Taas kampaamokäynti meni pieleen...
Panostakaa asiakkaaseen ja kysellä mitä haluaa.
Vaihdoin kampaajaa, sillä entinen surkea. Yritän kasvattaa polkkatukkaa, mutta hän sai hiuksiini sellaisen pallomaisen leikkauksen, jossa päältä lyhyet. Aina sama juttu. Väri oli myös liian tumma, sillä juurikasvu näkyi heti. Vaaleita raitoja yms ei kuulemma voi hiuksien päälikerrokseen laittaa...
Vaihdoin kampaajaa ja eka kerta meni hyvin. Saatiin juurikasvuongelmaan ratkaisu muutamalla raidalla.
Tyytyväisenä meni uudestaan. Ja kuinkas kävi - eli taas on kahvinruskeat hiukset. Etuhiukset luikauttu puoleen otsaan ja takaa pyöritetty taas. Sivuilta lähti senttejä ja päältä siis ohennettu. Piti leikata vain kuivat pois.
Kuinka vaikeaa kampaajien on ymmärtää, että mikä on polkkatukka? Ja että onko puoleen väliin otsaa leikattu otsatukka Ok? Se ei pue ketään. Vaikka olis cindy crawford.
Nyt näytän ihan pallokalalta.
Ketään en mielellään hauku, mutta pitäisikö sinne parturikampaamolinjalle olla kok palikkatesti....ainakin kerran eräs nuori kampaaja sanoi, että miksi sitä matikkaa pitää opiskella kun on laskimet...
Kommentit (23)
En ole seitsemään vuoteen käynyt kampaajalla ja siihen tosiaan on syynsä. Kun luottokampaajani päätti siirtyä alan opetustehtäviin, niin siitä käynnistyi varsin turhauttava kampaajakierre. Hiuslaatuni kauhistelua, erilaisten muotoilu-, yms. tuotteiden pakkotyrkytystä, omien toiveideni täysin huomiotta jättämistä. Suoraan sanoen negatiivista ja ei-asiakaslähtöistä suhtautumista.
Eräälle kampaajalleni jouduin kerta toisensa jälkeen tolkuttamaan, että haluan suoralinjaisen ja hapsumaisen otsatukan. Mallikuvatkin olivat valmiina. Siitä huolimatta hän aina leikkasi minulle palkkimaisen, pyöreälinjaisen otsiksen. Koska olen muutenkin ikäistäni nuoremman näköinen, sai kyseinen otsatukka näyttämään minut aivan lapselta. Omia ja kavereideni kokemuksia kuulostellessani olenkin joskus miettinyt, haluavatko kampaajat saada asiakkaansa näyttämään mahdollisimman epäedulliselta? Eräs ystäväni pyysi kevyttä kiharrusta ja sai Miami Vice -henkisen permiksen, toinen hieman omaa väriä tummempaa sävyä ja lähti kotiin pikimustan tukan kanssa. Asiakkaan hiusten moittiminen tuntuu myös olevan pop.
Onneksi on toki hyviäkin kampaajia, kuten opetushommiin siirtynyt ex-luottokampaajani. Hieman kuitenkin mietityttää, että millaisia ihmisiä alalle oikein valikoituu. Ikävän monella kampaajalla kun tuo asiakaspalveluaspekti on täydellisen hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Toisten hiukset ovat vaikeammin leikattavia kuin toisten. Minulla on paksu, taipuvainen ja liukas hius, jota on todella vaikea leikata muotoonsa. Useita pettymyksiä on kohdalle osunut, kun kampaaja ei vain ymmärrä, että se luotisuora leikkaus ei käy, kun hius taipuu kuitenkin heti. "Voithan sä suoristaa hiukset niin näyttää hyvältä." Juu, ei kiitos.
Vuosien varrella sitä vain on oppinut vaatimaan ja kertomaan kampaajalle, miten pitää leikata. Ja oikeasti useaan kertaan varmistaa, että kampaaja on ymmärtänyt, mitä haluan. Monta kampaajaa on pitänyt käydä läpi, mutta kun sen hyvän kerran löytää niin kannattaa pitää kiinni.
Ohis mutta olet oikeassa. Hyvästä kampaajasta kannattaa pitää kiinni. Löysin Tampereen keskustasta oikein hyvän kampaajan, siirryin hänen asiakkaakseen kun vaihtoi työpaikkaa. Mutta. Hän oli niin hirveä puhumaan asiakkaalle(minulle) työtoverrille, muille asiakkaille, että työkaverit olivat aivan vaivaantuneita. Ei ollut psygologian tunnit tuottaneet tulosta koulussa. Oli pakko vaihtaa kampaajaa. Eli mulla meni hermo.
Myöskin kampaajat jotka ottavat useamman asiakkaan kerrallaan ja juoksevat heidän väliään vuorotellen, ovat ärsyttäviä. He unohtavat mitä kullekin asiakkaalle pitäisi tehdä.
Olen käynyt parin viime vuoden aikana kuudella eri kampaajalla enkä ole löytänyt hyvää. Helsingin keskustasta luulisi löytyvän hyviä kampaajia, kun hinnallakaan ei ole niin väliä. Olisin valmis maksamaan kunnon leikkauksesta paljon. Mutta ei.