Raskaana "yhdenillan" jutusta
Helou! Mulla on sellanen tilanne et oon "tapaillut" n. puoltoista kk yhtä miestä ja oon nyt raskaana.. mitään vakavaa meillä ei ainakaan vielä ole enkä usko että välttämättä tuleekaan olemaan. Itse en pysty aborttia tekemään. Haluaisin vain kuulla muitten kokemuksia tälläsistä tilanteista. Tuntuu että tekisin miehelle väärin jos pidän lapsen mutten pysty myöskään omaan tahtoani vastaan keskeyttää raskautta. Ja en tarvitse tänne mitään kiukutteluja tai päteemisiä tiedän kyllä itse mihin tilanteeseen olen itseni laittanut!
Kommentit (32)
Tarvii varmaan tulla vähän avaamaan lisää. Elikkä kyseessä ei nyt todellakaan ole ollut mikään tahallinen raskaaksi hankkiutuminen. Olen 22-vuotias just valmistunut eikä ihan eka ajatus oo tässä ollut että hankkisin lapsen, varsinkaan kun nyt ei mitään suhdetta edes ole. Pillereitä olen syönyt 16 vuotiaasta lähtien. Hienoa jos mies haluaa olla mukana mutta sitä en häneltä lähde vaatiman
Ap
Ei kun samalle miehelle ketä tapailen
Vierailija kirjoitti:
Siis tapailet miestä, mutta olet raskaana jollekin toiselle? Vai ymmärsinkö nyt ihan väärin?
Niin siis samalle miehelle ketä tapailen
Vierailija kirjoitti:
Epsu kirjoitti:
En ole vaatimassa mitään rahoja mieheltä. Jos haluaa olla mukana on jos ei niin fine. Ehkäisy oli(piti olla) kunnossa pillerit. Ei tullut siinä vaiheessa ennen seksiä mieleen sanoa etten aborttia sitten see jos raskaaksi tulen.
En ole aborttia vastaan jos tilanne olisi sellainen että en pystyisi lapsesta pitämään huolta tekisin. Tällä hetkellä mulla elämässä kaikki ihan hyvin muuten
Ap
Ihan mielenkiinnosta kysyn, kuinka monta kertaa harrastitte seksiä, että pillereidenkin käytön aikana onnistuit tulemaan raskaaksi?
En ole laskenut :D mulla kyllä vaihdettiin pillerit hetki sitten
Onnea vauvasta kovasti! Olen ollut vastaavassa tilanteessa, olin pitämässä vauvan, mutta valitettavasti raskauskeskeytyi viikolla 11.
Puhu sen miehen kanssa, jos ei halua olla suuremmin kuvioissa suosittelen ottamaan yhteyttä Totaaliyhäreihin http://totaaliyharit.wixsite.com/totaaliyharit. Itse puhuin jo alkuraskaudesta heidän piheenjohtajansa kanssa puhelimessa ja sain paljon ymmärrystä tilanteeseeni. Samalla myös tsemppiä vastaavanlaisista kohtaloista. Et todellakaan ole ainut, jota on tehnyt vastaavanlaisen päätöksen ja hyvä niin.
Epsu kirjoitti:
En ole vaatimassa mitään rahoja mieheltä. Jos haluaa olla mukana on jos ei niin fine. Ehkäisy oli(piti olla) kunnossa pillerit. Ei tullut siinä vaiheessa ennen seksiä mieleen sanoa etten aborttia sitten see jos raskaaksi tulen.
En ole aborttia vastaan jos tilanne olisi sellainen että en pystyisi lapsesta pitämään huolta tekisin. Tällä hetkellä mulla elämässä kaikki ihan hyvin muuten
Ap
Sulla ei ole valtuuksia kuitata pois lapsen oikeutta isään, elatukseen, eikä perintöön. Lapsen oikeudet on lapsen oikeudet, ei sun.
Elatusapua sun ei tarvi vaatia, sopimus elatuksesta on vain vanhempien keskinäinen, eikä sitä edes tarvi tehdä. Ei kuulu kelleen. Mullakaan ei ole exaviomiehen kanssa. Hän tosin maksaa vapaaehtoisesti itse miettimänsä summan.
Jos mies ei usko, voittehan tehdä nollasopimyksen ja molempien nimet alle, yhtä sitova sopimus se on.
Isyys kai pitäisi tunnustaa. Mutta tietääkseni ilman muuta olet yksinhuoltaja, jos et itse tyhmyyksissäsi suostu muuhun.
Isyys vaan turvaa lapsen oikeuden elatukseen jos sulle tapahtuu jotain, ja oikeuden perintöön. Hänkin voi aikanaan kieltäytyä siitä jos haluaa, moni niinkin tekee.
Viisaammat voi sit sanoa onko pakko antaa lasta ventovieraalle joka toinen viikonloppu. Minä en antaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epsu kirjoitti:
Helou! Mulla on sellanen tilanne et oon "tapaillut" n. puoltoista kk yhtä miestä ja oon nyt raskaana.. mitään vakavaa meillä ei ainakaan vielä ole enkä usko että välttämättä tuleekaan olemaan. Itse en pysty aborttia tekemään. Haluaisin vain kuulla muitten kokemuksia tälläsistä tilanteista. Tuntuu että tekisin miehelle väärin jos pidän lapsen mutten pysty myöskään omaan tahtoani vastaan keskeyttää raskautta. Ja en tarvitse tänne mitään kiukutteluja tai päteemisiä tiedän kyllä itse mihin tilanteeseen olen itseni laittanut!
Miespuolinen kaverini joutui tuohon tilanteeseen aikanaan.
Teetti isyystestin ja vaati lapsen huoltajuutta, ja sai. Varaudu myös siihen.
Äidin täytyy olla suunnilleen narkkari että noin tapahtuisi.
Ei onneksi enää nykyaikana.
Minä kannustan sinua tekemään juuri niin mikä itsestä tuntuu parhaalta 😊
Minä tulin raskaaksi parikymppisenä yhdenillan jutusta ja tämä minun "vahinko" on jo 16 vuotias nuori mies nykyisin. Ikinä en ole asiaa katunut, päinvastoin elämäni parhaita päätöksiä. Lapsen isä oli fiksu mies silloin, halusi kantaa vastuun omalta osaltaan ja lapsella on aina ollut molemmat vanhemmat ja molemmilta puolilta myös suku. Ikinä emme ole lapsen isän kanssa olleet yhdessä yhtä yötä lukuunottamatta ja tämä on toiminut näin erittäin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Epsu kirjoitti:
No mies ei todellakaan voi saada vauva huoltajuutta, koska vauva tarvitsee kaikista eniten äitiä. Vain nainen voi imettää ja nainen on vauvalle läheisempi kuin isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epsu kirjoitti:
Joo, yhteishuoltajuuden voi saada. Yksinhuoltajuutta ei taatusti saanut, ainakaan heti isyystestin tekemisen jälkeen.
Ei tietenkään heti vaan käsittelyprosessin jälkeen. Totaalisen yksinhuoltajuuden saa joskus äiti, joskus isä. Tässä tapauksessa isä.
Miksi isä on halunnut viedä vauvalta vauvan elämän tärkeimmän henkilön?
Kyllä raskausajasta ja synnytyksestä selviää hyvin ihan yksinkin, joo. Mutta. Suurempi ongelma on se, että joudut antamaan lapsen miehelle hoitoon, jos isä kuvioissa haluaa olla. Ja jos et tunne miestä kunnolla, et voi tietää millainen isä hän rakkaalle lapsellesi on.
Tämä oli syy miksi minä pidin lapsen isän lähelläni loppuraskauden ajan ja synnytyksen jälkeen kolme kuukautta (vaikka emme olleet yhdessä). Näin sain varmuuden, että isä oppi hoitamaan lastaan hyvin ja ymmärsi pienen lapsen tarpeet. Sen jälkeen tapaamiskertoja vähennettiin neljään kertaan viikossa ja nykyään lapsemme viettää isällään aikaa säännöllisesti, enkä minä ole huolissani sillä välin. Koska, lapseni tulee tyytyväisenä isältään kotiin ja lähtee myös isälleen mieluusti.
Ensisijaista olisikin miettiä pienen lapsen tarpeita tällaisessa tilanteessa. On helppo sanoa, että en vaadi mitään tai halua mitään. Entä jos mies vaatiikin, etkä sinä haluaisi antaakaan lastasi hänelle??
Ihan mielenkiinnosta kysyn, kuinka monta kertaa harrastitte seksiä, että pillereidenkin käytön aikana onnistuit tulemaan raskaaksi?