Häkkikomerossa jonkun muun kamoja, saako pitää?
En ole käyttänyt häkkikomeroani ja huomasin että joku on pistänyt rojujaan sinne.
Ajattelin että pistän lukon rikki ja kannan ne rojut kirpparille, kaniin ja roskiin.
Tämähän on kuitenkin ihan sama kuin että joku työntäisi rojujaan postiluukustani sisään.
Kommentit (12)
Ihan yleinen käytäntö, että tyhjiä häkkivarastoja otetaan käyttöön. Laita rappuun heippalappu, että komero "b23" tulee olla tyhjennetty esim. Vkon päästä sen haltijan käyttöön. Jos ei sitten tyhjätty niin kysy isännöitsijältä apua niin auttavat ottamaan komeron haltuun.
Jos komero on merkitty olevan sinun hallinnassasi, niin eiköhän kamatkin ole sinun. Tällä logiikalla itse toimisin.
komeroinen kirjoitti:
Ihan yleinen käytäntö, että tyhjiä häkkivarastoja otetaan käyttöön. Laita rappuun heippalappu, että komero "b23" tulee olla tyhjennetty esim. Vkon päästä sen haltijan käyttöön. Jos ei sitten tyhjätty niin kysy isännöitsijältä apua niin auttavat ottamaan komeron haltuun.
Näin.
Häkki/varastokomero on aina henkilökohtainen tila asianomaisen asukkaan omien tavaroiden varastointia varten ja se osana asukkaan asuintiloihin.
Kenellekään ulkopuolisella ei ole mitään asiaa toisen varastotiloihin.
Meillä komerot numeroitu huoneistonnumerolla. Jos teillä ei ole, eikä mitään merkkiä, mille huoneistolle kuuluu, en ihmettele, että tyhjä vallataan. Joissain yhtiöissä komerot jaetaan niin, se ottaa, joka tarvii ja ehtii ensin. Yhteys isännöitsijään on viisainta. Jos itse niihin kosket, kohta olet varas.
Toivottavasti et ole mun vuokralaiseni. Vuokrasopimukseen EI kuulu asunnon häkkivarasto. Ja siellä on mun tavaroitani. Vuokralaisten kannattaa kysyä vuokraisännältä jos asuntoon liittyvissä asioissa on epäselvyyksiä ennen kun alkaa käyttää oman käden oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et ole mun vuokralaiseni. Vuokrasopimukseen EI kuulu asunnon häkkivarasto. Ja siellä on mun tavaroitani. Vuokralaisten kannattaa kysyä vuokraisännältä jos asuntoon liittyvissä asioissa on epäselvyyksiä ennen kun alkaa käyttää oman käden oikeutta.
Tottakai näin, jos vuokranantaja ei osaa itse kirjoittaa tai puhua.
Itse kantaisin rojut varaston käytävälle ja ottaisin komeron käyttöön. Kannattaa varmaan kuitenkin varmistaa että asuntoon kuuluu komeron. Ka komeron numero ei aina vastaa huoneiston numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä komerot numeroitu huoneistonnumerolla. Jos teillä ei ole, eikä mitään merkkiä, mille huoneistolle kuuluu, en ihmettele, että tyhjä vallataan. Joissain yhtiöissä komerot jaetaan niin, se ottaa, joka tarvii ja ehtii ensin. Yhteys isännöitsijään on viisainta. Jos itse niihin kosket, kohta olet varas.
Tuo numerointikäytäntö vaihtelee. Eräässä vanhassa talossa numerot eivät millään tavoin korreloineet asuntonumeroinnin kanssa, eivätkä komerot edes olleet missään numerojärjestyksessä, vaan ilmeisesti joskus ollut käytäntö, että numero vaihdetaan komeron haltijan vaihduttua. Mikäli joku on tarkoituksella tai vahingossa ottanut käyttöön jonkun toisen komeron, niin asia tulee hoitaa isännöitsijän kautta, lukon murtaminen ja tavaroiden vieminen on varkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai näin, jos vuokranantaja ei osaa itse kirjoittaa tai puhua.
Omituinen kommentti.
Vuokrasopimuksessa yleensä lukee kuuluuko sopimukseen vinttikomero, kellarikomero tms.
Periaatteessa saat tehdä just noin.
Niin kauan kun ei oo varmaa, että onko toi ollut vahinko, itse toimisin niin, että kevyesti yrittäisin selvittää kenen ovat. Jos on käytöstavat omaava ihminen, tarjoaa korvausta luvattomasta tilan omimisesta.
Kauheasti vaivaa en sen takia näkisi. Sillai heippalapun verran.