*****TOUKOKUISET Ma-Ke******
Huomenta kaikille ketkä on jo saaneet silmänsä auki. Minä heräsin puoli seittämän. Nyt pitäisi ruveta siivoamaan, mutta ei oikein nappaisi. Pakko kait se on. On niin paskasta joka paikassa. Ulkona sataa vaihteeksi lunta. Sais tulla jo kevät. Masuun ei uutta. En tiedä pitäisikö olla huolissaan, mutta tuntuu että vauva ei ole liikkunut pariin päivään nyt niin paljon kuin normaalisti. Ei ole illallakaan myllännyt niin paljon kuin normaalisti. Pitäisikö soittaa neuvolaan vai kuulostelenko vain tässä kotosalla.???? Eilen koski jalkoihin ihna älyttömästi. en tiedä mikä lie ollu?? Ilta meni suoraan sanoen maatessa sängyssä koivet katossa, kun ei jaksanut edes kävellä. Viikon päästä on neuvola. Saa nähdä onko tämä painon nousu loppunut. Painoa on tullut jo reipas kymppi lisää... huh huh.. Sf mitta oli viikko sitten 28cm eli silloin oltiin viikoilla 29+6. Huomenna alkaa jo viikko 31+0, jos nyt en ihan kamalasti sekoile. Milloin meinasitte alkaa pakkailemaan sairaala kassia???? en ole itse miettinyt vielä edes koko hommaa.
Heidi 30+6
Kommentit (22)
Täälläkin ollaan ajoissa aamupuuroa odotellessa:)
Liinanen, mun kaverilla oli masu laskeutunut rv 30+ ja vauva oli jo kiinnittynyt (tosi alas) rv 32. Neuvolassa olivat varoitelleet, että voipi syntyä ennen la:ta, mutta 5päivää meni kuitenkin yli! Eli, kyllä se vauva voi siellä alhaallakin kauan viihtyä.
Musta tuntuu kanssa, että vatsa on ainakin vähän laskeutunut. Ei oo mitään hengenahditusta, vaikka esikosta kärsin hengittää näillä viikoilla. Muutenkin masu on paljon paljon alempana ku eka raskaudessa (mut tietty tää masun erilainen muotokin voi hämätä!). Viimeksi mun vauva ei laskeutunut eikä kiinnittynyt ollenkaan...
Täytyy lähteä aamupuurolle. Hirveä nälkä!!!
pricilla 30+6
Hekusti; jos huolestuttaa tosi pahasti niin soita. rv 30 jälkeenhän pitäis laskee niitä liikkeitä. sillon kun tunnet niin laske tuleeko 10 tunnissa. ja tähän ei vaikuta onko liikkeet kovia vai hentoja vaan määrä lasketaan. huomasin muutama viikko sitten että kun vauva on perätilassa en tunne niitä liikkeitä yhtä hyvin. onko sulla aavistus miten päin vauva hengailee masussa.
liinanen; kyllä vauva voi laskeutua aika kauan ennen kuin syntyy. mut sullahan varmaan ihan kivasti viikkoja jo et jos vaikka vauva syntyis muutaman viikon päästä niin tuskin sitä yritettäis estää.
omaa ( . ): täällä ollaan otettu jonkinlainen kasvuspurtti, kummallista kyllä koska masu on nyt jo niin iso et vois luulla et poksahtaa ihan millon vaan. napakorun jouduin ottaa pois viime viikolla ja takki ja housut alkaa jäädä pieniks. mistäköhän löytyis tarpeeks isot housut???
Torstaina neuvola ja hirvittää jo kui paljon on tullu painoa lisää. hirvee nälkä mulla koko ajan ja mahtuu myös ihan hyvin kun vauva vieläkin poikittain. kiva sit kun kääntyy niin tulee se närästys takasin joka on onneks ollu tosi lievää kun vauva poikittain.
nyt pitää lähtee kun nuorempi neiti haluu jotain..katellaan myöhemmin lisää. =)
my_selene ja neiti rv 32+0!
Vaikka sää ei kyllä oikein suosi tätä päivää...
Hekusti, mä olen kanssa muutaman päivän miettinyt, että liikkeitä ei ole yhtä paljon kuin ennen. En ole kuitenkaan hermostunut, koska niitä on jonkin verran kuitenkin. Mä en edes muista, kuinka paljon sen vauvan nyt pitäisi liikkua, jotta olisi normaalia. Pitää kysyä neuvolasta ensi kerralla. Ja jos sua huolettaa, niin kannattaahan sitä soittaa neuvolaan.
Liinanen, mulla oli edellisessä raskaudessa vauva laskeutunut ja ilmeisesti ihan kiinnittynyt 2 kk ennen synnytystä. Määrättiin sairaslomalle. Vauva meni kuitenkin 2 viikkoa yliaikaiseksi eikä sittenkään synnytys itsellään käynnistynyt.
Eilen aloittelin pakkaamaan sairaalakassia. Eihän sinne vielä paljon mitään voinut laittaa. Lähinnä laitoin sinne rintakumit, liivinsuojukset ja muuta sellaista, mitä ei todella tarvitse ennen synnytystä. Listan tarvikkeista kirjoitin, jos joku muu sen joutuu pakkaamaan. Nyt ajattelin ruveta organisoimaan esikoisen hoitoa, jotta ei tule yllätystilannetta. Pitää päiväkodin ja kavereiden osoitteet (ja kartat) laittaa johonkin, jotta homma sitten varmasti toimii = )
Mukavaa huhtikuun ekaa viikkoa kaikille masun kasvattajille! Tässä kuussa voisi sitä Hesan tapaamista miettiä?
Rsna 32+0
Reilu viikko sitten kun oli ultra, niin silloin tämä vauveli köllötteli olla perätilassa. Siksi joudun menemään kahden viikon päästä uudestaan lääkärille ja silloin tekee uuden ultran. Jospa tuo kääntyisi.....=)
Heidi 30+6
no, se selittää sit aika paljon. toivottavasti kääntyy nyt kun on vielä tilaa. mitä enemmän viikkoa niin sitä vaikeempaa on kääntyä. mut sit taas jotkut vauva kääntyy ihan vasta loppumeterillä ja jotkut ei viihdy ytään pää alaspäin.
tavallaan toivon et tääkin kääntyis oikeen päin vasta lopussa niin pääsisin ylimääräiselle ultralle..heh..
my_selene ja neitinen rv 32+0
moro,
kyllä on ihana ilma, ilma on kostea ja sumuinen. vein tuossa juuri esikon päiväkotiin ja ne lähti heti retkelle. tuli melkein tippa linssiin, kun meikäläisen pikkuinen nelivuotias paineli siellä jonon perässä. meidän poikaa jännittää vauvan tulo. hän sanoo sen ihan itse eikä oikein uskalla masua koitella. toteaa kuitenkin aina välillä, kun joku vaate tai kengät jää pieneksi, että " annetaan nämä sitten vauvalle " .
hekusti, munkin mahassa on hiljaisempaa kuin ennen. nyt on pari päivää ollut vähän hiljaisempaa ja olen oikein kuuntelemalla kuunnellut noita liikkeitä ja yölläkin välillä kuunnellut. tämä vauva on ollut vaan hiljainen koko ajan ja öisin hän ilmeisesti aina nukkuu. olisi helpompaa jos olisi sellainen vilkkaampi masuasukki, mutta ei maha mittää. tämä kaveri on viihtynyt koko ajan raivotarjonnassa selkä ylöspäin, joten liikkeet menee ehkä enemmän tonne mun selän puolelle. lähinnä tuota selkää ja peppua kääntelee ja hikkailee.
meikäläisen yöunet on viime öinä olleet pahasti katkolla. kai se on vaan totuttava, mutta toivottavasti jossain vaiheessa saa nukkua paremmin. mä heräilen koko ajan vaihtamaan asentoa. paikat puutuu ja oikeaa lonkkaa särkee ja vessahätäkin on jatkuvasti. rasittavaa !!! täytyy varmaan olla nämä viikot viikot kotosalla, jottei liiaksi rasitu.
vihdoinkin mies toi kellarista esikon vauvanvaatteet ja nyt näen mitä meillä on. ja olihan siellä vaikka mitä. nyt saan sen sairaalakassinkin pakattua :) nyt taidan lähteä tonkimaan noita vaatteita.
mukavaa päivänjatkoa kaikille !
aamos 34+3
Täällä on herätty vasta 8.50 ja nyt on aamupalat syöty. Itsekkin vetäisin lautasellisen puuroa lasten kanssa.
Viime yönä heräilin masun kanssa niinkuin tavallista, kyljen kääntäminen on jo aika operaatio :D
Hekusti: Mullakin vauvan liikkeet vaihtelevat, välillä on hiljaisempia kausia ja välillä muksii oikein kunnolla, mutta tosiaan seuraa liikkeitä ja jos huolestuttaa niin mene ihmeessä tarkastuttamaan tilanne. Sairaalakassi on minulla vielä vaiheessa eli olen kyllä ostanut ja pessytkin sinne tavaraa/vaatetta, mutta pakkaamatta on vielä. Täytyy se tehdä nyt ihan viikon sisään, kun alkaa jo viikkoja olla ihan mukavasti.
Liinanen: Mulla myös vauva laskeutui selkeästi jo olisko ollut 32 viikolla ja esikoisen kanssa oli sama juttu ja varottelivat neuvolassa että syntyy varmaan etuajassa.. syntyi kuitenkin vain 3 päivää etuajassa, että eipä se syntymiseen vaikuttanut. Samaan olen varautunut myös nyt eli voipi hyvin olla että toukokuun alkupuolella vasta syntyy.
Mulla on turvotusta tosi paljon varsinkin iltaisin, tuntuu että sormet ei taivu mihinkään ja sukista jää hirmuiset painaumat nilkkoihin. Väsymys myös rassaa välillä ja päiväunet nukun lähes joka päivä. Muuten olo on yllättävän siedettävä.
Alfiina+masuvauva 35+0!!
Ei onneksi sada lunta, vaikka ei paistele aurinkokaan. Tulisi jo ne lämpimät aurinkoiset ilmat...!!!
Liitoskivut ovat nähtävästi tulleet takaisin... Kurjaa. Mä kun jo luulin että olisin päässy niistä eroon lopullisesti.
Mä oon jo sairaalakassin suuriltaosin pakannut. Ei puutu enää kuin muutama pikkujuttu, sellaiset mukavuudet kuin meikit ja oma aamutakki =) Niinjuu ja se suklaa!
Haettiin viikonloppuna esikoiselle tollanen sänky-vaatekaappi-kirjoituspöytä yhdistelmä mun pikkusiskolta. Tonne sänkyyn pitää kiivetä päädystä ( 3 askelmaa), ja mun äiti nosti hirveän haloon että " eihän se tyttö raukka voi tuonne itse kiivetä ja tulla alas, putoaa ihan varmasti!! Ette kyllä varmasti anna sen kiipeillä siinä..."
Voi jessus sanon minä. Yhden päivän neiti harjoitteli ja nyt pääsee sujuvasti kiipeämään sänkyyn ja tulemaan alas. Tyttö siis täyttää toukokuussa 3v. Tosi ärsyttävää tommonen ylihuolehtiminen, aivan kuin ei itse tiedettäisi oman lapsemme " osaamista" =/
Monestikkin äitini huolehtii ja kyselee että onko tyttö syöny, onko sillä tarpeeksi vaatteita päällä ( tyyliin kesälläkin pitäis olla sukkahousut!!) jne. Siis todella ärsyttävä tapaus. Voin kuvitella mitä tämä tulee olemaan kun vauva tulee.............. Teidän muiden äipät ei varmaan ole tällaisia??!
Joo, no täytyy mennä laittamaan taloa taas asuttavaan kuntoon =)
Kristiina rv 33+5
Mun äiti on JUST tollanen. aina on jotain vialla, yleensä nuorimman vaippa on liian märkä, lapsilla liian pienet vaatteet, lapset likaset ja nälkäsiä. ottaa joskus pahasti päähän kun se luulee tietävänsä kaiken lapsista vaikka voin rehellisesti sanoo et ite tiedän enemmän.
sillon kun neidit oli vauvoja niin äiti meni aina repii sukat alaspäin ettei varmasti jalat kasva kippuraan ja vaippaa piti vaihtaa kerran 5 minuutissa. heti kun lapsi piti ääntä niin oli nälkä. nytkin osti tulevalle vauvalle bodyja ja potkareita kun niitä menee niin paljon alussa kun vauva puklaa ja niin edelleen. tosi kivasti kyllä tehty mut kun osti kokoo 68. mistä lähtien vastasyntyneet käyttää kokoo 68?
luulen vahvasti että äitini kompensoi ylihuolehtimisel sitä ettei jaksa/haluu leikkiä lastan kaa. se on aina muumit pyörimään ja ite tekee jotain muuta.
muuten tullaan kyllä hyvin toimeen mut ois kivaa joskus kuulla omalta äidiltä että lapsilla on hyvä olla ja ois myös kivaa et joskus tulis sellanen olo et äidin mielestä pärjään hyvin näitten kaa eikä ois aina jotain valittavaa.. =(
no, katotaan sit kun tää on syntyny onko äiti vielä samanlainen. toivottavasti ei..
my_selene ja neitinen rv 32+0
Ei kyllä uskoisi, että on huhtikuu, kun tuonne ulos katsoo. Jospa se kevät sieltä pian tulisi! Tytön vein tarhaan ja nyt pitäisi itse mennä kohta jo päiväunille, kun viime yönä tuli nukuttua vain muutama tunti. Tuntuu, että mikään asento ei tunnu hyvältä ja ahdistaa vain.
Hekusti: Täällä ainakin selvästi jotkut päivät masussa vilkkaampia, kuin toiset. Vauva on ollut rt:ssa jo pitkään ja potkuja tuntuu usein tuolla oikealla kyljessä, mutta sitten taas välillä on selvästi hiljaisempaa ja luulen vauvan olevan selkä vatsaani päin ja potkii sitten tuonne sisäpuolelle.
Liinanen: Minulla vatsa roikkunut alhaalla jo pitkään ja pari viikkoa sitten jouduin jo ylimääräiselle lääkärikäynnille, kun terveydenhoitajan mukaan vauvan pää oli jo liian alhaalla viikkoihin nähden. Siltä itsestäkin tuntui, kun kävely on välillä niin vaikeaa. Kaikki kuitenkin lääkärin mielestä OK. Esikoista odottaessa vauvan pää oli viimeisellä neuvolalääkärikäynnillä (joskus rv 36) niin alhaalla, että lääkäri ei kuulemma uskaltanut edes kunnolla tutkia, ettei vauva ala vain syntyä. Tyttö syntyi kuitenkin vasta rv 40+2.
Sairaalakassia en ole vielä pakannut. Vauvan kotiintulovaatteet voisi ainakin jo pakata ja omaan kassiinkin jo liivinsuojia, rintsikat yms. Viimeksi pakkasin oman sairaalakassin vasta ennen synnärille lähtöä, kun odottelin supistusten voimistumista. Tekisi mieli ottaa ainakin oma aamutakki mukaan, kun ne sairaalan vaatteet on niin kammottavat. Mutta ehkä kuitenkin vain tyydyn niihin. Viimeksi ainakin sitä jälkivuotoa tuli niin paljon, että vaikka alussa piti kahta jättisidettä, vaatteet tahriintui välillä vereen.
emmi-liini rv 33+4
Seittemältä alko päivä täällä. Tai mulla ja ukolla. Lapset kyllä nukku puoleen ysiin ;) Tykkään nousta ukon kanssa aamukahville ennenkun se lähtee töihin. Kiva juoda rauhassa ja turista hetki, kun talo on vielä hiljanen.
Tosi tylsä ilma täällä. Kostee ja sumunen. Vähän suunnittelin, että oltais menty uimalaan lasten kanssa. Nyt kun vielä paikat on suunnilleen kiinni. Voi olla, että ne polilla kieltää uimalassa käymisen viikon päästä. Sitte pääsee taas kuulemaan ton alakerran tilanteen. Viimekshän oli kaulaa enää sentti jäljellä ja ulkosuu sormelle auki. Tosin nyt oon jättäny kävelemisen minimiin, eikä kauheen pahoja suppareitakaan oo ollu.
Hekusti: Jos oot liikkeistä huolissas, niin soita ihmeessä neuvolaan, tai sairaalaan. Ite soitin vähentyneistä liikkeistä sairaalaan reilu viikko sitten ja käskivät tulla samantien käyrälle ja ultraan. Moneen kertaan vielä sano kätilö, että vähentyneitten liikkeitten takia käynti ei oo koskaan turha.
Sairaalakassia en oo pakannu... Suunnilleen tiedän mitä sinne laitan, mutta muuten homma on vaiheessa aika pahasti. Esikoisen pakkauksessa oli aikanaan 50cm vaatteita ja niissä meillä on tainnu kaikki tulla kotiin. Lisäks otan mukaan semmosen ihanan vaaleenpunasen ohuen haalarin, minkä kolmonen sai lahjaks. Toivottavasti poikarukka ei saa traumoja väristä :P Rintakumeja vois käydä ostamassa, kun yleensä alussa tuppaa tuo rintavarustus tulemaan aika kipeeks.
*aaltoliikettä* tää masuötökkä käänty oikein päin! en olis uskonu. Ja tiukka oli kyllä käännös. Puristi mahaa ja tuntu, että koko kumpu repee, kun pungersi ympäri! Toivottavasti nyt pysyy sitte. Pään tunki heti tonne johonki todella syvälle. Nyt sitten tuli ne liitoskivutkin. Kun potkii kylkiluista, niin tuntuu, että pää tulee ulos...
Ukko hakee tänään pakkauksen postista :D Kyllä sitä on odotettukkin! Vielä kun keksis jonku paikan vauvan vaatteille... Kaappitilaa ei oo yhtään ylimäärästä.
No jospa lähtis pakkaamaan uimakassia ja tiirailemaan bussiaikatauluja.
Nalluri ja ötökkä 33+2
Kiitos kaikille, jotka vaivautuivat kommentoimaan laskeutumista. Eli gallupin mukaan ei enteile synnytystä. Hyvä niin. Toivoisin kovasti, että tuonne 38 viikolle päästäisiin. Silloin vauva olisi jo täysaikainen, mutta mahasta pääsisi jo eroon. Ei mikään helppo ole tämä olo enää. hengittäminen on jotenkin vaikeaa. Tuntuu, ettei saa happea. Välillä hengittelen syvään ikkunan edessä. Ja portaiden nouseminen saa aikaan totaalisen voipumisen. Ja mulla kun piti olla hyvä kunto ennen raskautta. Aktiivisesti lenkkeilyä harrastin.
Olettepa olleet ahkeria, kun sairaalakassitkin jo pakattu. Kenties pitäisi itsekin pakata. Hyvä, kun joku muistutti suklaasta.
Mun pitäisi roudautua varastoon, kun kaikenlaista pientä on kateissa -kuten kantoliina. Himputti, tällä mun järjestyksenpitokyvyllä etsimiseen voi mennä kauankin.
Kristiina --> Kyllä meilläkin alussa mummot saivat verenpaineet nousemaan. Nyt äitini on selvästi huomannut, että ihan oikeasti mieheni kanssa tunnemme oman tyttäremme parhaiten. Äidistä on valtavasti apua ja lapsi pitää hänestä. Tuo vaippa-asia on jännä. Luulen, että juontaa juurensa aikaan, jlloin vaipat eivät todellakaan vetäneet pissiä ja niitä piti olla jatkuvasti vaihtamassa. Koeta jaksaa ja pistä kommentit toisesta korvasta ulos. (Paraskin olen sanomaan, kun mun tosi vaikea olla huomioimatta mielestäni epäoikeutettuja kommentteja.)
Esikko ja mies aamupuurolla, joten hetki aikaa. Yön sain nukuttua yllättävän hyvin, mutta ei mitään uutta.
Liinanen... Ei kannata huolestua, ei se välttämättä synny heti vaikka laskeutuisikin. Jotkut laskeutuu jo aikaisin ja toiset vasta synnytyssalissa. Niin kuin muutkin täällä jo mainitsivat. Esikko laskeutui aikoinaan jo aika aikaisin, viikkoja en muista. Sitten myös kiinnittyi. Mutta viikon meni yli aikaiseksi ja silloinkin käynnistettiin.
Hekusti... Jos liikkeistä olet huolissasi niin kannattaa tietty soittaa ja käydä neuvolassa tarkistaan, että kaikki hyvin. Turha sitä on stressata ja pähkäillä. No, toisaalta on minunkin masussani ollut viimepäivinä hiljaisempaa. Paitsi se toissa yö :). Mutta kyllä niitä liikkeitä ihan paljon tuntuu edelleen, kun oli ennen hirveän vilkasta niin nyt tuntuu hiljaisemmalta. Kannattaa myös koittaa tuota liikkeiden laskemista. Makaat kyljelläsi (toinen oli parempi, mutta nyt en muista oikea vai vasen) silloin vaaville jää enemmän tilaa ja lasket liikkeitä. Kymmenen pitäisi saada tuntiin.
Hauskaa viikonalkua kaikille
typy
Täällä on vasta herätty. Tai oikeastaan olen herännyt jo 4.30, sitten luin ja täyttelin sudokuja sängyssä (onneksi aamut on jo valoisia niin ei tarvitse sytyttää valoja) kun tuttavapariskunta oli käymässä. Puoli seitsemältä menin lopulta suihkuun ja aloin kahvin keittoon kun oli itsellä niin kamala nälkä. Heräilivät sitten seitsemän aikoihin muutkin ja lähtivät kun mies lähti töihin. Sen jälkeen menin itse takaisin peiton alle.
Nämä yöt alkaa olla rasittavia kun oli jo kolmas yö jolloin nukkuu huonosti tai uni ikään kuin vain loppuu kesken. Stressaavaa tällaiselle joka on tottunut nukkumaan missä vain ja milloin vain. Onneksi ei tarvitse töissä käydä.
Oma ( . ): Minusta tuntuu että nautin jo niistä hetkistä jolloin vauva ei liiku, en ole tullut edes ajatelleksi että liikkeitä pitäisi olla 10kpl/tunti, mutta voin sanoa että meillä ainakin on. Ja mitä väsyneempi itse on sitä enempi liikutaan vatsassa.
En muista mitä muuta oli keskustelun aiheena. Lähden ulkoilemaan.
t. Nasu ja Touko-masu 33+1
Täällä ei meinaa millään silmät aueta tähän päivään, vaikka oon seiskan jälkeen jo noussut. Yö tuli nukuttua pienissä pätkissä ja nyt on ihan nuutunut olo.
Sairaalakassin mä sain pakattua viime viikolla loppuun¿ kauan sitten sen jo oon aloittanut, mutta nyt sain vihdoinkin loputkin pakattua. Vauvan sairaalakassi sitten onkin ollut jo pari viikkoa pakattuna kaukalossa.
Voi kun munkin mahani jo laskeutuis¿ iltaisin kun närästää niin, että hermo meinaa mennä.
Omaan napaan ei mitään uutta tänäänkään¿ tasaista mylläystä.
[color=red]pikku-milli & paco 36+3[/color]
Heippa kaikille!
Tulen porukkaan mukaan näin myöhään. La 6.5.
Viime viikko oli ihan kauhea minulla. Supisteli kovasti ja olivat huomattavasti kovempia kuin aikaisemmin(supistellut rv19 asti) ja muutenkin oli ihan ihme olo mahassa ja alapäässä. Mutta nyt on taas ollut pari päivää hiukan parempi olo. Mutta jännittää silti kauheasti kun ensimmäinen lapsi syntyi rv34+5 ja mitään syytä siihen ei löytynyt. Itse olen kyllä alkanut asennoitumaan että menee yliaikaiseksi kun on ollut vaik nitä eikä mitään silti ole tapahtunut.
Kristiina, kyllä munkin äitini on vähän hössö. Mun ja siskoni kanssa hän on aikoinaan ollut ihan neuroottinen (esim. imuroida piti joka päivä, ettei lapset syö pölypalleroita ja ei uskaltanut antaa meidän lasten opetella syömään ite, kun paloihin voi tukehtua!!!). Onneks, kuitenkin antaa mun hoitaa lapseni ite vaikka joskus kauhisteleekin maailman muuttuneen hirveästi 21vuoden aikana:)
Hekusti, mulla on myös liikkeet vähentyneet ja muuttuneet nyt viime aikoina. Luulen kyllä johtuvan siitä, ettei vauvalla ole enää tilaa potkutella. Potkut on muuttuneet sellaseksi hiljaseksi möyrinnäksi.
Sairaalakassi on jäänyt kyllä ihan vaiheeseen multa:( Täytyis ruveta kyllä varmuuden vuoksi jo pakkailemaan, jos vaikka tulisi yllättäen kiire sairaalaan! (Toivottavasti ei kuitenkaan vielä)..
Taas ois mentävä syömään, kun nälkä kurnii!
pricilla
jopsu77: Tervetuloa mukaan! Toivotaan, että vauva pysyy vielä hetken aikaa mahassa.
Me muutettiin viikonloppuna uuteen asuntoon ja sitä järjestelyä sitten on riittänyt joka päivälle ja riittää edelleen. Ihana kyllä tää uus asunto on.
Tarkoitus olis nyt sitten ruveta pikkuhiljaa laittelemaan vauvaakin varten tavaroita paikoilleen (kun nyt saa ensin muut tavarat järjestykseen). Sitteri olisi vielä ostettava ja liivinsuojia sekä karkkia ja mehua sairaalakassiin, mutta sitten on ostokset tehty. Sairaalakassia en ole pakannut, eikä ole nyt vielä tarkoituskaan kyllä.
Vauva potkii mahassa entiseen malliin ja perätilassa edelleen. Liitoskipuja on aikas paljon sekä niitä supistuksia.
Hyvää viikonalkua kaikille!
äiskä-04 rv 32+1
Ja taas vaan ollaan päästy uuteen viikkoon, kyllä aika kuluu nopeeta...
Hekusti: Soita ihmeessä polille ja pyydä saada tulla tarkastukseen liikkeiden vähyyden takia. Kuten joku aikasemmin jo sanoikin, turhia tarkastuksia ei ole!
Kristiina ja muut kellä ärsyttävät äidit =): Meidänkin äiti välillä huolehtii ihan turhasta, tyyliin onko ulkoiltu tarpeeksi ja ostelee lapsille vitamiinipillereitä =) Onneksi myös mielellään ottaa lapsia yökylään (vuorotellen!!) tai kutsuu meidät joskus syömään. Ihan mukava äippä vaikka välillä hieman rasittava =)
Täälläkin on ärsyttävän harmaa sää... Eilen illalla aurinko paistoi ihanasti ja kävinkin pienellä lenkillä työkaverin kanssa. Nyt on vaan ihan hirveet liitoskivut kävelemisestä, jos sitä vaappumista voi kävelemiseksi sanoa =)
Huonosti nukuttu yö mullakin takana... Taitaapi olla monella nyt vaivana nuo nukkumisongelmat. Onneksi helpottaa sitten viimestään kahden vuoden päästä =) heh=)
Taidanpa lähtee päikkäreille kun ei pysy silmät auki!
Iisamaari + vaava 35+
Täällä jo tämäkin lomalainen hereillä. Tyttö herättää joka tapauksessa kukonlaulunaikaan, eikä tuo häiritse, koska olen aamunvirkku. Voi tietysti ruveta häiritsemään sitten, kun vauvan kanssa öisin heräilen.
Eilen eräs tuttu kätilöopiskelija sanoi, että masuni on jo laskeutunut. Siitäpä tietenkin hiukan säikähti tämä, että ei kai vielä aioi syntyä. Onko teillä kokemuksia?