Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naisille on tärkeää missä järjestyksessä vaatteet ripustaa narulle kuivumaan??

Vierailija
15.08.2017 |

Mies kun ajattelee käytännön tavalla eli sillä ei ole mitään merkitystä.pääasia että kuivuu!

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti opetti, että alusvaatteet laitetaan muiden pyykkien taakse ikään kuin piiloon, etteivät vieraat ja naapurit ensimmäiseksi näe perheen pikkuhousuja. Tätä neuvoa noudatan, ja laitan sukat ja alusvaatteet taloyhtiön kuivaushuoneen nurkkaan, isommat pyykit edessä oleville naruille. Exä "paritteli" sukat ripustaessaan ne kuivamaan, minä taas laitan alushousut ja sukat sekaisin (sinne nurkkanarulle kuitenkin) ja laitan ne järjestykseen vasta kaappiin pistäessäni.

Vierailija
22/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50- vuotias nainen, onnellisesti naimisissa. Olen ihan pöyristynyt kanssasisarien nipottamisesta. Kyllä kai mies on tärkeämpi kuin pyykit?!? Olen tosi mielissäni kun mieheni pesee pyykkiä oma-aloitteisesti. Ei tulisi mieleenkään moittia tai esittää mitään vaatimuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin että mies ajattelee työtehtävää tässä tilanteessa yhtenä erillisenä pikkutyönä ("pyykin ripustaminen") ja nainen monivaiheisena työnä ("pyykin huolto likaisesta puhtaaksi kaappiin") ja järjestys helpottaa seuraavaa työvaihetta mittavasti.

Vierailija
24/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt niin tarkkaa?

Aina kun vaihdan renkaita autoomme, niin mies valittaa että pitäisi jotain rengaiden pyörimissuuntia katsoa ja laittaa kaikki oikeinpäin, miksi pitäisi? Ne menee yhtä hyvin paikalleen vaikka jättää ne huomioimatta ja auto kulkee ihan samalla tavalla eteenpäin ja taaksepäin, oli ne merkit mitenpäin tahansa. Ihme nipottamista.

Vierailija
25/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässäkin ole taas kerran kyse joidenkin yksilöiden omista tavoista eikä naisten yleisesti harrastamasta asiasta. Muuten ei ole väliä, kunhan eivät ole rypyssä narulla tai viistä maata.

Vierailija
26/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50- vuotias nainen, onnellisesti naimisissa. Olen ihan pöyristynyt kanssasisarien nipottamisesta. Kyllä kai mies on tärkeämpi kuin pyykit?!? Olen tosi mielissäni kun mieheni pesee pyykkiä oma-aloitteisesti. Ei tulisi mieleenkään moittia tai esittää mitään vaatimuksia.

Vau! Ihanko itsekö pesi pyykin?

Ensi viikolla sitten varmaan purkkihernarin teko jo luonnistuu ja ehkä ensimmäisen kerran elämässäsi saat istua valmiiksi katettuun illallispöytään! On se teidän Pertti sellainen kodinhengetär. :D

Vierailija
27/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti opetti, että alusvaatteet laitetaan muiden pyykkien taakse ikään kuin piiloon, etteivät vieraat ja naapurit ensimmäiseksi näe perheen pikkuhousuja. Tätä neuvoa noudatan, ja laitan sukat ja alusvaatteet taloyhtiön kuivaushuoneen nurkkaan, isommat pyykit edessä oleville naruille. Exä "paritteli" sukat ripustaessaan ne kuivamaan, minä taas laitan alushousut ja sukat sekaisin (sinne nurkkanarulle kuitenkin) ja laitan ne järjestykseen vasta kaappiin pistäessäni.

Silloin kun käytin edellisen kämppäni taloyhtiön kuivatushuonetta joutui alushousut aina piilottamaan juonikkaasti keskelle mielellään lakanoiden tai muiden isojen juttujen väliin, koska muuten joku pervopetteri kävi niitä sieltä pöllimässä. Kyseinen pervoilija ei onneksi tykännyt hienoista ja puhtaista pikkareista, mutta vei kyllä mennessään aika monet kulahtaneet, reikäiset ja muutenkin huonokuntoiset menkkapöksyt. o_0

Vierailija
28/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, yhtä hyvin voisi kysyä että miksi miehet ripustaa vaatteet kuivumaan rutussa?

(siis jos mun mies tekee noin niin pitääkö mun tosiaan olettaa että kaikki miehet tekee samalla tavalla?)

No ainakin minun mieheni laittaa ne ihan miten sattuu narulle. Sille ei mene mitenkään jakeluun, että joka ikinen vaate ravistellaan ennen ripustamista. Olen sanonut, että ravista kertalaakista niin että paukaus kuuluu, mutta ei... aina ovat rutussa. Ällöttää laittaa esim. alushousuja tai sukkia, jotka ovat semmoisessa kippurassa, että ihoa hankaa. Saati laittaa lapselle ryppyisiä vaatteita päiväkotiin. Tai mennä ryppyisiin lakanoihin nukkumaan.

Olemmekin päätyneet siihen, että jos mies joskus harvoin hoitaa pyykin laittamisen koneeseen, minä ripustamisen ja viikkaamisen kaappiin. Tavallisesti minä hoidan koko rumban. Mies myös pesee erikseen omat työvaatteensa ja urheiluvaatteensa. Minulle on ihan se sama, miltä hän näyttää siellä rasvamontussa.

Minä ripustan vaatteet aina henkilöittäin. Siitä ne on sitten helppo viikata ja viedä kyseisen ihmisen kaappiin, se lyhentää aikaa. Samoin sukat laitetaan kuivumaan oikein päin ja pareittain.

Vierailija
29/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun käytin edellisen kämppäni taloyhtiön kuivatushuonetta joutui alushousut aina piilottamaan juonikkaasti keskelle mielellään lakanoiden tai muiden isojen juttujen väliin, koska muuten joku pervopetteri kävi niitä sieltä pöllimässä. Kyseinen pervoilija ei onneksi tykännyt hienoista ja puhtaista pikkareista, mutta vei kyllä mennessään aika monet kulahtaneet, reikäiset ja muutenkin huonokuntoiset menkkapöksyt. o_0

Siellä se pervopetteri hypistelee pöksyjäsi ja laittaa ne sitten takaisin lasivitriiniin. :D Minulta on hävinnyt koko pitkän pyykkitupahistoriani aikana narulta yksi ainoa vaatekappale: pitkät kalsarit.

Vierailija
30/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut kysyä naiseltasi miksi tämä järjestys on hänestä tärkeä ja sitten oikeasti kuuntelisit hänen vastaustaan? Vois olla suurempi mahdollisuus että ymmärtäisit, sen sijaan että käyt vain vauva-palstalta esittämässä oman näkökulmasi että saat vauhtia vastaaninttämiseen (mitä tuossa nuo pari ensimmäistä palstalassukkaa onkin jo tarjoillut, vaikka eivät oikeasti tiedä mitään tilanteestanne).

Vierailija
31/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan pyykit telineeseen siten että paino jakautuu tasaisesti, muulla ei ole väliä.

Vierailija
32/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat kannattaa viikata tietyllä tavalla varsinkin, jos käyttää mankelia. Silloin taitteet ovat niin päin, että kangas kun litistyy mankelissa, niin lakana "leviää" ulospäin ilman pahoja ryttyjä. Mahtuvat myös hyvin kaappin pinoon. Jos lakanoita silittää silitysraudalla, niin pätee tuo taitteluhomma siihenkin. Ja miksi niitä yleensä kannattaa jotenkin silittää ja suoristaa? No siksi, että pöly vähenee ja siksi, että kun kuitu suoristuu, se säilyy pitempään ehjänä :)

Vierailija
33/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen sillä tavalla laiska paska, etten yhtään tykkää pyykkien silittämisestä. Ja kas, jos vaivautuu ravistamaan pyykit ja ripustamaan ne narulle suoraan, silittämisen tarve vähenee merkittävästi. Käytän mieluummin sen 5 sekuntia enemmän aikaa yhden puseron ripustamiseen suoraksi kuivumaan, kuin 5 minuuttia sen silittämiseen kuivana.

Vierailija
34/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo koske pelkästään pyykin ripustamista. Kaikkein pahin tuntuu olevan lakanoiden viikkaaminen. Siihen on ilmeisesti olemassa naisella se yksi ainoa tapa ja muut ovat väärin.

Olisko vaikka siksi, että ne lakanat olisi samanlaisia kuin muutkin siellä kaapissa. Itse en ainakaan halua kymmentä erilaista lakanakasaa kaappiin..

Vierailija
35/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on taas kerran täynnä miesten mitätöintiä ja vähättelyä. Heli Vaaranenhan mainitsi  haastatteluissaan erikseen vauva-palstan naiset. Ja homma jatkuu edelleenkin.

Vierailija
36/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi periaatetta joista pidän kiinni: käsin tiskatessa edetään puhtaammista likaisiin (ensin lasit, viimeiseksi likaiset pannut ja kattilat). Pyykkiä ripustettaessa ravistellaan märistä pyykeistä rypyt pois. Tämäkin on pitänyt miehelle perustella, vaikka itsestä tuntuu itsestään selvältä että laseja ei pestä likaisessa rasvavedessä eikä vaatteita kuivateta myttyisiksi. Miksi miehillä (!) ei ole käytännön järkeä?

Vierailija
37/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen sillä tavalla laiska paska, etten yhtään tykkää pyykkien silittämisestä. Ja kas, jos vaivautuu ravistamaan pyykit ja ripustamaan ne narulle suoraan, silittämisen tarve vähenee merkittävästi. Käytän mieluummin sen 5 sekuntia enemmän aikaa yhden puseron ripustamiseen suoraksi kuivumaan, kuin 5 minuuttia sen silittämiseen kuivana.

Sama täällä. Lisäksi haluat pyykit suoraa telineeltä pinoihin eli ensin vaikka tytön paidat, sitten pöksyt ja sukat => pino tytön puhdasvaatekoppaan. Sitten pojan vastaavat, sitten omat. Sen jälkeen suoraa komeroon vietävät eli samantien siististi taiteltavat tytön vaatteet, sitten pojan jne. Kun ripustusvaiheessa tekee työn systemaattisesti, ei vaatteiden kuivuttua tarvitse paljoa miettiä. Mies laittelee pyykkitelineelle epämääräisiä myttyjä, jostain t-paidan hihasta voi löytyä sukka jne. ja sitten se marmattaa, miksi sukilla ei ole pareja tai miksi hänen paitansa on rytyssä, huono pesukone.

Vierailija
38/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju on taas kerran täynnä miesten mitätöintiä ja vähättelyä. Heli Vaaranenhan mainitsi  haastatteluissaan erikseen vauva-palstan naiset. Ja homma jatkuu edelleenkin.

Mitä ihmeen miesten mitätöintiä se on, että vastaa aloittajan esittämään kysymykseen ja antaa loogiset perustelut sille, miksi tykkää ripustaa pyykit kuivumaan kuten sen tekee? Minusta tässä on ketju täynnä niitä hyviä perusteluita, ei mitään miesten mitätöintiä. Harva vastaaja on oman puolisonsa ripustustavoista sanonut yhtään mitään.

Vierailija
39/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ajattelin, etten tosiaankaan neuvo miestäni, miten tai missä järjestyksessä pyykit pitää ripustaa. Todellisuudessa taidan kuitenkin neuvoa joskus. Esimerkiksi jos mies jättää paidat kurttuun ja tunkee niitä telineille aivan vierekkäin, olen pyytänyt ripustamaan "oikein". Nyt meillä on kuivausrumpu ja mies neuvoo minua, miten ei saa urheiluvaatteita, rintsikoita yms. laittaa sinne. Itse työntäisin lähes kaiken kuivausrumpuun. 

Vierailija
40/63 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestyksellä ei ole väliä, koska jätän sukille viereen tilan parille. Vaatteet pitää myös oikoa/ravistella, jotta kuivuvat sileiksi.