Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikka, onko sulla silmää kaloreille?

Vierailija
17.08.2017 |

Oletko opetellut eri ruoka-annosten kaloriapitoisuuden vai onko sulla silmää ruokien terveellisyydelle ihan itsestään?
Osaatko valita tarjolla olevista ruoista sen kevyimmän? Osaatko ottaa raskasta ruokaa automaattisesti pienemmän annoksen?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä voi pitää silmänä kaloreille, niin en vedä yhdellä aterialla pelkästään kolmea grillimakkaraa. Ateriaan pitää kuulua aina myös jotain terveellistä, esim. kasviksia ja se makkara tai pari. Kaikkea syön, mutta juon paljon vettä ja yritän syödä riittävästi kasviksia ja hedelmiä ja ylipäätään monipuolisesti. Uskon siihenkin, että toiset lihoo helpommin. Ei tämä asia ole pelkkää kalorinlaskentaa.

Joskus olisi kiva kuulla sellaisten syömisistä, jotka ihmettelee sitä miten voi pysyä hoikkana.

Vierailija
22/38 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä voi pitää silmänä kaloreille, niin en vedä yhdellä aterialla pelkästään kolmea grillimakkaraa. Ateriaan pitää kuulua aina myös jotain terveellistä, esim. kasviksia ja se makkara tai pari. Kaikkea syön, mutta juon paljon vettä ja yritän syödä riittävästi kasviksia ja hedelmiä ja ylipäätään monipuolisesti. Uskon siihenkin, että toiset lihoo helpommin. Ei tämä asia ole pelkkää kalorinlaskentaa.

Joskus olisi kiva kuulla sellaisten syömisistä, jotka ihmettelee sitä miten voi pysyä hoikkana.

Tässäpä sulle yksi "tarina".

Mä syön yleensä vasta puolen päivän aikaan ekan kerran ja sitten syönkin n. 2 - 3 tunnin välein sinne iltaan asti. Syön ilmeisesti isoja annoksia verrattuna hoikkiin, mutta kun se nälkä ei lähde pienillä annoksilla. Juon paljon vettä.

Tein vertailun eri ruoista ihan reseptistä. Saman kokoinen vuoallinen lasagnea, kaalilaatikkoa ja makaronilaatikkoa ja kalorit oli 4300, 1800 ja 3100. Syon niitä kaikkia yleensä samankokoisen annoksen, joten mun kannattaa ilmeisesti syödä ennemminkin matalakalorisia ruokia.

Lihavalla on kuitenkin jo vatsalaukkukin isompi, joten se kylläisyyden tunne ei tule niin äkkiä ja nälkä tulee aiemmin.

Nyt olen "laihduttanut" noin kaksi kuukautta ja muuttanut ruokarytmini ja annoskoot, nälkä tulee jo heti aamusta ja syömisen lopetan jo ennen kuin kylläisyyden tunne tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Syön kolmen ihmisen edestä, mutta myös kulutan hurjan määrän kaloreita. Herkkuja tulee syötyä tasaisesti, yleensä viikonloppuisin. 

Syötkö tosissasi suuria annoksia vai luuletko vain niin? Kaikki me tiedämme, että kolminkertaisen annoksen syövältä loppuu tunnit vuorokaudesta,  jos liikunnalla yritää kalorit kuluttaa.

Vierailija
24/38 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnittänyt huomioita siihen, että itseäni pyöreämpi ystäväni juo paljon kaloripitoisia juomia. Itse vältän juomista tulevia kaloreita (mehut, makusiirappikahvit).

Vierailija
25/38 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä hoikka, mutta olen kyllä vanhempien luota muuttamisen jälkeen lihonut 10kg (55 -> 65).

Vielä kotona asuessani söin perus kotiruokaa, mutta pieniä annoksia. En ikinä ottanut lisää ruokaa, paitsi joskus harvoin, kun oli jotain lemppariruokaa. Mielestäni ne perus ruoat ei olleet mitenkään maittavia, joten söin lähinnä, koska on pakko.

Muutettuani pois, poikaystävä teki super hyvää ruokaa, joten sitä tuli syötyä varmaan kolminkertainen määrä aikasempaan verrattuna -> lihominen.

Nyt olen pienentänyt annoksia jonkun verran, ja pyrin ottamaan niitä kasviksia enemmän, lihaa ja jotain hiilaripitoista vähemmän. Sanotaan, että 2/3 kasviksia, 1/3 lihaa + hiilariruokaa. Olen kyllä nykyään terveemmän näköinen, mutta lihota en halua yhtään enempää. Koitan olla syömättä älyttömiä määriä.

Vierailija
26/38 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 jatkaa, juon pelkkää vettä.

Viikonloppuisin saattaa tulla otettua lasi limua tms, mutta pääosin vettä (ja teetä).

Vierailija
27/38 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin itseäni varten yleensä tekemieni (omiin astioihini ja omiin resepteihin) ruokien  kalorit. (kattilallisesta tulee ehkä yksi annos enemmän kuin vuoallisesta). Oli aika yllättävää verrata kalorinsaantia kun annokset on yleensä samankokoisia ruokalaijista riippumatta. Lasagnen ja kaalilaatikon ero on huima.

Kanakeitto (kattilallinen)1480kcal

Kaalilaatikko (vuoallinen)1837kcal

Hernekeitto (kattilallinen)2065kcal

Kukkakaaligratini (vuoallinen)2084kcal

Kalakeitto (kattilallinen)2455kcal

Makkarakeitto (kattilallinen)3022kcal

Makaronilaatikko (vuoallinen)3082kcal

Lasagne (vuoallinen)4310kcal

Mokkapalat (pellillinen)4981kcal

ap.

Vierailija
28/38 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kaloreista tai terveellisyydestä yhtään mitään. En tarkkaile syömisiäni tai pyri valitsemaan kevyempiä vaihtoehtoja. En ole koskaan ollut laihdutuskuurilla. Tämän ansiosta nälänsäätelyni toimii hyvin, ja tuen kylläiseksi, kun olen syönyt sopivasti. Jos syön isomman aterian, nälänsäätely pitää huolen siitä, että syön sitten vastaavasti vähän vähemmän seuraavan viikon aikana.

Keho pyrkii tasapainotilaan, jos sitä ei omilla toimillaan ja tottumuksillaan sotke.

Vierailija
29/38 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa laskea kaloreita. Syön ihan tavallista kotiruokaa. En ole mikään herkuttelija, ruoka on lähinnä välttämätön paha. Minulle tulee huono olo rasvaisesta ruuasta, esim majoneesia en voi syödä ollenkaan, ranskalaisia saatan syödä pari kappaletta ja alkaa ällöttää.

Vierailija
30/38 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana en tiennyt tuon taivaallista kaloreista mutta nykyään lasken kaloreita sillä haluan kasvattaa lihaksia.

Terveellisesti syöminen tulee itselläni melkeinmpä selkärangasta, olen aina rakastanut salaatteja, puuroa, kanaa, vihanneksia. Jos herkuttelen niin en vedä överiksi vaan jossain kohtaa tulee fiilis että nyt en halua enempää.

Vierailija
31/38 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/38 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lähinnä roskaruokaa ja mässyä sekä vedän punaista maitoa ja limpparia (ei light höttöjä) pari litraa päivittäin molempia, eli yhteensä vähintään sen neljä litraa. Pyrin myös syömään yli kulutukseni (syönkin), mutten vain liho. Geenit. :(

Miehelle laihuus ei ole hyvä asia parisuhdemarkkinoilla.

Vierailija
33/38 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön lähinnä roskaruokaa ja mässyä sekä vedän punaista maitoa ja limpparia (ei light höttöjä) pari litraa päivittäin molempia, eli yhteensä vähintään sen neljä litraa. Pyrin myös syömään yli kulutukseni (syönkin), mutten vain liho. Geenit. :(

Mun mies painoi alle 70 kg, kun menimme naimisiin.

Vierailija
34/38 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä lihoin kun aloin ryyppäämään kolmesti viikossa (kyllä, kolmesti). Olin ehkä masentunut.

Pysyin sitä ennen hoikkana ihan vain hyötyliikunnalla ja syömällä kenties vahingossa oikein? Koskaan ei oikein ole kalorit ym. kiinnostaneet, olen kyllä mässäillyt koko ikäni aina kun huvittanut, ei vaan ole tehnyt mieli kuin silloin tällöin.

Saapa nähdä, nyt eka kertaa laihiksella. Tykkään kyllä luonnostaan terveellisestä ruoasta.

Vierailija
35/38 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, olen vegaani

Vierailija
36/38 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka luultavasti geenien ja sopivan hormonitoiminnan ansiosta. En tarkkaile kalorimääriä, vaan syön sen verran kuin tuntuu hyvältä - en ähkyyn asti. Itseasiassa suosin kaloripitoisia ruokia, koska ne pitävät nälän loitolla ja en jaksa koko ajan olla syömässä. Kuohukermapohjaiset kastikkeet ovat päivittäistä ruokaa.

Vierailija
37/38 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti mieluummin hoikka mies kuin ylipainoinen.

Vierailija
38/38 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan kyllä sen, että yhdestä pienestä 100g sipsipussista ja limutölkissä saa minuuteissa ~1000kcal. Ja toisaalta "puhdasta" ruokaa pitää syödä väkisin, jos liikkuu paljon ja haluaa saada painon nousemaan