Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kerätä rahaa Suomen valtionvelan maksuun?

Vierailija
13.08.2017 |

Kansalaiset voisivat vaikka itse kerätä rahat kasaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis maksaa herrojen keinottelun?

Vierailija
2/5 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä velkoja koskaan makseta. Kiinakin voisi pistää USA:n konkurssiin ihan milloin haluaisi vaatimalla velat maksuun, muttei se tietenkään halua, koska se tarvitsee jenkkien markkinoita kaikella rihkamatuotannolleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten yllä todettu, ei velkaa ole tarkoituskaan maksaa takaisin. Rahaa kyllä kerätään kassaan, kuten esimerkiksi tupakka-askin hintaa yli eurolla nostamalla.

Vierailija
4/5 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velka ei ole ongelma niin kauan kuin korot on näin alhaalla.

Vierailija
5/5 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on jo aika pitkään saanut velkaa miinuskorolla, eli valtio saa rahaa siitä hyvästä kun ottaa velkaa. Ei sitä missään nimessä pidä pois maksaa. Tai siis maksetaan toki koko ajan vanhoja velkoja pois, ja otetaan uutta tilalle. Valtio ei ole kuin yksityisen ihmisen talous, yksityinen ihminen ostaa talon ja maksaa sen pois ja elelee sitten velattomassa talossa ja kuolee pois, valtio taas lainaa rahaa ja ottaa velkaa koko ajan, valtiolla on myös aika isot saamiset muilta, kaikki maailman maat ovat velkaa toisilleen, eikä niitä todellakaan koskaan makseta pois, vaan pyörä pyörii ikuisesti maailman tappiin asti.

Minä olen vesilaitoksen johtokunnassa, ja keväällä nostettiin lainaa erästä isompaa hanketta varten, ja vesilaitos myös sai miinuskorkoista lainaa, oli se aika outoa että vesilaitoskin nettosi useamman tonnin kun otti velkaa. Vesilaitos maksaa velan aika nopeasti pois joka tapauksessa, mutta plussan puolelle jäädään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi