Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvakuumeilua - mies ei ole varma

Vauvakuumeinen
16.08.2017 |

Emme parisuhteemme alussa kumpikaan tienneet haluammeko lapsia. Vuosien aikana olen päättänyt, että haluan lapsen ja ottanut asian puheeksi jo useamman kerran. Mies ei ole kauhean innostunut ajatuksesta ja on argumentoinut vastaan, mutta sanonut että ehkä kahden vuoden päästä asiaa voisi harkita. Tätä "kahta vuotta" on hoettu nyt jo useampi vuosi. Aiemmin tämä "kaksi vuotta" on ollut ihan ok, koska en itsekään ole halunnut lasta juuri sillä hetkellä. Nyt on kuitenkin vauvakuume nostanut päätään ja olisin valmis lapseen heti. Mutta mies ei vieläkään tiedä haluaako lapsia enempää (miehellä lapsi aiemmasta liitostaan).

Olen tietoisesti alkanut puhua tulevaisuudestani siihen tyyliin, että siihen sisältyy lapsi. Kertonut mm. mistä nimistä tykkäisin lapselle. Mies ohittaa puheeni täysin eikä kommentoi. Lopulta ilmoitin hänelle, että saa vuoden loppuun asti aikaa miettiä haluaako lapsen vai ei. Jos ei halua, lähden etsimään miestä joka haluaa. Tästä suuttui ja sanoi, että hän ei suostu kiristämiseen. Sanoi, ettei halua lasta toimimattomaan uusperheeseen mutta ei ole kertonut, että miten perhe olisi mielestään toimivampi tai minkä pitäisi muuttua.

Mitä mun pitäisi sitten tehdä? Tämä epävarmuus on kamalaa. Vauvakuume tähän päälle on kamalaa. Tuntuu ettei mulla ole minkäänlaisia työkaluja näihin keskusteluihin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potku perseelle ja uutta matoa koukkuun.

Vierailija
2/23 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, painostaminenhan näissä just toimii... Taas hävettää olla nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ainakaan tee lasta tämän miehen kanssa. Mies ei lasta halua ja kaikki tietää mikä on 3-5 vuoden sisällä lopputulos: ero.

Jos tosiaan haluat lapsen etsi itsellesi mies joka myös haluaa. Älä tee lasta tilanteessa joka lopulta purkautuu luultavasti siihen että on jälleen yksi erolapsi. Nyt seuraavaksi ajattelet sitä lasta. Ensimmäinen vaihe jossa menee lapsi edelle. Eli kannattaako hankkia?

Vierailija
4/23 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvotko siis, että olisi parempi jäädä odottaan, mitä mies vaikka sitten kahden vuoden päästä lapsen hankintaan toteaa?

Vierailija
5/23 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap on päättänyt saada lapsen, niin mitä muita vaihtoehtoja ap:lla on kuin

a) mies suostuu yrittämään lasta ap:n kanssa

b) ap etsii miehen, joka haluaa lapsen hänen kanssaan.

Vierailija
6/23 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäistynyttä misogynismiä parhaimmillaan...

Vierailija
7/23 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta mies tarvi mitään miettimisaikaa kun hänellä lapsi jo on ja tietää mitä se on. Jos hän ei kerran halua lasta niin ei se siitä miettimisellä muuksi muutu ja varmasti ei kannata lasta hankkia miehen kanssa joka ei sitä halua joten älä yritä painostaa. Jos haluat lapsen niin uutta miestä vaan etsimään.

Vierailija
8/23 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Miehellä on jo lapsi, eikä hän haluaa enempää, ainakaan sinun kanssasi. Etsi sellainen mies, joka haluaa. Onnea matkaan!

Vierailija
9/23 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pillerit pois ja hankkiudu raskaaksi keinolla millä hyvänsä. Sillä tavalla minä sain miehen tajuamaan. Hyvin on mennyt

Vierailija
10/23 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kovasti yrittänyt olla painostamatta, mutta en varmasti ole onnistunut siinä kovinkaan hyvin.

Olen ottanut eron puheeksi niillä saatesanoilla, että rakastan miestä mutta haluan lapsen enkä halua häntä siihen pakottaa. Mies taas on sanonut useita kertoja ettei halua erota ja sanoo, että kun asiat ovat paremmin, voisi lasta harkita. Viime keskustelussa alkoi tilittää, etten tiedä kuinka raskasta lapsenkasvatus on ja ensin tämän nykyisen perheen pitäisi olla toimiva. Vastasin, että  en tiedäkään mutta aion ottaa selvää. Ja mun mielestä meillä on toimiva uusperhe. Ehkä mies toivoisi että olisin äidillisempi hänen lastaan kohtaan. En kuitenkaan tiedä kun ei mies osaa sanoa miten oltaisiin toimivampi perhe. Lapsi ei selvästikään halua musta mitään, joten olen pitänyt itseni vähän etäämpänä ja ollut tyrkyttämättä seuraani. Jotenkin itse ajattelen, että lapsi lähentäisi meitä kaikkia mutta mies taitaa pelätä, että vanhempi lapsi kokee olonsa ulkopuoliseksi.

No joka tpauaksessa erokin tuntuu vaikealta ratkaisulta kun rakkautta on ja toinen hokee, ettei halua erota.

ap

Vierailija
11/23 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvotko siis, että olisi parempi jäädä odottaan, mitä mies vaikka sitten kahden vuoden päästä lapsen hankintaan toteaa?

No en välttämättä. Riippuu iästäsi. Jos alkaa olla kiire niin lähde hitossa! Jos on aikaa odottaa niin odota. Painostamalla nyt ei koskaan tule mitään hyvää, kai tämän jokainen normaalijärkinen tajuaa?

Vierailija
12/23 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap on päättänyt saada lapsen, niin mitä muita vaihtoehtoja ap:lla on kuin

a) mies suostuu yrittämään lasta ap:n kanssa

b) ap etsii miehen, joka haluaa lapsen hänen kanssaan.

Niin, jos on noi kaksi vaihtoehtoa, niin valitsisin b:n. Oikeasti olen aika järkyttynyt, että niin monen mielestä on ok painostaa...? No, entistä vähemmän ihmettelen erotilastoja.

Vierailija
13/23 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joka tpauaksessa erokin tuntuu vaikealta ratkaisulta kun rakkautta on ja toinen hokee, ettei halua erota.

Ei sen eron helpolta tarvitse tuntua, mutta se sun on vaan käytävä läpi, jos äidiksi haluat. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Tämä kaikella rakkaudella naiselta, joka itse päätyi eroon samasta syystä. Löysinkin miehen, joka sopii itselleni paljon paremmin ja joka oikeasti haluaa lapsia kanssani. Sama on mahdollista myös sulle, jos pidät nyt pääsi kylmänä.

Vierailija
14/23 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa lapsellinen mies jos itkee jostain kiristämisestä! Mitä kiristämistä siinä on että kerrot rehellisesti että haluat lapsen ja et voi olla onnellinen suhteessa jossa et lasta saa. Jos mies ei halua lasta niin sitten etsitte kumpikin uuden kumppanin joka haluaa elämältä samoja asioita. En ymmärrä ketä tässä kiristetään. Pahempi kai se olisi jos salaa hankkiutuisit raskaaksi ja pakottaisit hänet isäksi. Nythän mies saa itse valita.

Vierailija
15/23 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä(kin) kannattaa kääntää sukupuoliroolit toisinpäin, niin asetelma kirkastuu.

Entä, jos ap:lla olisi edellisestä liitosta lapsi, jota uusi mies kohtelee viileästi. Ja samaan aikaan mies uhkaa erolla, jos ei heti pistetä alulle yhteistä kullannuppua. Aika kultakimpale!

Vierailija
16/23 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisäistynyttä misogynismiä parhaimmillaan...

En ole äskeinen, mutta jos pakko on vihata joitakuita, niin ennemmin aikuisia naisia kuin lapsia. Ja onhan se lapsen vihaamista, jos painostaa jonkun vanhemmaksi.

Vierailija
17/23 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä haluat lapsen ja olet antanut miehelle aikaa valmistautua tähän ja pohtia omia tarpeitaan ja halujaan asian suhteen. Ei selvästi lasta halua, joten sun vaan pitää nyt uskoa se, vaikka varmasti kipeää tekeekin.

Erohan se siitä sitten tulee, olisi todella väärin sinua kohtaan että jäisit kokonaan lapsettomaksi vasten tahtoasi ja naisilla on se tietty aikaraja, mihin asti niitä voi saada.

Vierailija
18/23 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painostamista?? :D

Sillä miehellä on ollut vuosia aikaa pohtia kantaansa asiaan. Yli 2 vuodessa aikuisen vaan on kyettävä muodostamaan mielipide asiaan kuin asiaan.

Loppu on vain raukkamaisuutta ja pelkuruutta, kun ei uskalla rehellisesti sanoa ettei halua lapsia.

Vierailija
19/23 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painostamista?? :D

Sillä miehellä on ollut vuosia aikaa pohtia kantaansa asiaan. Yli 2 vuodessa aikuisen vaan on kyettävä muodostamaan mielipide asiaan kuin asiaan.

Loppu on vain raukkamaisuutta ja pelkuruutta, kun ei uskalla rehellisesti sanoa ettei halua lapsia.

Raukkamaisuutta ja pelkuruutta, kun ei halua lisää lapsia uusperheeseen, jonka ei koe toimivan? Suomessa saisi olla enemmänkin näitä raukkoja.

Vierailija
20/23 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mieheni todellakaan tarvitse lasta kanssani haluta. Ei pakottaminen olisi kummankaan etu. Nyt minusta vain tuntuu siltä, että mies on epäsuorasti pyytänyt minua odottamaan sanomalla ettei halua juuri nyt mutta ehkä joskus. Jos ei halua koskaam, niin miksi ei sano sitä? Varmaankin samasta syystä miksi minä en lähde tästä suhteesta.. Ei halua erota.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän