Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harkitsetko ostamasi vaatteet tarkkaan vai ostatko kun halvalla saa?

23.05.2008 |

Lueskelin noita vaateblogeja ja rupesin pohtimaan vaatteiden ostamista.Joistain kirjoituksista tuli nimittäin tunne (huom!en kritisoi kirjoituksia) että vaatteita ostetaan helposti "kun halvalla saa" riippumatta siitä tarvitaanko ko. vaatetta tai miltä se näyttää.Tottakai itsekin teen heräteostoksia mutta viime aikoina olen onneksi saanut järkeistettyä ostamista siten, että mietin onko vaate kantajansa näköinen ja tarvitsemmeko sitä.Meillä lapsilla on kyllä liikaa vaatetta mutta kaikki ovat sellaisia, ettei niitä ole ostettu halvan hinnan vuoksi.Mitään ei ole ostettu myöskään siksi, että "ostetaan varastoon" esim. H&M:ltä halvalla vaan jokainen vaatekappale on harkittu.Miten teillä muilla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina harkitsen mita haluan, mutta odotelen etta saan ne alennuksesta. Taalla Usassa vaatteet ovat alennettuina usein jo 1kk jalkeen ilmestymisestaan ja siita hinta vain laskee kun koot loppuvat... Minnin ollessa pieni saatoin joskus ostaa kivan heratevaatteen, jos sain oikein halvalla. Ne jaivat niin vahalle kaytolle, etta olen taman lopettanut. En kyllakaan voi sanoa, etta me kaikki nuo harkitsemani vaatteet tarvittaisiin :) Ostan myos varastoon, jos jotain kaliimpaa saa oikein hyvasta alenuksesta.

-Minnin aiti

Vierailija
2/8 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ohi aiheen mutta mielenkiinnosta kysyn, oletteko USAssa komennuksella vai muuttaneet työn perässä pysyvästi?Entä mikä on ollut vaikeinta sopeutumisessa?Nimimerkillä komennukselle lähtöä harkitseva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme väliaikaisesti, emme vain tiedä kuinka kauan... Emme ole varsinaisesti komennuksella, tulimme tänne hakemaan oman alamme (ainutlaatuista) työkokemusta.

Kannattaa ehdottomasti lähteä, jos tilaisuus tulee! Suomeen aina pääsee suomalaisena takaisin, kunhan vain tilaa lennot. Vaikeinta sopeutumisessa on sukulaisten ja vanhojen ystävien puute, mutta siihenkin tottuu. Lähtö pakkaamisineen oli myös rankkaa eikä meillä ollut edes Minniä. USAlaiset ovat maineensa mukaisesti ystävällisiä ja helppo on tutustua. Me ollaan täällä nyt toistaiseksi, mutta jos oikein alkaisi harmittaa saisi sen paluun järjestettyä nopeasti. Pysyvä ongelma tulee siitä, että vaikka joskus palaamme Suomeen tulemme myös aina kaipaamaan tänne. Koskaan en ole kuullut kenenkään expantin katuneen ulkomailla oleskeluaan.

Vinkkinä jos voi valita oleskelupaikkansa kannattaa pättää ilmaston mukaan B-)

Vierailija
4/8 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olet lukenut myös mun blogia...

Yleensä ostan harkiten, mutta meillä poika on niin kova pulauttelemaan vieläkin, että tiettyjä vaatteita pitää olla monta kappaletta, pahimpana päivänä menee neljäkin bodya ja puolityhjiä koneellisia ei viitsi pestä. Bodeja olen esimerkiksi ostanut kirpparilta uuden veroisia, vaikka väri/kuosi ei oiskaan täysin miellyttänyt. Nyt keväällä haaveilee niin kesästä, että kesävaatteita on kertynyt aika lailla, uskon ja toivon kuitenkin, että kaikki vaatteet tulee käyttöön. Kesällä voi mennä pari viikkoakin reissussa ilman suurempia pesu mahdollisuuksia (esim. mökillä) silloin on hyvä kun vaatevarastoa riittää... :)

Vierailija
5/8 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta enemmän kuin liika vaatteiden määrä itseäni ärsyttäisi, jos kaapit olisi täynnä toisiinsa sopimatonta sillisalaattia eli olen kai kaavoihin kangistunut, mutta meillä ei ole kymmentä eri tyyliä ja väriä yhtä aikaa.

Vierailija
6/8 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin kyllä ostin kassillisen kesävaatteita H&M:lta lapsille. Halpaa oli mutta vaatteet olivat myös kivoja ja tulivat tarpeeseen. En yleensä löydä aleista, hulluiltapäiviltä tai halpahalleista mitään, enkä osaa ostaa jotain turhaa tai mielestäni ei-niin-kivan näköistä vaatetta vaan siksi että sen saa halvemmalla kuin toisesta kaupasta. Pääsen nykyään aika harvoin shoppailemaan ja olen huomannut, että se on kivempaa kun on suunnitellut jo etukäteen mitä ostaa, silloin yleensä on myös tyytyväisempi lopputulokseen.

Vierailija
7/8 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat on tällä hetkellä erittäin tiukalla eikä ylimääräiseen ole varaa. Katson kaupassa kaikkia ihania vaatteita ja odotan että ne tulevat alen aleen, jos ovat jo silloin loppu niin sille ei voi mitään, jos jäljellä on vain isompaa kokoa ostan varastoon.

Normaali hinnalla en oikeastaan ole joutunut ostamaan kuin tänä keväänä sandaalit kesäksi. Kaikki muut vaatteet otan laatikosta käyttöön sitä mukaa kun ovat sopivia. Eli siis vaikka joku vaate olisi tosi hyvässä alessa, mutta en tykkää niin en osta ja tämä on ollut mahdollista ainoastan siksi että olen ostanut isompiakin kokoja ennakkoon kaappin. Odotan sitä aikaa kun mennen takaisin töihin eikä enää sitten tarvitse niin tarkkaan odottaa että kiva tuote tulee aleen vaan voin ostaan sen normaali hinnallakin.

Miksi taas en osta kirppareilta? Olen kierrellyt kirppareita todennut että likaisesta, venyneestä, kuluneesta vaatteesta pyydetään samaa hintaa kun mitä olen siitä maksanut kaupassa alen alesta. Joskun olen tokin löytänyt kirppariltakin sopivaan hintaaan mm. ensi talven haalarin.

Vierailija
8/8 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on koululainen.