Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei IT/konsultointialan tuntijat!

Vierailija
14.08.2017 |

Mikä on työpaikkana paras jos teidän pitäisi suositella: Tieto, Solita, Accenture? Eri puolia? Kulttuuri, työolot, palkkaus jne?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävimmästä päästä kaikki. Solita ehkä vähiten pahamaineinen. Tieto: kylmää kyytiä, YT:t joka vuosi ja hyviä kokeneita työntekijöitä heivataan ulos, tilalle puolalaisia, intialaisia ja halpoja junioreja. Accenture. Olen ollut siellä itse ja me porukalla naurettiin sitä kun se sai jonkun paras työpaikka palkinnon. Oli meinaan sellainen stressin ja ahdistuksen pesäke ettei mitään määrää. Burnout-saikut oli peruskoodareillakin tavallisia...

Vierailija
2/7 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä palkkataso? Onko vaativammissa paikoissa kovemmat palkatkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullua kyllä, ei. Tai no, jos on jotain harvinaista osaamista, kyllä Tiedolla ja Accenturellakin voi saada kovia palkkoja. Mutta jos olet joku J2EE / mobiili/ muu webbitekniikka tekijä, niin noissa paikoissa on usein huonot palkat. Ja silti projektit voi olla tosi kovia, vaatia venymistä viikonloppuihin ja iltoihin jne. PIenemmissä firmoissa maksavat parempaa palkkaa vaativasta työstä. 

Itse tajusin vasta valitettavan myöhään tämän että nämä isot talot on pihejä palkanmaksajia. Mä olin ensin tuolla Accenturella, sain ohjelmistosuunnittelijan työstä 3300 euroa kuussa lopulta, oltuani talossa jo lähes 10 vuotta. Sitten vaihdoin CGI:lle, nimikkeellä ohjelmistoarkkitehti, ja sain "peräti" 4000 euroa kuussa. Nykyisin olen noin 100 hengen pienemmässä konsultti/tietoturvatalossa, palkka 5500 e / kk ja paljon vähemmän stressiä ja ylityötä kuin noissa isoissa taloissa. 

Vierailija
4/7 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, näissä paikoissa ei koodaria arvosteta oikeasti vaan keskijohto vetää isot palkat. Kannattaa katsoa rohkeasti pieniä firmoja.

Sitten on näitä keskikokoisia kuten Reaktori, Siili ja Nitor. Niihin vaan pitää olla kovan luokan osaaminen.

Vierailija
5/7 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/ 3 lisää vielä sen, että noissa isoissa taloissa kyllä vaihtelee työn rankkuus tiimeittäin ihan valtavasti. CGI:llä ollessani tapasin käydä usein lounaalla toisessa tiimissä olevan naisen kanssa, jonka tunsin siitä että meidän pojat pelaa samassa jääkiekkojoukkueessa. Hän oli sovelluskehittäjä tiimissä joka teki jotain kuntapuolen softaa. Siellä ei kiireestä ollut juuri tietoa siellä tiimissä. Sitä samaa tuotetta tekivät vuodesta toiseen, omaa tahtiaan. Välillä lounaskaverini valitteli lounaalla, että tuppaa tulemaan aika pitkäksi kun oikein ei ole töitä. Itse taas olin tiimissä jossa tehtiin eri asiakkaille konsulttina useimmiten pieniä, tiukkaan kilpailutettuja projekteja ja meno oli aivan hurja. 

Vierailija
6/7 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noissa muuta asiantuntijatyötä kuin IT-alan hommia, koidaamista jne?

Vierailija
7/7 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko noissa muuta asiantuntijatyötä kuin IT-alan hommia, koidaamista jne?

Solitalla ainakin on palvelumuotoilua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi