Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on varmasti maailman kummallisin syy miksei voida mennä seurakunnan kerhoon

Vierailija
15.08.2017 |

Eli olis kiva käydä kahden pienimmän kanssa seuriksen perhekerhossa kun isommat koulussa mutta ei voida. Pienin (2-vee) rupeaa ihan hirveästi itkemään, kun siellä on se kohta, kun istutaan penkille laulamaan vähän mollisävytteisesti jotain yhteislauluja. On saanut jonkun trauman hautajaisista joita meillä ollut paljon viime aikoina. Muut äidit sitten katsoo meitä ihan kummissaan kun ei osallistuta näihin yhteislauluihin. Lapsi vaan rupeaa itkemään hirveän surullisesti kun tämä laulanta alkaa..
Ihan hassua. Ollaanko ainoita?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 5-vuotias ei enää itke kun kuuntelee suomenkielisiä lastenlauluja. Ikävuodet 2-4 hän itki, laulut olivat kuulemma niin surullisia. Joululaulutkin, jopa ne iloiset. Niinpä kuuntelimme pelkkää aikuisten musiikkia, radiosta Kissiä, Looppia ja Nrj:ä. Osaa englanniksi laulaa läjän pop-biisejä. Muut lapset on kuunnelleet Muumeja ja ihan mitä vaan.

Vierailija
42/44 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs ne kaikki muut lapset jaksavat sen ylimitoitetun hartauden?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko paikkakkunnan jossa kyseinen kerho toimii?

Voin itse ottaa yhteyttä lapsityönohjaajaan/perhetyön pastoriin jos itse et saa suutasi siellä auki tai sinua ei oteta vakavasti.

Noin pitkä hartaus ei kuulu toimintasuunnitelmaan eikä sitä varhaiskasvattajat ole hyväksyneet, ei myöskään surullisia mollilauluja.

Minuakin epäilyttää asian todenmukaisuus mutta mikäli se on totta täytyy siihen ehdottomasti puuttua.

Olen ev.lut.kirkossa työntekijänä ja paljon tekemisissä yli paikkakuntarajojen joten asia hoituisi helpostikin.

Ihanaa kiivautta. Älä nyt ota niin vakavasti. Kiitos, sain täältä mukavasti tukea, että on muitakin tuollaisia herkkiksiä. Hän on muutoinkin herkempi ja reagoi tunnetiloihin, on tehnyt niin vastasyntyneestä asti.

Ja tuo rauhoittumishetki koostuu tästä penkeillä istumisesta ja laulamisesta ja siihen päälle vielä toisesta rauhallisesta yhteishetkestä jossa laulellaan rauhallisia, hempeitä lauluja. Jotkut näytti kestävän, toiset ei.. Ja meidän tappi itki.. Hassua sinänsä.

Vierailija
44/44 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittumishetki on kyllä eri asia kuin hartaus.

Siinäkin noin pienillä ja yleensäkin lapsilla tunti on todella pitkä aika ja hivenen epäuskottava.

En kiivastunut, miksi koit sen niin?

Oudoksun kyllä että et voi mennä kerhoon ja siellä suhtaudutaan omituisesti jne mutta ey kuitenkaan halua tehdä asialle mitään.

Etkä muuten vastannut siihen kommenttiin jossa otettiin puheeksi että ei ehkä ole hyvä viedä tuonikäisiä hautajaiskirkkoon jos lapsen turvallisuudentunne järkkyy. Useisiin vieläpä.

Suo anteeksi mutta taidat hiukan muunnella totuutta koko kerhoasiassa.

Mikäli et, en ymmärrä miksi et kerro missä tällaista tapahtuu, selkeästi siellä eivät ohjaajat ole tehtäviensä tasalla ja tilanteeseen pitää puuttua.