Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTISTEN ' 05 VIIKKO 14

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvin meilläkin, terve ja hieno tyttö. Pituutta Amandalla oli 82 cm ja painoa 10,1 kg. Pää oli 46,5 cm. Eli tasasesti omalla käyrällä.

MugSkab, juu, välillä kyllä harmittaa tuollaiset kommentit imetyksestä!!

Vaatteista, A:lla on nyt ollut käytössä (ulkoillessa) body, sukkikset, jotkut farkun tapaset housut, pitkähihanen paita ja kevyt takki. Päässä joku hattu ja sandaalit jalassa. Toivottavasti ilmat ei enää kylmene, on jotenkin niin paljon kivampi noita kesävaatteita käyttää. Tulikin mieleen että yks päivä innostuttiin esikoisen kanssa tilaamaan netistä lapsille kesävaatteita ja tänään haetaan ne postista (laskukin oli melkoinen mutta siitä en maininnut miehelle).

Onko vähään aikaan gallupoitu täällä hippujen lempileikkejä? Olen ihan yllättynyt että Amanda tykkää leluista, isommat meillä ei oikeen tykänneet noin pieninä. A:n ehdoton lempileikki on laittaa sellaseen keppiin siihen tarkotettuja renkaita. Pujottelee niitä yhä uudestaan ja uudestaan ja kun kaikki on paikoillaan niin iloisesti kaataa ne taas maahan ja alottaa alusta. Tämä on taaperostakin hauskaa =) Muuten Amanda sitten isoveljestä inspiroituna hurisuttelee autoilla, kova pörinä vaan kuuluu. Tappipalapelit ovat myös kivoja.

Saa nähdä meneekö kuitenkin vielä kauan ennen kuin A kävelee tuetta. Kävelee niin vankan tuntusesti yhdellä kädellä vähän tukien pitkin huonekaluja mutta annas olla jos yritämme avittaa kävelemään ilman niin jalat valahtaa spagetiksi.

Sairaille edelleen pikaista paraneimista toivottaa Kent ja jo parantunut Amanda (14.4)!

Vierailija
22/39 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin täytyy vähän purnata taasen..Emmalla on nyt joku ihmeellinen kitinä kätinä kausi, mikään ei ole hyvin, mitään ei äiti saa tehdä eikä häntä kiinnosta mikään. Kaikki kielletty eli laatikoiden availu ym ym. vielä kiinnostaa, mutta ei puhettakaan että omat lelut. Kahvat on olleet irti keittiön laatikoista jo kuukausia, mutta nyt hän osaa avata ne ilman kahvoja(ottaa sivusta kiinni niin kuin äitikin) ja kaapit jotka kiinni teipillä (miten niin meillä ongelmia?) hän kiskoo ensin teipit irti ja sitten purkaa..Asunto on kuin pommin jäljiltä enkä jaksa enää edes siivota, kun kohta on kaikki kuitenkin sekaisin. Stressaan tulevista synttäreistä ihan liikaa, vaikka aikaa on (Emma syntyi 25.4 ja isommat juhlat pidetään vasta 29.4.). Tuntuu että kaikki kaatuu niskaan eikä yksinkertaisesti jaksa tehdä mitään..

Jospa tämä tästä helpottaa kun mies ensi viikolla taas aamuvuorossa töissä. Nämä iltaviikot ovat vähän kaoottisia minulle..

Mutta huonojo päiviä on itse kullakin...toivottavasti....E menee huomenna mummolaan yöksi, ja tarkoitus olisi siivota koko asunto. Pääsiäisenä lähdemme sukulaisten luona käymään kauempana, joten on ainakin enimmät siivottu synttäreille. Jos jaksan sitten innostua.. Meillä ISO ongelma on ettei voida imuroida ollenkaan kun Emma on kotona. Huutaa kun syötävä kun vain näkeekin imurin. On yritetty totuttaa tutkimalla imuria kun se ei ole päällä ja huudatettu imuria toisessa huoneessa, mutta pyh, ei auta.

Mutta muihin asioihin..Gallupiin: Minä ja mieheni olemme molemmat rikkonaisista perheistä (taisi jollakin muulla olla sama tilanne). Meillä siis kaksi mummoa ja kaksi vaaria (itse valitsivat nimensä) mummoilla ja vaarilla on uudet puolisot ja kutsutaan vain etunimillä. Toinen " vara-vaari" on kyllä vääntynyt ukoksi ja varmaan jossain vaiheessa vaariksikin kun Emma kuitenkin käy heillä kylässä joka viikonloppu. Ei ole näiden uusien puolisoiden kanssa ollut puhetta miksi haluaisivat itseään kutsuttavan. Olipas sepustus =)

Päikkäreistä vielä, meillä nukutaan n. 11.30-14, mutta välillä vielä 10-12 ja 16-17. Ja yöunet 20.30-07 (tänään herättiin kuudelta, joka on aamu-uniselle äidille liian aikaisin!)

Puhumisesta vielä..Emma kävelee jo hyvin ja konttaa enää harvoin, mutta puhetta ei tule. Jokeltelukin on vain mammammma ja se siitä. Muita tavuja ei vielä ole kuulunut. Olisi ihana jos edes näyttäisi merkkejä että ymmärtäisi, mutta kuuroille korville tunnun puhuvan. Edes isiä ja äitiä ei osaa näyttää=( Kaikki kai aikanaan, mutta surku on kun E:n leikkikaveri höpöttelee jo äidit ym sujuvasti ja meillä vain pöristellään niin että sylki lentää.. Ainoa minkä tuntuu ymmärtävän(?) on " tiikeri" joka on E:n rakkain lelu jonka kanssa nukutaan (ja jos ei unohdeta sänkyyn niin sen kanssa ollaan koko päivä).Sai tiikerin mummolta kun oli kipeänä n. 5kk:n iässä.

Kun tutti on suussa niin neiti käy heti hakemassa tiikerin makkarista ja tuntuu olevan tietoinen koko ajan missä tiikeri on. Äiti erehtyi pesemään tiikerin ja siitäkö huuto syttyi kun näki että tiikeri meni kuivauskaappiin. Pyrki koko illan kodinhoitohuoneeseen ja kaappiavasten=)

Onko muilla tämmöisiä lemppareita? Mitä ilman ei uni tule?

Kutsu kuului...

väsynyt T ja Emma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mugskap: en jostain syystä eilen huomannut kirjoitustasi, aika samaan aikaan kirjoiteltiin, mutta olipa ikävä neuvola tädin kommentti, meillä oli eilen neuvola ja samasta asiasta keskusteltiin, minä sain ohjeen, että yösyötöt kannattaa lopettaa kun siltä tuntuu =) Ja siitä koostumuksesta puhttiin, että raudan ja proteiinin määrä vähenee, mutta toki äidinmaito on yhä edelleen ravintorikasta ja hyvää, sitä paitsi imetys on muutakin kuin pelkkää ruokintaa =) Hassua en minäkään ole ikinä nähnyt itseäni yli vuoden ikäistä imettämässä, mutta tässä sitä ollaan, en usko että imetys päättyy ennenkuin Anton täyttää vuoden.

Kartsura: Me saadaan Meidän Perhe lehden kautta Reiman kevät haalari, muuten oltaisiin käytetty esikoisen 92 cm haalaria, jalkineina töppöset kun Anton ei kävele, eikä ole näköpiirissä että alkaisi kävellä vähään aikaan. Päässä on reiman ohut kevät hattu, sellainen mikä tulee korville, missä on nauhat ja suht ohutta kangasta. Samanlaisia hattuja on paljon, niitä sitten vaihtelen. Keväthaalarissa kannattaa miettiä, että se menee vielä ensi syksynä ja että alle menee vaatetta. Antonin uusi haalari on kokoa 80cm, koska vaihtoehtoina oli 80 tai 92 cm ja meillä on jo 92. Kenkiä katson kun Anton alkaa kävellä. Ja stockalle menen ostamaan, siellä kun on asiantuntevat myyjät, nuo kenkä asiat on minulle jotenkin hämärän peitossa. Ja jos käytte puistossa kannattaa katsoa kosteuden pitävät hanskat (kurahanskat)

Kiepin perheeseen pikaista paranemista =)

Kentin galluppiin: Anton rakastaa kaikkea kiellettyä, veljen kirjat kiskotaan hyllystä, siivouskaapin ovea rämpätään päivittäin ja monta kertaa jne.lista on loputon... Leluilla kun leikkii on puhelin, josta pyöritetään numero (lasten versio) on pop, sitä kilkatetaan, toinen sellainen mistä pomppaa eläimiä, autot ja lentokone niillä huristellaan. Isoveljen tekemät junaradat on pakko saada rikkoa, joskus veli tekee Antonille oman radan, minkä saa rikkoa ja kaikki mikä on isoeljellä on ihanaa, palloilla Anton leikkii myös mielellään ja yhä edelleen kukkuu leikki on ihana, tosin nyt se jalostunut ja Anton itse menee piiloon, mistä syöksyy höröttäen esiin ja sanoo pö.

Antonilla on rinnat lemppari mitä ilman ei uni tule ;) kovasti yritän lanseerata unirättiä>>ei menestystä, rätti lentää lattialle vaikka olen siihen maitoa suihkutellut, no kaikki aikanaan

Nyt hurraa huutoja täältä, Anton nukkui melkein kaksi tuntia rattaissa ulkona, jippiii ja tänään nukahti ilman tissiä, tosin armttoman huutoraivariitkuparkusuru kohtauksen jälkeen (oli koko ajan sylissä) Muuten elämä soljuu eteenpäin, tänään ei ihmeitä paitsi Anton ei syönyt muuta vauvan ruokaa kuin iltapuuron, hyvin maistui lohilaatikot ja makaroonilaatikot =) Eipä oikeastaa sen kummempia, huomiseen =)

Mareila+Anton 11kk

Vierailija
24/39 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neidillä on menossa 4. tauti tänä vuonna! Eilen illalla nousi kuume ja vähän räkäselle kuullostaa. Karanteenia taas siis tiedossa...

H on ollut jo tiistaista lähtien ilman tuttia! Yllätävän helppoa on ollut. Muutamana iltana itki tutin perään ja kerran herännyt yöllä itkemään, mutta silloinkin rauhoittui hetken itkettyään viereen.

Ulkoiluvaatteet: Ostin neidille Remun ulkoilupuvun ja Lennen kosteutta pitävät hanskat. Kurahousutkin ostettiin eilen ja kurarukkaset saatiin perintönä. Kumpparitkin on jo valmiina. Kenkiä mietin minäkin. Että ostaisko jotkut goretexit vai vähän kevyemmät jotka menisivät sitten pidemmälle kesään...

Isovanhemmat: Mun äiti miehensä kanssa ovat mummi ja ukki, samoin kun miehen vanhemmat. Mun isä on kuollut, joten ei tule sekaannuksia.

Lempileikit: Jos ihan leluilla leikkimisestä puhutaan niin kirjojen katselu yksin ja lelujen laittaminen laatikkoon/purkkiin ovat suosikkeja. Paljon H myös vaan kävelee ympäriinsä kantaen milloin mitäkin mukanaan. Vaatteiden ja tavaroiden kantaminen on nyt tärkeää. Ulkona kävely on myös kivaa.

Muuta kommentoitavaa en nyt muistakaan. Mutta mun mielestä oli jo aika hyvin muistaa jopa kolme asiaa!

Ei kun viikonloppuja kaikille! Ja mukavia synttäreitä kaikille 1-vuotiaille!

mallu ja H 2604

Vierailija
25/39 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä näin varastan välillä hetkisen. Kotona en raaski edes puhelimessa puhua, kun haluan maksimoida aikani lasten kanssa. On yllättävän vaikeaa yrittää antaa sekä Pihlalle että esikolle tarpeeksi huomiota aikavälillä 15:30-20:30. Onneksi tulee viikonloppu!

Meillä ollaan myös edelleen räkäisiä ja pihlalla meni yöllä ääni, mutta muuten lapset voivat hyvin. Sairastelu on voimia vievää puuhaa, siispä kaikille toivottelen pikaista paranemista. putkitusta suosittelen näin oman kokemuksen myötä. MEillähän Pihlalla todettiin jo 2vk ikäisenä liimakorvatauti ja korvat putkitettiin 4,5kk ikäisenä Husukessa. Siellä johtava korvalääkäri Pettay on yksi alan huippuja, ja pihlan putkia onkin joka lääkärillä kehuttu erikseen. Tulehduksia Pihlalla ei ole putkituksen jälkeen ollut kertaakaan.

Maidosta joku kyseli (nimimerkit aina unohtuu kirjoittaessa). Meidän esikoisella siirryttiin Hylaan, kun maito aiheutti aluksi vasavaivoja. Siten asteittain siirryimme takaisin tavalliseen maitoon, eikä vaivoja ole ollut.

Vaategalluppiin: me saatiin ystävältä käytetty Remun haalari kevääksi, koko 80cm.Saappaat ja muut kuravaatteet löytyy omasta takaa. Kenkiä yhä pähkäilen, sillä pääsiäisen jälkeen pitäis olla jotkut jalkineet, kun perhepäivähoitaja niin toivoi. EHkä jotkut kosteutta pitävät hyvät nilkkurit... en tiedä tosiaan.

Isovanhemmista: meillä minun vanhemmat ovat pappa ja mummi, miehen vanhemmat ukki ja mummo. Sitten lapsilla on vielä isoisovanhemmat, ja siinä homma sitten mutkistuukin, kun pappoja on niin paljon.

Siten oli kyselyä lempileikeista ja leluista. Pihlan lempileikit on tällä hetkellä laatikoiden avaaminen ja tyhjentäminen. Erityisesti omat puurotötsät ja tuttelipurkit saavat kyytiä. Pihla leikkii myös ihan leluilla: legot ja pikkuautot on kivoja. päristelyäkin on veljeltä matkittava - ylisöpöä. Pihla on nyt keksinyt ekaa kertaa nuket, ja niitä sitten raahataan joka paikkaan. Kun sanoo " aijai" , niin Pihla paijaa nukkea - hirmu suloista.

Sitten vikaksi vielä, meidän Pihla sanoi " kakka" , kun kävelin yhtenä aamuna vessaan. Eka sana, mutta yllätys oli se, että pihla saa halkiosta huolimatta k-konsonantin tuotettua. VAU! Minä niin " pelkään" Pihlan puheen kehitystä, ja niitä vaikeuksia. Ei sille mitään mahda...

Nyt lopettelen. Olen jo intoa täynnä, kun pääsee viettämään viikonloppua perheen kanssa. Hauskaa vkloppua kaikille!

Lyle

Vierailija
26/39 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon verran ollaan täällä siis sairasteltu, ja vihdoin näyttää paremmalta: kellään ei enää yöllä/tänä aamuna kuumetta :-) Josko tämä tästä pikkuhiljaa, kunnes taas seuraava iskee...

HUI! Tänä aamuna se sitten tapahtui: menkat alkoi, raskauden ja imetyksen jälkeen ekat menkat siis. Ihmeellistä kyllä, tästäkin tuli hieman haikea olo... Imetän päivän aikana vielä 1-3 krt, vähenemään päin tytön imeminen on, ja taitaapa tuo maidontuotantokin olla hiipumassa sen johdosta. Tasan kuukausi sitten lopetin yöimetykset, ja siis kuukauden se kesti kun menkat alkoi.

Oloni tuntuu kyllä ihan mökkihöperöltä, kun ollaan majailtu neljän seinän sisällä viikonpäivät, taasen kerran... ajatus ei oikein juokse. Taidampa painua lepäilemään hetkeksi, kun molemmat tytötkin nukkuu.

Vierailija
27/39 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista: pitäisi käydä ostamassa kurahaalarit. Odottelen kuitenkin nyt nuo lauantaiset synttärit, ettei vain joku olisi ollut niin fiksi, että toisi kurahaalareita... Hassua oli, että kun kävin lastenvaateliikkeessä, (johon minulla on 40euron lahjakortti) niin siellä ei myydä kuravaatteita lainkaan. Ainoastaan veden" pitäviä" keväthaalareita, jotka eivät kuitenkaan kestä oikeasti vedessä elikkimistä (näin myyjä sanoi!). Enpä tiedä, mitä tuolta liikkeestä sitten ostaisin, kun ei kauheasti ole noita tarpeita ja siellä kaikki maksaa hurjasti enemmän kuin muissa kaupoissa. Ehkä ensi talveksi talvihaalarin alennuksesta?

Lempileikeistä: Helvi tykkää lukea kirjoja jonkun kanssa (siis näyttää kuvia ja haluaa kuulla, mitä mitkäkin asiat ovat). Osaa muuten aivan hirmuisesti (minun mielestäni) sanoja, vaikka ei vielä mitään puhukaan. Tuo laatikoiden ja kaappien tyhjentely on meilläkin hauskaa. Erityistä herkkua on, jos pääsee kirjoittamaan tietokoneelle - tietsikalle yritetään monta kertaa päivässä ja saadaan aina raivokohtaus, jos ei nosteta syliin ja ruveta kirjoittamaan... Bittinörtti?

Verho-ompeluista... Enpä taida vielä ruveta myymään palvelujani verho.ompelijana. Ensimmäiset verhot, joihin käytin 6metriä voileeta olivat aivan kamalat. Niitä ei saanut mitenkään rypytettyä/ripustettua/väännettyä ikkunoihin niin, että ne olisivat näyttäneet hyviltä! Oli pakko mennä ostamaan toista kangasta ja tehdä sellainen suora kappa ikkunan yläreunaan - nyt näyttää hyvältä =/

Osaako joku kertoa, mitä Helvin yösyönnille pitäisi tehdä? Neiti kun haluaisi syödä klo 5, mutta herää kuitenkin jo klo 6 (joskus on syötön jälkeen nukkunut puoli seitsemään). Olen nyt viikon verran ollut syöttämättä, mutta vieläkin joka aamu 15 yli 5 herää ja saa aivan hirmuisen itkupotkuhuutoraivarin, kun ei saa maitoa. Saattaa nukahtaa 10 minuutiksi, mutta sitten taas hereille. Kuudelta olen noussut ja mennyt laittamaan aamupalaa, ja syötän vasta poissa makuuhuoneesta. Helvihän menee nukkumaan jo klo 19, joten voiko oikeasti olla ihan hirmu nälkäinen klo 5, eli pitäisi vaan antaa maitoa vielä ennen heräämistä?

Vierailija
28/39 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastuvalla kaikki ok, eli kovaa kyytiä parannutaan :-)

Kaikille töihin palanneille tsemiä ja Lyle muistan varsin hyvin sen tunteen, että aika ei tunnu riittävän, siksipä tällä hetkellä yritän kituutella pienillä rahoilla kotona ja siltikin tuntuu välillä , että aika ei riitä.

Vaatteista, joo ei ne Reimatecitkään sukelluspukuja ole :-( Tai siis muutkaan vastaavat. Oikeastaan suosittelen ostamaan kohtuuhintaisen keväthaalarin ja kunnon kurahousut. Tämän ikäiset kun vielä leikkivät aika paljon istuma tasossa niin materiaalin pitää kestää kunnolla vettä. Eri asia on sitten leikki-ikäisellä. Meillä Reimatec on ollut aivan ehdoton hitti, johtuen lähinnä siitä, että ovat suht ohuita ja hengittävät hyvin ( meidän pojat on ihan tautisia kuuma- Kalleja). Tähän samaan hengen vetoon voisin suositella Ruskovilla merinovilla kypärämyssyä. Hengittää, on ohut ja ennen kaikkea päästää kosteuden pois. Eli kaikille päähikoajille vinkiksi ;-) Päälle voi sitten tarvittaessa lisätä niin keväthatun kuin talvihatun. ELÄMÄNI PARAS OSTOS !!!!!

Jep Elmon kehitys on edelleen pysähtynyt seinään. Herra on jo 11 kk ja edelleen ei ryömitä, ei kontata, ei taputeta etc. Ajattelin soittaa ensi viikolla neuvolaan ihan suosiolla. Ehkä tuo vain kehittyy hitaammin tai ehkä vika on jossain muualla !!!!!????!!!!

Mugasba ( sorry mä en ikinä opi tota ;-))

Mä annan Elmolle suosiolla maitopullon 5 aikaan, jolloin yleensä herää sitä vaatimaan. Kyllä kello 19.30 ( milloin Elmo menee nukkuu) on pitkä aika tohon kello 5:eenkin, joten katson, että tarvitsee silloin tömpsyt kuukahtaakseen jälleen :-)

Vierailija
29/39 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mugskap: Antonhan heräilee syömään, mutta kun unikolusta puhuttiin neuvolassa niin siellä sanottiin, että noin 5-6 on aamu ja silloin voi olla nälkä.

Helmille pikaista paranemista

Vaakamom: Meillä on myös Reimatec ollut ehdottomasti paras, esikoinen kun on todellinen kuumakalle.

Tänään Anton nukahti itsekseen rattaisiin ja nukkui 2,5 tuntia, ruoka ei oikein maistunut saas nähdä mitä huomenna, taidan mennä nukkumaan

Hauskaa viikonloppua kaikille

Mareila+Anton 11kk

Vierailija
30/39 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri kotiin muutaman päivän työrupeamalta, olin siis stckalla hullujen päivien apulaisena. Taitaa olla toi töihinpaluu meikäläiselle vielä liian vaativa juttu, sillä melkein joka päivä sattui jotain hölmöä. Ekana päivänä jätin lompakkoni menomatkalla bussiin. Voi pee että otti päähän! Sain sen kuitenkin takaisin, mutta töihin tuli tosi kiire. Eilen olin puolestaan lähdössä töihin hyvissä ajoin, että ehtisin vähän kierrelläkin osastoilla. Mutta sitten huomasin, ettei mulla ole avaimia ja arvasin, että neiti L on niillä (ihan luvallisesti, mitä muuten ei enää ikinä tapahdu) leikkinyt ja jonnekin pistänyt. Etsin joka ikisen paikan ja kävin kaivelemassa vaununkoppaakin, jossa Laura parhaillaan nukkui. Anoppi oli tullut hoitamaan Lauraa ja osallistui etsintöihin tutustumalla meidän pölypunkkeihin ja sotkuisiin laatikkoihin... jessus että hävetti! Ihan viimeisenä toivonani työnsin käteni koiramme (isoon) ruokasäkkiin, ja siellähän ne sitten olivat!!??!! Huoh.

No työnteko meni kaiketi illman suurempia mokia, ja jokunen kymppi olisi siis tulossa kampaaja- ja kahvilarahaa : )

Näiden muutaman päivän aikana tajusin muuten senkin, miten vähän aikaa tosiaan jää lapselle plus kodinhoitoon, jos on kokopäiväisesti töissä (siitä Omasta Ajasta puhumattakaan..)! Ei varmasti ole helppoa niiden asioiden yhteensovittaminen. Paljon tsemppiä töihin palanneille!

Vaategallupista vielä nopsaan: Mäkin ajattelin (oliko se Mallun tavoin) ostaa Remun haalarin, mutta sitten löysinkin Lauralle kirppikseltä haalarin kolmella eurolla. Se ei tosin ole varmaan yhtään vedenpitävä, mutta kokeillaan nyt ainakin aluksi kurahousujen kanssa. Kävelykengät on hankittu kevääksi, samoin kuin kurarukkaset. Muuten on vielä suunnittelun asteella noi varusteet.

Laura on parin viime päivän aikana innostunut sanomaan sanoja (tai niiden tapaisia), joissa esiintyy k- tai kk-äänne: kakka, kenkä, ankka, sukka, kikka (tarkoittaa lusikkaa). Noista tosin vain kakka tulee ihan selvästi, ja muut vähän vähemmän, mutta ko. asioita tarkoittaen kumminkin! (esim. kenkä on suunnilleen " gengä" ).

Nyt ryhdymme iltapalalle, hyvää yötä ja viikonloppua kaikille!

t. Ompunäiti ja Laura 9.4.

Vierailija
31/39 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aamupäivällä lasten kanssa stockalla, ja jessus kun hermo meni ennenkuin oli yhtään ostosta ostettu, se ihmispaljous ja kaikki säntäilevät kuin maailman loppu olisi tulossa jne. No empä ollut ostamassa kuin yhden ison korin, johon sullon Antonin lelut, joita on aivan järkkymäärä, vaikka annoin esikoiselta jääneitä leluja pois, silti niitä on. Minä en niitä ole juurikaan ostanut, ollaan saatu.

Yö meni kivasti ilmeisesti lähestyvä vuoden ikä vie Antonilta kriisi haluja, päikkärit ollaan nukuttu sievästi rattaissa ulkona, noin 1 1/2-2 1/2 h kerrallaan, öisin syödään, mutta alkuilta menee nukkuessa, ruoka maistuu ihan ok. eli aikas rauhaisaa olo on, vedän henkeä ja kerään voimia uhmaikään ;-) Anton on kyllä aika hermoheikko, kun joku ei mene kuulee sen kaikki, taitaapi olla aika yleistä.

Lepposaa viikonloppua vietetään koko perhe yhdessä, viikkosiivouksen ajattelin tehdä ja pitsaa leipoa, saas nähdä mikä toteutuu, hauskaa viikonloppua kaikille

Mareila+Anton 11kk

Vierailija
32/39 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHanaa kun on viikonloppu! Nautin tästä, vaikka kämppä onkin siivousta vaille. Huomenna sitten imurin varteen.

Paria asiaa tulin raportoimaan. Ensiksikin, Pihla otti ekat 3 askelta. Taitavaa!

Sitten, ostimme nyt ne kengät, joiden kanssa olen tuskaillut. Täti esitteli hienot goretexit, hinta 70 euroa, joiden käyttöaika olis vuoren takia kyllä tosi lyhyt. Emme napanneet syöttiä, vaikka kengät oli tosi päheet. Päädyimme Elephantenin perinteisiin ensikenkiin: punaisiin, joissa oli kärki sinistä " kumia" , eli kestää konttailut paremmin. Olin valintaan tyytyväinen. Saas nöhdö miten toimivat käytännössä.

Mukavaa viikonlopun jatkoa!!!

Lyle

Vierailija
33/39 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärit on nyt ohi Hulinaa ja vilskettä riitti, vaikka ihan vaan lähimmät perhetutut oli kutsuttiuna - mutta tällä kertaa kaikki pääsivät tulemaan. Kakku riitti ja jätskiä jäi, Helvi sai hiiiirmuisen ihania lahjoja ja anoppi ja kaveri jäivät yöksi ja siivosivat juhlan jäljet pois, joten nyt on talo taas ihan kuin ei juhlia olisi ollutkaan. Ihanaa.

Vaakamom: Mugsaba, Mugasa, Muskaba... Kaikki käy! =D

Mareila: Hulluilla päivilläkö kävit? Minä olen tasan kerran ollut ostoksilla Hullujen Päivien aikaan ja meinasin saada oikean ahdistuskohtauksen, kun ihmiset oli pakkautuneet ihan kylki kylkeä vasten, eikä päässyt eteen/taaksepäin... En ole jaksanut edes harkita uudestaan!

Ompunäiti: Kaikesta huolimatta - onneksi avaimet löytyivät, eikö? :) Enpä kyllä kehtaisi anoppia päästää tutkimaan yhtäkään oven takana olevaa kaappia/laatikkoa meillä...

Nyt nukkumaan ja katsotaan miltä neidin aamu näyttää. Muistan lukeneeni tuon " aamu alkaa klo 5 aikaan vauvalla" -jutun aikaisemminkin, mutta maanantaista alkaneen " unikoulun" jälkeen Helvi tänä aamuna nukahti pienen raivarin jälkeen jo itsekseen (vaikka havahtuikin vielä kerran ennen klo 6:tta), joten kokeilen nyt vielä pari päivää, josko sen aamusyötön saisi tunnilla myöhemmäksi. Jos ei ensi viikolla muutosta tapahdu, niin sitten palaan syöttämään viideltä ja katsotaan joskus toiste.

Vierailija
34/39 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kiirreellä vaan yritän pari riviä edes kirjutella kun tuo tyttö on taas vauhdissa:)

Haalarista oli puhetta, meillä on periaatteessa pari haalaria, jotka menee näin keväällä paksuutensa ja koon puolesta, mutta niissä ei voi Miiaa laskea " irti" itekseen tutkimaan, ilman jotain kurahaalaria ainakaan. Eipä tuo tosin oo vielä kamalan kovaa innostusta ilmoittanut tuosta itsekseen liikkumisesta, kun ei vielä seisaallaan kunnolla pysy. Niin ja lisänä meillä on ollut vaan semmoinen korvaläppähattu,(Miia inhoaa kypärämyssyjä) ja ne äp:n tumput ja tossut..Tossujen tilallew pitäis tosin keksiä jotain muuta, ne meinaa tippua jalasta koko ajan.

Imurista; Miia kans pelkäsi etenkin pienenpänä imuria ja huuto tuli aina kun sen vaan näkikin. Alkoi jo nolottaa kun anoppilassa oltiin käymässä ja siellä alettiin imuroida ja Miia säikähti, et nyt ne luulee ettei me koskaan imuroida kotona, kun ei oo vaavi imurin ääneen tottunut..Vaan onneksi muillakin:)

Huh, olipahan taas menkat..Taas n.pari viikkoa enemmän tai vähemmän vuosi, tuhrua tuli taas paljon ja vaan muutamana päivänä ihan kunnon vuotoa. Mut että osaakin kypsyttää tuommoinen..Kun ehdin ihan kunnon siteen laittaa, niin sen saikin vaihtaa pikkarisuojaan, kun ei tullut kuin pari hassua tippaa..no, kun ehdin sen p-suojan laittaa, niin eikös sit ala jo enemmän vuotamaankin:( ihan p**seestä..

No, Miia on nyt alkanut pitää seisomistreenejä:) Nousee aina jotain hyllyä tms. vasten seisomaan ja sit itse irrottaa kädet tuesta. Sit tasapainoilee siinä, kunnes humpsahtaa pyllylleen..Maasta se pienikin ponnistaa:)

Mitähän muuta..? Ei nyt tuu mieleen ja pitääkin lähteä laittaa aamupuuroa pöytään..

-Milenna ja Miia 27.4-

Vierailija
35/39 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu Mugskap Hulluilla päivillä oltiin hyvinkin, olin siellä myös keskiviikkona, mutta silloin ei hermo mennyt näin pahasti =) Mutta ei siis ostettu juuri mitään, eli kauaa ei oltu. Joka vuosi käyn siellä ja joka vuosi menee hermot ;-) Tosin usein teen täsmäostoksia, meillä kun on stockan kortti niin meille tulee se luettelo, sieltä vakoilen mitä tahdon

Milenna: Anton taasen rakastaa imuria, tohkeissaan ryömii perässä ja hihkuu sekä tahtoo imuroida itse.

En muista olenko onnitellu Helviä, joten ONNEKSI OLKOON 1-VUOTIAALLE HELVILLE

OIKEIN HUIPPU HAUSKAA 1-VUOTIS SYNTYMÄPÄIVÄÄ LAURALLE JA VANHEMMILLE =)

Antonista on tullut kovin ovela, kun on menossa kiellettyyn paikkaan katselee näkeekö kukaan ja jos näkee hän on muina miehinä menossa muka muualle ja vaivihkaa lähestyy kiellettyä paikkaa =)

Minä sain eilen siivottu ja leivottua pitsan, hyvä minä =) Katseltiin esikoisen kanssa Madagaskar elokuva, joka oli aivan huippu hyvä. Syötiin pitsaa ja karkkia ja kivaa oli. Nyt taidan vetäytyä perheen pariin, leppoisaa sunnuntaita

T:Mareila+Anton 11kk

Vierailija
36/39 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissusta on palattu, sen jälkeen ollaankin oltu vatsataudissa. Mies on edelleen sen kourissa, vessaan täytyy mennä henkeä pidättäen. Oikeesti ei kyllä paljoa naurata. Helka teki yhtäkkiä torstai-iltana parit kammoliejut, seuraavana päivänä-yönä oli mun vuoro oksentaa ja mies palasikin sopivasti reissusta siivoamaan mun oksuja ja Helkan kakkoja. Tänään alkoi sitten miehen vatsaa vääntää. Oiskohan tää sitä liikenteessä olevaa virusta. Onneksi Helkalla tauti ei ole ollut yhtään niin raju kuin meillä, ripulia ei ole tullut kuin pari kertaa, oksua ei onneksi ollenkaan. Muutenkin sen vointi on ollut ihan hyvä, perjantaina se oli vaan normaalia väsyneempi ja nukkui ihan hurjat määrät.

Helkalla ois neuvola tiistaina, mutta täytyy varmaan soittaa sinne huomenna ja kysyä haluaako ne meitä vielä sinne olosuhteet huomioon ottaen. Ja synttärit ois meillä perjantaina, me ei mitään suurkekkereitä järjestetä, ylipäätään kekkereiden järjestäminen on vielä vähän auki. Meidän nimittäin pitäis muuttaa tällä viikolla, ja kaikki on ihan vaiheessa. Pitää vähän kattoa miten ehditään saada asiat ojennukseen perjantaihin mennessä.

Tefarica: voi miten tutulta kuulostaa... Meillä kans välillä asuu yks kiukku-iita, grrr! Ja kun se nykyään osaa jo ihan oikeesti kiukutella, niin sitä kitinää on entistä hankalampi jaksaa. Meillä on kotona noin kolme kiellettyä juttua: iskän paperit, kukat ja uunin luukut. On hetkiä, jolloin tuntuu että juoksen vaan kakaran perässä eiei-kohteesta toiseen. Sitten alkaa ihan kauhea huuto kun tyhmä äiti ei anna tunkea sormia tulikuumaan uuniin. Meillä on lisäksi keittiö ihan mahdoton paikka, siellä alkaa melkein välittömästi ininä ja jalassa roikkuminen ja (teko)kaatuilu ja huuto. Minä en saisi mennä hetkeksikään tiskialtaan ääreen tekemään yhtään mitään.

Ja kun kerran aloin valittaan, niin jatkan. Joskus ois ihan kiva kun meille tulis se tv:n supernanny ja kertois mitä minä teen vikaan, mulla kun oli niin ylevät ajatuksen siitä että esim. ruokailusta pitää yrittää muodostaa positiivinen tilanne. Juu ja jopa uskoin niitä oppaita joissa kerrotaan, että " vaipanvaihto voi olla hauska yhteinen tuokio" . HAHA. En edes viitsi kuvailla em. operaatioita sen tarkemmin, verenpaine nousee pelkästä ajatuksesta. Mutta sen verran kumminkin, että välillä on kyllä vitsit vähissä kun eräs henkilö ei malta syödä, mutta on kuitenkin nälissään. Silleen se söis, että vois käydä hakemassa suupalan päydästä, käydä juoksentelemassa ympäri kämppää, hakea uuden suupalan, juoksennella jne... Mutta tähän rumbaan en aio alkaa. Lounasaikaan yleensä aina ajattelen, että luojan kiitos tuo kakru menee kohta hoitoon ja joku muu saa yrittää saada sen syömään!

Mutta sitten hetken päästä olen taas sitä mieltä, että mikä ääliö minä olenkaan että lähden töihin tuommosen ihanuuden luota!

Ihanista asioista puheen ollen, on aika haikeeta ajatella imetyksen lopetusta. Mun mielestä se on nyt paaaaaljon kivempaa kuin silloin varsinaisena vauva-aikana. Ei tartte olla huolissaan että saako se tarpeeksi ravintoa (nyt olen huolissani tästä asiasta ihan tavallisen ruuan takia!), ei tarvi pelleillä tissikiukkuilujen kanssa ja yötkin jo sujuu ilman ämmää. Helkakin jotenkin ihan eri tavalla nauttii siitä, oikein painautuu minua vasten ja huokaisee syvään onnellisena. Töiden ja hoidon alkaminen tulee varmasti olemaan lopun alkua imetykselle, mutta olen nyt kumminkin päättänyt, että jatkan nykyisellään siihen asti. Kyllä Helka pärjää hyvinkin ilman maitoa kun minä en ole maisemissa, mutta kahdestaan kotona on ihan turha yrittää jotain muuta. Kokeilin vähän korvata tissiä sillä että antaisin jotain sapuskaa tai keksisin muuta tekemistä, mutta siitä tuli itellekin vaan paha mieli: lapsi osottaa sormella mun rinnuksia ja huutaa kyyneleet silmissä että " Anga! Ämmmmm!" . Ei musta ole siihen. Ainakaan vielä.

Nyt nukkumaan menen, ennen kuin tää juttu menee ens viikon puolelle!

Vierailija
37/39 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin yritän vielä ehtiä tämän viikon pinoon, joten pikaisia kuulumisia:

Lauran synttäreitä vietettiin tänään, mitä en oikein voi vieläkään käsittää! Siis että kokonainen vuosi on mennyt jo tässä hommassa, uskomatonta! Juhlat menivät kivasti, vaikka ennakkovalmisteluista huolimatta oli viime hetkeen saakka tietenkin kiirusta. Se on varmaan luonnonlaki, ainakin tässä taloudessa. Kommelluksilta ei edelleenkään vältytty. Esimerkiksi kakusta, jonka onneksi leivoin jo eilenillalla, tuli vain 2 cm:n korkuinen.. Mieheni yritti lohduttaa ja lieventää pettymystäni sanomalla, että " no tuleehan siihen sitä täytettä" , mutta optimistisimmallakaan asennoitumisella sekään ei kyllä olisi tehnyt ko. lätystä syntymäpäiväkakkua!! Joten leivoin vielä toisen kakkupohjan vielä myöhemmin eilisiltana, ja loppujen lopuksi saatiin ihan muhkea suklaakakku aikaiseksi. Vieraat tuntuivat viihtyvän, ja päivänsankarikin oli ihan innoissaan kaikesta.

Kiitos muuten Mareilalle ennakko-onnitteluista! : )

Laura on muuten kohdannut voittajansa, ja se on minun toppatakkini. L on tosi innostunut vetoketjuista, mutta menettää malttinsa täysin, jos ei saa niitä toimimaan. Siinä takissani on varmaan seitsemän erimittaista ja aika jäykkää vetskaria, joita Laura on parina päivänä halunnut kiskoa ees ja taas. Tuloksena on ollut ihan järkkyjä raivareita, kun vetskari joko loppuu kesken, tyttö kiskoo sitä väärään suuntaan tai sitten se on liian jäykkä. Nyt takki on jäähyllä ja piilossa pyykkikorissa, sillä Lauralta meinasi mennä tolkku sen kanssa taistellessa!

Hups, nyt ollaan jo maanantain puolella, joten ehkä olisi viisainta siirtyä nukkumaan. Hyvää yötä kaikille ja paranemisia sairastupiin!

Väsynein, mutta onnellisin terveisin

Ompunäiti

(joka muuten täytti tänään 30 vuotta!)

Vierailija
38/39 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, mitenkäs minä näin pinon yläpäähän kerkesin:)

No, olin aamulla ahkera ja tein ruuan valmiiksi joten nyt on aikaa olla koneella kun Oskari nukkuu. Yritin tilata hänelle valokuvausaikaa, mutta kun olin saanut arvottua kuvausstudion, niin sieltä ei sitten vastattukaan. No pitää yrittää myöhemmin uudestaan. Keksittiin viikonloppuna kuvausteema, paikallinen jääkiekkojoukkue:) Meillä on Oskarille joukkueen T-paita jonka isi viime kesänä osti ja sitten pitäisi hankkia jotain viirejä tms. Pitää vaan kysyä että voiko samalla sitten ottaa muutaman ihan tavallisenkin kuvan hänestä.

Meillä on keskiviikkona 1-vuotisneuvola. Ihan käsittämätöntä, juurihan se täti oli meillä katsomassa 4 viikkoista vauvaa... Nyyh, kyllä aika rientää.

Taisi olla viime viikolla juttua niistä synttäreistä, meillä aika pienet synttärit, mummit ja kummit lähinnä. Ja sitten mun serkku perheineen kun ollaan läheisiä ja muutenkin kyläillään. Tosin miehen puolelta on lähes koko suku matkoilla juuri silloin, niin sieltä puolelta ei sitten ole ketään paikalla, vähän harmittaa. Enkä oikein jaksaisi kaksia juhlia järjestää kun töissäkin pitäisi käydä. En ole kyllä muuten oikeen saanut mitään ideoita synttäreihin, autokakku on ainut joka on " varma" . Siinäkin tosin tuotekehittely kesken niin ei tiedä miltä se lopulta näyttää:)

Mitäs sitten vielä... Niin, meillä on nyt kovat juoksutreenit menossa. Oskari harppoo ympäri huoneistoa, mutta niin että pitää mun etusormesta kiinni:) Taitaa olla vain henkinen tuki, kun ei siihen paljoa nojailla. Aika varovasti yhä itse kävelee, vain pieniä matkoja tuolin ja pöydän välillä tai sohvan ja äidin välillä.

Mareilan galluppiin päiväunivarusteista. Meillä juuri nyt päällä villapuku ja ohut keväthaalari sekä lämpötöppöset ja tumput. Eli parvekkeella koisaillaan:)

Nyt taidan poistua hörppimään kahvia joka on jo yli tunnin maustunut keittimessä, voipi olla jo aika jytyä:) Mukavaa viikkoa kaikille!

toivottelevat Miiru ja Oskari

Vierailija
39/39 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten on virallisesti T:n syntymäpäivä. Kiitos kaikille onnittelijoille ja onnea meiltäkin jo muille ekan vuoden saavuttaneille. Monenlaiset mietteet on päässä pyörinyt. Eilen juhlittiin sukulaisten kanssa, oli n. 30 vierasta. Oli hauskat juhlat. Kakkukynttilän puhalluskin onnistui hienosti, iskä vähän auttoi. Tosin T ehti sitten läiskäisemään kätensä kakkuun ja onnellisena nuoleskeli päällysteitä kädestään. Tarjottavana oli kakun lisäksi sitruunaista mangotorttua (onnistui hyvin), kolmea lajia keksejä, karjalanpiirakoita ja munavoita sekä coctailtikkuja. Ohjelmaa ei ollut erityistä, ainoastaan koottiin kuvia T:n ekasta vuodesta power point esitykseksi ja näytettiin telkkarista. Lahjoja sai paljon, itse ostettiin sellainen potkuauto.

Päikkäriasusteesta, ihan ulkohaalareissa ja vaunuissa terassilla nukkua törötetään. Yhdet päikkärit ei vielä millään riitä. Toivottavasti pian.

T kävelee ihan sujuvasti ja sanojakin tulee, äiti, titi=isi, paappa=vaippa, kakka, kiitti, hampaita on kahdeksan. Torstaina on 1v neuvola, joten pituus ja paino saadaan silloin.

Sellaista meille, mukavaa viikkoa kaikille!

K&T 030405