Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naisille on tärkeää missä järjestyksessä vaatteet ripustaa narulle kuivumaan??

Vierailija
15.08.2017 |

Mies kun ajattelee käytännön tavalla eli sillä ei ole mitään merkitystä.pääasia että kuivuu!

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 50- vuotias nainen, onnellisesti naimisissa. Olen ihan pöyristynyt kanssasisarien nipottamisesta. Kyllä kai mies on tärkeämpi kuin pyykit?!? Olen tosi mielissäni kun mieheni pesee pyykkiä oma-aloitteisesti. Ei tulisi mieleenkään moittia tai esittää mitään vaatimuksia.

Vau! Ihanko itsekö pesi pyykin?

Ensi viikolla sitten varmaan purkkihernarin teko jo luonnistuu ja ehkä ensimmäisen kerran elämässäsi saat istua valmiiksi katettuun illallispöytään! On se teidän Pertti sellainen kodinhengetär. :D

Hyi miten ilkeä kommentti. Mies on kyllä sattumoisin myös innokas ja taitava kokki, tekee meillä ruokaa yhtä usein kuin minäkin. Ja juu, painaa 110 kiloa, harteikas, harrastaa metsästystä. Tienaakin ihan mukavasti. Yritän pitää hyvää huolta hänestä niinkuin hänkin minusta ja lapsista.

T se sama 50-vuotias.

Vierailija
42/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa yleistämistä taas. Ei mulle kyllä ole ripustamisjärjestyksellä mitään väliä, kunhan pyykkiteline pysyy pystyssä. Olen sitten varmaankin mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi periaatetta joista pidän kiinni: käsin tiskatessa edetään puhtaammista likaisiin (ensin lasit, viimeiseksi likaiset pannut ja kattilat). Pyykkiä ripustettaessa ravistellaan märistä pyykeistä rypyt pois. Tämäkin on pitänyt miehelle perustella, vaikka itsestä tuntuu itsestään selvältä että laseja ei pestä likaisessa rasvavedessä eikä vaatteita kuivateta myttyisiksi. Miksi miehillä (!) ei ole käytännön järkeä?

Miehillä. Hohhoijjaa.

Miksi naiset perustavat alle 10% kasvuyrityksistä?

Juuri siksi , että mikromanageeramisenne täysin merkityksettömien puuhastelujenne kanssa on elämänne sisältö. Jos t-paita on kuivausnarulla hieman rutussa, kuvittelette että siitä vielä sadan vuoden päästä kirjoitellaan ja muistellaan?

Vierailija
44/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöitä on likaa tehtäväksi ja koska ne ovat välttämätön paha, niin siksi ne on tehtävä nopeimmalla tavalla! Tahdon säästää näin itselleni  omaa aikaa!  Tekemällä väärin, verotat naisen oma aikaa! 

Pyykkejä narulle ripustaessa ei tuhraannu ylimääräistä aikaa, vaikka ne ripustaisikin tiettyyn järjestykseen.  Jos ei ripusta, joutuu lajittelemaan ne kaappiin laiton yhteydessä ja se vie aikaa, kun jotuu tarkistamaan jokaisen vaatteen erikseen, että kenelle kuuluu. Lajittelen ripustaessa haltijan mukaan. Sukat pareittaan ja alkkarit kullekin omaan riviin. T-paidat vierekkäin per henkilö jne. Oion hyvin, ettei tarvitse kuivana korjailla.

Puhamattakaan oikeiden pyykkien lajittelemista pesukoneeseen, ettei tule pilale menneitä vaatteita, värit harmaantuvat yms. Ostan lakanoita ja pyyheitä sen mukaan eri värisävyissä, että koneet on helppo pestä täysinä. Sukat ovat kussakin kokoluokassa erilaisia. Monta samanlaista paria.

Vierailija
45/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi periaatetta joista pidän kiinni: käsin tiskatessa edetään puhtaammista likaisiin (ensin lasit, viimeiseksi likaiset pannut ja kattilat). Pyykkiä ripustettaessa ravistellaan märistä pyykeistä rypyt pois. Tämäkin on pitänyt miehelle perustella, vaikka itsestä tuntuu itsestään selvältä että laseja ei pestä likaisessa rasvavedessä eikä vaatteita kuivateta myttyisiksi. Miksi miehillä (!) ei ole käytännön järkeä?

Miehillä. Hohhoijjaa.

Juuri siksi , että mikromanageeramisenne täysin merkityksettömien puuhastelujenne kanssa on elämänne sisältö. Jos t-paita on kuivausnarulla hieman rutussa, kuvittelette että siitä vielä sadan vuoden päästä kirjoitellaan ja muistellaan?

Missä välissä naiset perustaisivat yrityksiä? Naisten aika menee siihen, kun silitetään miesten ruttaamia pyykkejä tiskaamisen ja lastenhoidon ohessa.

Vierailija
46/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivausrumpu on hieno keksintö. Valitettavasti miehen kalsareita ei saa kuivata rummussa, koska "niistä tulee liian pehmeitä". Anna mun kaikki kestää... :-)

Vierailija
47/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, yhtä hyvin voisi kysyä että miksi miehet ripustaa vaatteet kuivumaan rutussa?

(siis jos mun mies tekee noin niin pitääkö mun tosiaan olettaa että kaikki miehet tekee samalla tavalla?)

Kyllä, myös minun mieheni ripustaa vaatteet rutussa, eikä ns. lyö niitä ensin auki.

Lakanoiden vetämisen ja viikkaamisen joku on onneksi opettanut miehelle. (äiti tai ex-vaimo, mutta on mennyt jakeluun jopa paremmin kuin minulle, joka yksin kotona ollessani taittelen lakanat kaappiin niin kuin sattuu menemään)

Vierailija
48/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä. Hohhoijjaa.

Miehet voivat perustaa yrityksiä, koska naisten tekemä työ mahdollistaa sen. Aika moni nainen elättää miehensä ja lapset niiden alkuvuosien ajan, kun mies vähän kokeilee yrittämistä. Missä vaiheessa tulisi sen naisen yrityksen vuoro?

Vierailija
49/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat näitä sarjaan OCD kuuluvia pakko-oireita.

Järjellä kun ajattelee niin ei sillä mitään väliä olekaan, mutta liian kauan jos olet kotona kykkinyt ja elämäsi siten henkisesti kavennut niin tällaiset asiat saattavat alkaa tuntumaan liian tärkeiltä.

N40

Vierailija
50/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ripustanut pyykit narulle yhden kerran. Kun näin pyykit, niin luulin, että mies oli protestoinut pyykkien laittamista vastaan, sillä pyykit olivat narulla mytyssä eikä niitä oltu yhtään oiottu. Kun kysyin mieheltä täsä, niin hän oikeasti luuli, että oli hoitanut ripustuksen kunnolla ja ihmetteli, että miten ne olisi pitänyt laittaa. Mieluummin hoidan pyykit kokonaan itse kuin tyydyn miehen työnjälkeen. Ehkäpä se oli miehen tarkoitus alunperinkin.

Vierailija
51/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vain sillä on väliä. Kerronpa, miksi:

pyykit kuivuvat nopeammin ja tärkeissä vaatteissa on vähemmän taitoksia.

Siis pyykkitelineen laitanaruille eli paksuille pyöreille putkille ne vaatteet, joissa ei saa olla taitoksia, meidän taloutemme tapauksessa minun helposti venyvät paitani ja miehen siistit housut. Urheilupaidat ja pikkupöksyt joka toiselle narulle kun taas paksut, hitaasti kuivuvat näiden väliin jääville naruille. Ei siis paksuja, hitaasti kuivuvia vaatteita samaan paikaan, vaan jaotellen ne ympäri telinettä, ilmavasti.

Isot pyyhkeet ja pikkupyyhkeet niin ikään joka toiselle narulle.

Ja sukat tietysti pareittain kuivumaan. Miksi suotta jättää isompi duuni myöhemmäksi, kun tuossa kuivumaan ripustaessa se menee melko lailla samalla vaivalla.

Vierailija
52/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siis mies oletan. Muutaman kerran kun laitat koneellisen vaatteita kuivaustelineeseen, niin huomaat, et jonkunnäkösellä järjestyksellä on väliä.

Vierailija
53/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan kaikki naiset tekee just niin kuin ap sanoo. Itsehän olen ilmeisesti mies, kun pyykit ovat vähän sinne päin, pääasia että kuivuvat. Lakanakaappi on aika jännän näköinen, koska ensinnäkin viikkaan yksin ja toiseksi: ei kiinnosta, miten lakana on kaapissa, kunhan on. On se luojan onni että kukaan kodinhengetär (sukupuoleen katsomatta) ei pääse näkemään. 

Vierailija
54/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestyksellä ei ole väliä, pääasia etteivät ole rypyssä tjsp. Itse ripustan joka toiselle riville isompia vaatteita (=paidat, housut yms) ja joka toiselle pieniä (=alusvaatteet, sukat yms) koska kuivuvat silloin nopeammin kun ilma kiertää paremmin.

Lakanat saa viikata miten vaan, kunhan mahtuvat niille varattuun tilaan.

Vierailija
55/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni teline, järjestys vaikuttaa siihen paljonko tavaraa mahtuu kuivumaan yhtaikaa. Paksut housut keskellä telinettä = ei kuivu. Sukat pareittain ja alushousut vierekkäin = helppo napata nippuun kaappiin. Hyvin telineeseen ravistettu ja asetettu = ei tarvetta silittää.

Mies tyhjentää koneen = kaikki on rypyssä, niitä ei saa viikattua kun eivät ole suorassa, sukat hukassa ja paras oli kun kaikki pyykki nakattiin vielä kosteana hyllyyn. Olen aika varma että toimii miten toimii jotta hänen ei tarvitse pyykätä.

Vierailija
56/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä. Hohhoijjaa.

Missä välissä naiset perustaisivat yrityksiä? Naisten aika menee siihen, kun silitetään miesten ruttaamia pyykkejä tiskaamisen ja lastenhoidon ohessa.

Silloin ne on omia valintoja, eikä niillä pidä uhriutua, kuten sinäkin teet.

Mutta jos universumin tärkein asia on sinulle pyykkien ripustaminen, niin sitten se on.

Ei kenenkään muun.

Vierailija
57/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet vaan ei ymmärrä.

Vierailija
58/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama miten mies tai muut pesee pyykit tai ripustaa ne kuivumaan tms. kunhan lopputulos on se mikä pitääkin ja mikä on yhdessä sovittu: kohtuullisen rypyttömät vaatteet pinoissa perheenjäsenten mukaisesti (jokainen vie itse kaappiin), sukat paritettuina, lakanat ja pyyhkeet kaapissa niille varatussa tilassa.

Itse olen havainnut, että koko prosessista pääsee helpoimmalla, jos ravistelee märät pyykit hyvin ennen narulle laittamista, ripustaa ne oiottuna (ja paidat suoraan henkarille) ja laittaa pyykit kuivumaan tietyssä järjestyksessä, esim. kaikki tyttären paidat lähekkäin, sukat valmiiksi vierekkäin. Ja kuivumista nopeuttaa, jos ilma kiertää pyykkien välissä.

Ihan sama pyykinpesussa kuin muissakin töissä: toiset tavat on vaan tehokkaampia kuin toiset. Mutta jos tykkää mytyssä hitaasti kuivattujen pyykkien silittämisestä, niin siitä vaan.

Vierailija
59/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä. Hohhoijjaa.

Miehet voivat perustaa yrityksiä, koska naisten tekemä työ mahdollistaa sen. Aika moni nainen elättää miehensä ja lapset niiden alkuvuosien ajan, kun mies vähän kokeilee yrittämistä. Missä vaiheessa tulisi sen naisen yrityksen vuoro?

Oliko siis pakkolaki, että naisen pitää lisääntyä? Ja opiskelu, oman rahan tienaaminen ja jopa yrittäminen on naisilta kiellettyä?

Vierailija
60/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en moisesta naputtaisi. Se mikä noin yleisesti sitten ärsyttää on se että kun sukkien pareja ei löydy :D en siis tarkoita sitä että kun mies on ripustanut ns. miten sattuu niin alkaisin huutamaan asiasta ja nalkuttamaan viimeistä päivän "kun minä en löydä nyt sitte sukilleni paria niih"

Ei ole elämää vakampaa ei sellaista kukaan jaksa kuunnella ja sellainen ihminen joka viitsii nalkuttaa moisesta niin hän omaa samaan aikaan jotain ongelmia päässään.

En jaksa itsekään niitä mitenkään tiettyyn järjestykseen ripustaa mutta jos sattuu parilliset samaan aikaan koneesta käteen niin laitan ne kyllä vierekkäin. Muuten ne menevät miten sattuu. Niin kuin AP sanoi, pääasia että kuivuu.

Meillä mies on noin yleisesti tarkempi järjestysasioissa kuin minä :D ei saman katon alla vielä asuta mutta varmasti saan siitä sanomista, sitä odotellessa kun oma vähän hajamielisyyteni alkaa ärsyttämään 😂 noh kaikissa meissä on vikoja.