Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pystyn vähentämään energiajuoman juontia?

Iljettävä ihmispaska ov.
15.08.2017 |

Sitä kun on lähes aina minulla kotona ainakin pari tölkkiä siksi, että juon sitä aamuisin, jolloin on takana huonosti nukuttu yö ja/tai liian lyhyet yöunet. Sitten koko ajan houkuttaisi juoda sitä myös iltapäivisin/iltaisin eikä onnistu, että joisin sitä vaikka vain puoli tölkkiä, koska kun tölkki on avattu, niin sitä on juotava kunnes se on loppu, varsinkin kun pelkään että se väljähtyy niin, että se ei tehoa, kun juon sen vaikka aamulla loppuun. Sitä paitsi jos avattu tölkki on jääkapissa, niin yöllä puoliksi unissa vaikka vessareissulla saatan mennä juomaan sen tölkillisen loppuun, jolloin loppuyön unet menevät pilalle.

Haluaisin siis lopettaa energiajuoman juonnin, mutta miten onnistun juomaan vain sen yhden tölkin niinä aamuina, kun oikeasti tarvitsen kofeiinia? Jätänkö sen kokonaan ostamatta, kestän sivuvaikutukset ja sitten sen, että kun en muita kofeiinijuomia juo, niin olen sitten väsynyt vai ostanko pienempiä tölkkejä? Toisaalta siihenkään ei olisi varaa, koska joku 250ml tölkki maksaa selvästi enemmän kuin se 500ml Mega Force Sugarfree, joka on halvin tietämäni energiajuoma maksaessaan 89 senttiä, eli 10 senttiä vähemmän kuin vastaava sokeriversio.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettamalla.

Vierailija
2/6 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättämällä ne kauppaan. On olemassa myös, tai ainakin ennen oli, kofeiini tabletteja. Ehkä niitä ei tulisi naposteltua pitkin päivää, mutta voisi napata aamulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen että jätät jatkossa ne kauppaan. Ovat niin kamalan makuisia sokerilitkuja että pidän niitä käyttäviä yksinkertaisina.

Vierailija
4/6 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo kahvia uuno,kahvikupillisessa on enempi  koffaa kuin noissa.

Vierailija
5/6 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tahtoo olla sama ongelma. 1-2 viikkoa pystyy olla ilman ja sitten taas tapahtuu retkahdus. Päivässä menee helposti 2x0,5l tölkkiä.

Itsellä toimii että rupean alkuun juomaan Pepsi Maxia energiajuomien tilalta. Kofeiinia tulee koneesee, mutta äkillistä lopettamista ei tapahdu, eikä tule sitä ryökäleen päänsärkyä nopeasta lopettamisesta.

Maxi on lisäksi edullisempaa etenkin suurissa pulloissa kun energiajuoma. Sitä on myöskin helpompi vähentää pikkuhiljaa esim. ostamalla pieniä 0,33l pulloja, jotka on kalliita, mutta helppo täyttää 2l pullosta. 

Tämän jälkeen sitten vierottamaan itseään tuosta Maxista ja pian ollaankin jo ilman kofeiiniä. Uudelleen retkahtamiseen ei itsellä ainakaan ole keinoja, mutta huomaan että aina siihen juomiseen löytää tekosyyn kuten monella alkoholin kanssa.

Vierailija
6/6 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Jospa sä tarttet sitä. Mä olen opettaja ja kofeiinia kuluu. Kahvi ei sovi ja pillerit ei tunnu missään. No Megistä sitte. Mites muuten vois jaksaa töitä 3.00-22.00?