Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan heittää pihalle nuo airbnb-vieraat. ASAP

Vierailija
14.08.2017 |

Menevät saunaan puolilta öin, viihtyvät siellä liki kaksi tuntia. Siellä reippaalla äänellä käyvät läpi filosofisia pohdintojaan, ja miespuolinen murjaisee tuon tuosta nokkeluuksia, joihin emäntä reagoi terävästi kikatellen. Kun huomautan, että on hiljaisuus, tulevat pois, mutta jatkavat kovaäänistä jutustelua ja kaakatusta huoneessaan. Hetken hiljaa oltuaan alkaa voihkinta ja läpsytys. Tätä kestää puoli neljään saakka aamulla.

Uloskirjautumisen tulisi tapahtua ennen klo 13, mutta eivät vielä ainakaan eväänsä liikauta lähtöä tehdäkseen. Olen yrittänyt kysyä, voisivatko lähteä aiemmin, mutta saanut epämääräisiä muminoita vastauksiksi.

Kyllä ottaa hiukan kupoliin, vaikka tästä rahaa saankin.

En majoita enää pariskuntia. Ainakaan, jos olen itse paikalla.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on maksettu klo 13 asti niin miksi sieltä aikaisemmin pitäisi lähteä?

Vierailija
2/25 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kysynyt, voisivatko lähteä aiemmin? Voiko sellaista tehdä? Ja miten olet itse paikalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden huonon kokemuksen perusteella lyttäät kaikki?

Vierailija
4/25 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin rahanpuuttessa en olisi, että päästäisin vieraita ihmisiä kotiini majoittumaan.

Vierailija
5/25 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niille vieraillekin varmasti ahdistava majoituspaikka tuommoinen tiukkispaikka...

Itselläni ei tulisi mieleenkään laittaa airbnb:hen tarjolle silloin kun olen itse paikalla. Mutta silloin olen laittanut kun olen esim. kesällä kuukauden ulkomailla. Saa rahaa, eikä vieraista ole itselle vaivaa - eikä minusta heille. 

Vierailija
6/25 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airbnb-hommaan pitää varautua asenteella ja kärsivällisyydellä, ei se mitään ilmaista ja helppoa rahaa ole, Toki talon sääntöjä pitää vieraiden noudattaa ja jos ystävällisestä muistutuksesta huolimatta niitä rikotaan niin jättäisin tylyn viileästi vieraasta huonon mutta todenmukaisen arvion. Uloskirjautumisaikaa ei tietenkään mennä jälkikäteen vaihtelemaan!

Vierailija
7/25 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos on ulkomaalaisia muualta kuin saksankielisistä maista, joku HILJAISUUS voi olla heille ihan vieras ja outo käsite. Muualla kun saa kerrostaloissakin mölytä mihin aikaan vaan käytännössä. Samoin suomalaisten nukkumaanmenoajat yleensä on ainakin etelämpää tuleville ihan omituisia. He söisivät päivällistä siihen aikaan kun suomalaiset menee nukkumaan.

Vierailija
8/25 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska haluan heidän lähtevän ennen minua. Minun täytyisi poistua n. 12:30.

Vierailija
9/25 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ap itse nyt kävelylle, niin lakkaat hermoilemasta siellä oven takana. Rauhoututkin hiukan. Ja hei, ota tuo huumorilla, kertamokaa ei ole pakko toistaa enää, ja nyt sait hauskan stoorin kerrottavaksi.

Et voi passittaa heitä kadulle ennen uloskirjautumisaikaa, se on sovittu alunperin ajaksi, ja vuokralaistesi ei ole pakko sitä ennen lähteä mihinkään.

Vierailija
10/25 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden huonon kokemuksen perusteella lyttäät kaikki?

No minulla on amerikkalaisista hiukan röyhkeä mielikuva ennestäänkin. Kuitenkaan aiempien huonohkojen kokemusten vuoksi en evännyt näiltä varausmahdollisuutta. Koska nimenomaan en muutamien tapausten vuoksi haluaisi lytätä kaikkia. Mutta tähän loppuu venyminen, en jaksa enää olla luottamatta omiin aiempien kokemusten muodostamaan käsitykseen.

Vierailija
11/25 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksavat koko majoituksesta mutta eivät saa saunoa / valvoa yötä? okei :D Tosiaan, miksi olet paikalla itse?

Vierailija
12/25 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan oma vika. Olisit laittanut että pitää poistua viimeistään klo 12. Et sä nyt voi alkaa muutella.

Vierailija
13/25 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin jos on ulkomaalaisia muualta kuin saksankielisistä maista, joku HILJAISUUS voi olla heille ihan vieras ja outo käsite. Muualla kun saa kerrostaloissakin mölytä mihin aikaan vaan käytännössä. Samoin suomalaisten nukkumaanmenoajat yleensä on ainakin etelämpää tuleville ihan omituisia. He söisivät päivällistä siihen aikaan kun suomalaiset menee nukkumaan.

Tämä. Minuahan tuo mekastus ei varsinaisesti vaivaa, ymmärrän heidän olevan lomalla ja haluavan nauttia ajastaan rentoutuen, mutta kerrostalossa naapurit saattavat älähtää ja tehdä valituksen. Se taasen on uhka tulevalle vuokraustoiminnalle.

Vierailija
14/25 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat usein lomalla käyttäessään noita palveluita. Älä majoita, jos et ymmärrä tätä.

Vierailija
15/25 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt ohjeen, jonka mukaan ei voi saunoa klo 20 jälkeen. Saunan saa ajastettua siten, että se ei lämpiä tuon jälkeen.

Vierailija
16/25 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan oma vika. Olisit laittanut että pitää poistua viimeistään klo 12. Et sä nyt voi alkaa muutella.

Airbnb on sellainen vähän epävirallinen, yhteisöllisyyteen perustuva toimintamuoto, joka on hiukan joustavampi kuin tavalliset hotellit. Siksi voi aivan hyvin kysyä, jos vieraat pystyisivät muuttamaan lähtöaikaansa. Pakkohan ei tietysti ole lähteä kuin vasta sovittuna ja maksettuna ajankohtana, mutta em. syystä joustamista voi pyytää.

Vierailija
17/25 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähtöajaksi on sovittu 13, on isäntäpuolen oma ongelma, jos pitääkin lähteä ennen vieraita. Se olisi pitänyt miettiä etukäteen.

Vierailija
18/25 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt ohjeen, jonka mukaan ei voi saunoa klo 20 jälkeen. Saunan saa ajastettua siten, että se ei lämpiä tuon jälkeen.

Tämä on hyvä idea. Onko tuo jokin vain teidän saunassa oleva ominaisuus vai joku ihan yleinen kikka? Kerro lisää..

Vierailija
19/25 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähtöajaksi on sovittu 13, on isäntäpuolen oma ongelma, jos pitääkin lähteä ennen vieraita. Se olisi pitänyt miettiä etukäteen.

Näinhän se on. Nyt olen muuttanut seuraaviin varauksiin uloskirjautumisen klo 12. Lisäksi olen muuttanut varausmahdollisuutta siten, että samana päivänä ei voi tulla seuraavat vieraat. Kuten minulla tänään. Heh. Yritän siis saada huoneen ja kämpän kuntoon ennen seuraavia tulijoita, ja pitäisi töihinkin yrittää ehtiä.

Lisäksi olen tietysti päivittänyt ilmoitukseen maininnan hiljaisuudesta sekä tarkentanut mitä se käytännössä tarkoittaa.

Virheistä oppii!

Vierailija
20/25 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jo vähän sillä rajalla, että meneekö munapäisyydeksi. Esim 21:30 voisi olla hyvä. Voisivat jälkilöylyissä roikku ilta kymmeneen. Tässä kuitenkin ihmiset maksavat siitä palvelusta. Hiljaisuus yleensä taloyhtiöissä alkaa siinä 22 tai 23.