Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö sinä missä on Pohjois-Korea?

Vierailija
14.08.2017 |

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän.

Vierailija
2/49 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen kaikki Suomessa suunnilleen tietää.

Ei tämä ole mokään Amerikka missä 90% ei ole ikinä käynyt edes osavaltionsa ulkopuolella ja opetus koulussa on tasoa "only three letters you need to know are u, s and a WOOOO"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tiedän, olen siellä rajallakin käynyt - eteläpuolella tosin.

Vierailija
4/49 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen.

Toi video on varmasti liioiteltu. Kiinnostais nähdä kulissien taakse. Näkyykö videolla realistinen otanta kaikista, joille kysymys esitettiin? Vähän epäilen. Tuo on varmaan tehty huumorilla (tehty pilkkaa amerikkalaisten tyhmyydestä) mutta moni tuntuu ottavan ton ihan totisena "tutkimuksena".

Vierailija
5/49 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt videon aikaisemminkin ja en sentään niin pihalla ole, että luulen sen olevan Kanadassa niinkuin joku videolla. Kaipa äärimmäinen tyhmyys on hauskaa.

Vierailija
6/49 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleenhän noi tehdään, että haastatellaan vaikka sata ihmistä. Näytetään vain ne pätkät missä haastateltava ei tiedä. Varmasti onnistuisi Suomessa tehdä samanlainen sketsi. Todennäköisesti pitäisi vain haastatella vielä enemmän ihmisiä.

Aika harva osaa laittaa kaikki maailman maat kartalle.

kokeile vaikka itse

Vierailija
7/49 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Korean yläpuolella.

Vierailija
8/49 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläpuolella on ensin taivas ja sitten avaruus.

Vierailija
9/49 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmiulotteisessa ympäristössä ei ole ylä- ja alapuolta.

Vierailija
10/49 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt videon aikaisemminkin ja en sentään niin pihalla ole, että luulen sen olevan Kanadassa niinkuin joku videolla. Kaipa äärimmäinen tyhmyys on hauskaa.

Osa jenkeistä luuli Georgian sodan aikaan (2008), että jenkkien osavaltiossa soditaan.

Vierailija
11/49 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän moni suomalainen osaa sijoittaa kartalle USA:n osavaltiot ilman lunttaamista? Ei kaikki eurooppalaisetkaan ole tietoviisaita, tietämätöntä porukkaa löytyy akateemisistakin niin kuin se kikatteleva opettaja Haluatko miljonääriksi- ohjelmassa joka ei tiennyt missä maassa maailman tunnetuin yliopisto Harvard sijaitsee.

Vierailija
12/49 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ehkä sinun todellisuudessasi. Minulle on päivänselvää missä suunnassa on ylöspäin. Hyvä kiinteä referenssipiste jalkojen alla.

Vierailija
13/49 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Osaan näyttää kartalta myös Pjongjangin, Kaesongin, Sinuijun ja pari muuta kaupunkia. Mihin vain kyselyyn tulee valtavasti täysin naurettavia vastauksia, tärkeämpää olisi tietää oikeiden ja väärien vastausten suhde ja otoksen laajuus.

Vierailija
14/49 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän moni suomalainen osaa sijoittaa kartalle USA:n osavaltiot ilman lunttaamista? Ei kaikki eurooppalaisetkaan ole tietoviisaita, tietämätöntä porukkaa löytyy akateemisistakin niin kuin se kikatteleva opettaja Haluatko miljonääriksi- ohjelmassa joka ei tiennyt missä maassa maailman tunnetuin yliopisto Harvard sijaitsee.

Kuinka moni edes ymmärtää milloin tarkoitetaan pääkaupunkia ja milloin osavaltiota kun puhutaan Washingtonista? Ja kuinka moni luulee, että DC sijaitsee Washingtonin osavaltiossa vaikka ne ovat oikeasti eri rannikoilla?

Vierailija
15/49 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ehkä sinun todellisuudessasi. Minulle on päivänselvää missä suunnassa on ylöspäin. Hyvä kiinteä referenssipiste jalkojen alla.

Se nyt ei silti ole alapuoli. Vai eletäänkö eteläisellä pallonpuoliskolla alapuolella?

Vierailija
16/49 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiefän, olen käynytkin siellä pari vuotta sitten. Kaikkia USA: n osavaltioita en osaisi näyttää kartalta.

Vierailija
17/49 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole kuin Venäjä välissä.

Vierailija
18/49 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi minäkään osannut sitä kartalta näyttää. Myönnän. Yleistietämys on mennyt kehnoksi kun ikää on tullut. Välillä jotain tietoja päivittelen muistiin mutta yllättävän nopeasti taas unohtuu.

En tiedä olisinko peruskoulu aikanakaan osannut heti. En ollut kovinkaan ahkera. Seiskan oppilas just ja just.

Vierailija
19/49 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä jotain tietoja päivittelen muistiin mutta yllättävän nopeasti taas unohtuu.

Valtiot toki siirtyvät paikasta toiseen koko ajan. Täytyy vähän väliä päivitellä, että pysyy kartalla.

Vierailija
20/49 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt siellä turistina. Mielenkiintoinen maa. Tiedän aika tarkasti, missä se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi