Jos laulan Pii Pii Pikkuista Lintua likiarvolla 3,14 - kärsiikö laulun tarkkuus silloin liikaa?
Asialliset hommat hoidetaan asiallisesti, muuten ollaan kuin Ellun kanat, mutta miten on lastenlaulujen laita?
Kommentit (7)
Mää oon pyöristänyt tuostakin ja korvaan terssit kvinteillä.
Aika julmasti tuossa likiarvossa mennään nuotin viereen, kun otetaan huomioon että pii nostetaan toiseen potenssiin.
Mutta kun käytetään tarkkaa piin arvoa ja jos pikkuisen linnun arvo on 1/6, niin
Pii² (pikkuinen lintu) = Σ ( 1/x² ), kun x=1 ... ∞
Mulla on seinälle se juliste jossa näkyy koko likiarvo, laulan sen mukaan ja ihan hyvin on mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on seinälle se juliste jossa näkyy koko likiarvo, laulan sen mukaan ja ihan hyvin on mennyt.
Aika hienoa. Äärettömmän kokoinen juliste äärettömän kokoisella seinällä. laulun lauilamiseenkin koko likiarvolla kuluu aikaa äärettömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hienoa. Äärettömmän kokoinen juliste äärettömän kokoisella seinällä. laulun lauilamiseenkin koko likiarvolla kuluu aikaa äärettömästi.
Siis kvanttipainotekniikalla numerosarjaa voi jatkaa äärettömän monessa rinnakkaismaailmassa joka kutistaa tässä maailmassa näkyvän osan äärellisen mittaiseksi.
kun lauleskelet suihkussa, niin ei ole väliä miten pieleen menee. kissasi ei välitä, vaikka laulat väärin.
Käyttäisin varmuuden vuoksi sitä tarkkuutta, jonka laskin näyttää.