Nimi Lia tai Liia, mielipiteitä?
Mitäs sanotte? Itselleni ajattelin tätä etunimeksi.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Mielummin Liia.
Olin Liian(kin) kanssa ulkona. Ei jatkoon....
Kuulostaa siltä, että lapsi saa läpi elämänsä olla tavaamassa nimeään, kun ihmiset ensikuuleman jälkeen kyselevät, että "Ai mikä sun nimi oli...?"
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaisen laivahuoran nimi...
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että lapsi saa läpi elämänsä olla tavaamassa nimeään, kun ihmiset ensikuuleman jälkeen kyselevät, että "Ai mikä sun nimi oli...?"
Luepa uudestaan. AP sanoi, että _itselleen_ tässä miettii etunimeä.
Minusta ihan kaunis nimi, jos vaan tosiaan jaksaa tavata sen jokaiselle ihmettelijälle. Mutta AP:n oma mielipide ainut, mikä tässä asiassa painaa.
"Ai niinku se Star Warsin prinsessa vai? Ei ku mikä?"
Mielestäni todella suloinen, mutta suomenkielessä epäkäytännöllinen nimi. Annoin nimen koiralleni, mutta pian huomasin, ettei nimi olekaan arjessa kauhean kaunis. Koiran nimi väänyi sitten Lilliksi, joka on mielestäni todella söpö nimi, niin on Lea, Lilja tai jos tahdot erikoisen nimen niin Lilakin, mutta näissä vältyt tuolta taivutusongelmalta.
Itselläni on vastaavanlainen nimi, mutta yhdellä i:llä. Olen aina toivonut, että se olisi kahdella i:llä.
Molemmat on nättejä. Tunsin nuoruudessani yhden Lian. Kuulostaa kamalalta kun näin sanoo, koska taipuu samalla tavalla kuin lika. Itse en olisi tätä edes tullut ajatelleeksi ellei joku olisi maininnut. Nimet on mielestäni kuitenkin samaa kastia kuin Lea ja Leea, pehmeitä ja nättejä.
Muuten nätti nimi, mutta taivutusmuodoissaan suomen kielen näkökulmasta hieman ongelmallinen. Muissa kielissä tulee mieleen, onko lempinimi tai lyhenne pidemmästä nimestä.
Lia - liat - lika ja Liia - liian. En tykkää.