikein on kaunis nimi :))))) Mikäs teillä tulee toiseksi nimeksi? Meillä Pauliina joka on mun toinen nimi..
Ainiin.. MENKAT perkules alko ?=8¤#%¤#" !!" #¤%&½)=(& Olisivat voineet pysyä poissa ikuisesti. Ja runsaat menkat onkin. Ikinä en ole vuotanut näin paljoa..höh.. Mutta se siitä..Ei enempää kuvailua..
Niin ja nimimerkki kyselyyn että nimimerkki tulee Pulttibois ohjelman sketsihahmosta ylioppilas Larvannosta joka on aika hupaisa :D
Larvanto 28vee, Eevi 2v7kk ja Minttu 6vkoa