Ihanko pakko teidän on pakata ne ostoksenne kassalla kasseihin?
En tajua tätä. Ostetaan kärryllinen ruokaa. Maksetaan ja sen jälkeen aletaan kaikessa rauhassa pakkaamaan niitä ostoksia laarista erinäisiin kasseihin tai muovipusseihin, ilman mitään turhaa kiirettä. Omat ostokseni menee viereiseen laariin ja on se jumalauta, että sen kolmannenkin asiakkaan ostoksia aletaan työntää mun laariin, koska ensimmäisen laarin kuppaaja ei ole saanut omiaan pois alta!
Miksei ostoksia voi laittaa laarista ensin OSTOSKÄRRYYN takaisin ja pakata ne sitten sivummalla kasseihin, jos on paljon ostoksia ja kassalla jonoa?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Ne ostokset voisi pakata vaikka kaupan eteisessä, että normaalit ihmiset saavat hoitaa ostokset ilman että joutuvat kärsimään tahallisesta viivyttelystä!
Eteisessä? Uusien asiakkaiden pitäisi siis odottaa, että kärrystä kassiin pakkailijat saavat hommansa tehtyä, ennen kuin uudet asiakkaat mahtuvat tulemaan kauppaan ostoksille?
Meillä päin tavallisesti ehtii ykköslinja tyhjetä siinä määrin, että siihen mahtuu kolmannen asiakkaan ostokset toisen asiakkaan pakkaillessa kakkoslinjalta. Jos ei ihan ole vielä tyhjä, myyjä latoo kolmannen tavaroita siihen maksupäätteen ympärille erilleen ykkösen tavaroista. Ei ole koskaan ollut ongelmaa tai tavarat menneet sekaisin.
Jos ne tavarat latoo hätäpäissään kauhealla kiireellä kärryyn, siitä on hankala sieltä saada järkevässä järjestyksessä kasseihin. Ne pitäisi latoa taas pois kärrystä jollekin sivupöydälle ja siitä sitten kasseihin.
Ja sitten käytävät ja penkit täynnä ostoskärryjä ja pakkailevia ihmisiä? Sehän toimisikin hyvin.
Olen ottanut käyttöön tavan, että nostan tavarat takaisin kärryyn. Olen ehkä tullut hitaammaksi, ja näin voin pakata sivussa rauhassa tavarat niin, ettei jukurttipurkit hajoa ja maidot tulee siihen varsinaiseen ostoskassiin. Koska käyn fillarilla kaupassa, on tärkeää miettiä vähän, miten pakkaa. Jos laitan suoraan kasseihin, heittelen niitä miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä oli ennen hyvät lyhyet kassapöydät, joille ei voitu jäädä pakkaamaan vaan piti siirtyä pois tieltä. Vaan eipä se kelvannut suomalaiselle kuluttajalle.
Minä oli liian hidas niihin. Minulla kestää noin 2 minuutia pakata ostokset, eli yhteensä kaupassa käyntiin menee 10 minuuttia. Mielestäni häivyn sieltä ihan riittävän äkkiä.
Jos kaikki tekisivät niin kuin sinä ehdotat, kärryistä kasseihin tavaroita touhuavat asiakkaat tukkisivat nopeasti käytävät ja kulkutiet. Parkkipaikatkin olisivat varmaan aika infernaalisia hornankattiloita, kun siellä täällä olisi kärryjä, tavaroiden pakkaaminen kasseihin ja siitä vielä autoon kun kestää pidempään kuin pelkkä jo pakattujen kassien nostelu takakonttiin. Kaikilla ei myöskään ole sitä autoa parkkipaikalla odottamassa, missä voisi rauhallisesti pakata kamat – entä ne asiakkaat, jotka tulevat kauppaan julkisilla, pyörällä tai kävellen? Veikkaanpa siis, että tämä nykyinen kauppasysteemi on sittenkin tähän visioon verrattuna aika saumaton ja nopea järjestely.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella onneksi oma valinta miten ostoksensa pakkaa. Vaikka se välillä muita asiakkaita hatuttaakin. Mä meen yleensä pakkaamaan heti kun kassa alkaa niitä läpi laittamaan. Kun kassa alkaa olla loppusuoralla, poistun maksamaan heti kun kassa valmis. Maksettuani jatkan pakkaamista. Mutta koskaan en isojakaan ostoksia ensin lykkää ostoskärryyn takaisin.
Tuntuu siltä että aloittaja itse käy hitaalla jos seuraavan ostokset omalle hihnalle tulee. Kannattaisko pakata samalla jo kasseihin kun kassa ne läpi päästänyt? Tai sinne kärryyn sitten jotta ehdit alta pois?
Miten ihmeessä ne voi laittaa kärriin tai laukkuun, jos kassa liu'uttaa niitä laariin joka on vielä se kauimmainen eli kassan selän takana? Ja kassan etupuolisessa laarissa pakkaa kaikessa rauhassa tavaroitaan se edellinen asiakas, joka siis jatkaa pakkaamista vielä silloin kun ap on jo pakkaamassa omiaan toisella puolella ja sinne tulee 3. tai 4. asiakkaan tavarat jo? Kukahan tässä nyt käy hitaalla :D?
Ap, sun pitää mennä kauppaan, jossa on itsepalvelukassa. Siellä ei ole tuota ongelmaa, joka muuten ei ole asiakkaiden vika. Ammattitaitoinen kassa hidastaisi tahtia, jos näkee, ettei joku ehdi alta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella onneksi oma valinta miten ostoksensa pakkaa. Vaikka se välillä muita asiakkaita hatuttaakin. Mä meen yleensä pakkaamaan heti kun kassa alkaa niitä läpi laittamaan. Kun kassa alkaa olla loppusuoralla, poistun maksamaan heti kun kassa valmis. Maksettuani jatkan pakkaamista. Mutta koskaan en isojakaan ostoksia ensin lykkää ostoskärryyn takaisin.
Tuntuu siltä että aloittaja itse käy hitaalla jos seuraavan ostokset omalle hihnalle tulee. Kannattaisko pakata samalla jo kasseihin kun kassa ne läpi päästänyt? Tai sinne kärryyn sitten jotta ehdit alta pois?
Miten ihmeessä ne voi laittaa kärriin tai laukkuun, jos kassa liu'uttaa niitä laariin joka on vielä se kauimmainen eli kassan selän takana? Ja kassan etupuolisessa laarissa pakkaa kaikessa rauhassa tavaroitaan se edellinen asiakas, joka siis jatkaa pakkaamista vielä silloin kun ap on jo pakkaamassa omiaan toisella puolella ja sinne tulee 3. tai 4. asiakkaan tavarat jo? Kukahan tässä nyt käy hitaalla :D?
Poimi ne ostokset nopeasti pois hihnalta, tai pyydä kassaa antamaan ne suoraan käteesi.
Mä ladon takas kärryihin ja sit vien kotiin niillä kärryillä. Ei tarvi kärrypanttejakaan etsiskellä kun seuraavan kerran kauppaan tullessaan on ne kärryt mukana. Joskus jos menen kauppaan ennalta suunnittelematta niin kotona on kahdet kärryt. Heitän silloin vanhat mereen.
Sitä varten siinä on se laari ja se lastauspenkki...
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole ap vielä edes paha. Yksi ostoskerta jäätiin ihan haavi auki. Ostivat vajaan kärrin ja jakoivat sen kahteen osaan. Molemmat maksoi sama ihminen ja sitten kahdesta laarista vuorotellen jakoivat niitä kasseihin ja pussukoihin. Voi vee kun siinä yritti kassa saada seuraavankin asiakkaan tavarat jotenkin läpi ja pakkasi jo seuraavan tavarat valmiiksi kassiin ettei jono jää seisomaan, kun ei vaan yhdet saa tavaroitaan alta pois.
Meillä tehdään noin, kun usein samalla kauppareissulla ostetaan myös naapurin mummon tavarat. Aikaisemmin pyydettiin vain laittamaan palikan kohdassa välisumma, mutta niin moni kassa(harjoittelija?) ei osannut sitä tehdä, ja kun hätiin piti kutsua toinen kassa, niin nyt meistä toinen maksaa erikseen omat ja mummon ostokset.
Toinen kyllä ehtii ainakin yhden laarin tyhjentää kassiin, ennen kuin seuraava asiakkaan ostokset siihen ehtivät.
Laita siihen haaviinkaiken varalta vaikka hakaneula ensi ostoskerralla, jos vaikka mitä ihmeitä vielä tulee kassalla vastaan.
wanha ja wiisaampikinko kirjoitti:
Olen ottanut käyttöön tavan, että nostan tavarat takaisin kärryyn. Olen ehkä tullut hitaammaksi, ja näin voin pakata sivussa rauhassa tavarat niin, ettei jukurttipurkit hajoa ja maidot tulee siihen varsinaiseen ostoskassiin. Koska käyn fillarilla kaupassa, on tärkeää miettiä vähän, miten pakkaa. Jos laitan suoraan kasseihin, heittelen niitä miten sattuu.
Mä nostan pakkausjärjestyksessä ne tavarat kassalle. Lisäksi voin pakata kahta kassia samalla kertaa. Kauppakasseja on tullut pakattua sen verran paljon, että siinä pakkaamisessa ei kauaa kestä. Melko samaan tahtiin niitä pakkaa kun kassa saa ne eteenpäin.
Tilaan kerralla viikon ruokaostokset netistä kotiin. Ei tarvitse hikoilla kassajonoissa eikä kiirehtiä hihnalta pois. Lisäbonuksena säästyy aikaa, ja tulee tehtyä vain fiksuja valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska pakkaan ne suoraan kasseihin tietysti :) suosittelen varaamaan enemmän aikaa kauppareissuun jos tosiaan on niin kova kiire että muiden on suorastaan juostava tieltäsi pois.
Tarkoitus kai olisi että niitä laareja käytetään vuoronperään. Mutta tosiaan kun joku nysvää yhdellä laarilla niin vaikka kuinka monen ihmisen ostokset työnnetään ainoaan vapaaseen laariin. Siellä sitten sulassa sovussa saa keräillä omiaan.
Tosiaan voisi pakata ensin kärryyn että laari vapautuu seuraavalle.
Nimenomaan, vuoronperään. Kun minä olen valmis on sinun vuorosi. Kassalle voit valittaa jos tunkee monen ostokset samaan laariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole ap vielä edes paha. Yksi ostoskerta jäätiin ihan haavi auki. Ostivat vajaan kärrin ja jakoivat sen kahteen osaan. Molemmat maksoi sama ihminen ja sitten kahdesta laarista vuorotellen jakoivat niitä kasseihin ja pussukoihin. Voi vee kun siinä yritti kassa saada seuraavankin asiakkaan tavarat jotenkin läpi ja pakkasi jo seuraavan tavarat valmiiksi kassiin ettei jono jää seisomaan, kun ei vaan yhdet saa tavaroitaan alta pois.
Meillä tehdään noin, kun usein samalla kauppareissulla ostetaan myös naapurin mummon tavarat. Aikaisemmin pyydettiin vain laittamaan palikan kohdassa välisumma, mutta niin moni kassa(harjoittelija?) ei osannut sitä tehdä, ja kun hätiin piti kutsua toinen kassa, niin nyt meistä toinen maksaa erikseen omat ja mummon ostokset.
Toinen kyllä ehtii ainakin yhden laarin tyhjentää kassiin, ennen kuin seuraava asiakkaan ostokset siihen ehtivät.
Laita siihen haaviinkaiken varalta vaikka hakaneula ensi ostoskerralla, jos vaikka mitä ihmeitä vielä tulee kassalla vastaan.
Ei ette ollu te, mutta nuo herneet voin toki tarjota. Nämä ei siis todellakaan edes yrittäny tyhjentää sitä toista muiden käyttöön, vaan varasi koko päädyn tavaroilleen. Ne jäi sinne vielä selkkaamaan tavaroita kun lähdin pois. Mun ja noiden välissä oli vieläpä useampi asiakas.
Ei meillä noissa lähikaupoissa ois mitään tasoa missä pakata tuotteet kärryissä. Enkä edes alkaisi kärryillä tukkimaan paikkoja. Kohta ap varmaan ehdottaa että katkaistaan ne laarit niin että sen kärryn saa suoraan hihnan alapuolelle niin että tuotteet tippuu automaattisesti sikinsokin kärryyn niin että säästyy se turha työ lapata ne laarista kärryyn ja kärrystä pussiin.
Ja en todellakaan ala hidastamaan omaa kaupassa käyntiä sillä että jotain yksinkertaista ihmistä vituttaa että pakkaan heti. Ainiin. Ja annan lapselle sen ilmaisen banaaninkin kaupassa. Hajoa siihen!
Vierailija kirjoitti:
En tajua tätä. Ostetaan kärryllinen ruokaa. Maksetaan ja sen jälkeen aletaan kaikessa rauhassa pakkaamaan niitä ostoksia laarista erinäisiin kasseihin tai muovipusseihin, ilman mitään turhaa kiirettä. Omat ostokseni menee viereiseen laariin ja on se jumalauta, että sen kolmannenkin asiakkaan ostoksia aletaan työntää mun laariin, koska ensimmäisen laarin kuppaaja ei ole saanut omiaan pois alta!
Miksei ostoksia voi laittaa laarista ensin OSTOSKÄRRYYN takaisin ja pakata ne sitten sivummalla kasseihin, jos on paljon ostoksia ja kassalla jonoa?
Väärin.
Oikea tapa on aloittaa suoraan se pakkaaminen. Ärsyttää ihmiset, jotka seisovat toimettomina sen ajan kun kassaneiti lukee viivakoodeja. Ja joka kerta tulee yllärinä, että sitä lompakkoakin voisi kaivella esille.
Yksi asia, mihin vanhemmat voisi kiinnittää huomiota on ettei lapsi/lapset mene sen viereisen laarin hyllylle polvilleen , jolloin seuraavan pakkaaminen on aika mahdotonta. Tosin kyllä huomautan tästä vanhempaa jospa ne joskus sitten oppisi. Aika välinpitämätöntä toimintaa tuollainen, ettei huomioi muita ihmisiä.
Itse muuten vältän aika hyvin jonottamisen, kun valitsen aina kassan, jossa asiakkailla on vähiten tavaraa. Usein marketissa samalla kassalla on useammatkin kukkuroilleen lastatut kärryt peräkkäin ja siinähän arvattavasti kestää. Samoin, jos näkyy vaatteita tai vaikka elektroniikkaa, niin hyvin usein homma pysähtyy siihen, että kassa ottaa puhelimen ja alkaa kysellä esim. hintaa jostain. Puhelimeen vastaaminen kestää ja hinnan etsiminen vielä pidempään. Ja sitten kassa vielä viikkailee niitä vaatteita, poistaa hälyttimiä ja pakkaa kasseihin. Kerta riitti joutua tämmöiseen tilanteeseen. Pakkasin kamat takaisin koriin ja vaihdoin kassaa. Lähtiessäni kaupasta se kassa näytti soittavan vielä jostakin toisestakin tavarasta johonkin. En jäänyt aikaa ottamaan, mutta epäilen etten siitä jonosta olisi alke 15 min selvinnyt. No aina sitä oppii uutta.
Koska minua ei kiinnosta vittuakaan takanatulevan kiireaikataulut. Pakkaan omat, itse maksamani ostokset juuri niinkuin itse haluan. Siinähän puhiset.
Kärry, kärry, kärry!!!
Ei mikään KÄRRI. Kuulostaa siltä kuin lapselle lässyttäisi.