Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykiatri paikalla

Vierailija
16.08.2017 |

Olen ammatiltani psykiatri, ja AV-palstalla tänä iltana vastaamassa kysymyksiinne.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skål!

Vierailija
42/46 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ammatiltani psykiatri, ja AV-palstalla tänä iltana vastaamassa kysymyksiinne.

Todenäköisyysprosentti paniikkikohtauksen uusimiselle?

Yli 50%, tarkkaa prosenttimäärää on hankala sanoa. Jos sinulla on suuri huoli kohtauksen uusimisesta, tai pelko haittaa tavallista elämääsi, kyse voisi olla paniikkihäiriöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monella suomalaisella on dg post traumaattinen stressireaktio?  Miten sitä hoidetaan eli lääkitys?

Elämänsä aikana n. 5%. Hoidetaan rauhoittavilla tai ssri-lääkkeillä.

Vierailija
44/46 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voin oppia hyväksymään oman rumuuteni ja kelpaamattomuuteni ja pääsemään eroon katkeruuden ja vihan tunteista?

Oletko terveen vai sairaan näköinen?

En näytä siltä, että sairastaisin mitään tartuntatauteja, mutta olen normaalin alarajoilla ulkoisesti ja kaikkien kauneusihanteiden vastainen. Kaikki mitä voin ulkonäköni eteen tehdä ilman leikkauksia tms on aikalailla tehty. Tosiasioiden hyväksyminen on enemmän kuin vaikeaa.

Kyllä  sairaan ja terveen tunnistaa ulkonäööstä hyvin. Niillä on melko suuri ero.

Jos et itse sitä pysty toteamaan niin olet sokea.

Ja yksi minkä näkisin olevan psykologin/psykiatrin tehtävä on juurkin avata/tuhota sokeita pisteitä niin että ihmisen avaruus ja ymmärrys kasvaa näkemään elämän yhä kokonaisvaltaisemmin.

"Psykiatri" voisi nyt kuitenkin yrittää vastata siihen varsinaiseen kysymykseen.

En minää ole mikään v"tun psykiatri.

Se nyt oli varmaan kaikille kyselijöille alusta asti selvää, toisin kuin.. Tänne palstalle kirjoittele muut kuin potilaat.

Joo ei. Mulla on lääkärikammo. En jaksa niiden viisauksia kuunnella.

Vierailija
45/46 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku varmaan tosissaankin kyseli täällä, psykiatri nukahti tai sammui mutta Mielenterveystalon nettisivuilta saa varmaan muutenki parempaa tietoa kuin av: n ammattilaisilta.

Vierailija
46/46 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voin oppia hyväksymään oman rumuuteni ja kelpaamattomuuteni ja pääsemään eroon katkeruuden ja vihan tunteista?

Oletko terveen vai sairaan näköinen?

En näytä siltä, että sairastaisin mitään tartuntatauteja, mutta olen normaalin alarajoilla ulkoisesti ja kaikkien kauneusihanteiden vastainen. Kaikki mitä voin ulkonäköni eteen tehdä ilman leikkauksia tms on aikalailla tehty. Tosiasioiden hyväksyminen on enemmän kuin vaikeaa.

Kyllä  sairaan ja terveen tunnistaa ulkonäööstä hyvin. Niillä on melko suuri ero.

Jos et itse sitä pysty toteamaan niin olet sokea.

Ja yksi minkä näkisin olevan psykologin/psykiatrin tehtävä on juurkin avata/tuhota sokeita pisteitä niin että ihmisen avaruus ja ymmärrys kasvaa näkemään elämän yhä kokonaisvaltaisemmin.

"Psykiatri" voisi nyt kuitenkin yrittää vastata siihen varsinaiseen kysymykseen.

En minää ole mikään v"tun psykiatri.

Se nyt oli varmaan kaikille kyselijöille alusta asti selvää, toisin kuin.. Tänne palstalle kirjoittele muut kuin potilaat.

Joo ei. Mulla on lääkärikammo. En jaksa niiden viisauksia kuunnella.

Näin sanoisi psykopaatti todnenäköisesti. Olen lapsesta saakka jo kyennyt ytulkitsemaan itmisestä muutamassa sekunissa minllaisen keskustelun tulen todennäköisesti tapaamani ihmisen kanssa käymään. Senn vuoksi keskustelut ovatt tavallisesti tylsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi