Mihin sitä uskaltaa enää matkustaa?
Pohjois-Norjan erämaihin? Grönlantiin? Talvilomalle suunnittelun matkaa Milanoon, taitoluistelukisoihin (kävin Suomessa ja ihastuin), mutta en taida uskaltaa..Loma on juuri silloin. Mihin matkustaisi? Matkustan yksin, miehellä ei ole talvilomaa, kun hän on vasta vaihtanut työpaikkaa ja kenenkään muun kanssa en oikeastaan halua. Kerrankin olisi sekä aikaa että varaa ulkomaanmatkaan, kun on nyt vakityö. Aiemmin on ollut pula jommasta kummasta.
Kommentit (59)
Ihan mihin vaan. Tolla perusteella ei kannata edes kauppaan mennä, ei varsinkaan lidliin kun siellä käy niin paljon ulkomaalaisia.
Jaa mä varasin just vkl matkan Berliiniin, uudeksivuodeksi Lontooseen ja jtn pitäis keksiä ensi kesäksi..
Olet selvästi antanut pelolle vallan vastoin kaikkia ohjeita.
Ne maat mitkä EI ole a) muslimimaita tai b) omaavat kattavan sosiaaliturvan
Noita kun välttää niin menee hyvin.
Markkinavoimat takaa hyvän käytöksen, sosiaaliturva antaa kelvotomien nilkkien jäädä henkiin jolloin lopulta koko kansa koostuu pelkäästään kusipäistä
Vierailija kirjoitti:
Markkinavoimat takaa hyvän käytöksen, sosiaaliturva antaa kelvotomien nilkkien jäädä henkiin jolloin lopulta koko kansa koostuu pelkäästään kusipäistä
Niin. Puhtaat marrkinatalous ja kommunisti yhteiskunnat ovat ihan identtisiä, molemissa parhaat palkitaan eikä rikollisuutta ja terrorismi ole.
En menisi islamimaihin (varsinkaan yksin, naisena), mutta mihin tahansa muualle, mikä ettei.
Nyt on varattu matkat Norjaan, Latviaan ja Japaniin. Luultavasti joululomalla vielä johonkin lämpimään. Mitä tahansa voi käydä milloin tahansa, joku voi ajaa väkijoukkoon vaikka helsingin keskustassa (missä olen 3-5 kertaa viikossa). Ei kannata antaa pelolle valtaa, vaan kannattaa matkustella :)
Olin pariisissa ollut muutama kuukausi ennen Louvren lähettyvillä tapahtuvaa ammuskelua (millä alueella vielä paljon pyörin siellä), samoin Berliinissä kuukausi sen jälkeen, kun oli joulutorille autolla ajettu.
Pappani oli Thaimaahan menossa juuri ennen sitä isoa tsunamia, mutta joutui perumaan (töiden tai sairauden vuoksi, en muista).
Mökille, Lappiin. Niissä matkailen mieluiten muutenkin. Ulkomaista olen käynyt tänä vuonna Kanadassa, Espanjassa, Saksassa ja Ruotsissa. Ei pelottanut. Nyt suunnittelen taas Venetsian matkaa, siellä ei ainakaan voi jäädä kaahalijaterroristin auton alle eikä joutua metroiskun kohteeksi.
Taitaa olla suurempi todennäköisyys kuolla a) kotona b) suojatiellä kodin lähellä kuin että terrori-isku osuisi kohdalle. Älä anna pelolle valtaa. Ainoa kohde, mitä olen itse vältellyt viimeiset 15 vuotta on Moskova. Vihdoin kun tsetseenitouhut alkoi tuntua epätodennäköisiltä, piti vastustaa Putinin takia. Muuten menisin, Moskova on hieno kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Itä-Euroopan maat. Heillä ollut järkevää maahantunkeutumispolitiikkaa. Olen käynyt kahden vuoden sisään mm. Budapestissä, Riikassa, Krakovassa ja Bulgarian rantalomilla. Ei pelkoa.
Baltiassa on myös paljon hienoja paikkoja, jopa rantalomakohteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markkinavoimat takaa hyvän käytöksen, sosiaaliturva antaa kelvotomien nilkkien jäädä henkiin jolloin lopulta koko kansa koostuu pelkäästään kusipäistäNiin. Puhtaat marrkinatalous ja kommunisti yhteiskunnat ovat ihan identtisiä, molemissa parhaat palkitaan eikä rikollisuutta ja terrorismi ole.
Opettele edes kirjoittamaan kunnolla ja ota sitten selvää onko niitä mainisemiasi 'kommunistisia yhteiskuntia' maailmassa enää Pohjois-Korean lisäksi muita.
(itse asiassa sekään ei muuten ole mikään 'kommunistinen yhteiskunta ' vaan pelkkä yhden perhedynastian päämiehen hallitsema, diktatorisesti hallittu,suljettu äärimilitaristinen maa)
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Norjan erämaihin? Grönlantiin? Talvilomalle suunnittelun matkaa Milanoon, taitoluistelukisoihin (kävin Suomessa ja ihastuin), mutta en taida uskaltaa..Loma on juuri silloin. Mihin matkustaisi? Matkustan yksin, miehellä ei ole talvilomaa, kun hän on vasta vaihtanut työpaikkaa ja kenenkään muun kanssa en oikeastaan halua. Kerrankin olisi sekä aikaa että varaa ulkomaanmatkaan, kun on nyt vakityö. Aiemmin on ollut pula jommasta kummasta.
Lentomatkustamista tulee muutenkin välttää, luonto ei kestä.
Eikä ne espanjalaisetkaan halunneet sinne turisteja.
Vierailija kirjoitti:
Porvoo
Mä en kyllä tota oikein allekirjoita. Tämän palstan juttujen perusteella Porvoossa tapahtuu jatkuvasti mitä kummallisempia juttuja. Parempi kiertää kaukaa.
Mikä helvetin pakko sitä on matkustaa mihinkään? Irtiotto arjesta? Minun arkeni on niin mukavaa. että ei tarvitse mennä mihinkään kotia kauemmaksi.
On ihan äärimmäisen epätodennäköistä, että se terrori-isku osuu juuri siihen maahan, kaupunkiin ja kadulle, missä itse on. Paljon todennäköisempää on, että jotain sattuu työmatkalla tai vaikka ihan kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Itä-Euroopan maat. Heillä ollut järkevää maahantunkeutumispolitiikkaa. Olen käynyt kahden vuoden sisään mm. Budapestissä, Riikassa, Krakovassa ja Bulgarian rantalomilla. Ei pelkoa.
Joo, kantsii mennä ns. "roistomaihin" jotka kuppaavat EU:lta kyllä jokaisen sentin, mutta eivät osallistu taakankantoon esim pakolaispolitiikassa. Pitäiskö suomalaisten kantaa sinne rahaa vielä lisää?
Vierailija kirjoitti:
Mökille😍
On tilastollisesti todennäköisempää kuolla liikenneonnettomuudessa kuin terrori-iskussa. En siis lähtisi mökille vaan pysyisin kotona. Tosin suurin osa onnettomuuksista tapahtuu kotona.
Vierailija kirjoitti:
Nyt suunnittelen taas Venetsian matkaa, siellä ei ainakaan voi jäädä kaahalijaterroristin auton alle eikä joutua metroiskun kohteeksi.
Venetsialaiset ei sua sinne kaipaa!
http://www.talouselama.fi/uutiset/etela-euroopassa-turisteihin-on-tana-…
Myös nämä "muka jakamis-talouteen" perustuvat asunnon vuokraus palvelut asuntosijoittajille (lue: veron kiertäjille) tulee autioittamaan ja muuttamaan suur-kaupunkien keskustoja. Onko esimerkiksi Pariisi tai Barcelona enään sitten mielenkiintoinen kulttuuri-kaupunki, kun siellä ei asu pariisilaisia tai barcelonalaisia ihmisiä vaan airbnb-turisteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kantsii mennä ns. "roistomaihin" jotka kuppaavat EU:lta kyllä jokaisen sentin, mutta eivät osallistu taakankantoon esim pakolaispolitiikassa. Pitäiskö suomalaisten kantaa sinne rahaa vielä lisää?
Niin, eikös tuo koske suurinta osaa Eu-maista, sikäli kun puhutaan Eu-sopimuksiin perustuvasta taakan kannosta, ei rikollisesti ilman passia maahan tunkeutuvista ihmisistä. Muistaakseni meilläkin näitä torjuttiin 40-luvallu ihan asein. Jos halua siis lomailla maassa, joka on sinisilmäisesti uskonut isompien-poikien sopimuksiin, lomaile kotimaassa (oletan mielipiteestäsi huolimatta, että olet suomalainen).
Mökille😍