No kiva. Mulla on aikuinen sisko. Sain tietää eilen.
Isä-kulta se päätti eilen kertoa, että mulla on sisko Virossa. Vielä ihan samanikäinen sisko. Ikäeroa mahtavat 2kk. Raivostuttaa. Ei se, että mulla on sisko vaan se, että isä ei ole kertonut sitä koskaaan. Oli mennyt 70-luvun alussa pökkimään jotain virolaista naista, joka synnytti tyttären 2 kuukautta sen jälkeen kun mä synnyin. Eli sillä oli työkomennuksella toinen nainen siellä ja kotona raskaana oleva vaimo. Mitä hel&%##iä tähän pitäisi sanoa. Lasta ei ole tunnistettu, isä reiluna ei ole mitään varmaan maksanutkaan ja "enää ei muista" kuin naisen etunimen. Joo, hyvää lomaa vaan mulle. Tätä ehtii nyt miettiä vaikka koko loman :P
Kommentit (24)
Veljelleni kerrottiin aikuisena, että hänellä on sisarpuoli myös isän kautta. Kun asuin vähän kauempana, minulla oli jotenkin fiilis että ko. nainen voisi löytyä läheltä. Muutettuani pois selvisi että hän asusti siinä samassa kunnassa, josta olin juuri tavarani pakannut.
Lapsena hän oli ollut samalla luokalla nykyisen kälyni kanssa. Että sillai.
Niin, selvittämättömät asiat jäävät helposti kummittelemaan.
Asia ei ole vaikuttanut sun elämään ennen, ja jos lapsi ei ole tunnustettu (ei tunnistettu) niin ei tule kummittelemaan perukirjoitukseenkaan. Eli maailmalla on joku sulle vieras ihminen elämässä omaa elämäänsä... no niitä on muutama miljardi muitakin.
Toivottavasti löydät joskus siskosi, onnea! Isäsi on kyllä ollut aika törkeä.
Aikuiselle se on helpompi kertoa kuin lapselle.
Jos ei ole lasta tunnistettu, niin ei kukaan tiedä kuka hän on.
Mistä ei tiedä, siitä ei kärsi. Siksi minusta olisi parempi olla hiljaa teoistaan, jos niistä ei ole seurauksia. Jos lasta ei ole tunnustanut, ei joudu maksamaan. Ja mistä se isä tietää, että se on juuri hänen lapsensa? Tuskin se Virossa kökki paria kuukautta koko ajan naisen vieressä, eiköhän se ehtinyt muuallekin.
Äitini antoi sisarukseni adootioon ollessani 4v. Sain tietää isän kuollessa muutama vuosi sitten.
Miksi hän oli parempi kuin minä, miksi ei luopunut minusta samalla?
Jotta voi se noinkin olla.
Ois voinu pitää ihan omana tietonaan.
Vierailija kirjoitti:
Asia ei ole vaikuttanut sun elämään ennen, ja jos lapsi ei ole tunnustettu (ei tunnistettu) niin ei tule kummittelemaan perukirjoitukseenkaan. Eli maailmalla on joku sulle vieras ihminen elämässä omaa elämäänsä... no niitä on muutama miljardi muitakin.
Perinnöllä ei ole mitään väliä, mutta on se eri asia tietää kuin olla tietämättä. Mä tiedän, että mulla on jossain sisko. Kyllä se nyt pistää ajattelemaan asiaa. Mistä sitäkään tietää tietääkö se mun sisko musta. Ehkä siellä on ajatellut ihan samalla tavalla, että tiedetään toistemme olevan olemassa, mutta ei voida löytää toisiamme.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ei tiedä, siitä ei kärsi. Siksi minusta olisi parempi olla hiljaa teoistaan, jos niistä ei ole seurauksia. Jos lasta ei ole tunnustanut, ei joudu maksamaan. Ja mistä se isä tietää, että se on juuri hänen lapsensa? Tuskin se Virossa kökki paria kuukautta koko ajan naisen vieressä, eiköhän se ehtinyt muuallekin.
Varmaksi ei tietenkään voi tietää, kun eihän sitä voi aina tietää vaikka olisi naimisissa ihan normaalisti, mutta mun isä "kökki" siellä yli vuoden tuolloin kerran ja sen jälkeen parin vuoden ajan muutamia kertoja joitain päiviä. Kävi silloin pidemmän komennuksen aikaan kotona pari kertaa vuodessa ja jouluna, kesälomalla jne. Muuten se oli siellä. Silloin Virossa elettiin vielä neuvostoaikaa. Ei ollut niin yleistä toi rannalta toiselle kruisailu. Se lapsi näyttää ihan samalta kuin mä lapsena. Siis valokuvassa, jossa se tyttö on joku 1-2 v.
Aika yleistä oikeastaan. Tiedän useampiakin tapauksia. Ehkä nykypäivänän lapsille ei tapahdu enää niin paljoa, kun helpompi erota ja vaihdella naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, hyvää lomaa vaan mulle. Tätä ehtii nyt miettiä vaikka koko loman :P
Ihan kuin sinä olisit tässä asian keskiössä...
Missä sitten olen jos en tämän asian keskiössä? Mun isä kertoo mulle, että mulla on melkein viiskymppinen sisko saatesanoilla "hyvää lomaa, nyt sulla on aikaa miettiä tätä asiaa rauhassa lomalla." Ulkopuolinenko mä olen?
Aika monen palstamamman mies näyttäisi olevan periytynyt siasta. Se on minun mielestäni aika ihme juttu, mutta ehkä sian ja ihmisen kromosomit jotenkin yhteen soppii.
Sehän on isäsi asia, ei kuulu sulle lainkaan. Ihan joutavia murehdit.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö äitisi asiasta?
En usko että tiesi, enkä enää voi kysyä asiasta äidiltäni, joka kuoli pari vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on isäsi asia, ei kuulu sulle lainkaan. Ihan joutavia murehdit.
Oiskin isä pitänyt asiansa omanaan. Mä en olisi halunnut tietää. On aika vaikeeta olla ajattelematta asiaa. Pystyisitkö itse ihan oikeasti vaan olkaa kohauttamaan samassa tilanteessa?
Minullapa on täysi-ikäinen sisko ja taas eilen sain tietää, ettei hän ole aikuinen...