Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taaperoiden äidit, miten saatte kotityöt tehtyä?

Vierailija
17.08.2017 |

Meillä poika on alkanut nyt roikkua äidin jalassa ihan koko ajan. Yritä siinä sitten laittaa muulle perheelle ruokaa tai taitella pyykkejä tms. Tykkäisi katsella pädiltä videoita, mutta kun siitäkin on niin varoiteltu, niin en tiedä, uskallanko antaa. Miten muut ovat nämä tilanteet ratkaisseet, kun huomiota ei vain koko ajan voi antaa sille yhdelle pikkuiselle?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nukkuu joskus?

Vierailija
2/14 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan katsoa mitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan törkeästi vaan olen laittanut pädin nenän eteen ja sieltä pikku kakkosen pelit tai lastenohjelmat pyörimään. Muuten en sais tehtyä mitään.

Vierailija
4/14 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pliis sorru siihen pädikasvatukseen. Niin surullista katsoa kun noin pieni on jo niska kyyryssä pädin orja. :(

Lapsi on kuitenkin niin paljon tärkeämpi kuin pyykit tai tiskit, yritäthän keksiä jotain muuta?

Vierailija
5/14 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain yksi 2-v, jonka otan mukaan ruuanlaittoon. Annan pestä perunat ja tomaatit (vesisotkua tulee joo). Tai laitan tiskialtaaseen saippuavettä ja annan tiskiharjan ja jotain mielenkiintoisia tarvikkeita kuten siivilän ja kehoitan pesemään. Jos olen pilkkonut juttuja käsken pistää ne kattilaan, annan juoda kermapurkista jämät ym. Pysyy keittiöjakkaran päällä hyvin.

Vierailija
6/14 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykkään sen pädin kouraan ruoanlaiton ajaksi, jos ei muuten viihdy. Pyykkituvalle otan taaperon mukaan, kun tykkää ja pystyy olemaan siellä avuksikin 😃

Vierailija
7/14 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pliis sorru siihen pädikasvatukseen. Niin surullista katsoa kun noin pieni on jo niska kyyryssä pädin orja. :(

Lapsi on kuitenkin niin paljon tärkeämpi kuin pyykit tai tiskit, yritäthän keksiä jotain muuta?

Jeesus, jos päivässä puoli tuntia pelaa jotain kehittävää peliä padillä niin paljonko luulet siitä olevan haittaa :,D

Vierailija
8/14 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukakkonen tarjoaa pieniä hetkiä sekä lapsen syödessä siivoan keittiöitä.

Muuta vinkkiä lisäksi:alenna standardeja ja innosta taapero auttamaan.

Rasittavaahan tämä on, mutta yleensä pahin aika on tämä 1v, 2v:n jälkeen helpottaa jo hieman. Pitää vaan ajatella, että mitä sitten jos yksi vuosi elämästä on sotkuisempi.

Vierailija
9/14 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muuten miettinyt, että niska kyyryssä nuo taaperot myös leikkivät ja katsovat kirjoja lattialla? Varmaan noin pienillä ei koonsa vuoksi mene vielä niskat, aika luonnostaan kuitenkin asettuvat tutkimaan lattiatasille asioita.

Meillä ei siis edes ole pädiä, mutta satunnaisesti katsotaan kännykästä kuvia yms. Varmaan ne pädin haitat ovat enemmänkin siinä, että ne tarjoavat nopeasti mielihyvää verrattuna normaaliin leikkiin ja peleissä kuva vaihtuu nopeaa.

Vierailija
10/14 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pikkutapero eli vasta 1-vuotias. Ei vielä voi juuri autella kotitöissä ja kyllähän se usein menee kitinäksi ollessa mun puntissa kiinni. On hankalaa välillä, mutta yritän ottaa lasta mukaan kotihommiin, vaikka on toistaiseksi enemmänkin vain tiellä, eikä hänellä ole paljoakaan kärsivällisyyttä odottaa.

Pyykkienlaitosta kyllä tykkää. Annan hänen myllätä puhtaita pyykkejä samalla kun ripustan niitä. Hän tavallaan vähän kuin "lajittelee" niitä. Ruuanlaitot pyrin ajoittamaan siihen, kun hän syö. Laitan hänelle jotain sormilla naposteltavaa ja samalla selostan ja näytän hänelle mitä teen. Imurointi on meillä kauhistus. Hän pelkää aikalailla sen kovaa ääntä, niin sen yritän hoitaa ripeästi itkusta huomimatta. Saatan yrittää samalla lohdutella häntä huonoin tuloksin. Päiväunien ajat olen ottanut itselleni "vapaa-ajaksi" eli en tee lapsen nukkuessa kotitöitä. Päiväunet ovat usein aika lyhyet ja hän on herkkäuninen, huolimatta yrityksistäni totuttaa häntä meteliin. Kivempi tehdä kotitöitä haasteista huolimatta lapsen hereillä ollessa ja jotenkin tehdä niistä leikinomaisia tilanteita lapselle.

Itse olen sitä mieltä, että älylaitteet eivät kuulu noin pienelle. Edes lastenohjelmia emme ole alkaneet vielä katsoa. Niitä ehtii varmasti myöhemminkin. Mutta tässä asiassa jokainen perhe tekee omat ratkaisunsa.

Vierailija
11/14 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti samaa tuolla aiemmin, mutta meillä myös toimi tuo tiskialtaasen vettä, tippa pesuainetta ja muutama rikkoutumaton astia ja lapsi "tiskasi" sen aikaa kun tein hommia keittiössä. Pari vuotias osaa myös jo lajitella toskikoneesta ruokailuvälineet paikoilleen, otin vain terävät veitset pois. Ja sama toisin päin, eli pisti likaiset ruokailuvälineet pesukoriin. Pyykkihommissa taas kun itse viikkasin, lapsi laittoi pyykkejä rumpuun ja otti pois ja toisti tätä vaikka miljoona kertaa. Tämä oli hitti jo vuoden ikäisenä. Myös pyykkipoikien lajittelu milloin mihinkin kippoon tai pyykkikoriin toimi viihdykkeenä kun itse tein muuta.

Vierailija
12/14 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihko ja kynät eteen ja syöttötuoliin istumaan ja piirtelemään. Annoin viereen vielä sormisyötävää, niin sain tehtyä ruoan. Imuroinnissa hän auttoi ja pyykinpesussa nosteli pyykkiä koneeseen. Nykyään viihtyy jo yksinkin jonkun aikaa autojen ja muiden lelujen kanssa, mutta "auttaa" aina jos pyydän ja tekee oma-aloitteisestikin. Tablettia saa katsoa vain illalla max tunnin kun itse katson tv:tä.

Vierailija
13/14 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus, jos päivässä puoli tuntia pelaa jotain kehittävää peliä padillä niin paljonko luulet siitä olevan haittaa :,D

Yllättävänkin paljon. Jotkut lapset on myös herkempiä jäämään niihin koukkuun kuin toiset.

Vierailija
14/14 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan muuten miettinyt, että niska kyyryssä nuo taaperot myös leikkivät ja katsovat kirjoja lattialla? Varmaan noin pienillä ei koonsa vuoksi mene vielä niskat, aika luonnostaan kuitenkin asettuvat tutkimaan lattiatasille asioita.

Meillä ei siis edes ole pädiä, mutta satunnaisesti katsotaan kännykästä kuvia yms. Varmaan ne pädin haitat ovat enemmänkin siinä, että ne tarjoavat nopeasti mielihyvää verrattuna normaaliin leikkiin ja peleissä kuva vaihtuu nopeaa.

Leikkiessä ja kirjoja lukiessa tulee kuitenkin enemmän sellaista pientä liikettä. Pään taivuttelua ylös alas, vasemmalle oikealle, asentojen vaihtoa ehkä tiheämmin? Pädiä katsoessa ollaan enemmän naulittuina samaan asentoon ja tuijotetaan hypnotisoituneena näyttöä.