Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En voi esim. juoda kahvia pelkät pikkupöksyt ja t-paita päällä! Samoin ärsyttää kun ihmiset näkevät kaiken mitä parvekeellmme on. Eipä tullut tätä asiaa 2v sitten mietittyä, kun tämän asunnon ostimme...

• ylös 17
  • alas 3

Kommentit (16)

Vierailija

Meillä on kaihtimet. Asutaan omakotitalossa mutta tie menee vähän taloa korkeammalla. Ihmisillä on joku sisäinen pakko tuijottaa niska kenossa sisälle ohi kulkiessaan. Tosin eivät kyllä näe jos pikkareillani istuskelen mutta silti häiritsee..

• ylös 10
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Erikoisia ne talot, joihin näkee suoraan kadulta sisään. Joutuvat koko ajan olemaan kaihtimet alhaalla.

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Kylläpä sitä ollaan niin herkkiksiä...

Itse asun aivan ydinkeskustassa, enkä välitä tuon taivaallista muiden tuijotuksista. Kadun puoleisella parvekkeellani käyn välillä ihan ilkosillaankin - ei minua vaan häiritse.

M 34

Vierailija

Jos katselen niitä läpinäkyviä parvekkeita kyseessä on 9/10 tapauksessa aivan täyteen ahdattu romuvarasto. On meinaan pikkasen tökerön näköisiä, hyvä ettei rotat hypi seassa :0

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Minua ei ärsytä. Pidän kasveista. Kasvit saavat enemmän valoa, kun lasipinta-alaa on enemmän. Olen sisustanut parvekkeeni kauniiksi kevyillä puutarhuonekaluilla, pienellä suihkulähteellä, köynnöksillä, hyötykasveilla ja kukkivilla kasveilla. Naapuri voisi nähdä minut parvekkeella, vaikka alaosa olisi umpinainenkin. Laitan aina säädylliset vaatteet, kun menen sinne juomaan aamukahviani. Sisälläkin pn valoisampaa. Entisessä asunnossani oli umpinainen parveke, joka rajoitti myös valon sisällepääsyä.

Vierailija

Istuta parvekkeen eteen ensi keväänä joku köynnös. Vllliviini ja humala kasvavat nopeasti. Tai tujia.

Vierailija

Ärsyttävää kyllä. Edellisessä vuokra-asunnossa oli ja näkymä suoraan parkkipaikalle/kadulle. En ikinä ostaisi omaksi selaista asuntoa. Nyt kun on etsinnässä oma, ei todellakaan saa olla lasisia parvekkeita. Tuossahan oli kaiken lisäksi järjestyssäännöissä kielletty kaihtimet parvekkeelta, en ymmärrä miksi. 

Vierailija

Oletko kuullut verhoista? Ne ovat pitkiä ja melko leveitä kangaskappaleita, jotka ripustetaan ikkunoiden eteen.

Vierailija

Kiinnittää huomiota, jos joku on parvekkeella. Ei niillä yleensä koskaan näe ihmisiä vaikka olisi ostettu kalliit huoneistot merenrannasta.

Vierailija

Laita jotain kukkaruukkuja tai amppeleita yms. Eihän ne kokonaan peitä, mutta suojaa vähän.

Minulla ei ole lasiparveketta, mutta se on kolmeen suuntaan avoin. Tiellä liikkuu niin vähän ihmisiä, että se ei haittaa. Mutta joskus vaivaa, kun näen naapureiden parvekkeille kumpaankin suuntaan. Ei ole oikein omaa rauhaa. Joskus hävettää laittaa alushousut ja rintsikat kuivumaan parvekkeelle pyykkitelineelle, mutta ei kai ne ketään kiinnosta.

Vierailija

Olipas hassua lukea tätä keskustelua, kun me molemmat miehen kanssa pohdimme ostaessamme tätä asuntoa, että tämä olisi muuten täydellinen, mutta parvekkeen alalasi on tumma eikä siitä näy läpi. Edellisessä asunnossamme pidin eniten juuri parvekkeesta, joka oli kirkasta lasia alas saakka! Ehkä tämä on hyvä sitten myytäessä...