Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi työpaikka. Ei mitään ohjausta työhön. Ihan vain olen tarkkaillut ja yrittänyt olla kaikessa oma-aloitteinen

Vierailija
16.08.2017 |

Esimies on täystin poissaoleva henkisesti (fyysisesti on kyllä paikalla). Tuskin tervehtii, ehkä jotain henkilökohtaisia ongelmia hänellä juuri nyt.

Toimii muitakin kohtaan näin eli oletan, ettei minussa ole varsinaista vikaa. Jokaisessa työpaikkassa on kuitenkin erilaisia käytäntöjä ja perehdyttämistä eli on vähän outo olo.

Kukaan ei ole valittanut mistään, että kai sitten on mennyt ihan ok? Itse olen vähän hämmentynyt. Aloitin viime keskiviikkona, joten tuli siis viikko täyteen.

Onko tälliasesta kokemusta? Ainakin aion reilusti sanoa jonkin kämmin kohdalla, että en todellakaan ole saanut mitään opastusta mihinkään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen mitenkään harvinaista ole. Esimiehelle voisi ehdottaa mahdollisimman käytännönläheisesti pieninä palasina "tarvitsen opastusta tähän laitteeseen" tai "tarvitsen opastusta tähän ohjelmistoon" tai "tarvitsen lomakepohjat" tms. Voi olla niiinkin, että firmassa ei ole sovittuja käytäntöjä vaan kaikki tekevät mitä tykkäävät.

Vierailija
2/8 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollainen mitenkään harvinaista ole. Esimiehelle voisi ehdottaa mahdollisimman käytännönläheisesti pieninä palasina "tarvitsen opastusta tähän laitteeseen" tai "tarvitsen opastusta tähän ohjelmistoon" tai "tarvitsen lomakepohjat" tms. Voi olla niiinkin, että firmassa ei ole sovittuja käytäntöjä vaan kaikki tekevät mitä tykkäävät.

Tämä on vähän erityyppistä. 

Eli on epävarmaa, missä minun pitäisi milloinkin olla ja mistä toiminnoista vastaan. Kaikki on epäselvää. 

Pitäisikö minun ottaa asia nyt ajoissa puheeksi vai odottaa sitä virhettä?  

Yleensä esimies edes esittelee tietyt fasiliteetit. Olen työelämässä ihan kokenut ja tämä on erikoista. Kuten sanottu hyvä, että edes tervehtii. 

Hän ei rekrytoinut minua ja tulee mieleen, että halusiko edes lisätyövoimaa. Onko asia päätetty täysin ylemmällä taholla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää kysellä, miten työnjako on perinteisesti tai yleensä firmassa ollut, tai jos sulla on samaa työtä tekeviä kollegoita, kysyä heiltä, kuka vastaa mistäkin.

Vierailija
4/8 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helkkarissa siihen työhön asiallinen ja rauhallinen uuden työntekijän PEREHDYTTÄMINEN on joillekin joissakin työyhteisössä niin ylivoimaisen vaikeaa?

Miten uusi työntekijä voi osata kaiken uudessa työympäristössä ilman asianmukaista ohjeistusta?

Onko jossain työpaikoissa vielä noin uunoja esimiehiä ja kollegoita??

Asiallinen työntekijän sisäänajo kun maksaa itsensä takaisin siten,

ettei turhia virheitä tule työsuorituksissa

ja vähentää uudelta työntekijältä turhaa stressiä

minkä energian hän voi suunnata työhönsä.

Vierailija
5/8 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi helkkarissa siihen työhön asiallinen ja rauhallinen uuden työntekijän PEREHDYTTÄMINEN on joillekin joissakin työyhteisössä niin ylivoimaisen vaikeaa?

Miten uusi työntekijä voi osata kaiken uudessa työympäristössä ilman asianmukaista ohjeistusta?

Onko jossain työpaikoissa vielä noin uunoja esimiehiä ja kollegoita??

Asiallinen työntekijän sisäänajo kun maksaa itsensä takaisin siten,

ettei turhia virheitä tule työsuorituksissa

ja vähentää uudelta työntekijältä turhaa stressiä

minkä energian hän voi suunnata työhönsä.

Minua ei ole ikinä perehdytetty. Esim hoitoapulaisena, ei asukkaiden nimiä, sairauksia, oireita, allergioita. Niitä ei vain katsota tarvitsevan, kun on joku apukäsi kyseessä.

Vierailija
6/8 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aloitin vasta työt eri osastolla mille alunperin palkattiin. Sanottiin että tämä on kokonaan sinun vastuulla, oot yksin iltavuorossa, kyllä sinä pärjäät :D Mahtava perehdytys. Työkaverit lykkäs mulle puhelimen, läksivät kotiin ja minä jäin töihin. Onneksi ei ole ihmishengistä kyse, suoranaisesti.

Vierailija
7/8 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pitää kysyä jo haastattelussa, muista tämä: "Miten perehdytys tullaan järjestämään?" Sitten toivon mukaan pomolla alkaa raksuttaa. Jos ei mitään aikomusta ja suunnitelmaa ole, ei ole ollenkaan hyvä paikka kyseessä. Ties mihin sotkuihin ja riitoihin astuu.

Vierailija
8/8 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tätäpäivää. Susta otetaan kaikki irti. Saat vähän rahaa vastikkeeksi, kaikki eivät saa sitäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan