Suomi - maa, jossa bussikuskit eivät tervehdi matkustajia
Varsinaista asiakaspalvelua. Kannattaako alkaa tuollaiseen työhön, jos ei nappaa? Tämä on arkipäivää varsinkin pääkaupunkiseudulla.
Kommentit (25)
Hyvä vaan etteivät tervehdi. Kun menen busiin teen sen siksi, että haluan päästä paikasta a paikkaan b. En siksi, että haluaisin kuunnella tervehdyksiä. Lisäksi melkeinpä aina kuulokkeet korvilla, joten en edes kuulisi mitään tervehdyksiä.
Tervehtiminen on turhaa jossain ruuhkabussissa. Oikeastaan lähinnä rasittavaa jos pitää "pakkotervehtiä".
Kuljen myös pääkaupunkiseudulla bussilla, ja lähes aina bussikuski tervehtii. Matkustajista aika moni jättää tervehtimättä. Itse tervehdin aina bussiin mennessä, mutta en loukkaannu jos kuski ei tervehdi takaisin. Bussista poistuessa joko kiitän tai heilautan kättä heipaksi. Tämä on mielestäni ihan normaalia kohteliaisuutta, ja siksi niin teen, vaikka ujo ihminen olenkin. :-)
Mua ei enää huvita tervehtiä niiden uusien, kömpelöiden lukulaitteiden vuoksi (käytän kortilla arvoa)
Itse tervehdin aina, eikä kyllä ole mielestäni kovin asiakaspalvelijamaista saada vain mulkaisua takaisin. Eipä se maksa vaivaa vastata tervehdykseen.
En ole koskaan tajunnut miksi niiden pitäisi. Mä ymmärrän sen jossakin pikkukylällä missä matkustajia on vähän mutta miksi ihmeessä pk-seudulla moinen vaade? En ainakaan itse jaksais olla koko ajan moikkailemassa kaikkia paria tuhatta matkustajaa mitä hyvinkin saattaa päivän aikana olla.
Minusta on tärkeintä, että kuski keskittyy ajamiseen ja tekee sen mahdollisimman hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei enää huvita tervehtiä niiden uusien, kömpelöiden lukulaitteiden vuoksi (käytän kortilla arvoa)
Laitteet ovat todellakin aivan hirveät. Eikä voi käyttää hanskat kädessä ollenkaan, eivät toimi silloin.
Aiheessa puhutaan Suomessa, viestissä sitten pääkaupunkiseudusta. Normisettiä.
Oulussa bussikuskit tervehtivät ja itse tervehdin heitä myös. Kyydistä pois jäädessä heilautan kättä kiitokseksi, johon he vastaavat käden heilautuksella myös.
Eihän tuollaista ole kuin pk-seudulla ja siellä ruuhkalinjoilla on ihan ymmärrettävää, ettei aleta jokaista tervehtimään. Ja kyllä mua on lähes aina tervehditty takaisin, jos olen itse ensin tervehtinyt kuskia.
Vierailija kirjoitti:
Oulussa bussikuskit tervehtivät ja itse tervehdin heitä myös. Kyydistä pois jäädessä heilautan kättä kiitokseksi, johon he vastaavat käden heilautuksella myös.
Porissa sama. Pikkukaupungeissa kuskien hermot tuskin ovat liikenteen vuoksi niin kireällä, joten helpompi moikata ja jopa rupatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitteet ovat todellakin aivan hirveät. Eikä voi käyttää hanskat kädessä ollenkaan, eivät toimi silloin.
Ja lisäksi aivan hemmetin hitaita. Suurin hitaus / ärsytys näkyy siinä, kun edellinen matkustaja on näyttänyt esim kuukausilippuaan. Joudut odottamaan suhteettoman kauan, ennenkuin lukija palautuu päävalikkoon, jotta voit itse ostaa kertalipun. Toki tästä ongelmasta pääsee jos käyttää itsekkin kuukausilippua / aikaa / vaihtoa, jolloin voit näyttää kortin heti edellisen jälkeen.
Kyllä minua vaan tervehtivät. Toki tervehdin itsekin ja nousen bussiin jo ystävällinen ilme kasvoillani ja katsekontaktia hakien. Voisiko vika olla omassa ilmeessäsi tai käytöksessäsi, jos sinua ei tervehditä?
Turussa ehkä puolet tervehtii, toinen puoli ei. Itse tervehdin aikani, mutta se alkoi tuntua turhalta, kun suuren osan ajasta kuski ei edes vilkaissut päin vaan oli kuin ei huomaisikaan. Nykyään tervehdin kuskia vain, jos hän ottaa itse katsekontaktin. Minulle asialla ei ole suurempaa väliä, mutta on turha valittaa, että asiakkaat ovat epäkohteliaita jos eivät tervehdi, kun niin iso osa kuskeistakin möllöttää siellä bussissa niin kuin asiakkaat eivät voisi vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkä matkustajat tervehdi bussikuskia. Tasapeli.
Matkustajien ei tarvitse tervehtiä. Bussikuski on asiakaspalvelija ja hänen tehtävänään on miellyttää asiakkaita. Mitään velvollisuutta asiakkailla ei ole miellyttää bussikuskia.
Voi ei, miten sä nyt oikein mahdat selvitä?