Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ooo HELMIEN viikonalku 14 (ma-ke) ooo

03.04.2006 |

Huomenta vaan kaikille! Oltiin loppuviikko reissussa mun kotikonnuilla ja palattiin kotio lauantaina, olikin lukemista teidän viesteissä :). Tervetuloa uudet helmimammat mukaan! Oletteko muuten muut huomanneet, että vaikuttaako reissaaminen ja vieraat paikat vauvoihin? Meillä nimittäin Puklu protestoi melkoisesti reissun aikana -no niin, protestoi ja protestoi, mutta kitisi aivan valtavasti ja nukkuminen oli ihan arpapeliä. Ehdin jo miettiä, että aiheuttaako Puklun napatyrä (on nääs komea pallo) kipuja. Kotiin kun päästiin ei iltakitinöistä tai kitinöistä ylipäätään ollut tietoakaan. Sitteriin kun aamusta laitoin tuijotteli Puklu keittiön heiluvaa kattokruunua kuin ei olisi pois ollutkaan. Miten voikin heiluva lamppu olla niin kiinnostava?

Mä jatkan täällä sitkeästi imettämistä, vaikka tuo saakin sieltä vaan muutaman tipan. Annan tissiä muutaman kerran päivässä, yleensä ennen ruokailua. Puklu on aivan tohkeissaan tissistä ja minäkin tykkään imettää. Huvittavaa, kun tuo tissittelyn jälkeen katsoo sellaisella ilmeellä että " ihan kiva aperetiivi, saako täällä sitä ruokaakin?" . Mietin jopa lääkityksen aloittamista uudelleen, mutta en tiedä -maitoa tuli kyllä sen ansiosta hieman enemmän, mutta pelkkää litkua se oli. Mun maidossa ei edes alkuun laitoksella ollut rasvaa oikeastaan ollenkaan :/. Nopea painonputoaminen taisi sitten viedä viimeisetkin rasvat.

Mies katsoi sunnuntaiaamuna formulat ja otti typsyn kainaloonsa. Sain nukkua pitkään ja teki hyvää. Ainut miinus oli se, että viime yönä ei sitten nukuttanut :). Mulla vaikuttaa yksikin liian pitkään nukuttu yö seuraavan yön uniin. Mutta nyt olen tasoissa -kai.

Tänään on neuvola, saas nähdä paljonko tuo on kasvanut.

Viikonalkuja!

KL ja Silva, 8 vkoa + 6 pvää

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alkanut nyt huolestumaan, että valittiinko sittenkään oikea nimi.. Se on ollut mielessä jo kuukausia ja kolmisen viikkoa ollaan jo pidetty sitä virallisena nimenä, nimijuhlat on lauantaina, eikä olla vielä paljastettu sitä. Mutta mietin ja pohdin kokoajan että miten sitä tullaan sitten kääntelee ja vääntelee ja eilen huomasin ekaa kertaa että nimi koostuu mun isän lempinimen konsonanteista ja lempiveljeni nimen vokaaleista, eikä siinä muita kirjaimia ole. Eli onko se nyt sitten leimaava nimi, kun koostuu mun mieheni jälkeen mun kahden tärkeimmän miehen nimistä!!!????

Vai onkohan tää vaan loppuhetken paniikkia, että antaa jollekin sivuseikalle liian suuren merkityksen..

Mun nimimerkkini tulee siitä, että kaikki muut haluamani nimimerkit oli jo käytetty, niin yhdistelin sitten joitain kirjaimia nimimerkikseni.

Pojalla on rytmiä elämässä, käy nukkuu yöunille 21. syö 23 ja 05. Tekee kakat 07 ja syö. Sitten aamu-unet klo 09 asti ja valvoo tunnin pari. Nukkumaan klo 11 ja nukkuu sitten vaihtelevasti n. klo 17 asti. mutta vaatii rintaa siinä välissä. Illalla vielä päikkärit ennen iltaunia. Eli nukkuu paljon!! Ja hereillä ollessaan jokeltelee ja komentelee. Iltaisin kiukuttelee.

Ja nyt taas komentaa - haluaa seuraa!!! =)

nemma ja muksis 7 vkk 2 pv

Vierailija
22/54 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille helmisille vauvoista!! Tulin vain kurkkaamaan mitä kuuluu. En ole kuuklausiin kirjoitellut, vaikka alussa niin tiiviistikin olin palstalla. Aika vain menee näiden neljän mussukan kanssa niin nopsaan että ei jää aikaa sit pahemmin nettailuun ;)

Mutta meille syntyi pikku-prinsessa kolmen pojan päätteeksi 16.2. rv 39+4 <3 Synnytys oli nopsa ja raju 1,50 h ehdittiin olla salissa!!!!

Isot veikat ovat ylpeita kun saivat pikkusiskon, paitsi kaksivuotias on kyllä melkoisen huomionkipeä ja mustasukkainenkin..... no kyllä tämä on nyt pikkuhiljaa alkanut sujua tyttösenkin hoitaminen ;) Hän nukkuu 5-7 h syötön välejä, että hienosti saa itsekin levättyä ;)

Oikein hyvää kevättä ja kesän odottelua teille kaikille!!!!!!!!

Terveisin rillis :) ja Melissa 6 vko :)

Sunnuntaina oli ristiäiset ja tyttäremme sai nimen Melissa Maria Aleksandra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemma, selvää loppuhetken paniikkia ;). Hyvän nimen olette kuitenkin valinneet, usko pois.

Lasten nimien vääntelystä -älkää pelätkö, valitsitte lähes nimen minkä tahansa niin kyllä siitä joku muksu aina jonkun väännöksen keksii.

Eilen oli siis 2 kk-neuvolakäynti ja Silvan uudet strategiset mitat ovat 4840 g/57,6 cm/39,8 cm (syntymämitat 2810/47/34,5). Hyvin siis kasvaa, pituutta tullut reippaasti. Tällä hetkellä tyttö lienee lähellä mallia " pitkä ja hoikka" , äitiinsä tullu tms.

Puklu väsähti neuvolakäynnistä ja iltasuihkusta niin, että nukahti jo klo 21 jälkeen. Heräsi sitten puoli neljän aikoihin syömään ja toisen kerran puoli seitsemän. Mies oli vielä kotona, oli juuri menossa kiakkoreeneihin, ja kun puoliunessa törmään alakertaan keittiöön tarjoutuu ystävällisesti " mä ehtisin tässä välissä syöttää viisi minuuttia" . Aha, ja mitä minä tekisin sillä ylimääräisellä viidellä minuutilla, kipuan takaisin yläkertaan sänkyyn ja samantein takaisin? Edelleen puolinukuksissa pullo kourassa mennään tytön kanssa olkkarin sohvalle jonne mies tulee ja " laitanko telkkarin päälle?" . Mumisin jotain kieltävää ja yritin pitää silmiä kiinni.

Btw., sama mies kysyi multa kun kärvistelin osastolla supistuksissa ja soitin että vois tulla kohtapuoliin paikalle että kauanko siinä synnytyksessä menee? Kun illalla olisi peli. Olipa hyvä, että salissa oli radio, kuuntelin nimittäin siinä synnytyksen lomassa kiakkopeliä.

Mites, oisko joku Tampereen seudulta menossa Hulluille Päiville? Mä nimittäin olen ja siinä samassa voisi vaikka kahvitella tai jotain. Isäntä nimittäin jäi nyt kahdeksi viikoksi isyyslomalle ja toki katsoo Puklua sen aikaa kun äiti käy pitkästä aikaa shoppailemassa ja törsäämässä isin vaivalla hankkimia rahoja. Juuri mietin, että viimeksi kävin kaupoilla muutama viikko sitten ja sitä ennen vissiin jouluostoksilla. Kun ei niissä mun raskausmyrkytysoireissa saanut edes ostoksilla käydä. Ois ollu verenpaineet aika tapissa.

Tänään olisi mun reenipaikassa lajinäytös ja peruskurssille ilmoittautuminen. Suunnittelin meneväni katsomaan ja todennäköisesti aloitan harrastamisen peruskurssilta, tässä taitaa olla itsepuolustustaidot hieman ruosteessa. Nopeasti ne kyllä palautuu mieleen.

Nukuttuja öitä,

KL (joka tykkää kaaliruoista :)).

Vierailija
24/54 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nakojaan vahan pisteita kateissa a:sta ja o:sta, pahoittelen.

Meilla ristiaiset onnellisesti takana eli en ehtinyt paljon kirjoittelemaan viime viikolla & viikonloppuna. Ristiaiset meni ihan mukavasti mutta..Nyt on kait sitten minun vuoroni paasata sukulaisista eli parhaita paloja. Anoppini nyt on mika on ja reilussa 10 vuodessa on jo oppinut olemaan valittamatta ihan kaikesta nipottamisesta mutta nyt vain meni yli mun sietokyvyn. Lauantaina esikoisemme paatti talla kertaa pissata keittion tuolille ja kuinka ollakaan reipas anoppini kiiruhtii putsaamaan, mina kuin imetin vauvaa. Han otti kateensa tiskirattini johon mina huusin, etta meilla ei keittioratilla pissoja pyyhita. No sehan ei hanta estanyt vaan tuumasta toimeen ja pissoja pyyhkimaan. Pienen lapsen pissa ei kuulemmma haittaa, johon mina totesin, etta samat bakteerit ne siinakin on. Ei kuulemma haittaa mitaan kun huuhtelee hyvin. Mina siina sitten jatkan, etta minun hygieniakasitykseeni ei moinen sovi, heita liina roskiin. No sehan suorastaan sai hanet innostumaan, joten samalla ratilla han sitten paatti hurmoksessaan pyyhkia poydat ja tiskata astioita, vaikka meilla olisi konekin sita varten. Tarkoituksena oli kait todistaa jotain minulle. Oli pikkaisen tuskaa minulle pidatella raivoani painuin siita toiseen huoneeseen rauhoittumaan. Puolen yon aikaan sain sitten keittion desinfioitua hanen apunsa jaljilta. Kastepoyta hanen mielestaan olisi pitanut sijoittaa oviaukkoon kun muistuttaisi siten kappelia kun viela somasti kaantelisi ne lasiset pariovet sinne taustalle. Todella kaytannollista asettaa se kulkuvaylalle varsinkin kun tilaisuudessa on pienia lapsia. Pidin paani ja poyta oli nurkassa. Kukkien sijaan kastepoydalle olisi pitanyt laitta kaksi kynttilaa jne. No se anopista, siirrytaan omaan aitiini! Kerroin hanelle jo puhelimessa etukateen tulevan nimen Julianna Aurora. Reaktio oli voi KAMALA MIKA NIMI varsinkin tuo Aurora. Totesin vain, etta se nimi tulee ja silla sipuli. No se ei estanyt hanta ilmaisemasta mielipidettaan nimesta uudestaan kasteen jalkeen kun oli paikanpaalla! Seuraavaksi olikin vuorossa kommentit vauvan itkusta, joka oli kastepaivana ollut hereilla 7 tuntia putkeen kun kaikkien piti saada sylitella. Siina jutusteli kaikkien kuullen anopille, etta ei silloin ennen vauvat itkeneet nain paljoa. Minahan koin sen suoraan hyokkaukseni omaan taitooni hoitaa vauvaa. Olinhan jo kolme paivaa kuunnellut anopin hopinoita vauvan itkuisuudesta kun silla on vatsavaivoja. Kaikki vaivat&itkut vaan loppuivat kuin seinaan vauvan paastessa minun tai isansa syliin. Oli siis taysi tyo, etta pystyin olemaan sanomatta: joskopa pitelijassa on jotain vikaa.

Siina pahimmat patoumat viikonlopulta ; ) Taanaan oli lopultakin jalkitarkastus, verenpaineen oli jostain syysta aika korkealla jalleen. Itse laitan sen viikonlopun piikkiin. Vasymysta se tuskin on silla vauva on nukkunut jo taysia younia viikon verran. Eli meilla on alettu nukkumaan 9-10 tuntia putkeen. Ottaakohan ketaan muuta paahan nama kelit, meilla kun nuo jalkakaytavat on siina kunnossa, ettei vaunuilemaan ole mitaan asiaa.

Viime viikolla oli gallupia vauvan kayttamista vaatteista, meilla paaosin kaytossa 56-62 kokoiset vaatteet. Alkuviikon gallupista: nimimerkkini tulee mieheni ja hanen kaverinsa minulle antamasta lempinimesta, seurustelumme alkuvaiheessa.

Tamperelaisten tapaamisesta, mina ainakin olen valmis tulemaan kunhan vain paikka saadaan sovittua. Meillekin kylla mahtuisi isokin maara ihmisia jos vain saa kyydin jarjestettya.

Ajattelin huomenna aamupaivalla lahtea hulluille paiville vaunuineen paivineen vaikei siella nyt mitaan minun kohdalle sopivia tarjouksia ollutkaan.

Josko nyt lahtisi haukkaamaan jotain pienta kun vauvakin nukkuu

Marcel & Julianna 2kk

Vierailija
25/54 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ma oon menossa hulluille paiville. aloitin tuon romaanini kirjoittelun ennen kuin olit laittanut omaa viestiasi

Marcel

Vierailija
26/54 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu vetelee sikeitä parvekkeella, joten nyt hetki aikaa konella. Eilen kotiuduttiin mummola reissulta Oulusta ja nyt taas paluu arkirutiineihin hetkeksi ennenkuin ristiäishössötys alkaa. Reissu meni lentomatkoineen oikein hyvin, poitsu oli koko ajan tosi rauhallinen. Paluumatkalla oli laskun aikana ehkä pientä kitinää, mutta ei mitään kunnon itkua. Reissu meni muutenkin hyvin, päivärytmitkään ei kyläilystä häiriintyneet. Ja mummo ja ukki oli onnesta ymmyrkäisinä, kun saivat lapsenlapsensa kyläilemään.

Meillä myös poitsulla on melko tasainen rytmi, menee illalla nukkumaan 23-24, nukkuu n. 4 h syö ja sit nukkuu 2-3 h syö ja sit nukkuu vaihtelevalla menestyksellä 1-2 h. Päiväunia nukutaan päivänmittaan yleensä parit parin tunnin päikkärit tai yhdet pidemmät ja sit pienenpiä pätkiä lisäksi. Mutta aika paljon on jo hereilläkin. Yleensä hereillä ollessaan on tosi kiltti seurailee, yrittää jutella toisinaan ja hymyilee, välillä taas oikein totinen torvensoittaja. Ihan hyvin viihtyy sitterissäkin, jos on jotain katseltavaa. Välillä on päiviä tai päivissä hetkiä, kun kitisee ja oikein mikään ei tunnu hänestä hyvältä, mutta se kai kuuluu vauvan elämään. Kuitenkin tosi vähillä itkuilla on selvitty (koputtaa puuta..)

Noihin öihin toivoisin vaan hieman pidempiä unia, kateellisena luen täältä noista joidenkin 7-8 h yöunista, ruisleipääkö syötätte ennen unille menoa? ;) Meilläkin iltaisin tankataan maitoa, mut 4.5 h on maksimi, mitä on putkeen nukkunut. No toisaalta pitää olla onnellinen noinkin pitkästä yhtenäisestä unesta. Ja yöllä herätessään tosiaan vaan syö ja käy nukkumaan, eikä jää valvoskelemaan (koputtaa puuta edelleen..)

Meillä poika on pulloruokinnalla, koska imetys ei oikein missään vaiheessa lähtenyt kunnolla sujumaan. Alusta saakka protestoinut rintaa vastaan, muutamaa onnistunutta kertaa lukunottamatta. Ja tietty mitä enemmän sai pullosta sitä vähemmän suostui rinnalle. Rinnalla hermostui täysin ja pisti tosi kovasti vastaan, eikä millään malttanut. Itse myöskin ajattelen, että imettämisen pitää tuntua sekä vauvasta että itsestä hyvältä ja sitä se ei ollut, kun toinen naama punaisena tissillä huutaa ja itse itku kurkussa yrittää saada lasta syömään ja tuntuu pahalle, kun toinen nälkäänsä itkee. Olen miettinytkin, että haluan 10 v. päästä muistaa vauvan alku ajoista paljon muutakin, kuin tissillä huutamisen. Nyt siis syömme pullosta ja olemme onnellisia ja sylittelemme tyytyväisinä. Monia konsteja kokeiltiin, mutta pulloruokintaan päädyttiin ja elämä helpottui sen jälkeen paljon. En tiedä oliko vauvan imuote väärä, eikö maitoa tullut riittävästi vai onko poitsu sit vaan niin malttamaton ja tottunut siihen, et pullosta ruoan saa nopeampaa ja helpommin, joten ei rinnalla sitten malttanut syödä. Alusta saakka sairaalassakin saanut jo pullosta.

No tässä tämä meidän imetyshistoria.

Mies on tänään vapaapäivällä, joten lähden etsimään itselleni ristiäisiin vaatetta. Vieläköhän sitä osaa katsella normaalea vaatteita mamma vaatteiden sijasta..? Ristiäiset meillä on ens lauantaina ja nimi vielä päättämättä. Tälle päivälle tosiaan oltiin asetettu itsellemme se dead line, mut jaa-a. Ehdotelkaas nyt nättejä poikien nimiä!! Meillä on monia vaihtoehtoja, pitäis vaan löytää just se oikea.

Niin ja sit vielä niistä tapaamisista. Pääsen Sello treffeille molempina päivinä, mut se jälkimmäinen olis ehkä parempi, kun ens ma. voi olla aika puhki niiden ristiäisten jälkeen. Mut Adalmiinalle olisin nyt ens torstaina tulossa.

Mut nyt äidin velvollisuudet kutsuu, palataan.

Ringae (jonka nimimerkki on keksimällä keksitty, kun kaikki hyvät oli varattu) ja poitsu 6 vk 3 pv

Vierailija
27/54 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huomenna työhaastattelu (virkaan!) iltapäivästä, jos ehdin niin tulen sitä ennen käymään Stockalla. Laitan sulle viestiä tai soitan vielä tarkemmin, eihän sun puhelinnumero ole muuttunut?

KL

Vierailija
28/54 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama on numero edelleen. Jos huominen on vahan huono paiva niin mulle kay myos torstai kun esikko on silloinkin hoidossa. Mut viesteillaan.

Vierailija
29/54 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin sitten ihan oman pinon pistää...

Tää on just mun tuuria... Mä aloitin viime viikolla meidän vanhojen filmien (videoiden) katselun, niitä hyvä katsella kun poitsu syö ja onpahan mullakin jotain " tekemistä" muutakin kuin tuijottaa poitsua... Niin siis laitan kaikki huonokuntoiset filmit huoletta roskiin ja hyväkuntoiset takaisin käyttöön... (filmejä löytyy varmaan lähemmäs sata...) Tänään sitten aloitin katsomaan yhtä, josta löytyi elokuva " Ransom" , no olipa sitten kiva kun jäi varmaan viimeinen 10-15min näkemättä, kun joku älypää (varmaan minä itse!) oli laittanutkin päälle menemään uuden nauhoituksen... Nyt ottaa niin päähän, kun en tiedä miten se ratkesi. Täytyy vissiin mennä lainaamaan tuo elokuva, että näkee sen...

Eilen sitten valitin miehelle, että olisi kiva jos hän lähtisi tänään ajoissa kotiin, eilen oli kello puoli kuusi... No, niinhän hän lupasi, ja aamulla totesi, että auto on niin p*skanen että käyn sen pesemässä... Niin no, mä tarkotin että olis kiva kun se tulis KOTIIN!!! No, miehen logiikkaa...

Mun pitäis aloittaa tekemään kastepukuun aluspukua... Neuloin syksyllä itse kastepuvun, ja nyt tarvii tehdä sinne alle vuori... Saa nähä miten onnistuu...

Taidan mennä lukemaan ton kaksplussan rauhassa tuonne sohvalle, kahden koiran kera... Saavatpahan hekin huomiota... Niin muuten @tiikeri@ minkä rotuiset koirat teilllä on? Meillä kaksi cavalierkingcharlesinspanielia... Onneksi ovat pieniä, käy helpommin tuo ulkoilu...

Napero ja poitsu 7vko+4pvä

[/quote]

Vierailija
30/54 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuin Marcel olisi kuvaillut minun anoppiani, niin valitettavan tutulta kuulosti...

Olen niin kateellinen teille, joiden lapset nukkuvat yöt läpi syömättä. Meidän " Aatu" nukkuu edelleen yönsä noin kolmen-neljän tunnin pätkissä. Muutaman kerran on ollut viiden-kuuden tunnin unia, mutta harvemmin. Veeti alkoi nukkumaan yöt ilman syöttöjä kolmen kuukauden iässä, toivottavasti tämä juniori ottaa isoveljestä mallia. Päivisin Aatu nukkuu yhdet pitkät, noin kolmen tunnin unet ja sitten lyhyemmissä pätkissä loppupäivän. Illat valvotaan ja seurustellaan, niin ja syödään. Meillä on seuraava neuvola vasta ensi viikolla, olisi kyllä kiva tietää paljonko tuo poika painaa, on nimittäin mallia kuulantyöntäjä...Käytössä olevat vaatteet alkavat olla kokoa 62cm. Joitakin 56 koon vaatteita on vielä käytössä, vauvanvaatteissa kun koot vaihtelee niin paljon valmistajasta riippuen.

Sitä kantoliinaa ei ole tullut vieläkään. Mä en malttaisi odottaa enää yhtään. Tänään en ole vielä postilaatikolle ehtinyt, jospa se postin lappu siellä odottelisi ja pääsisimme pullero-palleron kanssa reenaamaan liinailua.

Mun mieheni kutsui minua nonnuksi joskus silloin kauan, kauan sitten kun aloimme seurustella, siitä siis nimimerkki. Ja 78 on tietysti syntymävuoteni.

Hulluille päivillekin tekisi mieli lähteä, mutta siellähän nuo 80 cm leveät kaksostenrattaat ovat parhaimmillaan=) Pitänee harkita, jos kävisi jonain iltana, kun mies on kotiutunut töistä. Siellä on kuulemma Brion Ponyt tarjoukessa ja niiden ostamista esikoiselle olen harkinnut.

nonnu78 & Aatu 6vk 4vrk

Vierailija
31/54 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukkuu ulkona vaunuissa ja esikoisella pari kaveria kylässä...

Mä olen kyllä joka päivä käynyt säästä huolimatta vaunuttelemassa, täällä maalla kun tarpoo vaunujen kanssa tuolla sohjoisella peltotiellä, kuluu ainakin kaloreita! Ja tänään pääsee taas jumppaan, aah.

Kahvilla käynti sopisi mullekin, Hullut päivät kyllä ei, huh... Ja mulla on toi esikoinen kuitenkin mukana, vilkkaan 2veen kanssa ei kyllä kukaan täysjärkinen lähde hulluille päiville : ). Jos saadaan tapaamista aikaiseksi, pääsen kyllä autolla mihin vaan. Meillekin toki sopisi, mutta tännekin joutuu omalla autolla lähtemään. Joku rohkea ehdottakoon aikaa ja paikkaa : )

Takaisin kotihommiin!

FannyK ja Siiri 6vkoa

Vierailija
32/54 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne olekin koskikeskuksessa? Ajattelin vaan että kun lauantaina ollaan miehen ja poitsun kanssa tulossa ostoksille, niin onkohan sillon vielä nuo? Vai oliko ne siellä stokmannilla... (muistan jonkun joskus puhuneen...)

Napero, jota jännittää tuo lauantainen, kun ekaa kertaa lähdetään pojan kanssa pidemmälle... Siis ollaan toki käyty Hämeenlinnassa useampaan otteeseen, mutta kun täältä kuitenkin vie sellaisen tunnin tuonne Tampereelle, niin alkaa tätä mammaa pelottaan, miten poika suhtautuu tuohon reissuun...

Vierailija
33/54 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullut päivät on Stockmannilla keskiviikosta lauantaihin.

Vierailija
34/54 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OODI, tuu vaan torstaina meille, Ringae ja Jeltsu ainakin tulossa, mites Nippu? Et ainakin sit neljä vauvaa on koolla, isompia lapsia 3-4. Meilaa niin saat tarkempaa tietoa...

Mä olen kunnostautunut Hulluilla päivillä käymisessä, pari vuotta sitten pantiin kaverin kans 2-vuotiaat esikot tupliin ja otettiin puolivuotiaat kakkoset rintareppuihin ja eikun muutenkin ahtaalle Tapiolan Stockalle... Oli siinä karavaanilla kokoa, mut pakko oli päästä! Huomennakin aion kyllä Alman kans kävästä...

Sovitaanko sit niin, et Sellotreffit ma 24.4.? Minä ja Ringae päästään paikalle 13.30-15.30 (mulla isot tytöt kerhossa 13-16), mut voittehan te muut mennä jo aiemminkin. Missä nähdään?

A&A

Vierailija
35/54 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinköhän ehdin kirjoitella, Iitu on nukkunut pihalla jo toista tuntia mutta nyt vasta sain pojankin maate. Eiköhän neiti kohta puoliin ala heräillä. Meillä oli eilen illalla sitten ensimmäinen kamala huutokohtaus, oikeastaan alkoi jo iltapäivällä, neiti nukkui vartin pätkiä ja illalla sitten ulvoi pari tuntia putkeen, suostui nukahtamaankin vasta viereen, onneksi sain sitten yösyötön jälkeen siirrettyä omaan sänkyyn, mä kun nukun tosi huonosti jos lapsia on sängyssä. Toivottavasti nämä kiljumiskohtaukset eivät tule tavaksi, nämä ensimmäiset kolme viikkoa kun ovat menneet niin mukavasti.

Huomenna pitäisi mennä sinne isyydentunnustamistilaisuuteen, voipi mennä aikaa kun tämä sosiaalitäti ei lupauksista huolimatta ole mulle soitellut että olisi voinut etukäteen papereita täytellä... muutenkin ihan järjetön juttu koko isyydentunnustus, kysynpä vaan että estääkö se avioliitto jotenkin sen etteikö lapsi voisi olla jonkun toisen isukin...?

Napero suunnitteli Hämeenlinnaan tapaamista... sopinee mulle kyllä, suunnitellaan vaan aika ja paikka. Tänään oltiin perhekerhossa, mutta kyllä tässä yleisesti ottaen alkaa pikkuisen aikuiskontaktia kaipaamaan, kun ei tuota miestäkään mitenkään liikoja näy.

Ja miehistä puheenollen... meillä mies hoitaa kyllä kiitettävästi lapsia, mutta ovat ne kuitenkin " mun vastuulla" ts. mies saattaa mitään sanomatta häipyä pihalle pariksi tunniksi, jos mä suunnittelisin samaa niin vähintäänkin pitäisi kysellä että voitko katsoa lapsia sen aikaa... ja muutenkin jos mulla on jotain menoa niin joudun etukäteen kyselemään lapsenvahtia, mies taas olettaa automaattisesti että mä olen lasten kanssa tai ainakin hommaan niille hoitajan. Plus ruoanlaitto on aina meikäläisen vastuulla, samoin lähes kaikki siivoushommat. Kaupassa ollaan käyty nyt vauvan synnyttyä yhdessä, mutta pahoin pelkään että jää sekin pikapuoliin taas mun hommeliksi. Sinänsä tämä työnjako hivenen epäreilu, että kaksi lapsista ei oikeastaan kuuluisi olla mun vastuulla ollenkaan... No joo, mies kyllä tekee paljon töitä, mutta siitä huolimatta ottaa joskus kaaliin. Kuten esim. tänään, mies ilmoitti aamulla lähtevänsä illalla isompien lasten kanssa laskettelemaan, eilen illalla ei ehtinyt hoitaa 2,5v että olisin päässyt yhteen työseminaariin johon siis olisin vauvankin ottanut mukaan, täysimetyksellä kun mennään enkä sitä pumppuakaan ole vielä saanut hommattua. Jotenkin ne miehet aina vaan olettaa että lapset on pääasiassa äidin hoidettavia, valitettavasti näin ainakin meillä. No se siitä narinasta, kunhan nuo lapset vielä vähän kasvavat niin saavat sitten olla oikein urakalla isänsä kanssa (tahtoo sanoa että tämä äiti aikoo ottaa sitä omaa aikaa)!

Joops, mitähän vielä... mä en enää muista mistä tuo nimimerkki tuli, jostain sen keksi kun esikoista odotin, ei siis kuitenkaan liity mun omaan nimeeni millään tavalla!

Mukavaa viikkoa kaikille, mä yritän ehtiä vielä syventymään tuohon uuteen Meidän Perhe-lehteen!

Manna ja Iitu 3 vko 2 vrk ja Niklas 2,5v

Vierailija
36/54 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole montaa kertaa kerennyt kirjoittelemaan sen jälkeen kun poika syntyi mutta lukenut olen pari kertaa viikossa. nytkin kirjoitan vaan pikaisesti kun pitäisi olla jo ruokaa tekemässä.. vauva nukkuu parvekkeella jo kolmatta tuntia!

nimimerkkini juontaa juurensa tytsyni oonan lempinimestä.

osanotto marcelille (jos muistan oikein) äidin kommentista nimen suhteen. mummini on aika samanlainen tapaus. hän sanoi poikamme nimen kuultuaan nimeä omituiseksi ja totesi myös että hänelle poika on sitten aina eemeli. pojasta tulee siis eemi juhani. silloin kun tyttömme sai nimen, oli nimessä myös vikaa. oona oli kai ihan ok mutta toinen nimi jemina olikin vaikeasti sulatettava. venäläinen nimi ja ihan hirveä kuulemma.. mutta eiköhän me kaikki yritetä antaa lapsillemme kauneimmat nimet mitä keksimme. julianna aurora on minusta aivan ihana nimi ja sointuu kauniisti esikoisen nimeen! aurora olisi meillekin tullut toiseksi nimeksi jos olisimme saaneet toisen tytön.

me voitaisiin kanssa tulla sello miitinkiin 24.4. meille käy parhaiten aamupäivästä liikkeelle lähetminen niin oltaisiin sitten ajoissa kotona ruoan laitossa kun isi tulee kotiin. ja mulla siis mukana aina olemmat ipanat oona 2v9kk ja eemi.

mutta nyt sinne ruoan laittoon..

Omeli + Eemi tänään tasan 5 viikkoa ja Oona

Vierailija
37/54 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tänne synnytyksen jälkeen tainnut kertaakaan kirjoittaa, mutta toivottavasti vielä huolitte minut joukkoonne!

Eli meidän neiti syntyi 28.01. kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa, eli en ole varsinainen helmikuinen, mutta tunnen kuuluvani tänne, kun raskausaikana teidän juttuja lueskelin.

Meidän neitillä oli tänään 2 kk neuvola ja kovasti oli kasvanut. Syntymäpaino oli 2850 g ja nyt paino on 5180 g, pituus syntyessä 46 cm ja nyt 57 cm! Aika hyvin kasvanut vai mitä! Nyt Minttu jo heräileekin, että ei tässä tällä kertaa sen enempää!

Ai niin nimimerkki on minun nimikirjaimet väärin päin! ;-)

Vierailija
38/54 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva sylissä joten lyhyesti

Vastasin eilen vahingosssa vanhaan pinoon eli meillä on to maitoaltistus joten ei taideta päästä messiin tällä kertaa. Harmi. En tunne Gumböleä. Asutteko kaukana Bembölen kahvituvalta? Meiltä on sinne puolen tunnin lenkki, asutaan Pihlajarinteessä. Voitas vaunutreffatakin kun lumet sulaa?

Sello treffit sopii 24.4. , jospa tuolloin jo uskaltaudutaan bussiin..

Nippu

Vierailija
39/54 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko heti hehkuttaa teille että viime yö mentiin kahella syötöllä!! Normaalisti neljä syöttöä! Aivan luksusta! On niin levänny olo...Lisää näitä!!!

Ei sitte tullukkaan kesä..Lunta sataa ainakin täällä Nurmijärvellä. Tympäsee...Mä niin jo ootan kesää ja kärpäsiä! :DD

Me ei sitte 24.4 päästä sinne sellon tapaamiseen..ollaan just silloin lapissa viikon lomalla. Pääsee mummoloihin lepäämään. Tää on ensimmäinen lapsen lapsen mun vanhemmille, niin ne on aivan innoissaan hoitamassa Linneaa! Saa sitte itekki enempi omaa aikaa ja levätä.

Harmittaa silti vähän kun ei pääse sinne selloon... No, jospa seuraava kerta ois sopivampaan aikaan!

Miehellä kivasti kesälomat toukokuun viiminen ja kesäkuun eka viikko.. jos me silloin taas mennään lappiin,niin eihän siellä ees oo vielä kesä... no ei auta valittaa.

Meillä uus ongelma: tyttö on alkanu oleen ihan kauheena mun perään. Istuimessakin kun istuu, ja jos ei nää mua niin heti alkaa itkeen. En pysty esim.pyyhettä hakeen toisesta huoneesta ku tyttö itkee jo, ja heti ku tuun näkyviin niin alkaa nauraan. Jännä ku se tajuaa jo noin paljon. Ja miehenkään syliin ei ala enään niin helposti..Jos se on miehen sylissä ja kuule mun äänen niin heti pittää päästä äitin syliin...Äitin tyttö! Ei kai se muuten haittaa, mut musta ois kiva vaikka kokkailla tms. Ja samalla vaikka jutella miehen kans..Niin ei onnistu, mies tekee ruuan , ja mä kannan tyttöä aamusta iltaan. Kaippa tämäkin menee ohi.?? Onko muilla ollu samanlaista?

miisa

Vierailija
40/54 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä on kevät?? Olin tänään ajatellut lähteä pitkälle vaunulenkille vauvan ja koiran kanssa, mutta aika hiljaista on kun lunta pyryttää ja taas on " hanget korkeat nietokset" . Plääh.

Joko teidän vauvat viihtyy lattialle jumppalelun tms. kanssa? Meidän naapukka ei millään viihdy lattialla kuin ihan pari minuuttia. Sitterissä jaksaa istua jo aika kivasti, mutta lattia ei tunnu käyvän millään. Mietin, että lattialla olisi hyvä vauvan jumpata motoriikkaa, mutta kun ei niin ei. Mieluiten matkaisi vaan sylissä koko ajan, mutta tämä äiti ei kyllä ihan niin paljoa jaksa sylissä kantaa... varsinkin kun rintareppukaan ei tunnu olevan kiva. Eli sitterissä sitten.

Nytkin istuu tossa vieressä ja juttelee valkoisen lipaston kanssa -se on vissiin hirmu tärkeä kun sille pitää joka päivä jutella herran asioita. Ainakin lipasto tuntuu olevan kiva kaveri kun naurattaa pientä miestä niin kovasti :-)

Adalmiina + muut -tulossa ollaan huomenna. Tosi kiva tavata uusia tuttuja! Ottakaa kuulosuojaimet mukaan, sillä jos herralla on huono päivä niin sen sitten todella kuulee... pahoittelen jo etukäteen mahdollisia äänihäiriöitä!

Eilen taas mitattiin ja punnittiin. 7 viikon vanha Simppu oli 57cm pitkä ja painoi 4700kg -hoikkaa mallia vissiin edelleen.

Tsemppiä, iloa ja väsyneille voimia tiistaihin.

-Oodi ja Simppu-mies