----SYYSYSTÄVIEN VIIKONALKU----
Kommentit (31)
Voisko jo tulla se paluu kesään! Kai sitä on vielä äitienpäivänäkin lunta.
Tuttikselle tsemppiä!
Aivot ei toimikaan. Jatketaan myöhemmin...
T: Ynis
Tuttis hurjaa menoa, onneksi käsi kunnossa.
Äitikuulle onnea plussasta.
Tealle tärppionnea jatkossa.
Tämänkin haluaa kevään tänne ja heti!
Tällä oli hyvä yö, vauva söi yhden kerran yöllä, isot pysyivät omissa sängyissään ja hiljaa koko yön ja esikoisen tautikin alkaa talttua (edessä kyllä kitupäivät kun lapsi ei enää kunnolla sairas mutta ei vielä kunnossakaan mennäkseen kouluun).
Tää pääsee tänään kampaajalle ja haluaa uudistaa tän päänsä.
Tän ajatus luistaa muutenkin hyvin, kun tää kävi eilen aukaisemassa niskajumeja Balancessa (vaikka ei sitä ihan äkkiseltään tän teksiä lukiessa tajuaisikaa:)
Tää lopettaa nyt ja menee johonkin muualle häiriköimään.
Tää toivottaaa kaikille hyvää alkavaa viikkoa ja jaksamista väsyille ja sairastupiin.
Maisa ja nelikko
Kuten perinteisiin jo kuuluu, nukuin aivan koiranunta viime yön. Aina sama juttu, kun on tauon jälkeen Vennan hoitoon vieminen edessä. Eikä siinä asiassa ole enää kyllä mitään jännittämistä, nytkin typy alkoi hihkua kun pysäköin hoitopaikan pihaan :) Seuraavaksi alkoi itkeä kun en tarpeeksi NOPEASTI häipynyt, osoitteli mulle eteisessä ovea!!
Äitikuulle suuret onnittelut!!! Olisin varmasti kateellisempi, ellen niin läheltä seuraisi kahtakin lapsettomuushoitokierrettä. Koen kuitenkin, että olemme etuoikeutettuja, kun meillä on tämä yksi ihana lapsi, joka on saatu ihan luonnonmenetelmillä. Sen verran tämä yrittäminen on kuitenkin alkanut ottaa päähän ja pettymykset viedä mieltä matalaksi, että tilaan noita ovistestejä netistä. Onkohan ne Aconit hyviä? Kertokaa kiltit, jos jollakulla on noista tietoa.
Nyt pitää jatkaa töitä. Olin kuukauden evakossa toisessa työpaikassa ja tänään palasin tänne ikiomaan työhuoneeseeni. Tuntuu kivalta olla taas omassa huoneessa, omien työkavereiden kanssa. Lisäplussana kahvihuoneeseen oli ilmestynyt houkutteleva leposohva :) (ikäänkuin siinä ehtisi joskus makoilla...)
- tea -
kotihommia ja kaupassa käyntiä niin ja ulkoilua lasten kans...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6872174&p=1&mpage=5&tmode…
Tuossa viikonloppu. Se viikonloppu, jolloin Piude sai olla yksin :) Kuullostaa tosi kivalta... Millainen ilta teillä oli, kun perhe palasi kotiin?
Juuri luin viikkispinoa, mutten muista paljoakaan. Äitikuulle isosti onnea! (muistin sentään jotain).
Sähköpostissakin on ollut vilkasta, kivaa :)
Alli, tuo kivakiva on ehkä tarttuvaa :)
Meillä nukuttiin tänään melko pitkään... Viikonloppuna oli kamalasti ohjelmaa, ihan kivaa ohjelmaa kyllä, mutta väsy tuli. Lauantai oli buukattu aamu yhdeksästä puoleen yöhön, lapset vietiin kesken päivän anoppilaan ja yöllä sitten könyttiin sinne itsekin. Sunnuntaina piti mennä kavereiden vauvaa katsomaan, mutta Pyörsky oksensi - en edes muista miten monta kertaa - eikä menty.
Lauantai-iltaan kuului siideriä. Ainoa krapulan oire sunnuntaina oli tolkuton roskaruoan himo. Mieskulta kävi hakemassa, nams, kun maistuikin hyvältä! En ole pitkähköön aikaan sekaantunut sellaisiin, kun haluaisin ihan oikeasti laihtua :)
Salaiseen laaksoon terveisiä :) Onkohan se salainen silloinkin, kun ei ole sumua?
Mä olen käyttänyt molempia näitä,
mammaksi. fi ja toinen
http://www.kotitestit.com/ovulatio.html.
Tulevat seuraavana päivänä jo postilaatikkoon kirjekuoressa. Ja edullisia, kotitesteillä 10 kpl oli 13e, kun apteekissa 5 kpl oli 25 ¿.
äitikuu
En ole hautautunut lumen alle, en. Juu, ei tietoakaan keväästä täällä päin. Lunta on ja lisää tulee. Kevättä kaipailen myös.
En ole jaksanut/kerinnyt/viitsinyt kirjoitella viime viikolla. Tuntuu, ettei mitään oikein tapahdu. Sitä yhtä ja samaa. Jos alkaisi tehdä sellaisia pikapinoutumisia tyyliin " katso eilinen" . Sillähän se olisi kuitattu ;D
Tealle plussaonnea jatkoon. Ovistesteistä en tiedä sanoa. Itse en ole niitä koskaan kokeillut, vaikka lapsettomuusasioiden kanssa painittiin yli kolme vuotta ennen kuin T sai sitten alkunsa. Avustettuna lääkehoidoilla tosin. Kolmeen vuoteen sisältyi kaksi leikkausta, lukuisa määrä verta ja kyyneleitä sekä hormonihoitoja. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Nythän noita lapsia on suotu ihan kolme kappaletta!
Ja äitikuulle ONNEA plussasta!
Mitä muuta? Ei erityistä. Mies on edelleen sairaslomalla, vielä tämän viikon kotona. Eli yksi hoidettava lisää. Miesten kyky sairastaa on kyllä uskomaton! Kun on sairas, niin on sairas. Piste. Huutomerkki. Olen siis joutunut kaksi viikkoa tekemään lumityöt, käyttämään koirat vähintään kolme kertaa päivässä lenkillä, siivoamaan, käymään kaupassa, hoitamaan kotihommat. Mutta onpahan ollut seuraa kerrankin kotona, kun ei mies pääse mihinkään. Olen yrittänyt nähdä sen hyvänä asiana. Ja olen sitten saanut tehdä muitakin ylimääräisiä kotihommeleita rauhassa, kun mies on kuiteskin katsonut lapsia. Näihin ylimääräisiin hommiin kuuluu mm. mullan vaihtamiset kukkiin sekä perusteellinen akvaarion siivous (eli kasvien vaihtamiset ja pohjasoran vaihdot ja pesemiset). Isotöinen tuo akvaarion vuosihuolto, mutta nyt kelpaa fisujen polskia!
T:llä on myös paljon hampaita suussa, joita hän myös käyttää. Valitettavast. Jos ei joku mene mieliksi, niin sitten purraan ja kovaa. Huono homma...
Neiti kasvaa ja voi hyvin. Iltaitkuisuutta edelleen. Soitin vyöhyketerapeutille. Turha homma. Ei kuulemma rupea hoitamaan vauvaa ennen kuin äiti on hoidettu! Vauvan itkuisuus johtuu siitä, että äiti on väsynyt. Eli vauvaa ei kannata hotaa ennen kuin äiti on hoidettu. Vihaksi siepasi. En maksa itseäni kipeäksi siitä, että käyn kuuntelemassa jo sen minkä tiedän. Olen väsynyt. En ole muuta koskaan väittänytkään. Mutta Neitin hoitamisesta (ja tietysti muidenkin lasten hoidoista) olen kyllä valmis maksamaan vaikka mitä. Kummallista touhua...
No joo. Yllättäen alakerrasta kuuluva meteli keskeyttää tämän homman. Palaan.
Mimmu ja lapset x3
Onnea kovasti, Äitikuu :)
Ja Teallekin onnea jatkoyritykseen! Ei varmaan jaksa aina olla toiveikas - toivottavasti kuitenkin ne ovistestit auttaisivat plussatulokseen!
Tuttiksen viikko kyllä kuulosti hurjalta, tuo käsijuttu, hui! Onneksi ei pahemmin käynyt.
Kevättä täälläkin odotellaan. Tai lähinnä kesää! Mistä tuota lunta riittää! Olisi jo kohtuullista kevään alkaa. Enemmän kuitenkin tosiaan odottelen kesää koska " aa, kesän lapsi mä oon" (syntynyt kesällä, jne.)
Eilen oli ihan mukavat synttärijuhlat miehen äidillä. Tyttö tykkäsi tällä kertaa kakusta, yleensä ei välitä kakuista, pullista, tms. Kakku ei ollut niin ylimakeaa, se oli ehkä syy. Ruokakin maistui kaikille erittäin hyvin :) Ei juhlissa ollut kuin lähimmät. Se oli sellaista rauhallista kuulumisten vaihtoa, siksi ihan mukavaa. Tyttö tietenkään ei nukkunut päiväunia (vieras paikka) ja kun pääsimme kotiin, meni jo klo. 19 jälkeen yöunille ja heräsi tänä aamuna klo. 8:30!!! Univelkaa siis oli.
Mimmulille piti vielä sanoa, että ihanalta kuulostaa tuo " Salainen laakso" :)
Alli
eli porukoiltani palattiin eilen klo 22 pintaan. Leppoista oli, jopa tyhjäpääsiskonkin kanssa! Kiitokset myös Aavikselle hyvästä seurasta ja Syntisen hyvästä kakusta!!
Äitikuullle ONNEA! :-)
Tealle jaksuja ja tärppionnea!
Rosaa ei enää laiteta ulos yksin nukkumaan. Koirankin pihallaoloa vahdittava. Pitkään huhuttu taas susista. Nyt oli paikallislehdessä juttu joka osoitti että huhut pitävät paikkansa. Meidän kylällä useita susihavaintoja ja valokuvia jäljistä.Sudet taisivat lapsia viedä silloin ,kun luotettiin vanhempien papille kertomaan kuolinsyyhyn. Täytyyköhän hommata aseenkantolupa lenkkeilyä varten?? Aseet kotona kun ovat ihan turvallisia lapsiperheessä... Suo siellä, vetelä täällä.. :-/
Lila75, Rosa toisessa kädessään
Oisko kellään antaa suositusta hyvästä ravintolasta Hgin keskustassa? Ajateltiin mennä aavistuksen hienompaan paikkaan nyt, viimeksi käytiin siellä Everestissä. Netistä katsotut ruokalistat ei vielä kerro totuutta paikasta, syysmammaraatiin luotan :) Juuri oli hyvä, jotain sen tyyppistä rauhallista ja siistiä paikkaa etsin, mutta kun harvoin käyn niin haluan nyt käydä jossain muualla.
Lila, menitkin kertomaan syntisen hyvästä kakusta.. makeanhimo iski!
Nyt lounaalle. Aah työläisen etuja.
- tea -
sori huomasin vasta nyt että eilinen pino oli kasvanut vielä illalla.
tuttis, olipahan hurjaa menoa!
kerppu, vai putoo teiltä jo hampaat...:) heh. Mieti mikä ero, meilä vasta 6 hammasta suussa, kun toisilla melkein kaikki...
... ja Tea, iso hali ja paljon tsemppiä uuteen yritykeen! Ja niitä ovistestejä suosittelen lämpimästi, ei mekään muuten tässä nyt oltais. Netistä tilaten saat edullisimmat. Mullakin ovis oli viikon myöh. kun mitä " oppikirjoissa" eli se 14pv ei toimi ainakaan mulla, vaan ovis oli vasta kp 20 tai 21. Kyllä se vielä onnistuu!!
äk