Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimiston työtarjous itkettää :(

Nimetön
15.08.2017 |

Sain työtarjouksen te-toimistolta sellaiseen työpaikkaan, jossa ole jo aiemmin määräaikaisena työskennellyt. Tässä työpaikassa työnantaja kiusasi minua henkisesti rankasti. Ilmoitti kaikkien edessä minun olevan liian hidas ja välillä vihjaili tyhmäksikin. Tunnollisena ihmisenä sain burn outin ja jouduin jäämään sairaslomalle. Työsuhde ei määräaikaisuuden jälkeen luonnollisestikaan jatkunut. Se oli varmaan helpotus molemmille osapuolille. Olen tehnyt sen jälkeen paljon saadakseni itseluottamuksen takaisin ja nyt kolahti pahasti kun tuo te-toimiston työtarjous tuli! Taasko se alkaa? Toki haluan saada töitä, mutta en tuosta firmasta, missä minut murrettiin henkisesti täysin! En tiedä mitä tehdä, olen itkenyt täällä. Pelkään jos ilmoitan asiasta te-toimistoon saan karenssin tai joudun silmätikuksi ja jos teen hakemuksen tuohon firmaan joudun naurunalaiseksi. Mitä tehdä? Älkää please kirjoittako: työtön mene töihin. Menisin kyllä jos se olisi niin helppoa.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nimimerkkiä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitat hakemuksen, mainitset siinä olleesi jo aiemmin kyseisessä firmassa töissä pätkän. Kyllä ne sieltä etsii jonkun joka sut muistaa, ja katsovat et oot ollu pitkään (?) saikulla ja ei jatkoa, niin ei ne sua uudelleen valitse sinne. Jos sattuisivat valitsemaan ja meno olisi samanlaista, lääkäriin ja kerrot taustan, edellisen burnoutin ym, ja haet uudelleen saikkua. Mitään huonoa kohtelua tai muuta ikävää et jokatapauksessa joudu kestämään, kävi niin tai näin, joten ei kannata stressata.

Omasta kokemuksesta voisin sanoa, ettei hirveästi tarvii mennä "pieleen" kun työnantaja ei uudelleen ota mistään hinnasta, tämä sieltä työnantajan näkökulman puolelta siis kokemus, vaikka olisi ihan kiva työntekijä yleisesti, jos jotain on menny pieleen, mielummin otetaan joku muu.

Kiitos tästä viestistä, tämä lohdutti hieman.

Tämä on ihan kamalaa...jo pelkkä kyseisen työpaikan ajattelu saa voimaan minut huonosti. Jouduin turvautumaan tuon työpaikan takia terapeuttiinkin ja sain diagnoosin keskivaikea masennus ja ahdistenuneisuushäiriö, vaikka olin ollut aiemmin täysin terve! Nyt taas kun elämä on alkanut näyttää keväällä ensimmäisen kerran tuon jälkeen värejään, jouduin tähän tilanteeseen. Tuntuu siltä, että MIKSI?

Ihan ekana tulee mieleen, että siksi, koska olet työtön. Sitten sinulla on todennäköisesti hakuammatti alalle, jolle ollaan hakemassa työntekijää ja todennäköisesti työkokemustakin. Siksi sinä sait työtarjouksen enkä minä, ei se ole mitenkään henkilökohtaiseksi loukkaukseksi tarkoitettu.

Vierailija
22/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työtarjousten kieli ollut jotenkin sellainen että pitää olla työnantajaan yhteydessä, onko pakko tehdä hakemusta? Jos tekisit esim tätä varten sähköpostiosoitteen josta ei selviä oikea koko nimesi, ja laittaisit siitä kyselyä. Tai soitat firmaan kaverin puhelimesta tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vaihtoehtoa:

Et oikeasti hae, mutta ilmoitat hakeneesi paikkaa. Jos jäät kiinni, voit selittää. Sisältää kuitenkin riskin.

Otat yhteyttä tarjouksen lähettäneeseen virkailijaan ja selität tilanteen. Järkevä ihminen kyllä ymmärtää selityksesi.

Laitat vaan jonkinlaisen hakemuksen, jossa voit mainita, että haet työkkärin käskystä. Erittäin epätodennäköistä, että tulet valituksi.

Voimia ja yritä unohtaa koko paskafirma!

Vierailija
24/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitää tehdä, kun saa työtarjouksen? Aivan oikein, ottaa yhteyttä työnantajaan. Jos et halua ottaa yhteyttä, saat 60 vrk karenssin ja asia sillä selvä. Ei lakiin ole kirjoitettu erikseen sinun kohdallesi, että ei ole pakko hakea, jos itkettää.

Siellä firmassa tiedetään, että olet huono työntekijä, kuka sellaisen palkkaa?

Jos työpaikkakiusaaja haukkuu toista hitaaksi ja tyhmäksi, niin onko se aina totta, mitäpä luulet? Suomessa on ihan liikaa kiusaajia, jotka haluavat vain toisen saada palasiksi.

Vierailija
25/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan itket, laitat hakemuksen ja se siinä. Olisi äärimmäisen outoa jos sut palkkaisivat joten ei hätää.

Vierailija
26/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtarjous ja työhönosoitus kaksi eri asiaa!!!

Pitäisi lakata puhumasta te-toimiston "työtarjouksista", se on vain propagandatermi joka tarkoittaa määräystä hakea jotain paikkaa. TE-toimisto tarjoaa työtä korkeintaan niille, jotka ovat hakeneet TE-toimistoon töihin.

Vierailija
27/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ne vanhat lääkärintodistukset? Kaiva ne esiin ja ota yhteys te-toimistoon?

Tai oliko työpaikka muutoin ok? Saisitko jotenkin selville, onko tuo esimies vielä siellä?

Kaikki lääkärintodistukset on tallella. Ja esimies on edelleen sama joka hakee sinne! Porukka vaihtuu koko ajan, kukaan ei tunnu viihtyvän tuossa työtetäbässä. Paineet esimiehen puolelta julmetun kovat. Esimies osoitti minulle ja muille, miten jän määrää ksikesta huutavaan sävyyn ja haukkui ja sätti miten halusi varsinkin minua ja minä herkkänä ihmisenä olin se joka sain sen burn outin ja masennus ja ahdistuneisuus diagnoosin.

Vierailija
28/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan inhimillisesti kerrot sen sille työkkärin virkailijalle ja tuskin se muutenkaan sinua palkkasi voisi kuvitella, jos se mitä kerroit on todellakin totuus, vai muokkasitko sitä ?

Vierailija
29/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme vaihtoehtoa:

Et oikeasti hae, mutta ilmoitat hakeneesi paikkaa. Jos jäät kiinni, voit selittää. Sisältää kuitenkin riskin.

Otat yhteyttä tarjouksen lähettäneeseen virkailijaan ja selität tilanteen. Järkevä ihminen kyllä ymmärtää selityksesi.

Laitat vaan jonkinlaisen hakemuksen, jossa voit mainita, että haet työkkärin käskystä. Erittäin epätodennäköistä, että tulet valituksi.

Saakohan siihen hakemukseen kirjoittaa: haen, koska työvoimatoimistosta pyydettiin. Vai saakohan siitäkin karenssin jos sen mainitsee? Olisi ihan hyvä mainita kyllä.

Vierailija
30/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme vaihtoehtoa:

Virkailijan pomo ei ilahdu siitä, että tehdään laittomuuksia eli jo tehty asiallinen työtarjous ei ole peruttavissa siksi, että työtöntä itkettää.

Vierailija
31/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan inhimillisesti kerrot sen sille työkkärin virkailijalle ja tuskin se muutenkaan sinua palkkasi voisi kuvitella, jos se mitä kerroit on todellakin totuus, vai muokkasitko sitä ?

Miksi muuttaisin totuutta? En todellakaan, ikävä kyllä olen kokenut tämän.

Vierailija
32/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtarjous: täytyy hakea ko paikkaa, muita hakijoita voi olla vaikka 200.

Vierailija
33/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä itke baby Jane

Vierailija
34/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme vaihtoehtoa:

Saakohan siihen hakemukseen kirjoittaa: haen, koska työvoimatoimistosta pyydettiin. Vai saakohan siitäkin karenssin jos sen mainitsee? Olisi ihan hyvä mainita kyllä.

No sehän on totuus ja työnantajankin etu, että saa sen tietoonsa.

Vierailija
35/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana tulee mieleen, että siksi, koska olet työtön. Sitten sinulla on todennäköisesti hakuammatti alalle, jolle ollaan hakemassa työntekijää ja todennäköisesti työkokemustakin. Siksi sinä sait työtarjouksen enkä minä, ei se ole mitenkään henkilökohtaiseksi loukkaukseksi tarkoitettu.[/quote]

Juu, ymmärrän tän, mutta pointti oli se että kun kuitenkin pohjimmiltani olen iloinen ja reipas ihminen, miksi juuri tuon työpaikan varjo seuraa minua? Se joka sai minut sairastumaan. Olen pärjännyt muissa työpaikoissani ja missään minua ei ole aiemmin pistetty pois (itse olen irtisanoutunut ehkä liian helpostikin vaihtaakseni työpaikkaa, enää en sitä tekisi, koska tiedän että tilalle voi saada henkisen suuren painolastin!)

Vierailija
36/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se esimies minut muistaa, tästä määräaikaisuuden päättymisestä ei ole kauan aikaa. Sama esimies hakee....mutta tuntuu niin alentavalta hakea sitä paikkaa, kun mitä luultavimmin vielä nauraa siellä kahvipöydässä tyyliin: idiootti haki meille töihin....

Vierailija
37/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme vaihtoehtoa:

No sehän on totuus ja työnantajankin etu, että saa sen tietoonsa.

Kannattaa miettiä kuinka sanansa asettaa että te-toimisto (tuskin tekee mutta saattavat tehdäkin pistokokeita onko hakija hakenut paikkaa ja millaisella hakemuksella) ei pääse toteamaan että työtön on itse aiheuttanut valituksi tulemattomuutensa.

On hieman eri sävy sanoa "te-toimisto on katsonut minut sopivaksi" kuin että "haen koska te-toimistosta käskettiin".

Työpaikalla ymmärtävät kyllä ensimmäisenkin merkityksen.

Vierailija
38/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se esimies minut muistaa, tästä määräaikaisuuden päättymisestä ei ole kauan aikaa. Sama esimies hakee....mutta tuntuu niin alentavalta hakea sitä paikkaa, kun mitä luultavimmin vielä nauraa siellä kahvipöydässä tyyliin: idiootti haki meille töihin....

Inhottavaa ja surullista että sinulle on käynyt noin. Mutta se idiootti istuskelee siellä työpaikan kahvipöydässä, se et ole sinä.

Koita olla ajattelematta liikaa koko asiaa, hae paikkaa ja luota että sinuun ei oteta sieltä edes yhteyttä.

JOS niin käy niin sitten joko otat ennen haastattelua yhteyttä te-toimistoon tai menet haastatteluun ja olet ylpeä itsestäsi, välittämättä pikkusieluisen  kiusaajan tyhmyydestä.

Vierailija
39/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kiusaa itseäsi kuvittelemalla mitä hän miettii.

Jos joudut työhaastatteluun -mihin en usko- niin kuvittele mielessäsä tyyppi vaikka vessanpöntölle kakkaa äheltämään, taatusti pienentää pelkoasi ja alemmuudentunnettasi.

Vierailija
40/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhottavaa ja surullista että sinulle on käynyt noin. Mutta se idiootti istuskelee siellä työpaikan kahvipöydässä, se et ole sinä.

Koita olla ajattelematta liikaa koko asiaa, hae paikkaa ja luota että sinuun ei oteta sieltä edes yhteyttä.

JOS niin käy niin sitten joko otat ennen haastattelua yhteyttä te-toimistoon tai menet haastatteluun ja olet ylpeä itsestäsi, välittämättä pikkusieluisen  kiusaajan tyhmyydestä.

Kiitos tästä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi