Hyi hitto kun proteiinipatukat maistuu pahalta! Onko niissä yhtäkään hyvänmakuista? Kerro suosikkisi?
Olen kokeillut nyt aika monia laatuja, joista yksikään ei ole maistunut sellaiselta että viitsisin toisenkin samanlaisen ostaa. Isosta pinosta, jonka taannoin ostin (kaikki erilaisia) oli nyt jäljellä seuraavat:
- Leader SoftBar Protein, Crispy white chocolate,
- QuestBar Protein Bar, Chocolate Chip Cookie Dough,
- Naturally High Protein, Mint Chocolate
Yleensä olen syönyt yhden kerrallaan ja todennut kamalaksi. Nyt aloin syödä tuota ensin mainittua, mutta se oli niin kamalan makuinen että jätin kesken. Koko patukka on tasaista toffeemaista PAHAN MAKUISTA massaa, ei tietoakaan mistään rapeudesta ("crispy" my ass) eikä valkosuklaan mausta. Siirryin saman tien seuraavaksi mainittuun, enkä pystynyt sitäkään syömään loppuun. Siinä oli suklaapalaa muistuttavia sattumia joukossa, mutta maku muistuttaa lähinnä pilaantunutta lakritsia tai vastaavaa. Yök. Viimeinen patukka oli näistä ehkä vähiten hirveä, tai no en tiedä sittenkään. Ihan kuin olisin syönyt jotain kylppärin lattialta löytynyttä saastaa, jossa on joukossa hammastahnaklimppi (mintun makua tuomassa). Siinä sentään oli aidon oloista suklaata ohuesti päällysteenä.
Olen pettynyt. Onko noissa patukoissa mitään sellaista, joka oikeasti maistuisi edes jotenkin siedettävältä, ja jossa olisi vaikka ihan sellaisia aitoja raaka-aineitakin käytetty kuten suklaata ja pähkinöitä? Vai olenko ymmärtänyt koko proteiinipatukan idean väärin? Eikö niiden teidän muiden mielestä tarvitse maistua yhtään syötävältä?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu edes ostaa Leaderin tai Func Foodin ylihintaisia patukoita? http://keskustelu.suomi24.fi/t/14418129/nain-testaat-ptn-rehellisyyden
En minä ainakaan, enää toista kertaa! Olisin kyllä ihan valmis maksamaan vaikka minkälaista "ylihintaa", jos patukka maistuisi hyvältä ja ravitsemuksellisesti tekisi tehtävänsä.
ap
Fastin nix ja nax patukat on hyviä. Yleensä koulussa syön sellaisen jos en ehdi syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä hyvä ihminen syöt jotain vastenmielistä? Ei proteiinipatukat ole mitenkään välttämättömiä ihmisen ravitsemukselle. Koskaan en ole syönyt ainoatakaan, ja olen täysin terve.
Olen ostanut noita sellaisten tilanteiden varalta, joissa on niin kiireinen päivä että en ehdi syödä kunnon lounasta. Tiedän toki ettei proteiinipatukka korvaa lounasta, mutta se on kuitenkin tyhjää parempi. Minulla on joskus harvoin päiviä, jolloin en tosiaan ehdi muuta kuin hotkaista jotain laukussa valmiina olevaa. Aika harvoja tuotteita voi pitää laukussa odottamassa esim. useita viikkoja/kuukausia, ilman että tuote kärsii tai menee pilalle.
Saa ehdottaa jotain toistakin tuotetyyppiä tilalle, jos tulee parempia vaihtoehtoja mieleen.
ap
Mä en edes viitsi kysyä miten tuo on muka tyhjää parempi! Sulla ei ole tuohon mitään fiksuja syitä kuitenkaan. Sun ei tarvi syödä koko aikaa tai 2h välein. Ei ihmiskeho ole niin herkkä, että se menisi tikki tai sun terveys pettäisi jos sulla ei ole ruokaa koko ajan suussa. Meidän esivanhemmat on selviytyneet useista katovuosista lähes sapuskatta, joten sä et todella kuole muutaman tunnin ruokataukoon.
Kyllä se väli voi minun tapauksessani olla paljon pidempi kuin 2 h, esim. 8 tuntia joinakin kertoina. Tilanteet muodostuvat yllättäen eikä ruokailuväliin voi niiden päällä ollessa itse vaikuttaa. Minulta edellytetään korkeatasoista ongelmanratkaisua noissa tilanteissa, joten aivojen on toimittava kunnolla, ja jos pidän kehoani nälässä, on varmaa että suoritustaso laskee heikommaksi kuin olisi tarpeen. Suklaapatukat auttavat jonkin verran, koska niillä verensokeri nousee tilapäisesti, mutta jos ateriaväli venyy pitkäksi, niitä on syötävä lisää aina verensokerin käännyttyä laskuun, mikä on tosi epäterveellistä.
Onko mahdotonta keskittyä varsinaiseen aiheeseen, sen sijaan että joka ketjussa joku aloittaa loputtoman vänkäämisen sillä lähtöoletuksella, ettei aloittaja kuitenkaan omasta tilanteestaan ymmärrä edes perusasioita?
ap
Mutta kun se ei ymmärrä, niin pakko siitä on sillon sanoa jotain. Mä sanoin jo edellä, että sun perusteet ovat kuitenkin tyhmiä ja olin oikeassa siitä. Proteiini ei ole meidän energianlähde vaan sitä ovat hiilihydraatit ja rasva. Kummasta noista sä sitten saat energiasi, niin sillä ei ole tässä tapauksessa mitään väliä. Sulla on kropassasi valtava määrä energiaa tarjolla koko ajan. Ei se lopu miettimällä vaikka kuinka niin luulet. Lisäksi, on tieteellinen tosi asia, että nälkä parantaa ajattelua.
Goodlifen patukat on hyviä. Tosin netistä joudut tilaamaan luultavasti.
Luomubanaani + tavallinen suklaapatukka on parempi vaihtoehto kuin suurin osa marketissa myytävistä proteiinipatukoista. Muutaman gramman huonolaatuista proteiinia saa marketin proteiinipatukoista enemmän mutta luomubanaani + tavallinen suklaapatukka on kuitenkin laadultaan parempia ja siksi parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Luomubanaani + tavallinen suklaapatukka on parempi vaihtoehto kuin suurin osa marketissa myytävistä proteiinipatukoista. Muutaman gramman huonolaatuista proteiinia saa marketin proteiinipatukoista enemmän mutta luomubanaani + tavallinen suklaapatukka on kuitenkin laadultaan parempia ja siksi parempi vaihtoehto.
ja mikä olikaan luomun ja tavallisen banaanin ero?
Vierailija kirjoitti:
Ja proteiinia noissa oli?
Miehelläni on tosi hyvännakuinen patukka. Tosin joutuu hieman pidempään imeä jotta saa proskut. Namnam
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja mikä olikaan luomun ja tavallisen banaanin ero?
Luomussa on vähemmän keholle haitallisia myrkkyjä, eikä luomu ole ainakaan mitään huonolaatuista GMO sontaa.
Herbalifen proteiinipatukat on ainoita hyvän makuisia proteiinipatukoita. Näissä on aika paljon sokeria (mutta myös proteiinia), mutta muista ei ole paljoakaan iloa kun niitä vaan ei pysty syömään. Itse syön näitä välillä välipalana, kun kotiinlähtö töistä venähtää..
Vierailija kirjoitti:
proteiinipatukat on tekosyy syödä makeaa
No itseasiassa tosissaan treenaavia ihan kannustetaan pitämään viikossa myös mässypäivä. Silloin saa ja pitää syödä herkkuja. Kulutus on joka tapauksessa sellainen, ettei tunnu tai näy mishään. Liikkuva ihminen ei karkkilakkoja tarvitse.
Tekosyitä mässäilylle tarvitsee vain se porukka, jolle hikijumpasta käy pelkkä portaiden nousu ykköseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
proteiinipatukat on tekosyy syödä makeaa
No itseasiassa tosissaan treenaavia ihan kannustetaan pitämään viikossa myös mässypäivä. Silloin saa ja pitää syödä herkkuja. Kulutus on joka tapauksessa sellainen, ettei tunnu tai näy mishään. Liikkuva ihminen ei karkkilakkoja tarvitse.
Tekosyitä mässäilylle tarvitsee vain se porukka, jolle hikijumpasta käy pelkkä portaiden nousu ykköseen.
jos voi pitää mässypäiviä niin miksi syödä pahoja proteiinipatukoita? ja minä nimenomaan tarkoitin tuota mainitsemaasi jälkimmäistä porukkaa koska ei kai muut sitä kuraa suuhun tunge. oikeasti ravinnosta välittävät syövät oikeaa ruokaa joka maistuu hyvälle.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on tosi hyvännakuinen patukka. Tosin joutuu hieman pidempään imeä jotta saa proskut. Namnam
Sperma on pääasiassa hiilihydraattia.
Kyllä se väli voi minun tapauksessani olla paljon pidempi kuin 2 h, esim. 8 tuntia joinakin kertoina. Tilanteet muodostuvat yllättäen eikä ruokailuväliin voi niiden päällä ollessa itse vaikuttaa. Minulta edellytetään korkeatasoista ongelmanratkaisua noissa tilanteissa, joten aivojen on toimittava kunnolla, ja jos pidän kehoani nälässä, on varmaa että suoritustaso laskee heikommaksi kuin olisi tarpeen. Suklaapatukat auttavat jonkin verran, koska niillä verensokeri nousee tilapäisesti, mutta jos ateriaväli venyy pitkäksi, niitä on syötävä lisää aina verensokerin käännyttyä laskuun, mikä on tosi epäterveellistä.
Onko mahdotonta keskittyä varsinaiseen aiheeseen, sen sijaan että joka ketjussa joku aloittaa loputtoman vänkäämisen sillä lähtöoletuksella, ettei aloittaja kuitenkaan omasta tilanteestaan ymmärrä edes perusasioita?
ap