Onko mustasukkaisuus hyvä asia? Tai tykkäämisen merkki?
Pidän suuresti yhdestä miehestä mutta en ole lainkaan mustasukkainen. En jaksa enkä halua miettiä onko hänellä muita eli ei. Mies lähes loukkaantui tästä kun baari-illan kostea biletys kuva naisien kanssa tuli fb:hen ja laitoin että ompas jollain hauskaa ja hymyhymiöt.
Kommentit (13)
Mustasukkaisuus on ihan normaali tunne, sanottiin arvon aaveellä mitä tahansa
Mustasukkaisuus ei kieli kuin omasta huonosta itsetunnosta.
Pieni mustasukkaisuus on normaalia ja merkki siitä että toinen on kiinnostunut. En silti sanoisi että mustasukkaisuus on hyvä asia. Itse en ole myöskään mustasukkainen, siinäpä kumppani poseeraa vaikka kaikkien muiden maailman naisten kanssa kuvissa. En minä välitä, tiedän että silti rakastaa minua. Kai mustasukkaisuus on myös vähän merkki huonosta itsetunnosta, ja mustasukkaisuuden havittelu on myös eräänlaista itsetunnon puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Siksi kai vaatiikiin rohkeutta myöntää olevansa mustasukkainen. Ei se ole mitään heikkoutta olla inhimillinen
Mustasukkaisuus on aina merkki jostain pahasta, joko huonosta itseluottamuksesta tai omistushalusta. Miksi tuntea mustasukkaisuutta, kun toinen on kuitenkin siinä vapaaehtoisesti, ja saa häipyä jos paremman löytää? Ei sitä voi estää millään tavalla kuitenkaan, joten miksi pelätä ja surra? On vain toiselle niin hyvä kuin voi, ja jos se ei riitä, minkäs sille mahtaa. Silloin on parempikin että lähtee etsimään parempaa.
Vastaan otsikkoon: Ei ole hyvä asia eikä tykkäämisen merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vielä heikompi itsetunto on sellaisella joka unelmoi siitä että kumppani olisi mustasukkaisempi.
Onko teillä kaikilla rautainen itsetunto?
Vierailija kirjoitti:
Ja epäluottamuksesta kumppaniin.
Minun mielestä hyvästä itsetunnosta kertoo se voi myöntää itselleen olevansa mustasukkainen, kateellinen, mitä ikinä. Kaikki tuntee näitäkin tuntemuksia, ihan normaali osa elämää
Minä olen mustasukkainen kaikesta, jos joku tuntematon mies vaikka keskustelufoorumilla kertoo pettäneensä vaimoaan, olen mustasukkainen. Joten ei riipu tykkäämisestä.
Ei ole. Se on kyllä merkki omasta epävarmuudesta, omistushaluisuudesta ja luottamuspulasta.
En ymmärtänyt kyllä yhtään mitään!