Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten erilaiselta netissä tapaamasi ihminen vaikutti livenä?

Vierailija
13.08.2017 |

Kun olet tutustunut johonkin ihmiseen netin, jonkin sovelluksen, chatin tms. kautta, mitä tästä ihmisestä on tullut livenä tavatessanne sulle yllätyksenä? Onko luonne, ulkonäkö, puhetapa, ajatusmaailma tai jokin muu asia tullut yllättävällä tavalla esille vasta oikeassa elämässä tavatessa eli ei ole vastannut ennakkokuvaa?

Tarkoitan nyt lähinnä nopeasti esille tulevia asioita, en mitään "elämän isoja salaisuuksia", joista harvemmin heti uusille tuttavuuksille avaudutaankaan.

Jos olet yllättynyt jostain, onko ihminen antanut tarkoituksella väärän kuvan vai eikö ole itse välttämättä tajunnut tuoda asiaa viestitellen esille? (Eli ei ole tajunnut, mitä muut olettavat kyseisen asian suhteen, jos sitä ei tuo erikseen esille.)

Entä onko itsellesi sanottu, että jokin sussa olikin livenä jotain erilaista mitä toinen oletti, tai jotain mitä ei ollut älynnyt edes ajatella, ja kyseisen asian olemassaolo tuli siksi yllätyksenä?

Miten näistä "yllätyksistä" on menty eteenpäin, tuliko toista kohtaamista?

Miten erilaiselta netissä tapaamasi ihminen vaikutti livenä?

Vaihtoehdot

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksenne kiinnostaisivat, koska en ole itse tavannut ketään livenä (vielä) ja suurimpia huolenaiheitani asian suhteen on se, että en älyä etukäteen antaa itsestäni realistista kuvaa, jotta en livenä ole huonolla tavalla yllättävä. Eli mitähän kaikkea oleellista voikaan vahingossa jättää kertomatta...

ap.

Vierailija
2/13 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallupin kysymys ei vastaa otsikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kaikkea voikaan välittää, ja ihmiset usein jännittävät ensi kohtaamista livenä, joten voivat olla vähän hiljaisempia tai jäykempiä kuin normaalisti.

Mieleen on jäänyt yksi tapaus, joka käytti paljon hymiöitä, mutta ei livenä hymyillyt eikä nauranut vaan oli aika vakavikko.

4/13 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kerran pitkän ämpytyksen jälkeen yhtä tyttöä tapaamaan hänen luo, tyttö oli kuvissa hiukan pehmeä mutta nätti....sehän ei,ole pahasta pikku pehmeys :) mutta kun olin matkalla niin tyttö sanoi puhelimessa että jos et säikähdä häntä, silloin arvasin että kuvat on tosi muokattuja...ja todellisuus oli ihan eri mitä kuvat(olen vähän pinnallinen). Ja sen lisäksi piti itse puhua ja kysellä koko ajan jotain ja yrittää vetää showta kun tyttö oli tosi hiljainen ja vaikean oloinen. Noh olin kuitenkin yön siellä ja se on ainoa kerta kun on jälkeen päin harmittanu että edes meni sinne, mutta itsehän vonkasin tapaamista...

Vierailija
5/13 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gallupin kysymys ei vastaa otsikkoa.

Tän piti olla vain tavallinen keskustelu, mutta lisäsinkin gallupin vain ylimääräisenä lisänä. Se ei ole tässä oleellinen siis. Pahoittelen harhaanjohtavuutta, se ei ollut tarkoitus.

ap.

Vierailija
6/13 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut melko paljon livenä ihmisiä, joihin alunperin tutustuin netissä ja moni on poikennut aika lailla ennakkomielikuvasta. Yllätykset ovat olleet niin positiivisia kuin vähemmän mukavia.

Eräs harvasanaiselta ja jäyhältä vaikuttanut henkilö olikin livenä avoin, iloluontoinen ja vieraanvarainen. Samaten henkilö, josta sain nettikirjoitustensa perusteella jonkinlaisen wannabe-koviksen kuvan, oli livenä mutkaton ja sydämellinen. Toisaalta taas eräällä palstalla tapaamani tyyppi, joka foorumilla vaikutti sivistyneeltä ja syvälliseltä, oli livenä varsin koppavan oloinen, herkästi hermostuva ja katseli minua avoimesti nenänvarttaan pitkin. Toinen fiksuja ja analyyttisia kirjoitellut paljastui livenä huomionhakuiseksi ja lapselliseksi (mm. saattoi kovaan ääneen nauraa jonkun ohikulkijan kampaukselle tai pilkata toisten sanavalintoja).

Sitten on ollut muutamia, joista netissä saamani mielikuva on natsannut täysin yksiin livepersoonan kanssa. Heistä muodostuikin sittemmin ihan pitkäaikaisia ystäviä, sillä myös minä olin vastannut heidän mielikuvaansa minusta. Kerran tosin eräs tyyppi nurisi olevansa pettynyt, kun olin livenä niin kiltin oloinen. Ilmeisesti kauhuleffa- ja viskiharrastukseni saivat hänet kuvittelemaan, että olisin jokin tatuoitu ja kiroileva prätkäjengien kuningatar :D

Vierailija
7/13 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kaikkea voikaan välittää, ja ihmiset usein jännittävät ensi kohtaamista livenä, joten voivat olla vähän hiljaisempia tai jäykempiä kuin normaalisti.

Mieleen on jäänyt yksi tapaus, joka käytti paljon hymiöitä, mutta ei livenä hymyillyt eikä nauranut vaan oli aika vakavikko.

Ahaa, juuri tällaiset pieneltä vaikuttavat asiat on hyödyllistä tietoa, koska niitä ei tulisi edes ajatelleeksi. :D Kiitos.

ap.

Vierailija
8/13 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus yllättänyt enemmän, joskus vähemmän. Romanttisen kiinnostuksen kohteita en ole tavannut ikinä ensin netissä, mutta ihan harrastus- ja kaveripohjalta olen yllättynyt aika monen ulkonäöstä, nykykuvat tuntuvat usein laihduttavan 20 kg, ulosannista, jotkut todellakin kirjoittavat paremmin kuin puhuvat tai persoonasta. Toisaalta onhan se odotettavaakin, että kirjoittaessaan omassa kotonaan ihminen on erilainen kuin jutellessaan ensikertaa kasvotusten.

Oma lukunsa ovat sitten nämä superpätevät, jotka livenä vaikuttavat melkoisen taviksilta. Ja somessa sydänhyppiä viljelevät osaavat kyllä joskus olla melkoisen nyrpeitä tylsimyksiä. Toisaalta hyvin tavallisen oloisista ihmisistä voikin livenä paljastua hyvinkin nohevia monitaitureita.

Vierailija
9/13 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisesta ihmisestä muodostuu melko väkisin jonkinlainen visuaalinen kuva, vaikka kuvaa ei olisi nähnytkään. Tapasin ystävän livenä ensimmäistä kertaa melko runsaan kirjoittelun jälkeen ja hän oli aivan eri näköinen, mitä olin kuvitellut. Luulin vaaleaksi, olikin tumma, luulin bleiserinaiseksi, olikin nahkarotsi jne. Se, mikä piti viestien perusteella paikkansa, oli puheliaisuus ja avoimuus. Ja sehän oli ystävää etsiessä tärkeintä.

Vierailija
10/13 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6523 kirjoitti:

Menin kerran pitkän ämpytyksen jälkeen yhtä tyttöä tapaamaan hänen luo, tyttö oli kuvissa hiukan pehmeä mutta nätti....sehän ei,ole pahasta pikku pehmeys :) mutta kun olin matkalla niin tyttö sanoi puhelimessa että jos et säikähdä häntä, silloin arvasin että kuvat on tosi muokattuja...ja todellisuus oli ihan eri mitä kuvat(olen vähän pinnallinen). Ja sen lisäksi piti itse puhua ja kysellä koko ajan jotain ja yrittää vetää showta kun tyttö oli tosi hiljainen ja vaikean oloinen. Noh olin kuitenkin yön siellä ja se on ainoa kerta kun on jälkeen päin harmittanu että edes meni sinne, mutta itsehän vonkasin tapaamista...

Okei, eli ainakin ulkonäöstä kannattaa antaa mahdollisimman realistinen kuva. :)

Luin jostain kauheiden deittikokemusten keskustelusta, kun nainen oli tavannut jossain chatissa tms. miehen, ja kun olivat tapaamassa livenä ja nainen kävelemässä miestä kohti, niin tuo mies oli katsonut halveksien ja lähtenyt vain pois! Kirjoittajaa harmitti, kun mies oli ilmeisesti odottanut jotain hottista, vaikka sellaista ei varmastikaan ollut luvattu, vaan se oli miehen oma odotus jostain syystä. Eli ainakin tämä "itsestäänselvyys" pitää kai siis älytä kumota jo etukäteen, jos ei halua tuottaa pettymystä. :D

ap.

Vierailija
11/13 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut melko paljon livenä ihmisiä, joihin alunperin tutustuin netissä ja moni on poikennut aika lailla ennakkomielikuvasta. Yllätykset ovat olleet niin positiivisia kuin vähemmän mukavia.

Eräs harvasanaiselta ja jäyhältä vaikuttanut henkilö olikin livenä avoin, iloluontoinen ja vieraanvarainen. Samaten henkilö, josta sain nettikirjoitustensa perusteella jonkinlaisen wannabe-koviksen kuvan, oli livenä mutkaton ja sydämellinen. Toisaalta taas eräällä palstalla tapaamani tyyppi, joka foorumilla vaikutti sivistyneeltä ja syvälliseltä, oli livenä varsin koppavan oloinen, herkästi hermostuva ja katseli minua avoimesti nenänvarttaan pitkin. Toinen fiksuja ja analyyttisia kirjoitellut paljastui livenä huomionhakuiseksi ja lapselliseksi (mm. saattoi kovaan ääneen nauraa jonkun ohikulkijan kampaukselle tai pilkata toisten sanavalintoja).

Sitten on ollut muutamia, joista netissä saamani mielikuva on natsannut täysin yksiin livepersoonan kanssa. Heistä muodostuikin sittemmin ihan pitkäaikaisia ystäviä, sillä myös minä olin vastannut heidän mielikuvaansa minusta. Kerran tosin eräs tyyppi nurisi olevansa pettynyt, kun olin livenä niin kiltin oloinen. Ilmeisesti kauhuleffa- ja viskiharrastukseni saivat hänet kuvittelemaan, että olisin jokin tatuoitu ja kiroileva prätkäjengien kuningatar :D

Oho, olet aika rohkeasti tavannut eri ihmisiä. Kertomastasi ainakin huomaa sen, ettei netissä tosiaan kannata esittää muuta kuin on, sellaiselle ihmiselle, jonka aikoo tavata. Se ei kuitenkaan ole välttämättä niin helppoa kuin voisi luulla! Mulle on netissä luontevaa puhua tavalla, joka ei kuitenkaan ole samanlaista kuin oikeassa elämässä. Eli jos yrittäisin netissä kiroilla saman määrän kuin oikeassa elämässä, saisin oikein yrittämällä yrittää. Se ei vain luonnistu, kirosanat ei vain kuullu mun "nettisanavalikoimaan". Olen siis niin oma itseni kuin osaan, mutta netissä vain koen itselleni luontaiseksi sellaisen olemuksen, joka ei satu olemaan samanlainen kuin olemus, jonka koen itselleni luontaiseksi todellisessa elämässä.

Esim. ihmisten fyysinen läsnäolo vaikuttaa tunteisiinkin jo ihan eri tavalla kuin ruudun välityksellä yhteyden pitäminen.

ap.

Vierailija
12/13 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en tykkää käyttää hymiöitä, mutta sitten taas hymyilen paljon livenä. Mua varmaan luullaan hirveen myrtsiks pelkän kirjottelun perusteella.

Vierailija
13/13 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi