ooo HELMIEN viikonalku 14 (ma-ke) ooo
Huomenta vaan kaikille! Oltiin loppuviikko reissussa mun kotikonnuilla ja palattiin kotio lauantaina, olikin lukemista teidän viesteissä :). Tervetuloa uudet helmimammat mukaan! Oletteko muuten muut huomanneet, että vaikuttaako reissaaminen ja vieraat paikat vauvoihin? Meillä nimittäin Puklu protestoi melkoisesti reissun aikana -no niin, protestoi ja protestoi, mutta kitisi aivan valtavasti ja nukkuminen oli ihan arpapeliä. Ehdin jo miettiä, että aiheuttaako Puklun napatyrä (on nääs komea pallo) kipuja. Kotiin kun päästiin ei iltakitinöistä tai kitinöistä ylipäätään ollut tietoakaan. Sitteriin kun aamusta laitoin tuijotteli Puklu keittiön heiluvaa kattokruunua kuin ei olisi pois ollutkaan. Miten voikin heiluva lamppu olla niin kiinnostava?
Mä jatkan täällä sitkeästi imettämistä, vaikka tuo saakin sieltä vaan muutaman tipan. Annan tissiä muutaman kerran päivässä, yleensä ennen ruokailua. Puklu on aivan tohkeissaan tissistä ja minäkin tykkään imettää. Huvittavaa, kun tuo tissittelyn jälkeen katsoo sellaisella ilmeellä että " ihan kiva aperetiivi, saako täällä sitä ruokaakin?" . Mietin jopa lääkityksen aloittamista uudelleen, mutta en tiedä -maitoa tuli kyllä sen ansiosta hieman enemmän, mutta pelkkää litkua se oli. Mun maidossa ei edes alkuun laitoksella ollut rasvaa oikeastaan ollenkaan :/. Nopea painonputoaminen taisi sitten viedä viimeisetkin rasvat.
Mies katsoi sunnuntaiaamuna formulat ja otti typsyn kainaloonsa. Sain nukkua pitkään ja teki hyvää. Ainut miinus oli se, että viime yönä ei sitten nukuttanut :). Mulla vaikuttaa yksikin liian pitkään nukuttu yö seuraavan yön uniin. Mutta nyt olen tasoissa -kai.
Tänään on neuvola, saas nähdä paljonko tuo on kasvanut.
Viikonalkuja!
KL ja Silva, 8 vkoa + 6 pvää
Kommentit (54)
Mies lähti tänään työmatkalle Saksaan ja minä jäin tyttöjen kanssa pitämään kotia pystyssä. Toivottavasti selviämme. Alina on päivät leikkikoulussa joten riehumme Rinkelin kans kaksin. Kolme päivää menee vaikka päällään seisten....toivottavasti.
Mulla oli tänään jälkitarkastus. Kaikki kunnossa, hyvin on palauduttu. Ehkäsykin hoidettiin kuntoon kun halusin kierukan ja sen sain. Nyt voi taas ihan rauhassa puuhailla :) Harmi vaan kun täytyy odottaa torstaihin saakka.
Rinkeli on oppinut nauramaan. Tais olla viime torstai kun neiti nauroi ekan kerran. Suloinen ääni. Nyt sitten naureskelee monta kertaa päivässä, mutta vain äidille. Olen Rinkelin ehdoton suosikki =) " juttelua" ei vielä tule, mutta neiti tuhisee ja huitoo kovasti aina kun " keskustelemme" . Varsin hauska ja valloittava tapahtuma.
Ystäväni oli viikonloppuna meillä vierailulla ja päädyimme lauantaina kaupungille hurvittelemaan. Hauskaa meillä olikin ja kotiin päädyttiin vasta aamu viideltä! Sunnuntaina sain nukkua niin kauan kuin huvitta ja mies hoisi tytöt. Oli todella ihanaa ja rentouttavaa.
Sunnuntaina meillä on nimiäiset ja pitäs leipoa tässä viikolla. Jää kuitenkin loppuviikkoon kun mieskin on taas kotona.
Rinkeli heräs...
Birdy
Devilille ja kirpulle suuret lohdutukset... On ne vaan noi miehet aika omalaatuisia kapistuksia... Jotkut hyviä ja jotkut huonoja. Mutta devil ehkä sinun on paras olla sitten yksin jos mies ei tajua noita juttuja... (Anteeksi vain: Tuntuu vaan niin epäreilulta, ettei se tajua, kun teillä ja varsinkin sulla on kuitenkin ollut raskasta koko raskausaikana... ei ymmärrä!)
Mulla oli eilen tosi kivaa... Mun kaksi lapsuudenaikaista kaveria tuli katsomaan poitsua... Ja räkätettiin kuin pikkukakarat aikanaan! Tuli niiiiin hyvä olo!
Mua on kyllä kanssa alkanut ottamaan välillä toi mies päähän... Ei kuitenkaan missään isossa mittakaavassa... Ja toki ymmärrän että rahaa tarvitaan, varsinkin nyt, kun minä olen kotona, mutta olis se vaan kiva kun se ei joka päivä jäis ylitöihin! Eilen sille ehdotin että jos tekis vaikka parina päivänä viikossa pidemmän päivän, niin jäis sitten aikaa mulle ja pojalle, sillä mua rupeaa kyllästyttämään jutella aamuseitsemästä iltaviiteen tai -kuuteen tyhjien seinien ja tuttipullojen kanssa! Tuntuu kyllä todella siltä kun ton vajaan kahden kuukauden ikäisen pojan kanssa " seurustelee" niin oma älytoiminta tippuu jos sitä nyt enää onkaan... Vaikka siis poika onkin aivan mahdottoman ihana tapaus, mutta kyllä sitä mä ainakin tarvitsisin jotain aikuistakin seuraa... (Vali, vali...)
Mä en uskalla mainita mitään meidän öistä tai muustakaan päivärytmistä, koska muuten se/ne muuttuvat, ja sitten taas karjutaan ja huudetaan.... Tässä viime viikolla kun kyllästyin pojan huutoon, totesin sille, että otetaanko kisa kumpi huutaa kovempaa... Katto mua kuin olisin ihan pimee (mikä kai sitten olenkin!) Ja kyllä tää kotona oleminen rassaa, oonhan täällä jo ollut viisi kuukautta! Kun aloitin sillon marraskuun alussa sairaslomilla...
Mutta, nyt jos menis vähän syömään... Käytiin just koirien ja pojan kanssa kävelyllä, on meinaan tosi kiva yrittää yhdellä kädellä työntää noita vaunuja tuolla s**tanan sohjossa ja toisella kädellä ohjata ja opastaa kahta koiraa...
Napero ja poitsu 7vko+3pvä
joo poika nukkuu sylissä niin puuttuu taas merkit yms...
oltiin neuvolassa, poika 53 cm ja 4740 g että hyvin oli kasvanu paitsi että tappi mikä tappi ;) musta vaan on niin huvittavaa kun on lyhyt ! samat vaatteetkin on ollu jo 5 viikkoa ja isompia ei tarvii kaivaa esille vieläkään ! kuinkas muut helmikset ? ollaanko me perän pitäjiä ?
sanomista tuli taas ihosta -lähinnä nuista näppylöistä ku niitä on korvissa asti ja iho on ihan rikki , tuntuu ettei mikään auta ja rasvat vaan pahentaa. keitetty vesi näyttää edes jotenkin sopivan mut kylpyynkään ei mitään asiaa...
sunnuntaina ristiäiset ja hirvittää valmiiksi eli ne pidetään uudella asunnolla -torstaina pitää kuulemma muuttaa ja pakattu ei oo laatikkookaan jep great mitähän tästäkin tulee... kauhulla odotan !
no mummi tulee pakkaa ja siivoo niin johan se auttaa -ite ei vielä jaksa oikein rehkiä kun on jotenkin vaan ihan vetämätön olo synnytyksestä edelleen. niin olihan mullakin tänään tarkastus ja proteiinit plussalla edelleen jne hemppa ei ollu noussu yms.. kokeisiin laittoi joo katsellaan onko jotain tulehdusta tms...
kaalilaatikolle siitä maidosta -jos haluat rasvaisempaa maitoa tässä vinkki mut on sika pahaa . frantsilan vauvanilo yrttitee saa luontaistuote kaupasta ! mä juon joka pv 4 kuppia sitä ja kyllä maistuu karsealle mut ilman ei voi olla. helpottaa jossain määrin myös masuvaivoja jep!
multa muuten kysellääm jatkuvasti imetyksestä että onko täysimetyksellä ja kun vastaan että on ja maitoa tulee ihan pakkaseenkin asti ni loppuu keskustelu siihen. varmaan jos sanoisin että joo ei että korviketta menee tms. niin tulis ihan kamala saarna. on tää kamalaa jokseenki tää imetys hysteria tänä päivänä. mulla se onnellinen tilenne että maito riittää ja imetys onnistuu ! jep nyt höpötykset sikseen kun poikakin heräs...
minkki ja oskari 5 vkoa
Empä ole kovin usein kirjoitellut, mutta helmikuisia kun ollaan niin laitampa hieman kuulumisia meiltäkin.
napero79 laitan hieman paremmaksi.....meilläkin on kaksi koiraa kuljettavana tuolla sohjossa, joka on jäätynyt " maastopoluksi" ..kyydissä raittaissa istuvat 3vpoika ja vauva ja rinkassa selässä kulkee vielä 2v. Että silleeen... Huumorin ja kuntoilun kannaltahan se otteva! :) Koitettiin löytää meidän xadventuren kaksostenrattaisiin seisomalautaa tuloksetta. 2kertaa viikossa, kun on isoin lapsista vietävä kerhoon ja takaisin. Usein tulee niin kiirus, että ei auta kuin tämä ed.mainittu ratkaisu. Hilpeyttä olemme kovasti herättäneet...
Sitten vauvaan, joka lienee jotain 7vk ja muutaman päivän päälle. Viljo nukkuu hyvin yöt ja päivät. Heräämme aamulla 6-7, sitten päiväunet alkavat ennen klo9...välillä syödään puoliunessa 1-3krt ja periaatteessa unet jatkuvat tuonne 16-17 saakka, sitten valvotaan ja illalla 20aikaan uni taas tulee.
Viljo on rauhallinen hymypoika. Tuumailee ja tutkiskelee. Allergia on ilmennyt kalaa kohtaan. Mutta sitä kun en syö pysyy iho ja maha rauhallisena.
Kylvyt ja vauvahieronta saa Viljon hyvin tyytyväiseksi.niitä teemme noin kahdesti viikossa, myös suihkussa olo on mukavaa. Siinä saa olla vauvan kanssa iho ihoa vasten ja se tuntuu hyvältämeistä molemmista.
Nyt minua kutsutaan!
Mukavaa viikkoa!
ihan näin lyhyesti tällä kertaa...
Kaalilaatikko: Kyllä vaan meijän molempiin poikiin on vaikuttanut ihan jo vauvana vieraat paikat. Oltiin kanssa lauantaina mun tädillä yötä ja siellähän ei meinannu vauvalle uni tulla ollenkaan. Piti hyssytellä sylissä ja hyräillä pitkään ennenku poju nukahti...kotona nukahtaa itekseen omaan sänkyyn illalla.Että herkkiä olentoja ovat nuo pienet.
Nyt täytyy mennä vähän sylittelemään pientä poikaa.
OODI, kyllä meille saapi tulla sillon torstaina, meilaa mulle: johanna.makela@elisanet.fi. Kuinkahan moni puolituttu seuraa mun elämää täältä käsin, kun olen pariinkin kertaan jo paljastanut oikean nimeni:)
Muttamutta, ehdotan samalla, että järkätään nyt samantien ne Sello-treffitkin, koska ilmiselvästi tulijoita olisi! Ja koska kukaan muu ei oo ehdottanu mitään, ehdotan itsekkäästi mulle sopivia päiviä eli ma 10.4. tai ma 26.4.? Mulle tulossa ens viikolla " Alman" kummeja ja seuraavalla mies taas lomalla, siksi treffiehdotuksissani noin pitkä väli...
Lukeeko muut pk-seutulaiset tällä hetkellä sunnuntai-Hesarin kastetut yhtä tarkkaan kuin minä? Mun suurta hupia on zoomata nimiä sieltä ja miettiä oisko joku kastetuista jonkun " tutun" , heh, halvat on huvit.
Meillä keskimmäinen tyttö (nyt 3v.) on läpikäynyt sellaisen korvahelvetin (n.20 tulehdusta puolivuotiaasta ja yhtä monta ab-kuuria), että olin aivan maani myynyt lauantaiaamuna, kun " Alman" piposta löytyi just toisen korvan kohdalta iso läntti yöllä valunutta keltaista märkää. On ollut pienessä nuhassa ja olin ihan varma, että nyt alkoi sitten rumbat. Lähdettiin suurinpiirtein pillit soiden Tapiolan Pikkujättiin, ja korvat oli terveet mutta korvantausta oli niin pahasti tulehtunut, että märki kunnolla! Jee, että sellainen kokenut kolmen tytön äiti täällä meillä, en ole sitten kertaakaan muistanut neidin korvantaustoja putsailla ja mies nyt ei tollasia tajua sanomatta!!! Kyllä nolotti, samalla olin tietty älyttömän helpottunut tulehduksen sijainnista.
Kommentoikaas noita mun ehdottamia päiviä tai ehdotelkaa muita, olis hauska nähdä isommallakin porukalla!
Adalmiina ja " Altska"
Molemmat tytöt näyttävät nukkuvan oikein ylipitkät päikkärit...
Maanantaikysely: mistä tulee nimimerkkinne? Mikä kumma on Fassiloora ja onko Kaalilaatikon lempiruoka kaalilaatikko? : ). Fanny ei ole oma nimeni vaan rekisteröidyin sillä kun odotin esikoista josta suunnittelin Fannya. Ei sitten kuitenkaan ollutkaan Fannyn näköinen.
Mun mies lähtee pääsiäiseksi laskettelemaan, joudutaan mekin pärjäämään keskenämme. Mies hoitaa ens viikonloppuna sitten lapset kokonaan imetystä lukuunottamatta, sitäkin kyllä kerran kokeili ja kuulemma tunnahti aika lailla kun nälkäinen vauva iski kiinni :D.
devilin tilalla mä nyt en vielä luovuttaisi jos lapsenhoito on ainoa riidanaihe teidän väleissä. On kuitenkin aika iso päätös saako lapsi kasvaa isänsä kanssa vai ei... Pakota mies viettämään aikaa vauvan kanssa, häivy vaikka kävelylle ja jätä pärjäämään keskenään!
FannyK ja tytöt
on pakko vastata !
Minkki on mun lempinimi :) aika hauska mutta siihen oon jo tottunu kun kaikki sitä käyttää ! ja 75 on syntymävuosi !
minkki
Nimimerkkini tuli ihan sattumalta, kun mietin vuosi sitten tuolla lapsettomuuspuolella... Niin, jotenkin vaan kolahti tuo, kun silloin oli vielä melkoinen haave tämä lapsi... Ja 79 on syntymävuoteni...
Nyt täytyy mennä syöttöhommiin... Ennenkun pikkumies hermostuu ihan totaalisesti...
Napero
Minullakin se tulee lempinimestä ja syntymävuodesta. Kirpuksi minua on nimitetty kolmannelta luokalta lähtien ;)
FannyK: Minä olen koittanut saada mieheni myös testaamaan " imetystä" , sillä olisi mainiota nähdä tuon ilmeikkään tyllerön hämmentynyt naama, kun onkin ihan omituinen tissi ;D
Pakko vielä jatkaa oman miehen kommentointia. Oikeasti se on tosi hieno mies ja vielä hienommaksi sen tekee se, että se jaksaa minua ja minun omituisia oikkujani (en ole mistään helpoimmasta päästä). Hän tekee paljon kotitöitä, mutta valitettavan usein niihin joutuu komentamaan. Ruuanlaiton ja kaupassa käynnin hän hoitaa oikeastaan kokonaan ja nämä sentään hoituu ihan oma-alotteisesti. ;) Minä vaan olen aika vaativa luonne.
Toisaalta on vähän epäreilua vaatia, että mieheni joutuu mukautumaan ja toteuttamaan minun käsitystäni siitä, että miten hommat pitää nyt lapsen synnyttyä hoitaa. :/ Mutta kun minä en pysty nukkumaan aamulla pitkään kun nälkä on jo karmea seitsemän aikaan ja oman aamupalan jälkeen pitää taas ruokkia Vimpula ja vaihtaa vaippa jne. Eipä sitä sit enää nukuta. Ja aikuisen seuran kaipuu on kova, kun päivät napottaa tuon pienen kanssa. Siksi siis haluaisin, että mieskin jaksaisi herätä aikaisin myös viikonloppuisin.
Tänäänkin mies lähti ennen kuin heräsin ja takaisin se tulee, kun olen jo nukkumassa, kun se meni Kuopioon (asumme Turun lähellä) johonkin kokoukseen. :( pöh.
Tämä oman miehen kehuskeluosio oli pakko laittaa siksi, että tuntuu, et olen viime aikoina valittanut siitä tosi paljon ja sit kaikilla on pian sellainen kuva, että olen naimisissa jonkun p*rsläven kanssa. ;)
Vielä on pakko mainita tuosta meidän Vimpulasta, että se juttelee jo tosi paljon. Lähinnä tulee sellaisia erilaisia vokaalimaisia äännähdyksiä ja kun juttelen takaisin, vastaa Vimpula usein jutteluuni. Sit me saatetaankin " ooo" -, " äää" - tyyppisin " sanoin" jutella pitkät tovit keskenämme. Juu, ei kovin haastavaa noin niinku älyllisesti, mutta ihan kivaa varsinkin, kun neiti yleensä hymyilee leveästi jutellessan.
Anteeksi, kun tuli taas tällainen romaani...
nonnii..sain tytön nukkumaan kovan yrityksen jälkeen..se sai taas jonkinlaisen hepulin. Miehen kans vuorotellen kannettiin sitä ja rauhoteltiin..vihdoin sitte nukahti mun syliin omaan itkuunsa.raukka.
nyt on vähän taas pää sitte sekasin ja täynnä tytön itkua, niin voi olla ettei vältttämättä tuu kovin järkevää tekstiä.
ensiksi gallupiin.
mä en meinannu millään keksiä itelle nimimerkkiä, ku en halunnu omaa nimee laittaa..niin kattoin kirjahyllyn suuntaan..ja siellä se midzi luki yhen kirjan selässä! ja kun oma nimi alkaa samalla lailla, niin siitä sitte se!! :))
Täällä alko just sataa lunta...vähän ,masentaa ku mä olin jo ihan toiveissani että kesä tullee...
Niin, mäki voisin tulla sinne selloon tapaamiseen...ja toi 10.4 passais ainaki mulle ihan hyvin..se seuraava aika taas ei sopis, ku ollaan lapissa sitte.
taas pätkii oikein kunnolla, enkä muista mitä mun piti kirjoittaa... käyn vähän syömässä, niin jospa se muisti virkistyy, ja palailen sitte!
miisa
Birdy tulee 22pistepirkon biisistä. Tutustuin keväällä 2001 chatissä erääseen mieheen ja hän antoi minulle tuon lempinimen, kuunteli juuri silloin kyseistä biisiä kun juttelimme. Tämän herran kanssa olen nyt naimisissa =)
Birdy
Ääh! Tämä ilma on niin masentava. Eikös kevään pitäisi jo alkaa! Nyt ei kyllä huvita lähteä ulos, kun vaunujen työntäminen tuolla loskassa on niin hirveää. Vaikka ei kai pitäisi valittaa, kun työnnän vain vaunuja, ei siis koiraa eikä isompia lapsia mukana :)
Meillä on muutama yö mennyt nyt valvoessa. Ja päivällä sitten Emma nukkuu (mutta lähinnä sylissä). Mullakin oli viikonloppuna mennä hermot tuohon mieheeni. Meillä kun menee yleensä niin, että minä hoidan vauvan ja teen suurimman osan kotitöistä. Mieskin kyllä on alkanut enemmän osallistua vauvan hoitoon. Kantaa vauvaa ja juttelee sille, mutta kun itku alkaa, vauva siirtyy minun syliini. Ja sitten mies vielä valittaa, kun tulee niska kipeeksi kantamisesta. Juu, vauvahan on sen sylissä vaan pienen osan päivästä (tosin mulla niskat ei onneksi helposti tuu kipeeksi). Olen kyllä alkanut välillä jättää vauvan ja miehen kahdestaan kotiin ja käyn itse edes kaupassa tai jossain. Saa mieskin hoitaa vauvaa (enkä minä ole vieressä neuvomassa...)
Ja lauantai-aamuna pyysin miestä sitten imuroimaan ja lupasikin (yleensä tekee siis kotitöitä kun vaan käsken). Illalla kahdeksan aikaan huusholli oli vielä imuroimatta. Siihen asti sain oltua hiljaa, mutta sitten oli pakko jo hiukan patistella. Ja mies oli ihan, että siis pitääkö nyt lauantai-iltana imuroida... Omalla kohdallani kyllä tuo valvominen ja väsymys aiheuttaa sen, että hermot menee paljon herkemmin kuin tavallisesti... Mutta Devilille jaksamista! Ei kyllä ole yhtään kiva, jos mies ei osallistu lainkaan vauvan hoitoon.
Fanny taisi kysellä tamperelaisten tapaamisesta. Sama juttu mulla, että päivät on aika yksinäisiä. Joten riennän heti mukaan, jos tapaamisesta sovitaan!
Ja nimimerkkigalluppiin... Mitään sen kummempaa ei nimimerkkiini liity. Rekisteröityessäni nappasin vaan ensimmäisen silmiini osuvan nimen, ja 80 on syntymävuosi (yllätys, yllätys...)
Ja nyt ruoanlaittoon!
tyttö on tissillä samalla ku kirjotan voi tulla virheitä
mä en käsitä,nyt tyttö on alkanut karjumaan kun imee tissiä,siis siinä välissä ja tappelee tissin kanssa. onko nämä niitä rintaraivareita?
nyt olenkin antanut kaks päivää tuttelia lisäksi varmistaakseni ettei jää nälkä. en tiiä mitä nää sitten on,ota selvää vauvoista!!
Joo,10.4 sellon möte ei käy mulle,me lähdetään risteilylle lauantaina ja kotiudutaan ma,joten voi olla väsynyttä porukkaa. sitten nään itkettääkö vieras paikka.
nimimerkki kuumetta tulee mun vauvakuumeesta joka riehui pari vuotta, jotenkin on kuume päässyt laskemaan kummasti ;)))))
meillä kans monen vaikeuksien kautta mies on perhe-elämässä mukana täysillä. iltanukuttamiset onkin iskän hommaa ja kakkavaipat myös. ei meinaa vieläkään uskoa samaksi mieheksi, joka viime marraskuussa pakkas kamansa ja heitti puhelimen seinään ja toivotti meille hyvää loppu elämää. kaipa hän tuli järkiinsä...mut mulla on kuitenkin aina pieni pelko persiissä et millon pää taas ukolla levii.mut tyttö on niin rakas ettei ihan hevillä täältä lähde. joskus mies viettää yön tai pari omassa kämpässä niin sinä aikana soittaa aikin 6 kertaa kysyäkseen mitä tytöt tekee.
vielä 1 päivä jälkitarkastukseen ja vauvan puntariin..musta tuntuu et painoo on tytölle tullut liian vähän..katotaan mitä täti sanoo.
nyt pitää mennä uskontoa kuulustelemaan koululaiselta.
kuumetta ja reporanka tyttö
et tarkotin siis ma 10.4. tai ma 24.4., menin vähän sekasin päivämääristä. Ja mun nimimerkki tulee siis esikoistytön kolmannesta nimestä, perässä ikäni silloin, kun luulin odottavani kolmatta ja listauduin eka kerran. Mutta tosiaan olikin sitten kaksi tuulimunaraskautta tässä ennen " Alman" odotusta, joten ikääkin jo enemmän..
näin se sateinen maanantai on jo iltaan kääntynyt. Mies juuri yrittää nukuttaa neitiä, mutta äänestä päätellen huonolla menestyksellä, joten kutsu käy meikäläiselle pian...
Ma 24.4 tapaaminen Sellossa käy meille, ensi maanantaina olemme vielä ristiäismatkalla mummolassa.
Meillä on huomenna vyöhyketerapeutti vaavin jatkuvien ilmavaivojen ja kakkavaikeuksien takia. Ilmaa on mahassa koko ajan - huolimatta mitä äiti syö, ja kakkaa tulee ehkä vaan kerran viikossa, ei hyvä yhtälö :( Tää on eka terapeuttikerta, mutta toivottavasti tuo jo vähän apuja.
Tiedän tunteen, kun epäilyttää kasvaako vauvan paino tarpeeksi. Maidontuotanto tökki alussa, ja käytiin neuvolassa tiheästi punninnassa, ja jotenkin siitä jäi pelko siitä riittääkö maito. Aina jos neiti on pidempiä aikoja rauhallisesti, tulee heti mieleen että nytkö se kuivuu... Niin, meillä siis neiti on melko kovaääninen useasti :)
Jahas, täytyy siirtyä nukutuspuuhiin,
baby2006 ja vaavi pian 8 vkoa
Mulle ei käy ollenkaan maanantait tai tiistait, kun poika on aamupäivällä kerhossa, enkä siinä välissä ehdi Espooseen saakka. Joskus saattaisin ehtiä keskustassa (siis HKI) johonkin kahvilaan, mutta en sen pidemmälle. Muualle pääsen tulemaan vain ke, to ja pe.
Tänään oli miehen sisko (tytön kummitäti) kylässä, enkä ehtinyt tätä ennen koneelle. Ja nyt pitää jo mennä nukkumaan, joten tulen huomenna uudestaan lukemaan ja kirjoittamaan kuulumisia...
Öitä!
T:Fassiloora ja tyttö 6 vko + 4 pvä
Heips
Meille sopii Sello-treffit kumpana vaan maanantaina eli 10.4. tai 24.4. -ilmeisesti toi jälkimmäinen sopi mahd.monelle? Pitää varmaan vaan päättää, että päivä ON ma 24.4. ja sit mahd.moni koittaa järkätä itsensä. Kaikkihan ei kuitenkaan pääse, mutta että mahdollisimman moni pääsis jo ekoille keikoille. Ja sit sovitaan seuraavat treffit tyyliin siellä Sellossa ja ilmoitetaan taas täällä palstalla ja kaikki, ketkä pääsee niin tulee?
Mä jo mietin, että ajatelkaa, miten ihanaa on sitten vaikka kesällä sopia jätti-vauva-piknik Kaivopuistoon tai vaikka Suomenlinnaan? Sitten meillä onkin jo 4-kuisia vauhtipetoja -tai ainakin kuolahanoja iso joukko :-)
Adalmiina: joo, eipä se meikäläisenkään henkilöllisyys kovin vaikeaa ole arvata. Siis sellaiselle, joka mua tuntee kun päivän tapahtumat tänne on kirjattu aika tarkoin. Hesarista ainakin ehkä sunnuntaina löysit Simpun ilmoituksen? Siinä luki vielä että Simppu sai nimen :-D
Nyt mietin vaan, että oliko torstaina muita mahdollisesti tulossa? Jos ei, niin siirretään sitten koko treffit sinne Selloon mutta jos vaikka joku tai pari muutakin on, niin pidetään ihmeessä torstaina jo pre-treffit.
Ja sitten sitä " muuta asiaa"
Meidän elämä on helpottunut aika lailla. Olen aivan ihmeissäni yöunista, jotka alkoivat löytyä viikko sitten. Nyt Simppu vetelee sellaisia 7-9 tunnin pätkiä, jonka jälkeen syö ja jatkaa unia vielä 2-3 tuntia. AIVAN LUKSUSTA! Siis esim. viime yö: nukkui klo 19-04.30 ja sitten tissillä puoli tuntia ja unta 05-7.30. Näitä lisää, kiitos :-D
No, toisaalta poika on kovinkin vaatelias valveillaoloaikanaan, joten noita pitkiä unia tosiaan tarvitaan, jotta vanhemmat pysyy tolkuissaan. Samoin pitkät yöunet tarkoittaa, että päikkärit on aika lyhyet ja valveillaollessa tissibaarissa käydään 1-2 tunnin välein. No, ei haittaa kunhan nukkuu yön.
Jaahas, nyt siellä jo huudellaankin eli täytyy lähteä maitohanaa avaamaan :-)
-Oodi ja Simppu-mies
Mä sain lukiossa lempinimen Sasu (joka on pojan nimi...), joka juontui erään pojan lempinimestä johon olin pihkassa :). Sitten huomattiin että sehän on mun eka ja toisen nimen ensimmäiset tavut...
Sasu -nimimerkki tais olla varattu ,joten sitten siitä vääntyi Sasuliini ja 72 on syntymävuosi.
Lisää huomenna kun ollaan tultu ekalta lekurikäynniltä :)
Sasuliini ja Eetu 8,5 vkoa
Helou meiltäkin taas
Eilen oli " vaihteeksi" kitinä ja kiukku-päivä. Simppu ei nukkunut kuin tunnin päiväunet, joten ilta meni sitten enemmän tai vähemmän unta vastaan taistellessa ja mahavaivoja pillittäessä. Vaihdoimme nyt sikakalliin Almiron Pepti-korvikkeen Omneo-Tutteliin, jota löytyi siis Prismasta, kuten täällä vinkattiin. Tosin kun tuotetta löytyy Prismasta niin mieleen hiipii epäilys sen laadusta.
Eilen tosiaan pitkästä aikaa näet Simppu pillitti mahaitkuja, joten pelko hiipii mieleen, että onkohan toi Omneo tutteli nyt sitten niiden syynä. Tarkkailemme tilannetta muutaman päivän. Meillä kuitenkin korviketta menee niin vähän, 1 tai 2 syöttöä päivässä, niin ostetaan sit ennemmin sitä sikakallista kuin katsotaan mahavaivoissa kipristelevää poikaa.
Ristiäiset meni hienosti. Simpusta tuli Leo. Herra itkeskeli hetken aikaa toimituksessa, mutta papin matala ja monotoninen ääni teki tehtävänsä ja itku unohtui kun katseltavana oli hurjan mielenkiintoinen kynttilä.
Huomenna sitten taas neuvolaan. Nyt on ollut parin viikon tauko kun alkuun käytiin kerran viikossa niin saa nähdä, mitkä on nykylukemat. Pitäisi myös laittaa vakuutushakemus menemään. Pyysin tarjouksen neljästä yhtiöstä ja ilmeisesti Tapiolasta se vakuutus sitten otetaan. Tosi vaikea vertailla, mutta Pohjola oli ainakin selvästi kallein ja Fennia tais olla halvin. Harmi vaan, että pitää alkaa kaikki vakuutukset siirtämään, mutta IF antaa lapsivakuutuksen vasta 9kk ikäiselle, joten muuta vaihtoehtoa ei ole. Kaikki vakuutukset siis siirtyvät näillä näkymin Tapiolaan.
Jeps... ai niin, tuliko se mammatapaaminen Adalmiinan luona sovittua torstaille? Onko Adalmiinalla jotain meiliosoitetta, jonne vois laittaa postia ja kysellä paikkaa ja aikaa??? Tai laitatko tänne palstalle? Toivottavasti treffit toteutuu :-D
oodi ja Leo 7vkoa