Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanko pakko teidän on pakata ne ostoksenne kassalla kasseihin?

Vierailija
17.08.2017 |

En tajua tätä. Ostetaan kärryllinen ruokaa. Maksetaan ja sen jälkeen aletaan kaikessa rauhassa pakkaamaan niitä ostoksia laarista erinäisiin kasseihin tai muovipusseihin, ilman mitään turhaa kiirettä. Omat ostokseni menee viereiseen laariin ja on se jumalauta, että sen kolmannenkin asiakkaan ostoksia aletaan työntää mun laariin, koska ensimmäisen laarin kuppaaja ei ole saanut omiaan pois alta!

Miksei ostoksia voi laittaa laarista ensin OSTOSKÄRRYYN takaisin ja pakata ne sitten sivummalla kasseihin, jos on paljon ostoksia ja kassalla jonoa?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali toimintatapa, lopeta nilitys.

Vierailija
2/60 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pakkaan ne suoraan kasseihin tietysti :) suosittelen varaamaan enemmän aikaa kauppareissuun jos tosiaan on niin kova kiire että muiden on suorastaan juostava tieltäsi pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen odottanut vuoroani minäkin, en ala nostelemaan tavaroita minnekkään kärryyn enää uudestaan ja tekemään tuplatyötä. 

Liki 30 vuotta olen elänyt, suurin osa tekee samalla tapaa kuin minä ja ihan hyvin ollaan pärjätty tähänkin saakka. Jotkut hitaat mummelit menee sivummalle pakkaamaan ostoksiaan, tee sinäkin niin jos seuraavan asiakkaan kamat tulee sun laariin ja se häiritsee sinua. 

Vierailija
4/60 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä pakkaako kasseihin vai ostoskärryihin? Jokainen ostos on kuitenkin siirrettävä.

Vierailija
5/60 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä oli ennen hyvät lyhyet kassapöydät, joille ei voitu jäädä pakkaamaan vaan piti siirtyä pois tieltä. Vaan eipä se kelvannut suomalaiselle kuluttajalle.

Vierailija
6/60 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä sitä että miksei se kassa vain keskeytä jos ei toinen laari ole tyhjä.

Vierailija
7/60 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pakkaan ne suoraan kasseihin tietysti :) suosittelen varaamaan enemmän aikaa kauppareissuun jos tosiaan on niin kova kiire että muiden on suorastaan juostava tieltäsi pois.

Tarkoitus kai olisi että niitä laareja käytetään vuoronperään. Mutta tosiaan kun joku nysvää yhdellä laarilla niin vaikka kuinka monen ihmisen ostokset työnnetään ainoaan vapaaseen laariin. Siellä sitten sulassa sovussa saa keräillä omiaan. 

Tosiaan voisi pakata ensin kärryyn että laari vapautuu seuraavalle.

Vierailija
8/60 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä sitä että miksei se kassa vain keskeytä jos ei toinen laari ole tyhjä.

Lähes aina näyttävät keskeyttävän. Monissa paikoissa on onneksi se kolmaskin "laari".

Vierailija
9/60 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostatko ap. tavarat suoraan kärriin? Enpä ole moista nähnyt tapahtuvat varmaan koskaan.

Vierailija
10/60 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kassa toimiikin näin. Ei niitä ostoksia ajeta sinne toisten asiakkaiden ostosten sekaan.

Vierailija
11/60 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua ärsyttää ne janarit, jotka menevät heti pakkamaan tavaroita ja tulevat sitten joskus minuutin päästä maksamaan kun ovat ensin pakanneet kaikki. Ja yleistä nämä ovat vielä niitä janareita jotka valmistautuvat nälkävuoteen.

Vierailija
12/60 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä pakkaako kasseihin vai ostoskärryihin? Jokainen ostos on kuitenkin siirrettävä.

Ihan tosissaanko kysyt? Meneehän se huomattavasti nopeammin nostaa ostokset sinne kärryyn kuin tuhanteen kassiin. 

Vierailija
13/60 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mua ärsyttää ne janarit, jotka menevät heti pakkamaan tavaroita ja tulevat sitten joskus minuutin päästä maksamaan kun ovat ensin pakanneet kaikki. Ja yleistä nämä ovat vielä niitä janareita jotka valmistautuvat nälkävuoteen.

Tuo on myös äärimmäisen ärsyttävää. Nämä samat tyypit yleensä myös tunkee ostoksensa kauhealla hädällä entisestään täydelle hihnalle kun on niin helvetin kiire mutta maksamisen eikä pakkaamisen kanssa ei enää kiire olekaan.

Vierailija
14/60 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostatko ap. tavarat suoraan kärriin? Enpä ole moista nähnyt tapahtuvat varmaan koskaan.

Jos mulla on paljon ostoksia, siirrän ne aina ensin kärryyn laarista ja pakkaan kassiin sivummalla tai vasta auton luona.

ap.

Vierailija
15/60 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosissaanko kysyt? Meneehän se huomattavasti nopeammin nostaa ostokset sinne kärryyn kuin tuhanteen kassiin. 

Vähemmän aikaa siinä kuluu, kun jää tuo ehdottamasi turha työvaihe pois. Lisäksi monesti tuo saattaisi vaatia lisätilaa kaupasta toimiakseen. Käytännössä samahan se on nostaa ne suoraan kasseihin. Puhutaan korkeintaan joistakin sekunneista, kun "ollaan tukkeena" muille, ja sitäkin tapahtuu VAIN silloin kun on niin hidas, että ne pari muuta (tai lidlissä yksi muu) laituria ehtivät täyttyä.

Vierailija
16/60 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes aina näyttävät keskeyttävän. Monissa paikoissa on onneksi se kolmaskin "laari".

Entisenä kaupankassana: mä aina keskeytin jos oli edellisen tavaroita vielä laarissa, totesin vaan asiakkaalle että "odotellaan hetki että edellinen saa rauhassa pakattua". Sitten turistiin säästä tai lomista tai ihan mistä vaan small-talkia odotellessa.

Toinen vaihtoehto oli, jos kassan molemmin puolin oli liukuhihnat, alkaa piippailla niitä tavaroita jälkimmäiselle, mutta pysäyttää se ennen kuin ne kamat meni sekaisin edellisen kamojen kanssa. 

Vierailija
17/60 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän aikaa siinä kuluu, kun jää tuo ehdottamasi turha työvaihe pois. Lisäksi monesti tuo saattaisi vaatia lisätilaa kaupasta toimiakseen. Käytännössä samahan se on nostaa ne suoraan kasseihin. Puhutaan korkeintaan joistakin sekunneista, kun "ollaan tukkeena" muille, ja sitäkin tapahtuu VAIN silloin kun on niin hidas, että ne pari muuta (tai lidlissä yksi muu) laituria ehtivät täyttyä.

Ne muutamat sekunnit kertautuvat äkkiä moneksi minuutiksi, varsinkin ruuhka-aikana jolloin kaikkien etu olisi että työ kävisi mahdollisimman sujuvasti ilman pysähdyksiä.

Vierailija
18/60 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Eurooppaan jos suomalainen kauppakäyttäytyminen häiritsee.

Vierailija
19/60 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rupea olemassaoloani ja suuria ostoksiani ap:n takia anteeksi pyytelemään.

Vierailija
20/60 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on taas ongelmat. Enemmän ärsyttää ne tyypit, joilla hirveesti ostoksia, mut jotka seisoo siinä kassalla ja kun ilmoitetaan, paljonko ostokset maksaa, aletaan vasta etsiä lompakkoa, onko se taskussa vai jossain laukunpohjalla ja sit vielä ihmetellään, onkohan mulla nyt tän kaupan kanta-asiakaskorttia, olisko sopivaa määrää kolikoita että ei saa vaihtorahana pieniä kolikoita takaisin, vai maksaisko kortilla sittenkin. Sitten on vielä erilaisia veikkauskuponkeja tarkastettavana ja vois pari uuttakin tehdä ja ostaa vielä yhden arvan ja nää vois sitten maksaa niillä kolikoilla jne ja hirvee jono odottaa takana kun yks vaan miettii.