Periytyykö tummat piirteet helpommin miehelle, kuin naiselle?
Monesti olen lukenut, että miehetkin suosivat blondeja koska se kertoo, että naishormonia on enemmän, ja naiset tummia miehiä, koska tummuus viittaa korkeaan testosteronimäärään. Tunnen myös erittäin monta perhettä, joissa isä tumma, ja ainoastaan perheen pojalle/pojille on periytyneet tummat silmät/hiukset. Tytöt taas olleet todella vaaleita niin hiuksista kuin silmistä.
Kommentit (13)
Meillä ainakin näin. 5tyttöä ja yksi poika. Tytöillä vitivaalea tukka ja silmät ja pojalla ruskeat silmät mutta vaalea tukka. Mulla tumma tukka siniset silmät ja miehellä vaalea tukka ruskeat silmät. Miehen 4:llä sisarella myös vaaleansiniset silmät ja vaalea tukka ja miehellä ainoana perinyt isänsä ruskeat silmät ja aikuisiällä hieman tummenevan tukan.
Meillä myös on isän tummuus periytynyt pojalle aivan täydellisesti: tummat hiukset ja ruskeat silmät.
Miksi naisten pitäs suosia isoa testosteronimäärää?
Eiköhän se oo ennemmin niin, että vastakohdat kiinnostaa.
Eikö kukaan tiedä/löydä asiasta tarkempaa tietoa vaikka englanniksi?
Tämä on tieteellinen fakta eikä mikään ajatus, vaikka sekin varmasti on totta että vastakohdat yleensä kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tieteellinen fakta eikä mikään ajatus, vaikka sekin varmasti on totta että vastakohdat yleensä kiinnostaa
Vastaus kutoselle siis.
Mulla on tumman ruskea tukka ja tumman ruskeat silmät. Siskolla on ruskea tukka ja tumman ruskeat silmät. Veljellä on tumman vaalea tukka ja harmaat silmät. Isällä on tumman ruskea tukka ja ruskeat silmät. Äidillä on vaalea tukka ja harmaat silmät.
Pidän enemmän vaalea tukkaisista miehistä.
Oi oi oi, ootko ollu pahoilla teillä ja nyt pelottaa ettei lapsi muistuta isukkia
Teatosteroni tummentaa ainakin vaaleatukkaisen pojan pään murrosikäisenä. Oli alakoulussa kultakutri ja nyt hiusten väri on tummentunut hiekanväriseksi.
Vierailija kirjoitti:
Oi oi oi, ootko ollu pahoilla teillä ja nyt pelottaa ettei lapsi muistuta isukkia
Mitä vittua? :D
Up