Saako toisesta ihmisestä olla julkisesti sitä mieltä, että tämä on narsisti?
Kommentit (40)
Minua on myös haukuttu narsistiksi ympäriinsä, mutta ainakin tässä tapauksessa tämä haukkuja on sellainen jolla ne tunnusmerkit täsmää. Olin vain ällikällä lyöty että häh, uskomatonta. Mitähän vielä. Kyllä ne muutkin ihmiset sen tajuavat kuka se narsisti oikeasti on.
Oikeastaan mä ihan odotan poliisin yhteydenottoa tästä, koska kyseisen tyypin reagointi on niin naurettavaa.
Jos haluaa olla kahdenkympin messis ja varastaa toisen kaiken henkilökohtaisen omaisuuden.
Narsistille on ihan turha sanoa että se on narsisti. Ei se auta mitään, ei narsistia kiinnosta jne.
Narsistisesti käyttäytyvä ihminen oireilee niin voimakkaasti ulospäin, että ei ole yllättävää, jos joku kokee tarvetta ottaa käytökseen kantaa. Narsistinen käytös voi kylläkin liittyä moneen häiriöön, mutta ei se tervettä ole, oli ensisijainen ongelma mikä hyvänsä. Kysymys on vähän samanlainen, kuin että jos joku töppäilee näkyvästi julkisuudessa, saako siihen ottaa julkisesti kantaa.
Missä julkisuudessa? Onko hän julkkis? Miksi sun täytyisi niin sanoa? Ymmärrätkö, että samalla luovut omasta yksityisyyden suojastasi?
Vierailija kirjoitti:
Narsistisesti käyttäytyvä ihminen oireilee niin voimakkaasti ulospäin, että ei ole yllättävää, jos joku kokee tarvetta ottaa käytökseen kantaa. Narsistinen käytös voi kylläkin liittyä moneen häiriöön, mutta ei se tervettä ole, oli ensisijainen ongelma mikä hyvänsä. Kysymys on vähän samanlainen, kuin että jos joku töppäilee näkyvästi julkisuudessa, saako siihen ottaa julkisesti kantaa.
Puhumattakaan vainotusta. Julkisuuden henkilöiden töppäilyihin saa ottaa kantaa. Yksityishenkilöiden ei julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minua on myös haukuttu narsistiksi ympäriinsä, mutta ainakin tässä tapauksessa tämä haukkuja on sellainen jolla ne tunnusmerkit täsmää. Olin vain ällikällä lyöty että häh, uskomatonta. Mitähän vielä. Kyllä ne muutkin ihmiset sen tajuavat kuka se narsisti oikeasti on.
Eli joku sanoi sinua ensin narsistiksi, otit narsistina nokkiisi ja nyt haluat kostaa sanoalla häntä narsistiksi muille. Taidat itse olla se narsisti. Ketään muuta ei kiinnostaisi tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa on narsistille hyvin tyypillistä käytöstä uhkailla oikeusjutulla. Normaali ihminen ei koe niin suureksi uhaksi, jos häntä kritisoi.
Niinpä. Jos kuvittelee, ettei mulla ois sitä pikkurahaa, minkä tuo mahdollisesti maksaa, niin on väärässä.
Narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhumattakaan vainotusta. Julkisuuden henkilöiden töppäilyihin saa ottaa kantaa. Yksityishenkilöiden ei julkisesti.
Ei tietenkään yksityishenkilön asioita saa käsitellä julkisesti. Kirjoitin epäselvästi. Narsisti on usein jo valmiiksi julkisuudessa, ei tietenkään aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa on narsistille hyvin tyypillistä käytöstä uhkailla oikeusjutulla. Normaali ihminen ei koe niin suureksi uhaksi, jos häntä kritisoi.
Niinpä. Jos kuvittelee, ettei mulla ois sitä pikkurahaa, minkä tuo mahdollisesti maksaa, niin on väärässä.
Narsisti.
Niinpä. Ap kuulostaa tässä olevan se narsisti. Narsisti onnistuu tuomaan varallisuutensa esiin jopa tällaisessa, asiaan mitenkään liittymättömässä keskustelussa. Oikeudenkäyntikulujen kutsuminen pikkurahaksi tässä keskusteluyhteydessä kuulostaa todella hassulta. Siltä että haluaa rehennellä rahoillaan. Narsisti ei tätä tietenkään tajua.
Oletpa kostonhimoinen. Ehkä se käyttäytyy sun silmiis narsistisesti, että haluaa suojautua. Nurkkaan ajettu eläin puree.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä motiivi sulla on haukkua ketään narsistiksi. Henkilöt jotka ovat kyseisen tyypin kanssa läheisiä varmasti selvittävät tämän aikaa myöden itsekin. Tuntemattomille taas ei ole tarpeen puhua asiasta. Narsistisista piirteistä oi puhua, esim. henkilön itsekeskeisyydestä ja kostonhimosta tms.
Mutta jos haluat asiaa itsesi vuoksi käsitellä niin parempi puhua ulkopuoliselle vaikka terapeutille.
No koitinpa vaan näpäyttää häntä, mutta eihän nää tällaiset siitä ikinä opi. Sen sijaan tekevät rikosilmoituksen. Aivan kuin mä oisin ihan et voi ei siis sitten.
Vai ihan näpäyttää. Oletko itse narsisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään yksityishenkilön asioita saa käsitellä julkisesti. Kirjoitin epäselvästi. Narsisti on usein jo valmiiksi julkisuudessa, ei tietenkään aina.
Eli hän on politiikko, näyttelijä vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä motiivi sulla on haukkua ketään narsistiksi. Henkilöt jotka ovat kyseisen tyypin kanssa läheisiä varmasti selvittävät tämän aikaa myöden itsekin. Tuntemattomille taas ei ole tarpeen puhua asiasta. Narsistisista piirteistä oi puhua, esim. henkilön itsekeskeisyydestä ja kostonhimosta tms.
Mutta jos haluat asiaa itsesi vuoksi käsitellä niin parempi puhua ulkopuoliselle vaikka terapeutille.
No koitinpa vaan näpäyttää häntä, mutta eihän nää tällaiset siitä ikinä opi. Sen sijaan tekevät rikosilmoituksen. Aivan kuin mä oisin ihan et voi ei siis sitten.
Vai ihan näpäyttää. Oletko itse narsisti
Niinpä. Ja muut ei narsistin mielestä ikinä opi... Muita pitää aina opettaa. Ap onnistui paljastamaan itsensä ihmisille, jotka eivät häntä edes tunne. Ei mennyt edes sivua.
Sami Minkkinen? Uhkaa ainakin rikosilmolla facessa, koska kutsui häntä narsistiksi.
Eli sua ärsyttää hänen varallisuus, jolla hän ei ole edes rehennellyt? Kylmät väreet meni. Onneks en ole varakas.
Itse tiedän moniakin narsistisesti käyttäytyviä, mut koska haluan elää rauhassa, pidän mölyt mahassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hän on politiikko, näyttelijä vai mikä?
Öh, en tiedä, ketä ap on mahtanut tarkoittaa. Yksi tuntemani oppikirjatapaus oli esiintyvä muusikko, en ole kylläkään käsitellyt hänen asioitaan missään julkisuudessa.
En ole yhtään narsistinen, joten jos joku haukkuisi narsistiksi, enemmänkin tulisi spontaani naurahdus kuin halu viedä juttu oikeuteen. Sen sijaan jos tietäisin hänen puhuvan totta, saattaisi tullakin pelko, että kaikki muutkin huomaavat. Hän on paljastanut minut, ja yrittäisin pelotella hänet hiljaiseksi.