Riittääkö 120cm leveä sänky parisängyksi miehelle ja naiselle?
Kommentit (36)
Meillä on 120cm leveä, koska ollaan vielä niin tuorepari <3
Omko teilla ahdas huone?minusta silloin tuo 140cm voisi olla optimaalinen.ikeasta saa 140cm sangynrungon mutta sen kantavuus vain 150kg.patjatkin painaa
Minä olen kolme pitkää suhdetta nukkunut 120cm sängyssä. Minä olen iso mies (188cm/100kg) mutta rauhallinen nukkuja. Naiset ovat olleen pienempiä, mutta yleensä rohmunneet minua isomman tilan.
Toimii niin kauan kuin tykkää toisesta. Lapset tai koira ei kyllä mahdu enää samaan petiin.
-m50-
Meillä on 120 cm leveä sänky ja antaisin ainakin vasemman jalkani saadakseni leveämmän. Olemme tosin molemmat enemmän tai vähemmän ylipainoisia, minä hikoilen öisin ja kumppani pyörii unissaan. Mutta joka tapauksessa en ottaisi niin kapeaa sänkyä, vaikka maksettaisiin.
Alussa jaettiin 90cm sänky. Sitten 120cm ja nyt 160cm. Se 120cm on ihan ok, mutta jos toinen pyörii niin se kyllä tuntuu.
On liian pieni. Itseasiassa lopetin yhden miehen treffailun, koska sillä oli vaan 120cm leveä sänky :D Ärsytti aina mennä sen luo nukkumaan.
Pari vuotta menty 120 cm sängyllä, nyt jouluksi tarkoitus hankkia isompi. Sänky ei ole seinää vasten, joten on ihan ok, kun raajoja voi roikottaa yli laidan. Minulle ehkä mukavampi, koska tykkään nukkua toista lähellä (joskus myös osaksi päällä), mutta jos on yhtään hinkua saada omaa tilaa nukkuessa, en suosittele.
Nukutaan omissa huoneissa. Paras ratkaisu. Sekstailut vaimon sängyssä ja sitten omaan punkkaan.
Sanoit että teillä on 120cm ollut, joten jos olette siihen hyvin mahtuneet niin miksi ette mahtuisi jatkossakin?
Meillä on nyt yli 2v mitä ollaan yhdessä asuttu niin ollut 120cm sänky ja hyvin sovitaan. Nukumme aina lusikassa ja monesti jos toinen yöllä "katoaa" niin toinen etsii takaisin. En osaa enää oikein edes nukahtaa ilman että mieheni on ihan lähellä. Hotellihuoneiden jättisängyt ovat hankalia ja heräillään etsimään toista kun on pyörinyt liian kauas.
Hassua on se että ex-avokin kanssa 160cm tuntui liian pieneltä. En sietänyt yöllä yhtään kosketusta ja kaipasin omaa tilaa sängyssä. Melkein alusta asti. Kertoo varmaan jotain itse suhteestakin... Ex oli kuitenkin 15cm nykyistä lyhempikin. Normaalipainoisia molemmat, kuten minäkin.
Alkuhuuman ajaksi riittää ja riittää kapeampikin.
Kyllä siihen mahtuu, mutta ei siinä nukkua voi. Meillä meni yhteen muuttaessa miehen 120cm leveä sänky vaihtoon kun mä valvoin pari kuukautta kun en saanut nukuttua. Tunsin ja havahduin aina kun mies liikahti.
Joskus kylässä nukuttiin 120 cm leveällä patjalla. Saihan siinä olla lähellä toista 😚,
mutta liian ahdas olla jatkuvasti. Ainakin, kun oli kotona tottunut 90 cm leveään Hästensiin yhdelle.
Häiriinnyn herkästi, jos mies pyörii paljon. Nytkin tarvitsen pienen raon runkopatjojemme väliin, kun haluan olla heräämättä miehen kääntyilyihin, vaikka hän onkin hoikka.
Saa rauhassa oikoa ja ojennella, ei heti muksi toista :)
Meillä on 160 cm sänky mutta pienempikin menisi. Käytännössä nukutaan 120 sentin tilassa koska sängyssä nukkuu meidän lisäksi 4 kissaa ja välillä koirakin.
Pärjätään myös yhdellä normikokoisella peitolla. Eikä ole edes alkuhuumaa, ollaan asuttu liki pari vuotta yhdessä :)
Me ollaan siis hankkimassa uutta sänkyä ja mietitään ostetaanko uusi 120 cm leveä vai leveämpi. Viimeiset 3 vuotta ollaan nukuttu tuossa 120 cm leveässä. Minä olen 149 cm pitkä ja mies 190 cm, hoikkia ollaan molemmat. Voisihan se sänky toki isompikin olla, vaikka ollaankin periaatteessa mahduttu tuohonkin.
Ap